Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Cavemannen
16 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Jaså, jag visste inte att det var fel att försöka gå med vinst. Gissningsvis har du aldrig drivit eget företag?

Vill man ha tillgång till Apples plattform får man följa de regler som Apple formulerar. Reglerna gäller samtliga företag som vill ha en app på App Store, inte bara Spotify som dessa nervösa fjantar snyftande försöker påskina.

Jag skulle tro att Apple Music är ungefär likvärdigt med Spotify. Men det vet väl inte du något om... du har knappast provat varken det ena eller det andra. Gratis är gott!

Herr Chang har talat.

Ja precis! Apple har absolut inte gjort något som helst fel, jag skulle t.o.m tro att Apple Music är dubbelt så bra(och billigt) som Spotify!!!

Och varför skall de ens behöva välja vilket musiktjänst de vill bruka när det finns Apple Music?

Det är bara de där klickhororna som pratar trams!

Ändrades av Cavemannen
Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu är det väl knappast några musik-älskare som använder iPhone? Inget att oroa sej för...

Jag menar vilken upplyst människa av idag vill fritt kunna välja bland mer än en leverantör av musik?

Hoppas nu bara det funkar bra för Apple att göra sina tjänster dyrare och sämre, det låter som ett vinnande koncept!

Många företagare fattar inte, det är genom att göra sina produkter sämre och dyrare, man vinner i längden!

I morgon höjer jag alla våra priser, och drar ner på valfriheten!

"En Pad Thai med kyckling? Glöm det vi säljer bara med räkor, vi tjänar mer på det, passar det inte så får ni väl gå nån annanstans!"

Vi ses på Rivieran!

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Guest wUThai

apple visar än en gång vilket svinföretag det är. Fattar inte att man som kund överhuvudtaget stanna kvar med denna inlåsning och begränsningar. Helt sjukt.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev wUThai:

apple visar än en gång vilket svinföretag det är. Fattar inte att man som kund överhuvudtaget stanna kvar med denna inlåsning och begränsningar. Helt sjukt.

Det är väl Spotify som vill tjäna mer pengar och kringgå Apples regler som de tydligen godkänt tidigare, men helt plötsligt inte passar längre.

Med andra ord så vill alltså Spotify sprida sin app i iPhones och iPods osv, men inte betala för plattformen som andra företag. 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Det är väl Spotify som vill tjäna mer pengar och kringgå Apples regler som de tydligen godkänt tidigare, men helt plötsligt inte passar längre.

Med andra ord så vill alltså Spotify sprida sin app i iPhones och iPods osv, men inte betala för plattformen som andra företag. 

Så om t.ex Toyota , för att dom vill att kunderna ska köpa en integrerad gps skulle sluta ha 12 v uttag i sina bilar för att t.ex Garmin vill sprida sin gps utan att betala en avgift så vore det ok ? eller är det bara då det gäller Apple ?

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Tror fan klockan har stannat.

Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev hobbe:

Så om t.ex Toyota , för att dom vill att kunderna ska köpa en integrerad gps skulle sluta ha 12 v uttag i sina bilar för att t.ex Garmin vill sprida sin gps utan att betala en avgift så vore det ok ? eller är det bara då det gäller Apple ?

Mvh Hobbe 

Nä, men om Garmin vill ha möjligheten att ge Toyotas kunder deras integrerade GPS som tillval, så lär de nog komma överens om nåt som garanterat Toyota tar betalt för. Och om sen Garmin börjar gnälla om det kostar pengar, så känns det för mig lite tokigt.

23 minuter sedan, skrev wUThai:

Tror fan klockan har stannat.

Då får du byta batteri. 

Citera mig lär inte få din klocka att fungera igen.

Dela på andra sajter

HuaHindinnge

Det är Apples platform och de kan göra vad de vill med den. Finns ingen anledning för Spotify och andra att gnälla. 

Om det inte passar byt till någon annan platform.

Jag har aldrig ägt en Apple produkt och kommer inte att göra det heller. Men tyvärr vill min dotter ha iPhone så jag är tvungen att leva med det.....

Dela på andra sajter

Herr Chang

Apple har svarat på gnället från Spotify:

https://www.buzzfeed.com/johnpaczkowski/apple-fires-back-at-spotify-for-asking-for-preferential-trea?utm_term=.ljNV1n9Ol#.dkqdM8zk1

Bland annat meddelar Apple att appen från Spotify laddats ner 160 miljoner gånger från App Store. Jag tycker Spotify ska vara tacksamma för att man fått så många kunder med hjälp av Apple.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Herr Chang
11 timmar sedan, skrev Tommy:

Nu är det väl knappast några musik-älskare som använder iPhone? Inget att oroa sej för...

Jag menar vilken upplyst människa av idag vill fritt kunna välja bland mer än en leverantör av musik?

Hoppas nu bara det funkar bra för Apple att göra sina tjänster dyrare och sämre, det låter som ett vinnande koncept!

Många företagare fattar inte, det är genom att göra sina produkter sämre och dyrare, man vinner i längden!

I morgon höjer jag alla våra priser, och drar ner på valfriheten!

"En Pad Thai med kyckling? Glöm det vi säljer bara med räkor, vi tjänar mer på det, passar det inte så får ni väl gå nån annanstans!"

Vi ses på Rivieran!

MVH Tommy

Jaha, för du säljer förstås dina maträtter helt till självkostnadspris?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Nä, men om Garmin vill ha möjligheten att ge Toyotas kunder deras integrerade GPS som tillval, så lär de nog komma överens om nåt som garanterat Toyota tar betalt för. Och om sen Garmin börjar gnälla om det kostar pengar, så känns det för mig lite tokigt.

Då får du byta batteri. 

Citera mig lär inte få din klocka att fungera igen.

Så spotify vill sälja en Apple produkt och tjäna pengar på den då ? 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev hobbe:

Så spotify vill sälja en Apple produkt och tjäna pengar på den då ? 

Tydligen har din klocka också stannat.

För att förtydliga så är det Spotify som tar betalt för en produkt, men vill numera inte betala Apple deras del, för att göra det på Apples plattform, till Apples kunder.

Inte undra på att vissa klockor stannar. 

Dela på andra sajter

Guest wUThai
42 minuter sedan, skrev Surin P3:

För att förtydliga så är det Spotify som tar betalt för en produkt, men vill numera inte betala Apple deras del, för att göra det på Apples plattform, till Apples kunder.

Du menar att apple ändrade reglerna för att dom inte vill göra det svårare för Spotify? Tanke på att Spotify sänkte priset och är billigare än apple music så vill ju såklart inte apple har nån konkurrent, det ligger i deras natur att stänga ute så många som möjligt. Dags att du vakna upp och glöm inte vrida upp klockan.

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Surin P3:

En dåres försvarstal 

Mvh Hobbe

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev wUThai:

Du menar att apple ändrade reglerna för att dom inte vill göra det svårare för Spotify? Tanke på att Spotify sänkte priset och är billigare än apple music så vill ju såklart inte apple har nån konkurrent, det ligger i deras natur att stänga ute så många som möjligt. Dags att du vakna upp och glöm inte vrida upp klockan.

Vilka regler har Apple ändrat? 

Har du ens förstått varför de kivas?

Håller med om att Apple sitter i en lite klurig sits i och med att de i app-butiken släpper in konkurrens. 

På lite mindre skala som att jag skulle sälja reklamplats till andra thaiforum. 

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev hobbe:

En dåres försvarstal 

Mvh Hobbe

Du får fråga om det är saker du inte riktigt förstår. Det här är ju ändå ett forum.

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Surin P3:

Du får fråga om det är saker du inte riktigt förstår. Det här är ju ändå ett forum.

Jag gjorde det och fick en dåres försvarstal .....

Dela på andra sajter

HuaHindinnge

Apple får väl göra vad dom vill med sin egen plattform. Inget att bråka om.

Och dom som inte är nöjda kan byta till någon annan platform. 

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Apple får väl göra vad dom vill med sin egen plattform. Inget att bråka om.

Och dom som inte är nöjda kan byta till någon annan platform. 

Absolut men att försöka framstå att anledningen i detta fallet är något annat än att bli av med  konkurrens är patetiskt.

Mvh Hobbe 

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Vilka regler har Apple ändrat? 

Har du ens förstått varför de kivas?

Håller med om att Apple sitter i en lite klurig sits i och med att de i app-butiken släpper in konkurrens. 

På lite mindre skala som att jag skulle sälja reklamplats till andra thaiforum. 

Frågan är om du vet vad som pågår? Och självklart så gör apple allt för att hindra Spotify från appstore för att kunna rövknulla sina användare ännu hårdare.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.661764/spotify-till-hard-attack-mot-apple-anvander-app-store-som-ett-vapen

http://feber.se/webb/art/352091/spotify_sger_att_apple_inte_go/

Dela på andra sajter

EU får väl ta och kika på det precis som man gjort och gör med Google. ;)

http://www.recode.net/2016/6/30/12067578/spotify-apple-app-store-rejection

"This latest episode raises serious concerns under both U.S. and EU competition law,” Gutierrez wrote. “It continues a troubling pattern of behavior by Apple to exclude and diminish the competitiveness of Spotify on iOS and as a rival to Apple Music, particularly when seen against the backdrop of Apple’s previous anticompetitive conduct aimed at Spotify … we cannot stand by as Apple uses the App Store approval process as a weapon to harm competitors.”

Spotify has distributed copies of the letter to some Congressional staff in Washington, D.C. Yesterday, Senator Elizabeth Warren criticized Apple, Amazon and Google for what she called anticompetitive practices; Warren said that “Apple has long used its control of iOS to squash competition in music.” ”

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wUThai:

Frågan är om du vet vad som pågår? Och självklart så gör apple allt för att hindra Spotify från appstore för att kunna rövknulla sina användare ännu hårdare.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.661764/spotify-till-hard-attack-mot-apple-anvander-app-store-som-ett-vapen

http://feber.se/webb/art/352091/spotify_sger_att_apple_inte_go/

Det är så Spotify säger, ja.

De vill alltså inte betala 30% till Apple för användandet Apples butik, av pengar det kostar för användaren att använda Spotify. Det ska alltså enligt Spotify vara gratis för dem, men inte för andra?

Nu kanske du ska läsa Apples villkor som Spotify godkänt och förstå att de inte ändrat något utan Spotify vill tjäna mer pengar. 

Dela på andra sajter

Herr Chang
4 timmar sedan, skrev hobbe:

Absolut men att försöka framstå att anledningen i detta fallet är något annat än att bli av med  konkurrens är patetiskt.

Mvh Hobbe 

Vad du inte verkar fatta är att det kostar pengar för Apple att driva sin App Store. Varför skulle inte just Spotify betala sin del när alla andra gör det?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

hasseigöteborg
55 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Vad du inte verkar fatta är att det kostar pengar för Apple att driva sin App Store. Varför skulle inte just Spotify betala sin del när alla andra gör det?

Herr Chang har talat.

Dags för EU att börja granska Apple. Varför kan dom ha ensamrätt på Appstore till IPhone/IPad när MS inte fick standardinstallera Internet Explorer i Windows. 

Apple skall nog vara glada att dom är så "små" för hade dom en större marknadsandel jämfört med Android så skulle App Store sitta löst. 

hf

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hasseigöteborg:

Dags för EU att börja granska Apple. Varför kan dom ha ensamrätt på Appstore till IPhone/IPad när MS inte fick standardinstallera Internet Explorer i Windows. 

Apple skall nog vara glada att dom är så "små" för hade dom en större marknadsandel jämfört med Android så skulle App Store sitta löst. 

hf

Tror inte nån bryr sig om det, det är ju deras "store", vill de måla in sig i ett hörn så gör de det då.

Sant. de utgör ju faktiskt bara en ca 11-12% av marknaden ändå.

Det tragiska är deras användare som inte får tillgång till en massa go musik (i detta fallet). Än mer tragiskt är ju att deras användare är så sjukt hjärntvättade att de inte ens fattar detta, än mindre försöker göra nåt åt det. Sekten har talat.

Vi andra kan njuta av detta :)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...