Surin P3 Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 12 timmar sedan, skrev hasseigöteborg: Dags för EU att börja granska Apple. Varför kan dom ha ensamrätt på Appstore till IPhone/IPad när MS inte fick standardinstallera Internet Explorer i Windows. Apple skall nog vara glada att dom är så "små" för hade dom en större marknadsandel jämfört med Android så skulle App Store sitta löst. hf Finns väl inga direkta likheter i dina exempel, men man får väl tycka så om man vill. Annat vore det väl om Apple bara skulle tillåta Safari som webbläsare eller som i detta fall inte tillåta Spotify eller andra musiktjänster alls. Vilket de helt tydligt får göra, förutsatt att de följer Apples villkor. Nu är det väl Spotify som vill använda Apples AppStore helt gratis och det är det som Apple vänder sig emot. Till sist så vill jag säga att Spotify är helt värdelöst eftersom de inte tillåter mig att ladda ner appen till min telefon alls. Hur kan Spotify bestämma vilket lands Google Play Butik de lägger upp sin app till? Det ska väl jag bestämma själv. Tycker EU ska ta sig en titt på det istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 3 timmar sedan, skrev Surin P3: Finns väl inga direkta likheter i dina exempel, men man får väl tycka så om man vill. Annat vore det väl om Apple bara skulle tillåta Safari som webbläsare eller som i detta fall inte tillåta Spotify eller andra musiktjänster alls. Vilket de helt tydligt får göra, förutsatt att de följer Apples villkor. Nu är det väl Spotify som vill använda Apples AppStore helt gratis och det är det som Apple vänder sig emot. Till sist så vill jag säga att Spotify är helt värdelöst eftersom de inte tillåter mig att ladda ner appen till min telefon alls. Hur kan Spotify bestämma vilket lands Google Play Butik de lägger upp sin app till? Det ska väl jag bestämma själv. Tycker EU ska ta sig en titt på det istället. Apple tillåter endast WebKit (Safari) som renderingsmotor för web rendering, så det är precis så som du (och många andra) tror att det inte är. Chrome/Firefox m.fl. på iOS är endast skal till WebKit (Safari). Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 4 timmar sedan, skrev Surin P3: Finns väl inga direkta likheter i dina exempel, men man får väl tycka så om man vill. Annat vore det väl om Apple bara skulle tillåta Safari som webbläsare eller som i detta fall inte tillåta Spotify eller andra musiktjänster alls. Vilket de helt tydligt får göra, förutsatt att de följer Apples villkor. Nu är det väl Spotify som vill använda Apples AppStore helt gratis och det är det som Apple vänder sig emot. Till sist så vill jag säga att Spotify är helt värdelöst eftersom de inte tillåter mig att ladda ner appen till min telefon alls. Hur kan Spotify bestämma vilket lands Google Play Butik de lägger upp sin app till? Det ska väl jag bestämma själv. Tycker EU ska ta sig en titt på det istället. Spotify är en streamingtjänst där du kan ladda ner musiken till Offlineläge, du köper inte låtarna så fungerar även Apple Music. Har använt Spotify Premium sedan tjänsten kom ut och jag gillar tjänsten. Ang Google Play så beror väl det de på vilka länder Spotify har har licens till. Testa detta https://community.spotify.com/t5/Help-Accounts-and-Subscriptions/Access-Spotify-in-Thailand/td-p/1384983 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 13 timmar sedan, skrev Bibben: Tror inte nån bryr sig om det, det är ju deras "store", vill de måla in sig i ett hörn så gör de det då. Sant. de utgör ju faktiskt bara en ca 11-12% av marknaden ändå. Det tragiska är deras användare som inte får tillgång till en massa go musik (i detta fallet). Än mer tragiskt är ju att deras användare är så sjukt hjärntvättade att de inte ens fattar detta, än mindre försöker göra nåt åt det. Sekten har talat. Vi andra kan njuta av detta Vad svamlar du om? En massa go musik? Både Apple Music och Spotify erbjuder drygt 30 miljoner låtar som till 99% är samma utbud. Vad är det för go musik man missar om man inte använder Spotify? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 7 minuter sedan, skrev Herr Chang: Vad svamlar du om? En massa go musik? Både Apple Music och Spotify erbjuder drygt 30 miljoner låtar som till 99% är samma utbud. Vad är det för go musik man missar om man inte använder Spotify? Herr Chang har talat. Om man nu vill välja själv då? måste man då byta mobil till en Android för att få valfriheten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 1 minut sedan, skrev Cavemannen: Om man nu vill välja själv då? måste man då byta mobil till en Android för att få valfriheten? Det är ju upp till Spotify att tillhandahålla en app som uppfyller Apples villkor. Ingen omöjlighet... Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 (ändrad) Naturligtvis så är det absolut inte Apple som ändrat på kraven för att få fler users till sin egen Apple Music. Utan det är Spotify som felar, hahahahahaha skrivet från en FRI mobil(Samsung S5) Ändrades Juli 7, 2016 av Cavemannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 Vad svamlar du om? En massa go musik? Både Apple Music och Spotify erbjuder drygt 30 miljoner låtar som till 99% är samma utbud. Vad är det för go musik man missar om man inte använder Spotify? Herr Chang har talat. Ursäkta om jag var oklar. Jag menade SoundCloud. manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 58 minuter sedan, skrev Cavemannen: Om man nu vill välja själv då? måste man då byta mobil till en Android för att få valfriheten? Japp. Det är ett fritt val att byta mobil. Exempelvis kan jag inte få en Volvo med en Porsche motor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 (ändrad) 4 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: Japp. Det är ett fritt val att byta mobil. Exempelvis kan jag inte få en Volvo med en Porsche motor. Nä men du kan lyssna på P3(eller valfri kanal) i bägge, hade Apple haft en bil så hade du bara kunnat lyssna på rApple Ändrades Juli 7, 2016 av Cavemannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 Jag skulle uppskatta ett svar från HC eller Bibben och helst båda på min fråga: Jag får stup i kvarten virus i min Galaxy som ställer till det. Har appar som skulle hindra detta, men icke. Blir jag av med dessa problem om jag byter till Iphone? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 (ändrad) 25 minuter sedan, skrev Jive: Jag skulle uppskatta ett svar från HC eller Bibben och helst båda på min fråga: Jag får stup i kvarten virus i min Galaxy som ställer till det. Har appar som skulle hindra detta, men icke. Blir jag av med dessa problem om jag byter till Iphone? Ja, du blir av med dessa virus. Men om du byter till iPhone riskerar du att drabbas av virus som är godkända av Apple. Ändrades Juli 7, 2016 av HuaHindinnge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 26 minuter sedan, skrev Jive: Jag skulle uppskatta ett svar från HC eller Bibben och helst båda på min fråga: Jag får stup i kvarten virus i min Galaxy som ställer till det. Har appar som skulle hindra detta, men icke. Blir jag av med dessa problem om jag byter till Iphone? Om du får virus på en telefon oavsett vilken det är så hjälper det nog inte dig att byta. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Jive: Jag skulle uppskatta ett svar från HC eller Bibben och helst båda på min fråga: Jag får stup i kvarten virus i min Galaxy som ställer till det. Har appar som skulle hindra detta, men icke. Blir jag av med dessa problem om jag byter till Iphone? Låter knepigt att du skall få virus hela tiden, laddar du ner appar från andra ställen än Google Play? Iaf kolla med denna app om du inte har den redan "Malwarebytes Anti-Malware". Den är också jädrans bra att köra på en PC då och då och den är gratis. Ändrades Juli 7, 2016 av 65Selander Fick med mig citat från fel skribent. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 แอ็ปเปิ้ล แอ็ป-เปิ้ล Äp - pel Engelskt låneord. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 Jag skulle uppskatta ett svar från HC eller Bibben och helst båda på min fråga: Jag får stup i kvarten virus i min Galaxy som ställer till det. Har appar som skulle hindra detta, men icke. Blir jag av med dessa problem om jag byter till Iphone? Never ever har jag fått virus på Android. Är du säker på att du har koll på din telefon? Inget barn / ungdom / telefon-butik som fifflar med den? "Hjälpredor" brukar ha som första mål i livet att lasta in kopierade program. Det är så dom motiverar sin existens. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 Efter att under 10 dagar kollat in shoppingutbudet i Hanoi så har jag sett följande, Apple store har sin butik i ett ruckel till hus på en bakgata utanför centrala stan. Medans man mitt i centrala Hanoi hittar Samsung shop granne med Nikon, det bästa av två världar. Två stycken välplacerade butiker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 2 timmar sedan, skrev Nicholas: Never ever har jag fått virus på Android. Är du säker på att du har koll på din telefon? Inget barn / ungdom / telefon-butik som fifflar med den? "Hjälpredor" brukar ha som första mål i livet att lasta in kopierade program. Det är så dom motiverar sin existens. Jag har på senare tid fått annonser som lägger sej över annat på luren. T ex om jag blir uppringd, så kan jag inte se vem som ringer upp pga att en annons har lagt sej över och täcker halva sidan. Idag läste jag på nätet att 260 000 androidtelefoner i Asien har blivit drabbade av ett virus som ger just de effekterna som jag har. Anledningen/upphovet är att man har laddat ner appar som inte kommer från Googlesfären, eller vad det heter. Jag följde rekommendationen att ladda ner ett antivirusprogram och efter att ha kört det, så försvann problemen. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 3 timmar sedan, skrev frason: Om du får virus på en telefon oavsett vilken det är så hjälper det nog inte dig att byta. Om du läser mitt senare inlägg, vad säger du då? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 16 timmar sedan, skrev Jive: Om du läser mitt senare inlägg, vad säger du då? Säger samma sak eftersom du varit oförsiktig och installerat saker som inte bör installeras. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 19 timmar sedan, skrev Micke031: Efter att under 10 dagar kollat in shoppingutbudet i Hanoi så har jag sett följande, Apple store har sin butik i ett ruckel till hus på en bakgata utanför centrala stan. Medans man mitt i centrala Hanoi hittar Samsung shop granne med Nikon, det bästa av två världar. Två stycken välplacerade butiker Det där är inte Apples butik. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseigöteborg Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 23 timmar sedan, skrev HuaHindinnge: Japp. Det är ett fritt val att byta mobil. Exempelvis kan jag inte få en Volvo med en Porsche motor. Nej men jag behöver inte betala 30% till Volvo när jag skall sätta på aluminiumfälgar. hf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 Precis nyss, skrev hasseigöteborg: Nej men jag behöver inte betala 30% till Volvo när jag skall sätta på aluminiumfälgar. hf Du behöver inte heller betala 30% till Apple när du köper nytt skal till din iPhone. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 2 timmar sedan, skrev frason: Säger samma sak eftersom du varit oförsiktig och installerat saker som inte bör installeras. Nä det tycker jag inte, snarare okunnig. Var lär man sej vad man kan och inte kan ladda ner? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 1 timme sedan, skrev Jive: Nä det tycker jag inte, snarare okunnig. Var lär man sej vad man kan och inte kan ladda ner? Du ska bara ladda ner från Google play Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu