Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Airpods, iPhone X, Apple Watch och Macbook Air är det jag prioriterar högst när det ska packas inför en resa. Trevligt att Apple Pay nu äntligen fungerar i Sverige, otroligt smidigt att betala med Apple Watch. Det ska bli spännande att se om det även fungerar på Nya Zeeland, vilket det enligt Nordea torde göra.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Airpods, iPhone X, Apple Watch och Macbook Air är det jag prioriterar högst när det ska packas inför en resa. Trevligt att Apple Pay nu äntligen fungerar i Sverige, otroligt smidigt att betala med Apple Watch. Det ska bli spännande att se om det även fungerar på Nya Zeeland, vilket det enligt Nordea torde göra.

Herr Chang har talat.

Ja säkert smidigt men själv gillar jag cash på resan och fingrejerna lämnas hemma.

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Herr Chang har talat.

Du glömde din Nokia 105, det är ju det enda du får och funka på dina resor :D 

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Du glömde din Nokia 105, det är ju det enda du får och funka på dina resor :D 

Ja, men den tar jag bara fram inför förhandling med bardam om bästa pris :)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Vi köpte en iPad vid Black Friday, var så att säga tvungen...

Det var enkelt att starta upp ett konto, lika lätt som i Android (av nån anledning var jag orolig).

Den funkar utmärkt och har mycket bra batteri-tid, skärmen är riktigt bra från alla vinklar, det kan vara den bästa surfplattan vi har, men så kostade den typ 3 ggr mer än den näst dyraste i hemmet...

Första Apple produkten jag använt och jag ser inga stora fördelar eller nackdelar med den, så varför inte?

Kunde i och för sej köpt en riktigt bra Mobil OCH en Android surfplatta och haft pengar över, men ett program vi använder finns tydligen bara för iPad...

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

Det var enkelt att starta upp ett konto, lika lätt som i Android (av nån anledning var jag orolig).

Den funkar utmärkt och har mycket bra batteri-tid, skärmen är riktigt bra från alla vinklar, det kan vara den bästa surfplattan vi har, men så kostade den typ 3 ggr mer än den näst dyraste i hemmet...

Första Apple produkten jag använt och jag ser inga stora fördelar eller nackdelar med den, så varför inte?

Kunde i och för sej köpt en riktigt bra Mobil OCH en Android surfplatta och haft pengar över, men ett program vi använder finns tydligen bara för iPad...

MVH

Ja, man får vad man betalar för :)

Det är onekligen intressant att vissa programleverantörer inte finner det mödan värt att utveckla för Android. Marknadsandelen må vara betydligt större för Android, men det visar sig att Apple har minst dubbelt så hög försäljning av appar som Google Play. Gratis är tydligen väldigt gott för en viss kategori...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Det är onekligen intressant att vissa programleverantörer inte finner det mödan värt att utveckla för Android. Marknadsandelen må vara betydligt större för Android, men det visar sig att Apple har minst dubbelt så hög försäljning av appar som Google Play. Gratis är tydligen väldigt gott för en viss kategori...

Herr Chang har talat.

För tablets så ser inte marknaden ut så som du tror.

Microsoft har ~33%, Apple ~25%, resten blandad kompott med Samsung/Lenovo/Huawei/Amazon som största.

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Herr Chang har talat.

Nu fick vi programmet gratis, så gratis ÄR gott!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frason:

För tablets så ser inte marknaden ut så som du tror.

Microsoft har ~33%, Apple ~25%, resten blandad kompott med Samsung/Lenovo/Huawei/Amazon som största.

Hävdar du att det säljs Androidappar för mer pengar än iOSappar? Skulle inte tro det...

Som vanligt försöker icke Appleanvändare trösta sig med att Android och Microsoft har större marknadsandel som något slags argument... sanningen är att Apple hämtar hem största vinsten trots mindre marknadsandel. Vilket företag vill du investera i?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Hävdar du att det säljs Androidappar för mer pengar än iOSappar? Skulle inte tro det...

Som vanligt försöker icke Appleanvändare trösta sig med att Android och Microsoft har större marknadsandel som något slags argument... sanningen är att Apple hämtar hem största vinsten trots mindre marknadsandel. Vilket företag vill du investera i?

Herr Chang har talat.

Hur kan du tolka det så?

Dessutom är jag Apple-användare.

Jag är inte religiös för det.

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Herr Chang har talat.

Alphabet

Ändrades av HuaHindinnge
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tommy:

MVH

Vilken iPad var det isf? Tycker alltid mobiler är dyrare och vissa dyrare än datorn tom.

Sedan går det inte riktigt jämföra en riktig surfplatta med de som säljs på Ica.

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev NilsGJ:

Vilken iPad var det isf? Tycker alltid mobiler är dyrare och vissa dyrare än datorn tom.

Sedan går det inte riktigt jämföra en riktig surfplatta med de som säljs på Ica.

Den billigaste, kostade 3333 på Rean, 3800 eller nåt sån nu.

MVH

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frason:

Hur kan du tolka det så?

Dessutom är jag Apple-användare.

Jag är inte religiös för det.

Hur kan jag tolka det så... Du skriver ju beskäftigt nog av någon märklig anledning att Apple inte säljer flest enheter. Varför fann du det angeläget att skriva det? Tycker du då det inte är rimligt att jag då kontrar med att Apple är företaget som gör störst total vinst på de mobiler, plattor och bärbara datorer som de säljer?

Bespara mig något patetiskt försök att kräva länkar till det jag påstår, är du någorlunda insatt i marknaden vet du att jag har rätt.

För övrigt är jag inte religiös... men jag gillar inte när någon försöker sprida något missvisande om Apple.

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Dela på andra sajter

Iphones o iPads är för tjejer därmed basta........."tyvärr" har jag 3 i familjen, det e fan inte billigt :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Hur kan jag tolka det så... Du skriver ju beskäftigt nog av någon märklig anledning att Apple inte säljer flest enheter. Varför fann du det angeläget att skriva det? Tycker du då det inte är rimligt att jag då kontrar med att Apple är företaget som gör störst total vinst på de mobiler, plattor och bärbara datorer som de säljer?

Bespara mig något patetiskt försök att kräva länkar till det jag påstår, är du någorlunda insatt i marknaden vet du att jag har rätt.

För övrigt är jag inte religiös... men jag gillar inte när någon försöker sprida något missvisande om Apple.

Herr Chang har talat.
Den enda som sprider missvisande info om iphone och apples förträfflighet är ju du. Vi andra nöjer oss med ren fakta. Sen att du inbillar dig att iphone alltid är först med innovativa lösningar gör det ju bara till ren och skär lögn. apple är ju inget annat än ett snyltföretag som snor och snyltar från Android. :mdr:

Finna väl inget företag som uppfunnit hjulet så många gånger som apple!? [emoji4]

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev wUThai:

Den enda som sprider missvisande info om iphone och apples förträfflighet är ju du. Vi andra nöjer oss med ren fakta. Sen att du inbillar dig att iphone alltid är först med innovativa lösningar gör det ju bara till ren och skär lögn. apple är ju inget annat än ett snyltföretag som snor och snyltar från Android. :mdr:

Finna väl inget företag som uppfunnit hjulet så många gånger som apple!? emoji4.png

Nja nu for du allt med osanning igen. Vad får du googla fram själv :big_smile:

Dela på andra sajter

Nja nu for du allt med osanning igen. Vad får du googla fram själv :big_smile:
Hmm.. Hittade bara denna. :mdr:

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev wUThai:

Hmm.. Hittade bara denna. :mdr:

LillTallen 😂😂

Dela på andra sajter

LillTallen [emoji23][emoji23]
Du bad mig ju att googla? Gillade du inte svaret?! :mdr:

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev wUThai:

Här kommer en innovativ lösning som apple kan "uppfinna" till nästa telefonsläpp!

Faceid känns helt plötsligt ännu mer meningslöst. :mdr:

http://www.swedroid.se/vivo-introducerar-x20-plus-ud-forst-med-fingeravtryckslasare-skarmen/

Fungerar det med blöta fingrar? Face ID fungerar med blött ansikte :)

Fungerar det med handskar på? Face ID fungerar fint med handskar på...

Hindras frugan från att kolla din mobil när du sover med hjälp av din slappa hand? Face ID kräver att ögonen är öppna...

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Dela på andra sajter

Fungerar det med blöta fingrar? Face ID fungerar med blött ansikte [emoji4]

Fungerar det med handskar på? Face ID fungerar fint med handskar på...

Hindras frugan från att kolla din mobil när du sover med hjälp av din slappa hand? Face ID kräver att ögonen är öppna...

Herr Chang har talat.
-Vem har behov av använda telefonen i duschen?

-Hur ska man kunna använda telefonen med handskar, säg inte siri.

-Om man nu sover med öppna ögon då?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev wUThai:

Här kommer en innovativ lösning som apple kan "uppfinna" till nästa telefonsläpp!

Faceid känns helt plötsligt ännu mer meningslöst. :mdr:

http://www.swedroid.se/vivo-introducerar-x20-plus-ud-forst-med-fingeravtryckslasare-skarmen/

Lär inte fungera efter ett bad eller bastu eller när du kommer in från kylan. Är ju lika känslig som förtegångaren med knapp. Så den tar ju inte tekniken frammåt.

//P

Dela på andra sajter

Jo fingeravtyck går bra nuförtiden😉

#FPC

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...