Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

13 minuter sedan, skrev Nemo:

Inte intresserad av Google Play, men tack för länken. Längst ner på sidan fanns en länk till en bra artikel om Firefox.  :)

Nu blir jag ännu mer förvirrad. Har du en androidlur och är ointresserad av Google Play?

Jag har ju nyligen fått veta av den alltid lika tvärsäkre 33:an att om man har en sådan lur så måste man hämta apparna från just Google Play.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

hasseigöteborg
20 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Du behöver inte heller betala 30% till Apple när du köper nytt skal till din iPhone. 

Men en bil fungerar inte utan fälgar. Mobilen blir ju också värdelös utan sina appar.
Skalen fungerar det bra utan.   

hf

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
3 minuter sedan, skrev hasseigöteborg:

Men en bil fungerar inte utan fälgar. Mobilen blir ju också värdelös utan sina appar.
Skalen fungerar det bra utan.   

hf

En bil kan du uppgradera hårdvaran på. En iphone kan du inte uppgradera med mer minne men det går med en Android mobil.

Dela på andra sajter

Guest wUThai
1 timme sedan, skrev Jive:

Det mest sannolika är att jag har laddat ner en kopia utan att veta om att det var en kopia. Man kan ju undra vad de andra i gänget (260 000 pers) har gjort med sina telefoner. Du och några till väljer att bortse från dessa 260 000 som de facto har blivit drabbade. I stället refererar du till din svåger som inte har blivit drabbad.:)

Jag köpte inte telefonen genom ett abonnemang.

Nej, nu läste du lite konstigt. Det var du som påstod att telefonerna i Asien är annorlunda mot västvärlden vad det gäller reklam och dylikt. Och du undrade om jag hade nån telefon från Asien. Då svarade jag dig att min svåger har en HTC telefon och den beter sig inte mer annorlunda än min HTC. Sen att min bekantskapskrets i Sverige inte fått några virus eller trojaner i sina telefoner var det jag refererade till. Sen om du tror att apple är skonade från trojaner eller virus så tror du väldigt fel. Självklart så är det större risk med Android då Android har över 80% av marknaden och apple har väl 10/12%. 

Gjorde bara en snabbsök på google. 

http://www.expressen.se/dinapengar/buggen-gor-att-din-iphone-blir-obrukbar/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21449054.ab

http://nyheter24.se/nyheter/teknik/808588-iphone-apple-hacking-hackade

Ändrades av wUThai
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev wUThai:

Nej, nu läste du lite konstigt. Det var du som påstod att telefonerna i Asien är annorlunda mot västvärlden vad det gäller reklam och dylikt. Och du undrade om jag hade nån telefon från Asien. Då svarade jag dig att min svåger har en HTC telefon och den beter sig inte mer annorlunda än min HTC. Sen att min bekantskapskrets i Sverige inte fått några virus eller trojaner i sina telefoner var det jag refererade till. Sen om du tror att apple är skonade från trojaner eller virus så tror du väldigt fel. Självklart så är det större risk med Android då Android har över 80% av marknaden och apple har väl 10/12%. 

Gjorde bara en snabbsök på google. 

http://www.expressen.se/dinapengar/buggen-gor-att-din-iphone-blir-obrukbar/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21449054.ab

http://nyheter24.se/nyheter/teknik/808588-iphone-apple-hacking-hackade

Svårt att välja när man är så insnöad som jag.

Får väl komma ner till Harrys och visa dej hur min lur beter sej.:)

Dela på andra sajter

Guest wUThai
Svårt att välja när man är så insnöad som jag.

Får väl komma ner till Harrys och visa dej hur min lur beter sej.[emoji4]

Jag dimper väl ner där vid 5-6 snåret. :)

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wUThai:

Jag dimper väl ner där vid 5-6 snåret. :)

Kan inte idag, men i morron kanske.

Dela på andra sajter

Guest wUThai
Kan inte idag, men i morron kanske.

Du ska vi ut med en kompis. Aja, vi får ta det i veckan annars. Är ju här till den 17:e.

Dela på andra sajter

Sam sip sam
2 timmar sedan, skrev Jive:

Nu blir jag ännu mer förvirrad. Har du en androidlur och är ointresserad av Google Play?

Jag har ju nyligen fått veta av den alltid lika tvärsäkre 33:an att om man har en sådan lur så måste man hämta apparna från just Google Play.

Ja det är en fördel ,men om det är tvärsäkert vet jag inte  ,men jag har aldrig haft problem,,,,,

Var har du köpt luren?

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

Ja det är en fördel ,men om det är tvärsäkert vet jag inte  ,men jag har aldrig haft problem

Tur eller skicklighet - grattis iaf!

Dela på andra sajter

Sam sip sam
2 minuter sedan, skrev Jive:

Tur eller skicklighet - grattis iaf!

Ja jag har ju haft 4 lurar och aldrig haft några problem ,är nog skicklighet eftersom jag följer

instruktionerna ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,och känner ingen heller som har problem förutom dig 

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

Ja jag har ju haft 4 lurar och aldrig haft några problem och känner ingen heller som har problem förutom dig 

Jag känner heller ingen av de 260 000 i Thailand som nyligen har fått samma problem som jag.

Ändrades av Jive

Dela på andra sajter

Sam sip sam
2 minuter sedan, skrev Jive:

Jag känner heller ingen av de 260 000 som nyligen har fått samma problem som jag.

Ja det ska man vara tacksam för ,bättre att känna folk som inte har problem :haha: 

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

Ja det ska man vara tacksam för ,bättre att känna folk som inte har problem :haha: 

Varför skulle jag vara tacksam för det?

Tycker det skulle vara bra att träffa någon som har/haft samma problem som en själv och som kanske har hittat en lösning på problemet.

Dela på andra sajter

Sam sip sam
Precis nyss, skrev Jive:

Varför skulle jag vara tacksam för det?

Tycker det skulle vara bra att träffa någon som har/haft samma problem som en själv och som kanske har hittat en lösning på problemet.

Du får vara vad du vill men jag är tacksam så länge jag slipper problem ,tror nog Wuttan löser problemet åt dig 

Var har du köpt luren du kanske har fått ngn piratkopia ,du lever ju i kopiernas land 

Här kan du nog hitta lösningen

http://www.swedroid.se/forum/

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

Du får vara vad du vill men jag är tacksam så länge jag slipper problem ,tror nog Wuttan löser problemet åt dig 

Var har du köpt luren du kanske har fått ngn piratkopia ,du lever ju i kopiernas land 

Här kan du nog hitta lösningen

http://www.swedroid.se/forum/

Nä det tror jag inte. Tror snarare, som jag har skrivit tidigare, att jag har laddat ner samma skit som de andra 260 000. Problemet löses nog permanent genom att köra en ny fabriksinställning, men då riskerar jag att bli av med en del som jag har lagrat, så egentligen har jag ju själv lösningen på problemet, men jag tror iphone passar mej bättre än android.

Dela på andra sajter

kitungmakmak

swedroid är bra, men har nog inte lösningen på problemet om det är nåt lokalt för asien/Thailand, men det är en bra idé att kika lite där i alla fall.

http://www.xda-developers.com grabbarna skulle nog lösa det mesta, men dom gillar att pilla med ROM.

Problemet är väl bara att identifiera vad sjutton man råkat ut för, sen går det ganska bra att snoka efter en lösning.

Ajfånen är nog en bra lur, men mig passade den inte. Hade en ett tag via jobbet och vi klickade helt enkelt inte. Många andra var dock överförtjusta (och detta var på IT-avdelningen).

ทีรัก

Dela på andra sajter

Herr Chang
16 timmar sedan, skrev hasseigöteborg:

Jo men andra operativ kan jag ju ladda hem mina program från var jag vill. Och i det fallet får operativleverantören inte ett öre betalt varken från mig eller Spotify. 

Om jag sedan använder företagens säljkanaler (App store , MS Store eller Google Play) så är det ju OK att store-företaget tar betalt. Men på alla andra operativ så finns det alternativ . Man kan ladda hem appar från var man vill och installera (även på Android) . Och för Android finns det ju ett dussin alternativa store's .  Men på IOS är man bunden till App store. Detta borde faktiskt inte vara tillåtet. Har jag köpt min mobil så är det ju min egendom så då borde jag kunna köpa tillbehör (=appar) var jag vill. 

hf

Vad många inte verkar fatta är att man kan teckna sitt abonnemang via webläsare i sin dator, och sen använda användarnamn och lösenord i iPhone. Apple får då ingen del av det man betalar till exempelvis Spotify.

Jag har gjort så vad gäller Netflix, HBO Nordic och Viaplay som jag i huvudsak nyttjar på Apple TV.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Jive, testa att installera "Check Point protect" det skall tydligen kunna upptäcka om du har problem, även om du installerar det efter att din lur blivit smittad, enligt en artikel i The Guardian.

Finns i Google Play butiken.

EDIT... TESTADE SJÄLV NU, GICK INTE SÅ LÄTT...

What can you do about it?

If you haven’t already installed security software on your phone, now might be a good time to consider that. Some software (like Check Point’s) can detect if a rootkit is present on the machine and alert you to it after you install, says Wiley.

https://www.theguardian.com/technology/2016/jul/06/what-is-hummingbad-malware-android-devices-checkpoint

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

On 2016-07-09 at 10:05, skrev Jive:

Jag känner heller ingen av de 260 000 i Thailand som nyligen har fått samma problem som jag.

Jag känner heller ingen av de 260 000 i Thailand som har fått samma problem som min fru, som fått samma problem som dig. 

Fast hon är ju i Sverige så vem vet om hon räknas in i de 260 000 i Thailand.

Hon fick virus för två tre dagar sedan. Själv har jag ingen aning vad som ska göras, så hon fick grabben att ladda ner något antivirus. Fast jag tror inte skiten fungerar. Lätt som om hon hade smma problem igår. Grabben har tydligen erfarenhet av att få virus hela tiden, så jag litar inte på det han gör.  

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Jaha, Apple vägrar hjälpa till med ett terroristbrott med dussintalet döda men lämnar glatt ut info för ett struntbrott som fildelning, tragiskt.

Att myndigheterna lyckas peka ut Artem Vaulin som skyldig till webbplatsens aktiviteter bygger på information som lämnats ut av Apple, där hans IP-adress loggats för Itunes-aktiviteter och inloggning på Kickasstorrents Facebook-sida samma dag.

http://www.sweclockers.com/nyhet/22416-amerikanska-myndigheter-beslagtar-kickasstorrents-doman

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Bibben:

Jaha, Apple vägrar hjälpa till med ett terroristbrott med dussintalet döda men lämnar glatt ut info för ett struntbrott som fildelning, tragiskt.

Att myndigheterna lyckas peka ut Artem Vaulin som skyldig till webbplatsens aktiviteter bygger på information som lämnats ut av Apple, där hans IP-adress loggats för Itunes-aktiviteter och inloggning på Kickasstorrents Facebook-sida samma dag.

http://www.sweclockers.com/nyhet/22416-amerikanska-myndigheter-beslagtar-kickasstorrents-doman

Som vanligt så svamlar du bara när det gäller Apple...

Apple vägrade ge en specialversion av iOS till FBI som de kunde använda för att låsa upp alla iPhones. Däremot kan man hjälpa till med vissa uppgifter i enskilda fall. Men denna skillnad är väl för subtil för dig.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Herr Chang:

Som vanligt så svamlar du bara när det gäller Apple...

Apple vägrade ge en specialversion av iOS till FBI som de kunde använda för att låsa upp alla iPhones. Däremot kan man hjälpa till med vissa uppgifter i enskilda fall. Men denna skillnad är väl för subtil för dig.

Herr Chang har talat.

Det är inte alls subtilt, utan kristallklart.

Apple är som vanligt sjukt giriga och själviska.

När USA utsätts för terrorattacker och massor av oskyldiga dödas då skiter Apple i det, det finns ingen medkänsla för staten och befolkningen, den ignoreras som vanligt, inklusive de egna anställda, hur många anställda har tagit livet av sig på sin arbetsplats hos Apple?

Men när de ser att de möjligen kan ha förlorat några 99 cent då nån kanske laddat ner nån sång som Apple givetvis har ensamrätt på samt uppfunnit, då jävlar ska de öppna varenda register och all data är minsann tillgänglig för myndigheterna i jakten på fattiga musikälskare.

Hemska tanke om Apple ev förlorar några cent, men om det dödas massor av människor då är det minsann inte Apples problem, de har ju inget att varken vinna eller förlora på det.

Nä, subtilt var det verkligen inte, bara väldigt tragiskt.

När ska de stoppa Pokemon, det är ju ett gratisspel, hur ska giriga Apple kunna snylta på det? Gissar att snart stämmer de Nintendo då Apple kom på att de nog egentligen uppfann Pokemon samt alla mobilspel.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bibben:

Det är inte alls subtilt, utan kristallklart.

Apple är som vanligt sjukt giriga och själviska.

När USA utsätts för terrorattacker och massor av oskyldiga dödas då skiter Apple i det, det finns ingen medkänsla för staten och befolkningen, den ignoreras som vanligt, inklusive de egna anställda, hur många anställda har tagit livet av sig på sin arbetsplats hos Apple?

Men när de ser att de möjligen kan ha förlorat några 99 cent då nån kanske laddat ner nån sång som Apple givetvis har ensamrätt på samt uppfunnit, då jävlar ska de öppna varenda register och all data är minsann tillgänglig för myndigheterna i jakten på fattiga musikälskare.

Hemska tanke om Apple ev förlorar några cent, men om det dödas massor av människor då är det minsann inte Apples problem, de har ju inget att varken vinna eller förlora på det.

Nä, subtilt var det verkligen inte, bara väldigt tragiskt.

När ska de stoppa Pokemon, det är ju ett gratisspel, hur ska giriga Apple kunna snylta på det? Gissar att snart stämmer de Nintendo då Apple kom på att de nog egentligen uppfann Pokemon samt alla mobilspel.

Oj... ännu mer svammel. Tycker du FBI ska ha tillgång till en specialversion av iOS som kan användas för att låsa upp vilken iPhone som helst? Fast FBI lovade ju att bara använda denna specialversion för just detta fall... tror du på jultomten också?

Fast vi vet ju var skon klämmer... Herr Bibben är mycket upprörd över att högste hubsnyltaren har åkt dit med viss hjälp från Apple.

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Herr Chang:

Tycker du FBI ska ha tillgång till en specialversion av iOS som kan användas för att låsa upp en iPhone som använts i en terroristattack?

Ja, absolut.

1 timme sedan, skrev Herr Chang:

Herr Bibben är mycket upprörd över att högste hubsnyltaren har åkt dit med viss hjälp från Apple

Trams.

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...