Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Guest DrRambone

Och om du ser på varför samsung 10.1 tab skulle säljstoppas så var det pga designplagiat..

Vem plagierar vem?

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det där är inte ens en touchpad utan en portabel fotoram :)

I praktiken kan den inte göra ett skit och det är tydligt eftersom ingen köpte den...haha

Enligt HC kan man i princip inte göra ett skit med icrap2 heller.

Därför han köpte en laptop.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Apple var inte först med multitouch.

Som vanligt försöker Apple uppfinna gamla kända ting.

http://en.wikipedia.iki/Multi-touch

Apple är först med att lansera en produkt med multitouch som någon vill köpa och har ett koncept som andra nu försöker planka när dom lyckades.

Dela på andra sajter

Enligt HC kan man i princip inte göra ett skit med icrap2 heller.

Därför han köpte en laptop.

Nu är inte en iPad en dator och trodde man det är man ute och cyklar :)

Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Apple är först med att lansera en produkt med multitouch som någon vill köpa och har ett koncept som andra nu försöker planka när dom lyckades.

Lol, sicket svammel. Apple vara inte först, så enkelt är det.

Dela på andra sajter

Och om du ser på varför samsung 10.1 tab skulle säljstoppas så var det pga designplagiat..

Vem plagierar vem?

Det är varken du eller jag nog insatta i för att avgöra och absolut inte genom att plocka fram gamla artiklar från internet

Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Det är varken du eller jag nog insatta i för att avgöra och absolut inte genom att plocka fram gamla artiklar från internet

Svårt för appletalibanerna att ha fel :D

Dela på andra sajter

Lol, sicket svammel. Apple vara inte först, så enkelt är det.

Läs om gör rätt.

Apple är först med att lansera en produkt som säljer bra.

Lyckades Samsung det med sin fotoram? Icke sa nicke

Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Vad har försäljning med att vara först att göra?

Apple stal designen till ipad, och var heller inte först med multitouch.

Ändrades av DrRambone
Dela på andra sajter

Alltså var de inte först, eller?

Enligt ditt resonemang så skulle jag kunna lansera midsommarmust ex.vis (som vi antar för diskussionens skull, skulle ägas av Spendrups) men då de misslyckats så är det OK ifall jag lyckas och då kan jag stämma (ex.vis, för diskussions skull) Carlsberg ifall de också skulle lyckas????

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Dela på andra sajter

Vad har försäljning med att vara först att göra?

Apple stal designen till ipad, och var heller inte först med multitouch.

Alltså var de inte först, eller?

Enligt ditt resonemang så skulle jag kunna lansera midsommarmust ex.vis (som vi antar för diskussionens skull, skulle ägas av Spendrups) men då de misslyckats så är det OK ifall jag lyckas och då kan jag stämma (ex.vis, för diskussions skull) Carlsberg ifall de också skulle lyckas? ???

Ni kan vrida och vända på det hur ni vill men att jämföra Samsungs simpla fotoram med iPad är skrattretande :)

Men tydligen vet ni mer än Apple och Samsungs advokater så ni kan säkert lösa tvisten...haha

Dela på andra sajter

Ni kan vrida och vända på det hur ni vill men att jämföra Samsungs simpla fotoram med iPad är skrattretande :)

Men tydligen vet ni mer än Apple och Samsungs advokater så ni kan säkert lösa tvisten...haha

Jaha, nu blev det för jobbigt tydligen. ha ha ha ha ha.

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Mest tydligt är att du inte fattat vad säljstoppet rör sig om..

En liknade tvist går i Nederländerna, där går det inte lika bra för Apple:

"Apple presented online market research indicating that 80% of respondents found the iPad and Galaxy Tab 10.1 to be "identical" or at least "similar in general impression," a study that apparently did not impress the judge"

http://www.engadget.com/2011/08/11/nl-ruling-on-apple-vs-samsung-dispute-due-on-9-15-courtroom-an/

Dela på andra sajter

Jaha, nu blev det för jobbigt tydligen. ha ha ha ha ha.

Tycker inte att det är jobbigt utan roande att se hur ni kråmar er och mår dåligt över att era kära Samsung åker på nöten.

Att Apple har lyckats med något som Samsung aldrig gjorde och nu försöker rida på Apples framgångar i efterhand.

Dela på andra sajter

Tycker inte att det är jobbigt utan roande att se hur ni kråmar er och mår dåligt över att era kära Samsung åker på nöten.

Att Apple har lyckats med något som Samsung aldrig gjorde och nu försöker rida på Apples framgångar i efterhand.

Min uppenbara tolkning på vad du skrev är ju att apple snodde samsungs idé. osv, se mitt inlägg ovan.

Kom med nåt nytt!!

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

Min uppenbara tolkning på vad du skrev är ju att apple snodde samsungs idé. osv, se mitt inlägg ovan.

Kom med nåt nytt!!

Nu har inte Apple tillverkat en fotoram som Samsungs flopp är utan en touchpad så det är ingen som har stulit något.

Samsung försökte bygga något men hade inte kunskap för att lyckas helt enkelt.

Dela på andra sajter

Än hur det är kommer det bli intressant att se utvecklingen i denna såpa mellan tillverkarna :)

Tycker du vrider lite väl mycket på fakta här men håller med om att ingen av oss vet allt, så visst, det ska bli intressant, blir väl en uppgörelse dar "förloraren" betalar "vinnaren", som hände mellan nokia och apple nyss.

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

Det stämmer att jag köpte för $4 vid två tillfällen 1997. Just nu står aktien på $371. Det är också riktigt att Apple icke gett någon utdelning sen 1995. Jag har cirka tre fjärdedelar av inköpt kvar, så jag har med råge fått tillbaka inköpspriset.

Exfru Chang tycker att jag ska sälja rubbet nu, och då kontrar jag med att hon borde sälja allt sitt guld nu då det är all time high på guld. Men det är inte aktuellt :wink:

Herr Chang har talat.

Fin kontring HC! :14:

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...