Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Bra om den där jäkla hemknappen försvinner.  Många gånger när jag ska öppna min telefon med mina fumliga fingrar så börjar Siri att ringa upp random kontakter trots att jag har avaktiverat Siri i inställningsmenyn.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev KaiserBlood:

Bra om den där jäkla hemknappen försvinner.  Många gånger när jag ska öppna min telefon med mina fumliga fingrar så börjar Siri att ringa upp random kontakter trots att jag har avaktiverat Siri i inställningsmenyn.

Säker på att den är avstängd? Jag gissar att den har aktiverats vid någon uppdatering.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev bob:

@Herr Chang kan du eller någon annan bena ut vad som är skillnaden på 8, 8+ och X. 8 och 8+ verkar vara självklart men hur kom X in i bilden och vad tillför den versionen?

Förvirrad Farbror

Här står lite om skillnaderna.

https://macworld.idg.se/2.1038/1.657545/iphone-8

Ska vara lite seriös i tråden också och inte bara reta gallfeber på HC. :)

Iphone x är faktiskt riktigt snygg att titta på. Dock finns det saker som gör att jag personligen inte hade köpt den om jag nu använt mig av apples produkter. 

1. Att inte sätta en fingerprint scanner på baksidan av telefonen är ju ett stort misstag enligt mig.

2. Kamerans position och hur mycket den sticker ut. Det ser faktiskt jävlig illa ut och som gjort för att gå sönder.

3. Ingen sdkort slot. Vilket är viktigt för mig att kunna utöka minnet. Ska du köpa iphone x med 256GB så är den 500$ dyrare än den med 64GB vilket är förjävligt att den är så mycket dyrare bara för minnet.

En iphone anvädare som uttrycker sig om iphone x. 

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev wUThai:

Här står lite om skillnaderna.

https://macworld.idg.se/2.1038/1.657545/iphone-8

Ska vara lite seriös i tråden också och inte bara reta gallfeber på HC. :)

Iphone x är faktiskt riktigt snygg att titta på. Dock finns det saker som gör att jag personligen inte hade köpt den om jag nu använt mig av apples produkter. 

1. Att inte sätta en fingerprint scanner på baksidan av telefonen är ju ett stort misstag enligt mig.

2. Kamerans position och hur mycket den sticker ut. Det ser faktiskt jävlig illa ut och som gjort för att gå sönder.

3. Ingen sdkort slot. Vilket är viktigt för mig att kunna utöka minnet. Ska du köpa iphone x med 256GB så är den 500$ dyrare än den med 64GB vilket är förjävligt att den är så mycket dyrare bara för minnet.

En iphone anvädare som uttrycker sig om iphone x. 

Jaja wuttan... jag orkar inte argumentera just nu. Men jag kommer att så att säga hänga på låset 27 oktober för att beställa värstingmodellen av iPhone X :) 

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Herr Chang:

Jaja wuttan... jag orkar inte argumentera just nu. Men jag kommer att så att säga hänga på låset 27 oktober för att beställa värstingmodellen av iPhone X :) 

Herr Chang har talat.

Det betvivlar jag inte för en sekund att du kommer att göra. :) 

Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev M33:

Säker på att den är avstängd? Jag gissar att den har aktiverats vid någon uppdatering.

Japp, enligt menyn i inställningar är den avstängd, men när jag råkar dubbelklicka på hemknappen så hoppar den där jäkla Siri igång.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev KaiserBlood:

Japp, enligt menyn i inställningar är den avstängd, men när jag råkar dubbelklicka på hemknappen så hoppar den där jäkla Siri igång.

Inte på min.Om jag däremot håller hemknappen intryckt så kommer siri fram och frågar om jag vill slå på siri.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev KaiserBlood:

Något är fel! Din beskrivning eller på luren.

gå in på inställningar,  Hjälpmedel, och sedan hemknapp. Där kan du helt enkelt stänga av extra funktionerna för hemknappen. Sedan borde de ha löst sig...

//P

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev B747:

Inte på min.Om jag däremot håller hemknappen intryckt så kommer siri fram och frågar om jag vill slå på siri.

Den frågar alltid artigt först men sen går den bananas och börjar ringa upp random nummer från min kontaktlista. Inte så kul att ringa upp till en kund mitt i natten:D

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev KaiserBlood:

Den frågar alltid artigt först men sen går den bananas och börjar ringa upp random nummer från min kontaktlista. Inte så kul att ringa upp till en kund mitt i natten:D

Det var fan he he.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev fiskarn:

Något är fel! Din beskrivning eller på luren.

gå in på inställningar,  Hjälpmedel, och sedan hemknapp. Där kan du helt enkelt stänga av extra funktionerna för hemknappen. Sedan borde de ha löst sig...

Tack!

Har inte kollat där. Hoppas att det hjälper.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wUThai:

Du behöver väl inte slå en kod när du väl aktiverat finger/face-id? Det aktiveras väl bara en gång även på en iphone? Jag förstår att man måste slå en kod om man stängt av telefonen och starta upp den igen. Då får jag slå in en kod. Men är telefonen inte avstängd så behöver man ju aldrig slå in en kod. 

Texten som står i klippet tyder på att den varit avstängd.. Mao koden måste slås in innan Face Id kan användas.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev hamnoi:

Texten som står i klippet tyder på att den varit avstängd.. Mao koden måste slås in innan Face Id kan användas.

Eller någon som inte är Craig har tittat på den 3 gånger..

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev frason:

Eller någon som inte är Craig har tittat på den 3 gånger..

Exakt så. Face ID har fungerat precis som det var tänkt.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hur i H-E får jag GPS att funka utan internet?

Min stenålders Nokia 5800 var det inga problem att göra så, ska jag kunna använda jobbluren som GPS i Thailand så är det nödvändigt att få detta att funka, annars åker jag på att köpa en GPS i BKK.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Hur i H-E får jag GPS att funka utan internet?

Min stenålders Nokia 5800 var det inga problem att göra så, ska jag kunna använda jobbluren som GPS i Thailand så är det nödvändigt att få detta att funka, annars åker jag på att köpa en GPS i BKK.

Vilket system använder du? 

De flesta appar/kartor kan man ladda ner för att köra offline. 

Dela på andra sajter

Lite nyttig info till den som funderar på att köpa Apple-prylar utomlands

Köpa Iphone utomlands – det här behöver du tänka på

Höstens kavalkad av Apple-prylar är här, och som vanligt kan priserna framför allt i USA se rejält lockande ut. Det här ska du tänka på.

https://macworld.idg.se/2.1038/1.688906/kopa-iphone-utomlands-usa

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Lite nyttig info till den som funderar på att köpa Apple-prylar utomlands

Köpa Iphone utomlands – det här behöver du tänka på

Höstens kavalkad av Apple-prylar är här, och som vanligt kan priserna framför allt i USA se rejält lockande ut. Det här ska du tänka på.

https://macworld.idg.se/2.1038/1.688906/kopa-iphone-utomlands-usa

En ganska korrekt artikel... jag skulle dock inte rekommendera inköp av MacBook i England eller annat land, även om det blir något billigare. Åtminstone jag vill gärna ha åäö på tangentbordet.

Apple TV 4K 64 GB har jag beställt från apple.se, och den ska levereras 2-9 oktober. Endast 2195 kronor :) 

iPhone X går inte att beställa förrän 27 oktober, och då hänger jag på låset!

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev samet:

Vilket system använder du? 

De flesta appar/kartor kan man ladda ner för att köra offline. 

Vet ej, sannolikt originalet, en kartsymbol som det står kartor under.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Vet ej, sannolikt originalet, en kartsymbol som det står kartor under.

Skulle köra ner till Legoland i Billund för nåt år sedan och kollade rutten i Google Maps, fick frågan om jag ville ladda ner kartan innan jag körde, för att slippa vara online i nåt Danskt nätverk.

Tackade Ja, och kunde köra ner utan att vara ansluten till något telenät.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Jag har inte provat "ansiktsigenkänningsupplåsning", men spontant känns det ändå lättare att låsa upp med fingeravtryck. 

En kompis hade en Android med ansiktsigenkänning och då var han tvungen att hålla telefonen i samma vinkel mot ansiktet när den skulle låsas upp. 

Fast Apples system kanske funkar bättre.

Dela på andra sajter

• 2 månader senare...
On 2017-09-18 at 13:33, skrev Herr Chang:

En ganska korrekt artikel... jag skulle dock inte rekommendera inköp av MacBook i England eller annat land, även om det blir något billigare. Åtminstone jag vill gärna ha åäö på tangentbordet.

Apple TV 4K 64 GB har jag beställt från apple.se, och den ska levereras 2-9 oktober. Endast 2195 kronor :) 

iPhone X går inte att beställa förrän 27 oktober, och då hänger jag på låset!

Herr Chang har talat.

Hoj.

Fått tag i någon X ännu? isf. intressant att höra hur bra den är.

Väntar på min men de visste inget om leveransen.

Dela på andra sajter

On 2017-09-19 at 14:00, skrev ReKa:

Jag har inte provat "ansiktsigenkänningsupplåsning", men spontant känns det ändå lättare att låsa upp med fingeravtryck. 

En kompis hade en Android med ansiktsigenkänning och då var han tvungen att hålla telefonen i samma vinkel mot ansiktet när den skulle låsas upp. 

Fast Apples system kanske funkar bättre.

Funkar halvbra på min S8, hoppas det funkar bättre på X.

När det funkar är det mycket enklare än finger tycker jag.

Dela på andra sajter

Köpte min första Apple produkt någonsin idag, motvilligt...

En iPad, på Black Friday, har inte orkat ens öppna kartongen ännu, fan, men  behöver tydligen en.

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...