Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lite kul att de verkar ha tagit bort loggan och kameran ifrån bilden också.

Undra varför de inte la till hemknappen när de ändå höll på.

Dela på andra sajter

Jo, apple kör ju rent spel... lol

Samsung är ogenerade sydkoreanska härmapor. Är det svårt att förstå?

Inte för att det stör mig så mycket... vad som stör mig är när det påstås att Apple kopierat Samsung. Jag blir nästan mållös...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Samsung är ogenerade sydkoreanska härmapor. Är det svårt att förstå?

Inte för att det stör mig så mycket... vad som stör mig är när det påstås att Apple kopierat Samsung. Jag blir nästan mållös...

Herr Chang har talat.

jo, ipad är ju lika mycket en kopia av samsungs gamla fotoram som galaxy tab är en kopia av ipad.

Och om nu apple är så bra: varför försöker dom blockera konkurrenter , till o med med fula tricks?

Dela på andra sajter

jo, ipad är ju lika mycket en kopia av samsungs gamla fotoram som galaxy tab är en kopia av ipad.

Och om nu apple är så bra: varför försöker dom blockera konkurrenter , till o med med fula tricks?

Det rör sig naturligtvis om intäkter. Fula tricks tycker jag inte det är, men som aktieägare uppskattar jag att Apple försvarar det dom har patent på.

Herr Chang har talat,

Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Det rör sig naturligtvis om intäkter. Fula tricks tycker jag inte det är, men som aktieägare uppskattar jag att Apple försvarar det dom har patent på.

Herr Chang har talat,

Fast i detta fall är det inte en patentfråga...

Och nu blir apples " fusk" synligt:

http://www.engadget.com/2011/08/15/did-apple-alter-photos-of-the-samsung-galaxy-tab-10-1-in-its-inj/

http://www.bgr.com/2011/08/15/apple-allegedly-doctored-evidence-in-patent-case-against-samsung/

http://www.pcworld.com/article/238047/apple_offers_flawed_evidence_in_lawsuit_against_samsung.html

Dela på andra sajter

Hej!

Svaret är enkelt!

Som alla företag slår dom vakt om sina patent.

HansG

Dela på andra sajter

Ni som gillar såna där nymodigheter, se vilket stök dom fixar till:

Vad får man om man korsar PMS med GPS?

En förbannad kärring som hittar dig överallt!!"

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Jag förstår inte varför en del blir förvånade över att Apple stämmer ogenerade snyltare?

Apple lägger mycket tid och pengar på att utveckla iPhone och iPad, och blir hånade av konkurrenter när man lanserar dessa produkter. Samma konkurrenter som något år senare beter sig som härmapor när det visar sig att iPhone och iPad säljer mycket bra.

Apple har faktiskt patent på mycket av denna teknologi. Microsoft har sedan 2001 utan framgång försökt sälja pekplattor. Apple lyckades omedelbart... nog sagt!

Herr Chang har talat.

Skulle vara skoj och se hur mobiltiverkarna regerat om "applet" inte kom från dom stämdas land är det något Amerka ska ta patent på är det att stämma varandra där ligger dom hästländer före världen.

Kör själv med vivaz, men kommer att återgå till knapptelefon igen: typ vatten/stötsäker

Dela på andra sajter

Det bästa med Mac är att det funkar. Har haft ett gäng windows datorer tills jag ledsnade för några år sen.

Är det inte något med uppdateringar och annat skit som startar om datorn utan att fråga först. Så är det

en massa tilläggsprogram som virusskydd och och annat för att den ska funka bra.

Macen det bara funkar. Startar på en gång mm mm.

Idag har jag!

1st IMac

1st MacMini

1st IPhone

sedan blir det nog också en IPad när dom fått 4G.

Men jag kan säker byta till Windows i framtiden om dom kommer att kunna mäta sig med mac. :ok:

Dela på andra sajter

Här är en tråd för Apple fantasterna, så kör hårt Chang, lappen etc.

Konstig trådstart, fattar inte varför alla skall mäta sig med Appleprodukter för hela tiden.

-Först startas det antiApple trådar sen loveApple trådar....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Vad kan man låsa upp I Phone4, funderar på om man ska köpa en med telenor abb och låsa upp ge som gåva ??

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vad kan man låsa upp I Phone4, funderar på om man ska köpa en med telenor abb och låsa upp ge som gåva ??

Be någon köpa från Norge. Billigare och olåst "från fabrik"

Dela på andra sajter

Du kan enkelt Jailbreake den själv, så kan du använda vilken operatör som helst plus att du kommer få tillgång till c

Cydia Och Rock app bibliotek

Dela på andra sajter

Du kan enkelt Jailbreake den själv, så kan du använda vilken operatör som helst plus att du kommer få tillgång till c

Cydia Och Rock app bibliotek

Jag vet inte var du får din information ifrån men så enkelt är det inte.

Är det senaste iOS på telefonen så går det att jailbreaka men inte låsa upp så man kan använda vilken operatör som helst.

Och Rock App finns inte ens längre utan dom har gått ihop med Cydia.

Dela på andra sajter

Jag vet inte var du får din information ifrån men så enkelt är det inte.

Är det senaste iOS på telefonen så går det att jailbreaka men inte låsa upp så man kan använda vilken operatör som helst.

Och Rock App finns inte ens längre utan dom har gått ihop med Cydia.

Jag har inte uppdaterat min Iphone på ca 6 månader funkar med olika operatorer. Kanske de nya uppdateringar från Applle tar bort den möjlighet

Dela på andra sajter

Jag har inte uppdaterat min Iphone på ca 6 månader funkar med olika operatorer. Kanske de nya uppdateringar från Applle tar bort den möjlighet

Om man köper en ny,som Plätt skrev, så kommer den med den senaste iOS och senaste baseband så går den inte att låsa upp för andra operatörer.

Dela på andra sajter

Apples stämningar är lika befängt som att den som skapade musik eller uppfann hjulet skulle ta patent på det och stämma skiten ur alla som gjorde samma sak, bara för att själv snott hela konceptet själv först och sen tagit patent på det. Samtidigt som den gode Kim Jong jobs själv inte skäms och säger att stjäla andras verk som nåt konstigt. Apple har snygga lurar inget snack om det, synd att innehållet suger och är gjort för människor utan egen vilja och låter sig styras av hur Apple vill att det ska vara. Att man inte får bestämma över nåt man köpt är helt sjukt imo. Alla är vi olika... själv vill jag bestämma över innehållet och kunna fibbla med min telefon/dator/padda, som det själv behagar mig.

Dela på andra sajter

Många jag pratar med här i Thailand jämför sina hemländer med Thailand på många sätt och ofta pratas det om kvalitet.

Hur deras land har bättre kvalitet på bilarna, högre standard på husbyggen, högre säkerhet på elinstallationer osv.

Jag håller med i många fall, om inte alla. :)

När jag försöker flika in att t.ex. England kanske inte har den överlägset högsta kvaliteten på sina husbyggen eller alla sina bilar, ser de frågande ut och undrar om jag är dum i huvvet.

De saknar vetskapen om hur det kan se ut i andra länder eller så saknar de den där sista fingertoppskänslan som krävs för att se skillnad på riktigt bra och ännu bättre.

Denna känsla är det många Apple-ogillare som saknar. Och det går inte att göra nåt åt, vi som gillar Apple får helt enkelt stå ut med att bli utsatta.

Och det pga att vi ser den där lilla kvalitetsskillnaden, som många inte ser.

Jag kan t.ex. sitta i min bil och höra små gnissel och knak och bli småirriterad, dessa småljud som väldigt få andra hör eller reagerar över.

Nu klankar jag inte ner på dessa personer som inte riktigt vet vad högsta kvalitet är och jag skulle dessutom gärna vara en själv. Detta för att det skulle vara så mycket lättare att äga saker och ting. Just som telefoner. Vilket krafs som helst skulle duga. ;)

Sen att sedan vilja bestämma över nåt man köpt är helt naturligt, men ofta så bestämmer man innan man köpt nåt om den passar eller inte.

Inte efter... :)

Så... hur många tycker det här var ett irriterande inlägg?

Dela på andra sajter

Jag tycker inte det var

irriterande utan det var

helt enkelt vanliga floskler

av en sort som är förlegad

och har debatterats många

gånger tidigare.

Dela på andra sajter

Apples stämningar är lika befängt som att den som skapade musik eller uppfann hjulet skulle ta patent på det och stämma skiten ur alla som gjorde samma sak, bara för att själv snott hela konceptet själv först och sen tagit patent på det. Samtidigt som den gode Kim Jong jobs själv inte skäms och säger att stjäla andras verk som nåt konstigt. Apple har snygga lurar inget snack om det, synd att innehållet suger och är gjort för människor utan egen vilja och låter sig styras av hur Apple vill att det ska vara. Att man inte får bestämma över nåt man köpt är helt sjukt imo. Alla är vi olika... själv vill jag bestämma över innehållet och kunna fibbla med min telefon/dator/padda, som det själv behagar mig.

Angående skitsnacket i media att Apple stämmer allt och alla så kolla artikel nedan

Det är faktisk så att alla stämmer alla för alla vill tjäna pengar på andra.

http://iphoneguiden.em-stammer-vem/

Reuters_Patent_Chart.jpg

Dela på andra sajter

Många jag pratar med här i Thailand jämför sina hemländer med Thailand på många sätt och ofta pratas det om kvalitet.

Hur deras land har bättre kvalitet på bilarna, högre standard på husbyggen, högre säkerhet på elinstallationer osv.

När jag försöker flika in att t.ex. England kanske inte har den överlägset högsta kvaliteten på sina husbyggen eller alla sina bilar, ser de frågande ut och undrar om jag är dum i huvvet.

De saknar vetskapen om hur det kan se ut i andra länder eller så saknar de den där sista fingertoppskänslan som krävs för att se skillnad på riktigt bra och ännu bättre.

Denna känsla är det många Apple-ogillare som saknar. Och det går inte att göra nåt åt, vi som gillar Apple får helt enkelt stå ut med att bli utsatta.

Jag kan t.ex. sitta i min bil och höra små gnissel och knak och bli småirriterad, dessa småljud som väldigt få andra hör eller reagerar över.

Nu klankar jag inte ner på dessa personer som inte riktigt vet vad högsta kvalitet är och jag skulle dessutom gärna vara en själv. Detta för att det skulle vara så mycket lättare att äga saker och ting. Just som telefoner. Vilket krafs som helst skulle duga. :wink:

Sen att sedan vilja bestämma över nåt man köpt är helt naturligt, men ofta så bestämmer man innan man köpt nåt om den passar eller inte.

Inte alls irriterande utan du slog huvudet på spiken och om jag hade 100 i karma skulle jag ge dig det :)

Jag tycker inte det var

irriterande utan det var

helt enkelt vanliga floskler

av en sort som är förlegad

och har debatterats många

gånger tidigare.

Jag trodde misterx hade tröttnat på MPR?

Dela på andra sajter

Nu klankar jag inte ner på dessa personer som inte riktigt vet vad högsta kvalitet är och jag skulle dessutom gärna vara en själv. Detta för att det skulle vara så mycket lättare att äga saker och ting. Just som telefoner. Vilket krafs som helst skulle duga. :wink:

Irriterande? Absolut inte. Komik på hög nivå! Nu vet jag inte om det var din avsikt..?! Eller, nej det tror jag inte. :mdr:

Dela på andra sajter

Irriterande? Absolut inte. Komik på hög nivå! Nu vet jag inte om det var din avsikt..?! Eller, nej det tror jag inte. :mdr:

Jag tycker det är komisk att Apple hatarna är dom som startar allt tjafs hela tiden.

Dela på andra sajter

Jag tycker det är komisk att Apple hatarna är dom som startar allt tjafs hela tiden.

Det håller jag inte med om. Tycker båda sidorna är lika duktiga på att tjafsa. Och det är ju ändå ganska underhållande att se hur långt vissa är beredd att försvara sin kära produkt. :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...