scorpio63 Inlagd November 24, 2017 Dela Inlagd November 24, 2017 1 timme sedan, skrev NilsGJ: Funkar halvbra på min S8, hoppas det funkar bättre på X. När det funkar är det mycket enklare än finger tycker jag. Jag får nog säga att på min Note 8 så funkar fingret helt fantastiskt, med ett flip skydd som jag använder så hamnar fingret helt perfekt. Ansiktsigenkänningen är nog lite si och så, funkar oftast men det går fortare att använda fingret. Irisläsaren är däremot helt kalas för samsung pay. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd November 24, 2017 Dela Inlagd November 24, 2017 1 timme sedan, skrev Tommy: Köpte min första Apple produkt någonsin idag, motvilligt... En iPad, på Black Friday, har inte orkat ens öppna kartongen ännu, fan, men behöver tydligen en. MVH iPad är bra produkter för att konsumera media, spela och slösurfa på. Bra batteritid också. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd November 24, 2017 Dela Inlagd November 24, 2017 1 timme sedan, skrev Tommy: Köpte min första Apple produkt någonsin idag, motvilligt... En iPad, på Black Friday, har inte orkat ens öppna kartongen ännu, fan, men behöver tydligen en. MVH Tja, har sen länge bestämt mig för att aldrig köpa deras skit, men då min laptop börjar bli några år gammal och det vankas nyköp och att det eventuellt skulle kunna räcka med en surfplatta så har jag scannat av marknaden lite och tyvärr så ligger Apple ganska långt framme på denna front, nja får nog ta en koll igen, borde ju finnas något annat som är jämförbart för en bättre peng... Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 24, 2017 Dela Inlagd November 24, 2017 (ändrad) 37 minuter sedan, skrev frason: iPad är bra produkter för att konsumera media, spela och slösurfa på. Bra batteritid också. Och ett tvång om man vill kunna köra en del program, som är skitdyra, men nödvändiga ibland. Får programvaran av Dotterns habiliterings-grupp, men hårdvaran köpte vi själva, programmet kostar i princip lika mycket som plattan. MVH Ändrades November 24, 2017 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 25, 2017 Dela Inlagd November 25, 2017 Tja, har sen länge bestämt mig för att aldrig köpa deras skit, men då min laptop börjar bli några år gammal och det vankas nyköp och att det eventuellt skulle kunna räcka med en surfplatta så har jag scannat av marknaden lite och tyvärr så ligger Apple ganska långt framme på denna front, nja får nog ta en koll igen, borde ju finnas något annat som är jämförbart för en bättre peng... Hur menar du?Är ju egentligen inte någon större skillnad på operativsystemet från en iPhone. Tror inte heller en androidplattas OS skiljer sig så mycket från telefonenheterna. Att du sedan tycker att Apple ligger långt framme. Ja det har du rätt i. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 25, 2017 Dela Inlagd November 25, 2017 7 timmar sedan, skrev NilsGJ: Hoj. Fått tag i någon X ännu? isf. intressant att höra hur bra den är. Väntar på min men de visste inget om leveransen. Jag har haft min iPhone X i två veckor nu, och den fungerar utmärkt. Den är bättre än iPhone 7 Plus. 7 timmar sedan, skrev NilsGJ: Funkar halvbra på min S8, hoppas det funkar bättre på X. När det funkar är det mycket enklare än finger tycker jag. Face ID på iPhone X är överlägset vad Samsung eller någon annan har. Jämför 2D och 3D... Face ID fungerar lika smidigt som Touch ID, möjligen med undantag av att ens ansikte måste vara i en viss vinkel mot skärmen. Det tog några dagar att vänja av sig att instinktivt försöka trycka på hemknappen, men nu har muskelminnet omprogrammerats. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 25, 2017 Dela Inlagd November 25, 2017 Tycker X är riktigt bra. Inga problem med faceid. Har lärt mig att hitta hur man får bort appar som är öppna och hur mycket som är kvar av batteriet etc.Ett bra äpple.Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd November 25, 2017 Dela Inlagd November 25, 2017 2 timmar sedan, skrev Herr Chang: Jag har haft min iPhone X i två veckor nu, och den fungerar utmärkt. Den är bättre än iPhone 7 Plus. Face ID på iPhone X är överlägset vad Samsung eller någon annan har. Jämför 2D och 3D... Face ID fungerar lika smidigt som Touch ID, möjligen med undantag av att ens ansikte måste vara i en viss vinkel mot skärmen. Det tog några dagar att vänja av sig att instinktivt försöka trycka på hemknappen, men nu har muskelminnet omprogrammerats. Herr Chang har talat. Den där rapakaljan tror du ju inte på ens själv, nä nu blir det en omröstning........ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 25, 2017 Dela Inlagd November 25, 2017 Oavsett vad man själv tycker, så går det inte komma ifrån det faktum att Apples processorer är överlägsna alla andra telefoners. De ligger ett par år före i utvecklingen och som det ser ut idag, så hinner konkurrenterna aldrig ikapp (om inget katastrofalt händer hos Apple). Den stora fördelen är och har alltid varit att Apple har tillgång till hela kedjan när det gäller produktion, medans de andra telefontillverkarna köper alla sina delar från vem som helst och hoppas de fungerar bra ihop. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd November 25, 2017 Dela Inlagd November 25, 2017 (ändrad) 3 minuter sedan, skrev Surin P3: Oavsett vad man själv tycker, så går det inte komma ifrån det faktum att Apples processorer är överlägsna alla andra telefoners. De ligger ett par år före i utvecklingen och som det ser ut idag, så hinner konkurrenterna aldrig ikapp (om inget katastrofalt händer hos Apple). Den stora fördelen är och har alltid varit att Apple har tillgång till hela kedjan när det gäller produktion, medans de andra telefontillverkarna köper alla sina delar från vem som helst och hoppas de fungerar bra ihop. Det där skulle AppleBoy him self inte ha kunnat ljugit ihop bättre Ändrades November 25, 2017 av Cavemannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 25, 2017 Dela Inlagd November 25, 2017 1 minut sedan, skrev Cavemannen: Det där skulle inte AppleBoy him self ha ljugit ihop bättre Jag själv kör med Android, men min ovanstående text är ingen lögn. Total sanning. 100% olögn. Och vet man inte det, så ja... Då slipper man. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd November 25, 2017 Dela Inlagd November 25, 2017 (ändrad) 1 minut sedan, skrev Surin P3: Jag själv kör med Android, men min ovanstående text är ingen lögn. Total sanning. 100% olögn. Och vet man inte det, så ja... Då slipper man. Kedjan i egna led såg krokig ut, kanske räcker att smörja upp? ....... Ändrades November 25, 2017 av Cavemannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd November 25, 2017 Dela Inlagd November 25, 2017 5 timmar sedan, skrev Herr Chang: Face ID på iPhone X är överlägset vad Samsung eller någon annan har. Hur många Samsung och "andra" har du testat och jämfört med? Undrar mest för att chefen sagt till mej att tala om vad jag vill ha så hamnar det en på mitt skrivbord. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd November 25, 2017 Dela Inlagd November 25, 2017 51 minuter sedan, skrev UglyFarang: Hur många Samsung och "andra" har du testat och jämfört med? Undrar mest för att chefen sagt till mej att tala om vad jag vill ha så hamnar det en på mitt skrivbord. OnePlus ansiktsigenkänning på OnePlus 5T är så mycket snabbare och smidigare så köp en sån istället. Kolla Youtube för tester. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 25, 2017 Dela Inlagd November 25, 2017 Face ID godkänns inte av flera koreanska banker eller Bank-ID https://www.99.se/artikel/11022-face-id-godkanns-inte-av-flera-koreanska-banker Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd November 25, 2017 Dela Inlagd November 25, 2017 (ändrad) On 2017-09-16 at 01:19, skrev Herr Chang: Det upphör aldrig att förbluffa mig att många menar att det som är nytt i Appleprodukter redan funnits i flera år hos exempelvis Samsung. Det är ju rena tramset. Apple har inte bråttom att införa nya funktioner, man väntar tills man fått till det helt rätt. Till skillnad från androidklåparna som bara satsar på att vara först med mediokert implementerade funktioner. Apples ansiktsigenkänning är överlägsen det som finns på android. För Apple har tänkt igenom alla aspekter innan lansering. Som Apples VD Tim Cook säger: Det är inte fråga om att vara först, det är att vara bäst som gäller. Herr Chang har talat. Känns lite som någon är partiskt. Vi har lite av båda i familjen och fungerar bra, Ändrades November 25, 2017 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NilsGJ Inlagd November 25, 2017 Dela Inlagd November 25, 2017 20 timmar sedan, skrev scorpio63: Jag får nog säga att på min Note 8 så funkar fingret helt fantastiskt, med ett flip skydd som jag använder så hamnar fingret helt perfekt. Ansiktsigenkänningen är nog lite si och så, funkar oftast men det går fortare att använda fingret. Irisläsaren är däremot helt kalas för samsung pay. Lite krångligt dock med fingret ibland när man är ute och jobbar eller tex har skärsår etc på avtryckarfingret Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NilsGJ Inlagd November 25, 2017 Dela Inlagd November 25, 2017 9 timmar sedan, skrev UglyFarang: Hur många Samsung och "andra" har du testat och jämfört med? Undrar mest för att chefen sagt till mej att tala om vad jag vill ha så hamnar det en på mitt skrivbord. Samma här får välja vad jag vill så blev en X, alltid Apple produkter i jobbet... har dessutom redan Samsung S6 och S8 privat så får räcka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd November 26, 2017 Dela Inlagd November 26, 2017 Äntligen har jag betalt en andra i phone X.. Två värstingar 26' nåt hittills, å det blir fler... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd November 28, 2017 Dela Inlagd November 28, 2017 On 2017-11-26 at 17:12, skrev Odin: Äntligen har jag betalt en andra i phone X.. Två värstingar 26' nåt hittills, å det blir fler... Kör på. Väntar på min första. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 29, 2017 Dela Inlagd November 29, 2017 Oops ! Jättelikt säkerhetshål – det går att logga in på din Mac utan lösenord Ett säkerhetshål i nya MacOS High Sierra gör det busenkelt för vem som helst att logga in utan att kunna lösenordet. Apple jobbar för fullt på en lösning. ”Tänk dig en låst dörr, som om du fortsätter dra i handtaget till slut bara säger "okej då" och släpper in dig utan nyckel", twittrar visselblåsaren Edward Snowden. https://www.idg.se/2.1085/1.693536/sakerhetshal--mac-losenord Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd November 29, 2017 Dela Inlagd November 29, 2017 2 timmar sedan, skrev Tallviking: Oops ! Jättelikt säkerhetshål – det går att logga in på din Mac utan lösenord Ett säkerhetshål i nya MacOS High Sierra gör det busenkelt för vem som helst att logga in utan att kunna lösenordet. Apple jobbar för fullt på en lösning. ”Tänk dig en låst dörr, som om du fortsätter dra i handtaget till slut bara säger "okej då" och släpper in dig utan nyckel", twittrar visselblåsaren Edward Snowden. https://www.idg.se/2.1085/1.693536/sakerhetshal--mac-losenord Katastrofalt. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 30, 2017 Dela Inlagd November 30, 2017 Felet är nu åtgärdat https://techworld.idg.se/2.2524/1.693626/bugg-mac-os-high-sierra Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd November 30, 2017 Dela Inlagd November 30, 2017 2 timmar sedan, skrev Tallviking: Felet är nu åtgärdat https://techworld.idg.se/2.2524/1.693626/bugg-mac-os-high-sierra Tog bara en månad, bra jobbat. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NilsGJ Inlagd Januari 18, 2018 Dela Inlagd Januari 18, 2018 Äntligen kom den, fick vänta över en månad så ska bli kul att få igång den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu