Guest Oregistrerad knasen Inlagd April 30, 2015 Dela Inlagd April 30, 2015 Gillar ej stora skärmar som börjar närma sig mini iPad i storlek så jag hoppade av iPhone och gjorde mitt sämsta köp när det gäller lurar. Köpte mig en Z3 med android! För att bara nämna några saker så bländar ej skärmen av när det skymmer så jag blir bländad när jag slår igång mobilen när det är mörkt och jag kör bil. Riktigt dåligt på en så pass dyr mobil... Jag får inte exchange server att fungera på Android, i iPhone var det inga problem! Nu får jag iställer synka varenda minut. Håller på med Geocaching och där får jag inte missa någon minut om jag vill vara först på en cache. Har ej stör ej funktion! så jag blev tvungen att tanka ner ett tredje parts program och ska jag ha alla funktioner så kostar det extra. (Jag sätter luren på tyst varenda natt då jag inte vill bli störd) Finns gratis med alla funktioner i iPhone Jag kan ej stänga av platstjänsterna på app nivå! Jag vill inte att vissa appar ska logga vart jag är så det är On eller Off. iPhone så har du hela raddan med appar så det är bara att välja vilka som får eller inte logga platsen. Riktigt dåligt det med för jag vill inte att Facebook ska tala om att jag är i närheten av X. Men då kan inte program navigera för jag har stängt av GPSen. Bara för att nämna lite mer av skiten med Android så är den inte i närheten av att vara lika silkesmjuk i svepningarna som Apple. Kommer givetvis att gå tillbaka till en problemfri värld när Apple lurarna blir lite mindre igen vilket de troligen kommer att bli snart när hypen med tv skärmar klingar av. Finns det något bra med Android? Jo batteri tiden!! Android är inte en telefon utan ett OS som används av flera telefontillverkare. Excange tex fungerar hur bra som helst på min gamla Samsung, blockeringsläge finns det också för att inte bli störd. Bara för att du ska förstå hur mycket som kan skilja på olika tillverkare av Androidtelefoner så är det sämsta med min Samsung det som du var nöjd med på din Z3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd April 30, 2015 Dela Inlagd April 30, 2015 Nya Apple watch störs av tatueringar Om du har planerat att köpa Apple Watch men har en tatuerad handled kan du behöva tänka om. Enligt The Verge berättar nu flera ägare av den nya smartklockan att de har upplevt problem tack vare sina tatueringar som stör klockan. Bland annat kan den förlora internetuppkopplingen och ge felaktig information om ens hjärtfrekvens på grund av bläcket på armen uppger användare på bland annat Reddit och Twitter. The Verge visar även upp en video som visar skillnaden mellan att ha klockan på en tatuerad handled jämfört med en som inte är tatuerad. Kan vara väldigt irriterande Eftersom Apple Watch kräver en pinkod när den känner av att klockan lämnat en handled kan problemet bli väldigt irriterande för tatuerade användare. Sajten Imore har genomfört tester och kommit fram till att mörkare och större tatueringar orsakar större problem för smartklockan. De uppmanar också köpare med tatueringar att testa klockan innan ett köp genomförs. När Iphone 6 Plus släpptes visades skräckbilder upp på böjda telefoner, ett problem som blev så stort att det döptes till "bend-gate". Nu återstår det att se om smartklockans problem kan ge upphov till en "tattoo-gate". http://www.expressen.se/digital-livsstil/nya-apple-watch-stors-av-tatueringar/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 30, 2015 Dela Inlagd April 30, 2015 Gillar ej stora skärmar som börjar närma sig mini iPad i storlek så jag hoppade av iPhone och gjorde mitt sämsta köp när det gäller lurar. Köpte mig en Z3 med android! För att bara nämna några saker så bländar ej skärmen av när det skymmer så jag blir bländad när jag slår igång mobilen när det är mörkt och jag kör bil. Riktigt dåligt på en så pass dyr mobil... Jag får inte exchange server att fungera på Android, i iPhone var det inga problem! Nu får jag iställer synka varenda minut. Håller på med Geocaching och där får jag inte missa någon minut om jag vill vara först på en cache. Har ej stör ej funktion! så jag blev tvungen att tanka ner ett tredje parts program och ska jag ha alla funktioner så kostar det extra. (Jag sätter luren på tyst varenda natt då jag inte vill bli störd) Finns gratis med alla funktioner i iPhone Jag kan ej stänga av platstjänsterna på app nivå! Jag vill inte att vissa appar ska logga vart jag är så det är On eller Off. iPhone så har du hela raddan med appar så det är bara att välja vilka som får eller inte logga platsen. Riktigt dåligt det med för jag vill inte att Facebook ska tala om att jag är i närheten av X. Men då kan inte program navigera för jag har stängt av GPSen. Bara för att nämna lite mer av skiten med Android så är den inte i närheten av att vara lika silkesmjuk i svepningarna som Apple. Kommer givetvis att gå tillbaka till en problemfri värld när Apple lurarna blir lite mindre igen vilket de troligen kommer att bli snart när hypen med tv skärmar klingar av. Finns det något bra med Android? Jo batteri tiden!! Äntligen en som kan precisera vad som han tycker är bättre med iPhone! Inte bara skriva "Samsuck" och känna sej cool, som Lapplen. Jo, visst är det som du skriver, men som medlem i Apple-sekten behöver man inte läsa på om vilken lur som passar en, man blir matad... Fritt val enl Apple är: Dyr men 3 år gammal patetisk batteritid och dåligt med minnesplats. Jättedyr plastlur bara 1 år gammal med lite minnesplats. Svindyra med halvtaskiga batterilivslängder och hyfsat med minne. Extremt jävla skitdyr med normalstor skärm halvbra med minnesplats lika bra som en "One Plus One" som kostar 1/3-del (fast med halva batterilivslängen, knappt). MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd Maj 1, 2015 Dela Inlagd Maj 1, 2015 Äntligen en som kan precisera vad som han tycker är bättre med iPhone! Inte bara skriva "Samsuck" och känna sej cool, som Lapplen. Därför att den helt enkelt suger men ni är väl så skelögda att ni märker inget. http://www.cultofandroid.com/73195/why-samsung-design-sucks-single-image/ Skrivet av en androidsida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Maj 1, 2015 Dela Inlagd Maj 1, 2015 (ändrad) Nya Apple watch störs av tatueringar Om du har planerat att köpa Apple Watch men har en tatuerad handled kan du behöva tänka om. Enligt The Verge berättar nu flera ägare av den nya smartklockan att de har upplevt problem tack vare sina tatueringar som stör klockan. Bland annat kan den förlora internetuppkopplingen och ge felaktig information om ens hjärtfrekvens på grund av bläcket på armen uppger användare på bland annat Reddit och Twitter. The Verge visar även upp en video som visar skillnaden mellan att ha klockan på en tatuerad handled jämfört med en som inte är tatuerad. Kan vara väldigt irriterande Eftersom Apple Watch kräver en pinkod när den känner av att klockan lämnat en handled kan problemet bli väldigt irriterande för tatuerade användare. Sajten Imore har genomfört tester och kommit fram till att mörkare och större tatueringar orsakar större problem för smartklockan. De uppmanar också köpare med tatueringar att testa klockan innan ett köp genomförs. När Iphone 6 Plus släpptes visades skräckbilder upp på böjda telefoner, ett problem som blev så stort att det döptes till "bend-gate". Nu återstår det att se om smartklockans problem kan ge upphov till en "tattoo-gate". http://www.expressen.se/digital-livsstil/nya-apple-watch-stors-av-tatueringar/ Ja, de som injicerat tungmetaller i handleden får tills vidare klara sig utan Apple Watch. Undrar om även folk som saknar arm kommer att klaga? Herr Chang har talat. Ändrades Maj 1, 2015 av Herr Chang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaiserBlood Inlagd Maj 1, 2015 Dela Inlagd Maj 1, 2015 Jag har mycket hellre än tatuering runt handleden än en fjantig klocka We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Maj 1, 2015 Dela Inlagd Maj 1, 2015 Därför att den helt enkelt suger men ni är väl så skelögda att ni märker inget. http://www.cultofandroid.com/73195/why-samsung-design-sucks-single-image/ Skrivet av en androidsida. Visst är det trevligt med symmetri och linjering, det kan utstråla kvalité och genomtänkthet. Vissa människor, som jag tex, ser direkt när något inte är symmetriskt eller linjerar. Men jag har under åren i mitt jobb sett att de allra flesta människor inte ser det eller att det är underordnat. Vid prioritering för en viktig funktion är det nästan alltid symmetrin som får stå tillbaka. Ibland kan det till och med vara så att man vill uppnå asymmetriska former, dock tror jag inte det är något Samsung vill uppnå, det är snarare en produkt av en prioriterad funktion. Men jag håller helt med artikeln, Apples design är snygg och genomtänkt! //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd Maj 1, 2015 Dela Inlagd Maj 1, 2015 Jag har mycket hellre än tatuering runt handleden än en fjantig klocka Jag vill ha varken eller men en tatuering kring handleden är bra mycket fulare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 1, 2015 Dela Inlagd Maj 1, 2015 Jag vill ha varken eller men en tatuering kring handleden är bra mycket fulare. Önskar såå att jag hade råd med en klocka som behöver laddas varje dygn, hatar att byta batteri vart 5e år... Tatuering, är att föredra, utseendet beror väl lite på vad man väljer för motiv, och vem som tatuerar? Skall tatta en klocka som visar halv fem, dags att somna om eller åka hem från jobbet, och så går den exakt rätt 2ggr om dagen... MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 1, 2015 Dela Inlagd Maj 1, 2015 Önskar såå att jag hade råd med en klocka som behöver laddas varje dygn, hatar att byta batteri vart 5e år... Tatuering, är att föredra, utseendet beror väl lite på vad man väljer för motiv, och vem som tatuerar? Skall tatta en klocka som visar halv fem, dags att somna om eller åka hem från jobbet, och så går den exakt rätt 2ggr om dagen... lollex.jpg MVH Tommy Batteri på klockan? WT! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Maj 1, 2015 Dela Inlagd Maj 1, 2015 Därför att den helt enkelt suger men ni är väl så skelögda att ni märker inget. http://www.cultofand...s-single-image/Skrivet av en androidsida. Finns det verkligen folk som bryr sig om detta? Jag trodde i min enfald att det var skärmen man kollade på... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd Maj 1, 2015 Dela Inlagd Maj 1, 2015 Önskar såå att jag hade råd med en klocka som behöver laddas varje dygn, hatar att byta batteri vart 5e år... Tatuering, är att föredra, utseendet beror väl lite på vad man väljer för motiv, och vem som tatuerar? Skall tatta en klocka som visar halv fem, dags att somna om eller åka hem från jobbet, och så går den exakt rätt 2ggr om dagen... lollex.jpg MVH Tommy Trist att du inte har råd men du kan väl sätta dig utanför din restaurang och tigga. Tydligen tjänar dom storpengar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd Maj 1, 2015 Dela Inlagd Maj 1, 2015 Finns det verkligen folk som bryr sig om detta? Jag trodde i min enfald att det var skärmen man kollade på... Ja tydligen gör vissa androidanvändare det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Mobiltelefonens utveckling. I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Trist att du inte har råd men du kan väl sätta dig utanför din restaurang och tigga. Tydligen tjänar dom storpengar. Har just anställt en tiggare, via arbetsförmedlingen. Fick en FAS3 som kontantkollektor, han drar in ok med stålar, speciellt sen han slutat tala svenska och tagit på sej skitkläder! MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Har just anställt en tiggare, via arbetsförmedlingen. Fick en FAS3 som kontantkollektor, han drar in ok med stålar, speciellt sen han slutat tala svenska och tagit på sej skitkläder! MVH Tommy Va bra då kanske du går med vinst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Önskar förresten att jag aldrig behöver träffa Lappen, en sån tvärdryg man(?) vill jag aldrig se. BTT, mycket gärna, Tallviking, skulle vara intressant, Chan2014, kunde vara kul, men Lappen...Nej tack totalt humorbefriad och med ett fanatiskt tunnelseende. Snälla Lappen om du kommer på nån forumträff så kan du väl skicka mej ett PM, så jag kan undvika det? MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Va bra då kanske du går med vinst. Kan du ge dej på, han är gratis, och idag drog han in 237 spänn, skattefritt! MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Önskar förresten att jag aldrig behöver träffa Lappen, en sån tvärdryg man(?) vill jag aldrig se. BTT, mycket gärna, Tallviking, skulle vara intressant, Chan2014, kunde vara kul, men Lappen...Nej tack totalt humorbefriad och med ett fanatiskt tunnelseende. Snälla Lappen om du kommer på nån forumträff så kan du väl skicka mej ett PM, så jag kan undvika det? MVH Tommy Haha snacka om att ta sig själv och forumet på för stort allvar. Finns nog ingen här som jag inte skulle kunna ha något utbyte av irl. Nöjet att få se din besvikna min gör det värt att åka dom mil för en träff. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Kan du ge dej på, han är gratis, och idag drog han in 237 spänn, skattefritt! MVH Tommy Inte mycket att leva på men springer man på Lidl så kanske det går. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Maj 11, 2015 Dela Inlagd Maj 11, 2015 Mener Apple nektet å fornye avtale Samtidig krever Ericsson en solid sum med penger: Skulle Apple tape rettsaken, vil de bli nødt til å betale mellom 240 og 725 millioner dollar årlig til svenskene, ifølge analytikere som har regnet på patentenes verdi. Det kan bli en dyr smitnota för Apple http://e24.no/digital/fortsetter-patentkrangelen-med-apple/23450340 "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 11, 2015 Dela Inlagd Maj 11, 2015 Mener Apple nektet å fornye avtale Samtidig krever Ericsson en solid sum med penger: Skulle Apple tape rettsaken, vil de bli nødt til å betale mellom 240 og 725 millioner dollar årlig til svenskene, ifølge analytikere som har regnet på patentenes verdi. Det kan bli en dyr smitnota för Apple http://e24.no/digital/fortsetter-patentkrangelen-med-apple/23450340 Nja apple har väl patent på just patent.. Då dom nog har uppfunnit företeelsen patent. Så dom kan ju aldrig ha fel i ett fall som detta. Dom tycker väl att Ericsson borde betala pengar till dom som låter Ericson ha patent på saker. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Maj 11, 2015 Dela Inlagd Maj 11, 2015 (ändrad) Mener Apple nektet å fornye avtale Samtidig krever Ericsson en solid sum med penger: Skulle Apple tape rettsaken, vil de bli nødt til å betale mellom 240 og 725 millioner dollar årlig til svenskene, ifølge analytikere som har regnet på patentenes verdi. Det kan bli en dyr smitnota för Apple http://e24.no/digital/fortsetter-patentkrangelen-med-apple/23450340 Det kan också bli en stor besvikelse för opportunisterna Ericsson när opartiska ska uttala sig om vad som är rimlig kostnad för FRAND-patent. Herr Chang har talat. Ändrades Maj 11, 2015 av Herr Chang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Maj 11, 2015 Dela Inlagd Maj 11, 2015 Det kan också bli en stor besvikelse för opportunisterna Ericsson när opartiska ska uttala sig om vad som är rimlig kostnad för FRAND-patent. Herr Chang har talat. Lär bli mer än idag iallafall då Apple felaktigt inte betalar någonting nu. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Maj 12, 2015 Dela Inlagd Maj 12, 2015 Lär bli mer än idag iallafall då Apple felaktigt inte betalar någonting nu. Apple kommer givetvis att betala två år retroaktivt så fort man kommit överens. Eller domstol bestämt vad som är rimlig avgift. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu