Guest Lappen Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Undrar hur det går för Apple nu när Jobs har dött? Det kan bra framtiden utvisa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Undrar hur det går för Apple nu när Jobs har dött? -Ja du, det undrar jag också. Det blir intressant att se hur mycket "Stve Jobs" som har varit inprisat i både produktnich, företagsfilosofi och nivå på aktiekursen. Hur som helst - RIP - Steve! Från AB: "Mannen bakom Macintosh, Ipad, Iphone och Ipod är död. Apples grundare, fyrabarnspappan Steve Jobs, avled i natt i cancer. Han blev 56." http://mobil.aftonbladet.se/partner/wwwredirect/nyheter/article13734223.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Sedan är det ju lite intressant det här med alla kopior av Apples produkter. Iphone 5, fanns ju att köpa redan innan den hade lanserats. Tydligen kan man i Kina för drygt 200 kr köpa en HiPhone5. Det är väl en del av faran med att förlägga produktion i länder som Kina, där de tjuvar åt sig andras teknologi helt ohämmat. Undrar när dessa kopior börjar säljas av samma försäljare som kränger falska Rolex på trotoarerna i Thailand? SN http://www.bangkokpost.com/breakingnews/259877/on-sale-now-in-china-the-iphone-5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stickan Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Japp där finns ju allt som finns här. lika är dom oxå av någon konstig anledning. ta Lovol lastmaskiner tex. http://www.svd.se/naringsliv/kinas-kopia-av-volvo-lovol_5958331.svd Stickan Inte för dum för att förstå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Siamkap Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 (ändrad) Marknaden hade väntat sig en iPhone 5 och istället kommer en uppdaterad version av IpHone 4, vilket fiasko. Apple är tekniskt underlägsna Samsung Galaxy S II. Mjaha. Hade det stått iPhone 5 på baksidan så skulle "marknaden" varit nöjd för då hade telefonen varit mycket bättre? Vad det gäller teknologi så handlar det om vilka parametrar man jämför. Om man inte förstår så mycket kan man t.ex. tro a fler megapixel på en kamera ger bättre bilder eller att en telefon med batterilucka är bättre än en telefon utan batterilucka och man kan tro att man måste ha möjlighet att stoppa in ett minneskort i telefonen. Vad gäller bildkvalité gäller idag att optik, storlek på bildsensorn och bildbehandling är de avgörande faktorerna. Vad gäller batterilucka så finns den på de telefoner där man normalt behöver byta (dyrt) batteri efter ett tag. På de telefoner som inte har batterilucka behöver man normalt inte byta batteri, och skulle man ändå behöva byta batteri får man skruva loss 2 skruvar. Att hävda att det är bra med minneskort till telefonen är väl ungefär som att hävda att det är bra med floppy disk på en dator. Floppyn var populär så länge det inte fanns några alternativ att lagra/flytta data men idag har man hårddiskar och nätet. Jag misstänker att telefoner med minneskort inte riktigt har hängt med i utvecklingen. Och jag kunde göra listan mycket längre . Siamkap Ändrades Oktober 6, 2011 av Siamkap Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Mjaha. Hade det stått iPhone 5 på baksidan så skulle "marknaden" varit nöjd för då hade telefonen varit mycket bättre? Vad det gäller teknologi så handlar det om vilka parametrar man jämför. Om man inte förstår så mycket kan man t.ex. tro a fler megapixel på en kamera ger bättre bilder eller att en telefon med batterilucka är bättre än en telefon utan batterilucka. Vad gäller bildkvalité gäller idag att optik, storlek på bildsensorn och bildbehandling är de avgörande faktorerna. Vad gäller batterilucka så finns den på de telefoner där man normalt behöver byta (dyrt) batteri efter ett tag. På de som inte har batterilucka behöver man normalt inte byta batteri, och skulle man ändå behöva byta batteri får man skruva loss 2 skruvar. Att hävda att det är bra med minneskort till telefonen är väl ungefär som att hävda att det är bra med floppy disk på en dator. Floppyn var populär så länge det inte fanns några alternativ att lagra/flytta data men idag har man hårddiskar och nätet. Jag misstänker att telefoner med minneskort inte riktigt har hängt med i utvecklingen. Och jag kunde göra listan mycket längre . Siamkap Där anser jag att du har fel. Då ett minnes kort är så mycket lättare att flytta stora mängder information från ena till andra stället+att man kan ha flera minnes kort med sig beroende på vilket område man utnyttjar telefonen till. En telefon utan minnes kort måste ju överföra informationen via kabel. som allt som oftast är mycket långsammare! Sen att göra en jämförelse mellan en minnes enhet som kan innehålla 32GB kontra en floppydisk på 1.44Mb är inte riktigt rättvist anser jag Mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Där anser jag att du har fel. Då ett minnes kort är så mycket lättare att flytta stora mängder information från ena till andra stället+att man kan ha flera minnes kort med sig beroende på vilket område man utnyttjar telefonen till. En telefon utan minnes kort måste ju överföra informationen via kabel. som allt som oftast är mycket långsammare! Sen att göra en jämförelse mellan en minnes enhet som kan innehålla 32GB kontra en floppydisk på 1.44Mb är inte riktigt rättvist anser jag Mvh Janne Som jag ser det så är det exakt samma via minneskort som via kabel. OM du mot förmodan inte stoppar i nytt minneskort varje gång. Ja, då är det snabbare med minneskort. Om du till exempel ska flytta över bilder ifrån minneskortet till en dator? Hur gör du då? Tar ut kortet och stoppar in i en kortläsare som har en kabel till datorn/hårddisken? Känns som minneskort är krångligare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Som jag ser det så är det exakt samma via minneskort som via kabel. OM du mot förmodan inte stoppar i nytt minneskort varje gång. Ja, då är det snabbare med minneskort. Om du till exempel ska flytta över bilder ifrån minneskortet till en dator? Hur gör du då? Tar ut kortet och stoppar in i en kortläsare som har en kabel till datorn/hårddisken? Känns som minneskort är krångligare Lever ni som Lööw Apple på stenåldern? Dom flesta moderna datorer som är nya har inbyggda blixtsnabba kortläsare. Som tar en bråkdel att läsa av jämfört med kabel. men som jag skrev vill man byta minnes kort är det ju överlägset Mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 (ändrad) Lever ni som Lööw Apple på stenåldern? Dom flesta moderna datorer som är nya har inbyggda blixtsnabba kortläsare. Som tar en bråkdel att läsa av jämfört med kabel. men som jag skrev vill man byta minnes kort är det ju överlägset Mvh Janne Jag hade en värsting stationär HP med en kortläsare som säkert läste 7 olika minneskort. Tror jag använde den ett par ggr resten av tiden samlade den damm så för mig är det en onödig sak. Att hålla på och ta ur och sätta i ett minneskort hela tiden för att föra över bilder eller filer tycker jag är mer stenåldern. Än att använda en kabel eller att föra över med wifi och speciellt wifi som jag hoppas blir standard,eller någon annan teknikför att föra över filer. Som det nya iOS som kommer nästa vecka behöver man ingen kabel alls för att föra över bilder eller musik. Ändrades Oktober 6, 2011 av Lappen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rob Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Att lista utbytbart batteri samt minneskort som nackdelar är ju rent av efterblivet. På långresor där man använder sin telefon som mediespelare för musik, spel, filmer samt surf så kan det vara MYCKET användbart med ett utbytbart batteri. När det gäller minneskortet så kan man ladda flera seperata externa minneskort med tex filmer, eller musik, eller spel samt bilder etc. Att ni listar detta som en nackdel på en telefon visar bara er desperation för att försvara en undermålig produkt som ni själva har köpt. Detta är anledningen jag brukar säga att jag förmodligen aldrig kommer att köpa en Apple produkt, de har fin design och jag har inget emot deras produkter i sig, däremot vill jag inte bli associerad med dessa Iphone Talibaner. Dålig vecka för Apple måste man säga, ingen Iphone 5, Steve Jobs avled, Samsung går ut med reklam för pressreleasen av Samsung/Google Nexus Prime nästa vecka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Jag hade en värsting stationär HP med en kortläsare som säkert läste 7 olika minneskort. Tror jag använde den ett par ggr resten av tiden samlade den damm så för mig är det en onödig sak. Att hålla på och ta ur och sätta i ett minneskort hela tiden för att föra över bilder eller filer tycker jag är mer stenåldern. Än att använda en kabel eller att föra över med wifi och speciellt wifi som jag hoppas blir standard,eller någon annan teknikför att föra över filer. Som det nya iOS som kommer nästa vecka behöver man ingen kabel alls för att föra över bilder eller musik. Ännu långsammare överföring m.a.o då oftast wifi har begränsningar i hastighet, och tar tid att överföra stora datamängder. Dock konstaterar jag att vi har olika behov. Vilket jag respekterar! Mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Ännu långsammare överföring m.a.o då oftast wifi har begränsningar i hastighet, och tar tid att överföra stora datamängder. Dock konstaterar jag att vi har olika behov. Vilket jag respekterar! Mvh Janne Om jag får välja mellan löstagbart minneskort,kabel och wifi så blir det wifi alla dagar. Just för att få slippa strulet med kablar som man tappar bort,går sönder. Så nästa kamera kommer bli med wifi så jag slipper kablar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tompengpung Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Om jag får välja mellan löstagbart minneskort,kabel och wifi så blir det wifi alla dagar. Just för att få slippa strulet med kablar som man tappar bort,går sönder. Så nästa kamera kommer bli med wifi så jag slipper kablar. Hej Lappen, Menar du allvar med att du slarvar bort och har sönder kablar? TPP Stoppa veganerna, de äter djurens mat! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 (ändrad) Tragiskt att se vilka bakåtsträvare det är här, minneskort och kontakter bla bla bla. Givetvis så är wifi att föredra den dag hastigheten är acceptabel, vilken den tyvärr inte är idag. Asppropå bakåtsträveri så prövade jag på W8 igår..ja jävlar vilket skit, snacka om att det kommer att bli ett bakslag för MS och CP-fantasterna, hm PC menade jag. Fick jag bestämma så skulle MS och Bill Gates åtalas vid Haagdomstolen eller nått sånt, för brott mot mänskligheten och allt elände de har ställt till med i världen!! Ändrades Oktober 6, 2011 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Att lista utbytbart batteri samt minneskort som nackdelar är ju rent av efterblivet. På långresor där man använder sin telefon som mediespelare för musik, spel, filmer samt surf så kan det vara MYCKET användbart med ett utbytbart batteri. När det gäller minneskortet så kan man ladda flera seperata externa minneskort med tex filmer, eller musik, eller spel samt bilder etc. Att ni listar detta som en nackdel på en telefon visar bara er desperation för att försvara en undermålig produkt som ni själva har köpt. Detta är anledningen jag brukar säga att jag förmodligen aldrig kommer att köpa en Apple produkt, de har fin design och jag har inget emot deras produkter i sig, däremot vill jag inte bli associerad med dessa Iphone Talibaner. Dålig vecka för Apple måste man säga, ingen Iphone 5, Steve Jobs avled, Samsung går ut med reklam för pressreleasen av Samsung/Google Nexus Prime nästa vecka. Då måste jag fråga herrn om han ofta går med ett laddat extra batteri i fickan? Har haft både telefoner med och utan "batterilucka". Det har aldrig hänt att jag bytt batteri. Och är man den som skriver i tekniktrådar som den här så är man nog också den som hinner byta telefon 3ggr innan man har kört slut på ett batteri. Sitter med en gammal SE Experia (den med Windows mobile) och har fortfarande kvar originalbatteriet. Jag hade lika gärna kunnat svetsa igen luckan och det inte hade varit för att telefonen hängde sig och jag inte behövt slå av den genom att plocka bort batteriet. Löstagbart batteri är m.a.o en djävligt krånglig on/off knapp. Har dessutom haft en hel del telefoner med minneskort. Har aldrig köpt ett exta och har aldrig bytt minneskort. Hade kunnat svetsa igen även dessa luckor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Mjaha. Hade det stått iPhone 5 på baksidan så skulle "marknaden" varit nöjd för då hade telefonen varit mycket bättre? Vad det gäller teknologi så handlar det om vilka parametrar man jämför. Om man inte förstår så mycket kan man t.ex. tro a fler megapixel på en kamera ger bättre bilder eller att en telefon med batterilucka är bättre än en telefon utan batterilucka och man kan tro att man måste ha möjlighet att stoppa in ett minneskort i telefonen. Vad gäller bildkvalité gäller idag att optik, storlek på bildsensorn och bildbehandling är de avgörande faktorerna. Vad gäller batterilucka så finns den på de telefoner där man normalt behöver byta (dyrt) batteri efter ett tag. På de telefoner som inte har batterilucka behöver man normalt inte byta batteri, och skulle man ändå behöva byta batteri får man skruva loss 2 skruvar. Att hävda att det är bra med minneskort till telefonen är väl ungefär som att hävda att det är bra med floppy disk på en dator. Floppyn var populär så länge det inte fanns några alternativ att lagra/flytta data men idag har man hårddiskar och nätet. Jag misstänker att telefoner med minneskort inte riktigt har hängt med i utvecklingen. Och jag kunde göra listan mycket längre . Siamkap Goddag yxskaft! Minneskort är som en floppydisk... LOL! Hade du sagt som en extern hårddisk, hade jag hållit med dig. Bara fördelar med ett minneskort som man kan byta ut. 1. Byta till ett större. 2. Bra att ha flera med sig om inte allt får plats i ett kort. Inbyggt minneskort utan möjligheter att byta till ett större eller att kunna byta efter behag känns väldigt omodernt. Det är ju bara för att NI är så lättlurade att ni betalar hutlöst mycket mer för minnet! Vad är det för skillnad på en: Iphone 4 16 gig och en Iphone 32 gig.. rent prestandamässigt förutom att det skiljer 1000 kr i pris p.g.a. minnet? Mer än att ni blir lurade av sekten då? Att inte själv kunna byta ut sitt batteri mot ett större som vara längre eller att ha ett i reserv om man är på resande fot och inte har tillgång till att ladda batterier ser jag endast som positivt. Men, så är jag inte en förblindad sektgosse heller. Det där med megapixlar på en kamera... Ofan, jag som trodde den som hade flest megapixlar vann och fick bästa bilder.. Jag vill se ännu mer anledningar än dessa urdåliga resonemang som du kommit med, So enlighten us some more! ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 (ändrad) Hej Lappen, Menar du allvar med att du slarvar bort och har sönder kablar? TPP Vad är det för uppseendeväckande att kablar går sönder eller kommer bort? Ändrades Oktober 6, 2011 av Lappen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Siamkap Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Att lista utbytbart batteri samt minneskort som nackdelar är ju rent av efterblivet. På långresor där man använder sin telefon som mediespelare för musik, spel, filmer samt surf så kan det vara MYCKET användbart med ett utbytbart batteri. När det gäller minneskortet så kan man ladda flera seperata externa minneskort med tex filmer, eller musik, eller spel samt bilder etc. Att ni listar detta som en nackdel på en telefon visar bara er desperation för att försvara en undermålig produkt som ni själva har köpt. Detta är anledningen jag brukar säga att jag förmodligen aldrig kommer att köpa en Apple produkt, de har fin design och jag har inget emot deras produkter i sig, däremot vill jag inte bli associerad med dessa Iphone Talibaner. Dålig vecka för Apple måste man säga, ingen Iphone 5, Steve Jobs avled, Samsung går ut med reklam för pressreleasen av Samsung/Google Nexus Prime nästa vecka. Ojdå, känsligt ämne det här. Utbytbart batteri på långresor kan kännas relevant, men lika gärna eller bättre är ha ett externt batteripack av valfri storlek, t.ex. ett som sitter på baksidan av telefonen för det fåtal gånger som det blir aktuellt. Då slipper man i övriga fall nackdelarna med batteriluckan, som t.ex. att mekaniken för det utbytbara batteriet tar upp plats och gör batteriet mindre eller telefonen större. Vad gäller minneskapacitet. Om man nu rör sig i områden utan internet och vill ha med sig mer än 64GB data, och inte vill ha med sig laptoppen, då finns det olika alternativ som t.ex. minneskort i telefonen. Men man kan istället ha med sig en pocket disk server med WLAN http://www.airstash.com/ eller en SATA baserad WLAN server med 500 GB, som http://www.dlink.co.uk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-GB%2FDLProductCarouselMultiple&cid=1197379508838&p=1197318962342&packedargs=locale%3D1195806691854&pagename=DLinkEurope-GB%2FDLWrapper Rör man sig däremot i områden med internet, då är det enklare att extra data finns på nätet, och så byter man ut det lokalt lagrade datat efter hand eller streamar live. Så slipper man hålla på att kopiera upp en massa minneskort innan man åker. Och tar man bilder eller filmer med sin telefon, så vore det smidigast om bilderna fanns på hemdatorn och surfplattan redan innan man kom hem, så slapp man hela besväret med att flytta data fram och tillbaka, vilket är just det som Apple gör med iCloud och deras, jag citerar "undermåliga produkter". Och även om man inte har iCloud så är ett snabbt trådlöst nätverk mycket smidigare att flytta data med än med minneskort. För inte flyttar du väl data mellan två datorer med minnes kort? Så varför skulle man flytta data mellan telefon och dator med minneskort, förutom då man har ett undermåligt nätverk på telefonen, vilket jag antar att "världens bästa" telefon inte har. Welcome to the network generation. MvH Siamkap Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lampang Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Har ni ett extra batteri med er till era laptopar också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Siamkap Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Goddag yxskaft! Minneskort är som en floppydisk... LOL! Hade du sagt som en extern hårddisk, hade jag hållit med dig. Bara fördelar med ett minneskort som man kan byta ut. 1. Byta till ett större. 2. Bra att ha flera med sig om inte allt får plats i ett kort. Inbyggt minneskort utan möjligheter att byta till ett större eller att kunna byta efter behag känns väldigt omodernt. Det är ju bara för att NI är så lättlurade att ni betalar hutlöst mycket mer för minnet! Vad är det för skillnad på en: Iphone 4 16 gig och en Iphone 32 gig.. rent prestandamässigt förutom att det skiljer 1000 kr i pris p.g.a. minnet? Mer än att ni blir lurade av sekten då? Att inte själv kunna byta ut sitt batteri mot ett större som vara längre eller att ha ett i reserv om man är på resande fot och inte har tillgång till att ladda batterier ser jag endast som positivt. Men, så är jag inte en förblindad sektgosse heller. Det där med megapixlar på en kamera... Ofan, jag som trodde den som hade flest megapixlar vann och fick bästa bilder.. Jag vill se ännu mer anledningar än dessa urdåliga resonemang som du kommit med, So enlighten us some more! ! Ojdå, jättekänsligt ämne det här. För enlightenment, see inlägg #168 SIamkap Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Vad är det för allvarliga fel på 4S då? MVH Tommy Jag behöver inte se några allvarliga fel på 4S för att kunna tänka mig att byta till ett annat märke För mig är mobilen i första hand ett arbetsredskap och jag är inte lika fanatisk Appleanhängare som många andra i denna tråd. Min uppfattning är att konkurrenterna nu har tagit in det försprång som Apple haft med iPhone och därför kan jag tänka mig att byta till någon annan telefon. /Krister Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Har ni ett extra batteri med er till era laptopar också Inte till min nya, men har till den äldre, och det är ingen nackdel, inte för frugan iaf (hon använder den nuförtiden). Har haft extra batteri till mina äldre mobiler också, men det var nog en 7-8 år sedan sist. Att kunna koppla upp sig mot nätet för att se film, funkar väl, men ibland blir det problem med tillgängligheten, tänker tex på en flygtur till Bangkok, då kan det vara trevligt att ha med ett urval filmer på Minneskort. Man kan också backa upp sina foton från kameran i telefonen, eller frigöra minnet på flygande fot, om man har ett minneskort med sig (och telefonen har en läsare), inte livsnödvändigt men praktiskt ibland. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elephant Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Rör man sig däremot i områden med internet, då är det enklare att extra data finns på nätet, och så byter man ut det lokalt lagrade datat efter hand eller streamar live. Så slipper man hålla på att kopiera upp en massa minneskort innan man åker. Och tar man bilder eller filmer med sin telefon, så vore det smidigast om bilderna fanns på hemdatorn och surfplattan redan innan man kom hem, så slapp man hela besväret med att flytta data fram och tillbaka, vilket är just det som Apple gör med iCloud och deras, jag citerar "undermåliga produkter". Och även om man inte har iCloud så är ett snabbt trådlöst nätverk mycket smidigare att flytta data med än med minneskort. För inte flyttar du väl data mellan två datorer med minnes kort? Så varför skulle man flytta data mellan telefon och dator med minneskort, förutom då man har ett undermåligt nätverk på telefonen, vilket jag antar att "världens bästa" telefon inte har. Welcome to the network generation. MvH Siamkap Japp, det är precis så det skall fungera och det är bra att Apple också kommit under följd med detta. Har själv inte behövt koppla ihop min telefon och min datorn med hjälp av en sladd en endast gång sedan jag köpte telefonen. Ang. att använda externa lösningar istället för utbytbara batterier och minneskort så är det väl bara att säga "same same but different". Annars tror jag inte att mekaniken för det utbytbara batteriet tar så stor plats, speciellt inte som telefoner som har den mekaniken redan är smalare och mindre än iPhone. Välkommen till nätverks generationen du också. Har varit här ett tag nu , men det är alltid trevligt med lite mer sällskap. / elepant Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Extra batteri? "Batteritiden för iPhone 4S är 8 timmar för 3G-samtal och 14 timmar för 2G-samtal. Vill man surfa räcker batteriet i 9 timmar om man använder wifi och 6 om man använder 3G-nätet. Batteritiden vid filmtittande är 10 timmar, medan motsvarande siffra för musiklyssnande är 40 timmar." http://www.idg.se/2.1085/1.408285 Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Extra batteri? "Batteritiden för iPhone 4S är 8 timmar för 3G-samtal och 14 timmar för 2G-samtal. Vill man surfa räcker batteriet i 9 timmar om man använder wifi och 6 om man använder 3G-nätet. Batteritiden vid filmtittande är 10 timmar, medan motsvarande siffra för musiklyssnande är 40 timmar." http://www.idg.se/2.1085/1.408285 Dom siffrorna är saltade, det kan jag lova dig. Men om man vill, som i mitt fall som har en HTC så kan jag köpa ett större batteri med längre batteritid.. vilket är väldigt bra om man nu har nytta av det. Bara att ha den valmöjligheten är väldigt bra. Jag ser inget negativt alls med det. Att batteriet går att ta bort och byta ut mot ett större. Exakt vad är det för nackdel med det? Skillnaden är att jag kan ta ut mitt batteri och byta.. Iphone har ett batteri men det går inte att byta utan att man måste lämna in den. Smidigt och bra, nej! Kan säga att jag aldrig bytt batteri. Minneskort har jag däremot haft med mig extra. Likaså det där tjafset om kabel till telefonen och dator? Tja, jag kör både wifi och kabel. Hur smidigt är det och skicka in en mp3-låt i en Iphone? Itunes!! LOL Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu