Tallviking Inlagd April 10, 2018 Dela Inlagd April 10, 2018 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 22, 2018 Dela Inlagd Maj 22, 2018 https://svenska.yle.fi/artikel/2018/05/22/varldens-storsta-teknologipris-till-finlandaren-tuomo-suntola-ocksa-du-har-hans Detta var ingen vanlig svetsare! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 22, 2018 Dela Inlagd Maj 22, 2018 Efter några månader som iPad användare kan jag erkänna att det finns 1 fördel, gentemot Android-surfplattor. Laddkabeln, den kan stoppas i utan att man behöver kolla vad som är upp eller ner! Annars, bara 3 ggr pengarna, och en del special program som inte finns för Android, ännu. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Maj 22, 2018 Dela Inlagd Maj 22, 2018 4 minuter sedan, skrev Tommy: Annars, bara 3 ggr pengarna, och en del special program som inte finns för Android, ännu. MVH iTunes vill vi Androider inte ha. 😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Maj 22, 2018 Dela Inlagd Maj 22, 2018 (ändrad) 14 minutes ago, Tommy said: Laddkabeln, den kan stoppas i utan att man behöver kolla vad som är upp eller ner! Precis som USB-C alltså som flesta Android-tillverkare använder (och alla Apple notebooks nuförtiden ), wow. Ändrades Maj 22, 2018 av frason Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 23, 2018 Dela Inlagd Maj 23, 2018 (ändrad) 18 timmar sedan, skrev frason: Precis som USB-C alltså som flesta Android-tillverkare använder (och alla Apple notebooks nuförtiden ), wow. Hade missat detta, vår nyaste Androidprodukt har väl ett år på nacken vid det här laget... Det är på tiden, hoppas bara att de håller bättre än de dåliga Micro USB kontakterna... Vet inte hur många sladdar vi har avverkat genom åren, men vet att 2 telefoner har gått i graven pga trasiga laddkontakter. MVH Ändrades Maj 23, 2018 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 23, 2018 Dela Inlagd Maj 23, 2018 19 timmar sedan, skrev HuaHindinnge: iTunes vill vi Androider inte ha. 😁 "Widget go" heter det program som tvingade mej att köpa iPad, språkstöd för ovanliga barn! Programmet fick vi gratis (eller via skattemedel eg.), men Plattan köpte jag själv. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 23, 2018 Dela Inlagd Maj 23, 2018 Fy h-e va lycklig jag är nu... 4 iPhone X, en iMac, tre macBook Pro, en macBook air, en iPad Pro, 3eller 4 iPad och naturligtvis ett par Time capsule och en Apple TV... Livet kan inte bli bättre... Just ja jag har en jävla värsting-Dell-skit-PC-från helvete åxå, den kostade en jäkla massa å gör inget annat än krånglar... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 23, 2018 Dela Inlagd Maj 23, 2018 2 timmar sedan, skrev Odin: Fy h-e va lycklig jag är nu... 4 iPhone X, en iMac, tre macBook Pro, en macBook air, en iPad Pro, 3eller 4 iPad och naturligtvis ett par Time capsule och en Apple TV... Livet kan inte bli bättre... Just ja jag har en jävla värsting-Dell-skit-PC-från helvete åxå, den kostade en jäkla massa å gör inget annat än krånglar... Märkligt att det är just Apple-fanatiker som får stora problem med sina PC ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 24, 2018 Dela Inlagd Maj 24, 2018 5 timmar sedan, skrev Tallviking: Märkligt att det är just Apple-fanatiker som får stora problem med sina PC ! Det har troligen att göra med att vi förstår när en PC krånglar, medan en som aldrig använt en Mac... ja, helt enkelt inte förstår hur smidigt en dator ska fungera. Nä, jag bara skoja. Fast nog har Mac en helt del stora fördelar mot Windows. Som förmodligen alltid kommer att finnas kvar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 24, 2018 Dela Inlagd Maj 24, 2018 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Surin P3: Det har troligen att göra med att vi förstår när en PC krånglar, medan en som aldrig använt en Mac... ja, helt enkelt inte förstår hur smidigt en dator ska fungera. Nä, jag bara skoja. Fast nog har Mac en helt del stora fördelar mot Windows. Som förmodligen alltid kommer att finnas kvar. Så länge en Mac bara fungerar som just en PC med Stort P (Personal) (och helst bara tillsammans med andra Apple-produkter ofta utvecklade för privatlivet) och inte fungerar i företagsmiljöer på ett bra sätt har PC:n ingen konkurrent inom företagsvärlden De fördelar den har är det därför mest privatpersoner och små eller begränsade IT-miljöer som har nytta av Ändrades Maj 24, 2018 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 24, 2018 Dela Inlagd Maj 24, 2018 3 minuter sedan, skrev Tallviking: Så länge en Mac bara fungerar som just en PC med Stort P (Personal) (och helst bara tillsammans med andra Apple-produkter ofta utvecklade för privatlivet) och inte fungerar i företagsmiljöer på ett bra sätt har PC:n ingen konkurrent inom företagsvärlden De fördelar den har är det därför mest privatpersoner och små eller begränsade IT-miljöer som har nytta av Ja, där håller jag definitivt med. Måste dock säga att alla problem vi haft med vår PC här hemma under åren är som bortblåsta numera. Väldigt sällan (om någonsin) den krånglar och jag måste rycka in som datatekniker. Så mitt tidigare inlägg kanske måste revideras. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Maj 24, 2018 Dela Inlagd Maj 24, 2018 11 hours ago, Odin said: Fy h-e va lycklig jag är nu... 4 iPhone X, en iMac, tre macBook Pro, en macBook air, en iPad Pro, 3eller 4 iPad och naturligtvis ett par Time capsule och en Apple TV... Livet kan inte bli bättre... Just ja jag har en jävla värsting-Dell-skit-PC-från helvete åxå, den kostade en jäkla massa å gör inget annat än krånglar... En utmärkt samling Appleprodukter! Fast livet kan bli lite bättre... du verkar ju sakna Apple Watch med Apple Pay, AirPod och HomePod Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Maj 24, 2018 Dela Inlagd Maj 24, 2018 2 minuter sedan, skrev Herr Chang: En utmärkt samling Appleprodukter! Fast livet kan bli lite bättre... du verkar ju sakna Apple Watch med Apple Pay, AirPod och HomePod Herr Chang har talat. Och får man sen alla dessa produkter kopplat till Tapatalk så är livet toppen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 24, 2018 Dela Inlagd Maj 24, 2018 1 timme sedan, skrev Herr Chang: En utmärkt samling Appleprodukter! Fast livet kan bli lite bättre... du verkar ju sakna Apple Watch med Apple Pay, AirPod och HomePod Herr Chang har talat. Oj jag glömde att jag har ett par Apple Watch och även dubbla Airpod´s Här är en bild på min irritationskälla för övrigt Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 24, 2018 Dela Inlagd Maj 24, 2018 2 timmar sedan, skrev Herr Chang: En utmärkt samling Appleprodukter! Fast livet kan bli lite bättre... du verkar ju sakna Apple Watch med Apple Pay, AirPod och HomePod Herr Chang har talat. Apple food och apple beer då?🇫🇮 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 24, 2018 Dela Inlagd Maj 24, 2018 16 minuter sedan, skrev audirs2: Apple food och apple beer då?🇫🇮 Apfelstrudel och äppelcider menar du?? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 24, 2018 Dela Inlagd Maj 24, 2018 3 minuter sedan, skrev Odin: Apfelstrudel och äppelcider menar du?? Kom över på lunch! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 24, 2018 Dela Inlagd Maj 24, 2018 24 minuter sedan, skrev audirs2: Kom över på lunch! Näppeligen, det blir Lammstek Provencale på Nygammalt idag... Och varje Torsdag för övrigt Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Maj 24, 2018 Dela Inlagd Maj 24, 2018 3 timmar sedan, skrev Surin P3: Ja, där håller jag definitivt med. Måste dock säga att alla problem vi haft med vår PC här hemma under åren är som bortblåsta numera. Väldigt sällan (om någonsin) den krånglar och jag måste rycka in som datatekniker. Så mitt tidigare inlägg kanske måste revideras. Det är bara att hoppas att många fortsätter att använda PC. Så länge som det finns flest sådana så verkar virusutvecklarna vara mest intresserade av Microsoft, Window m.m. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Maj 24, 2018 Dela Inlagd Maj 24, 2018 10 timmar sedan, skrev Odin: Oj jag glömde att jag har ett par Apple Watch och även dubbla Airpod´s Här är en bild på min irritationskälla för övrigt Förstår din irritation, men om du försiktigt pillar bort det där klistermärket med en äppleskrutt på så ska du se att det genast känns bättre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 Detta hade HC gillat en massa olika Apple-datorer på museet idag Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 26, 2021 Dela Inlagd December 26, 2021 Väcker lite liv i gammal tråd. Hänger du med Changen, där uppe. Nu älskar jag inte Apple direkt. Jovisst, fin kvalitet på Iphonen. Funkar i vått och torrt, men en massa funktioner jag själv hade velat konfigurera på lite annat sätt. Känns lite som att "Iphone bestämmer och jag skall rätta in mig i ledet" och det är just detta jag opponerar mig mot. Men nåväl, till min frågeställning. Jag lyssnar ju en del på musik. Och då snackar vi seriöst lyssnande. 😉 Streamingtjänst via telefonen. (eller egentligen en annan grunka som kontrolleras via luren.) Jag använder wi-fi för att lyssna. Kan inte slå av Wi-Fi eller sätta i flygplansläge. Och när jag lyssnar - då skall inte en själ i hela världen kunna ringa. (inte ens Praew från Phitsanulok..... 🤪 ) Har förstått man kan använda "stör ej" läget som då inte låter något, personen som ringer får signaler i luren, men ingen svarar. Jag ser att någon ringer. Dock så vill jag att alla som ringer skall få upptaget - eller "kan inte nås" i örat. Och jag inte få ett jota på luren. Är detta möjligt? Misstänker att det enkla svaret är ........ nix ....... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 27, 2021 Dela Inlagd December 27, 2021 På min sangsom telefon kan jag vid omstart låta bli att logga in på simkortet och köra på wifi enbart. Borde ge önskat resultat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 27, 2021 Dela Inlagd December 27, 2021 Apple's stora framsteg på sistone är deras M1 processor familj. Intel kommer få svettas mycket. Lite nyfiken på hur Microsoft kommer göra. Stödet för ARM hos Microsoft program behöver öka rejält, inte minst spel program. Nästa Xbox är oklart om den borde vara x86 baserad. Inte ens nuvarande borde vart det. Inte för att den går att få tag i, men det gäller ju även ps5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu