Jump to content
IGNORERAD

Nya regerings prioriteringar


Guest DrRambone

Recommended Posts

Njae, inte än.. är bara inne på mina första öl. Däremot så är Abhisit rätt snygg! :)

Men jag skulle nog hellre kela med Yingluck iaf om jag tvingades välja.

Och det skulle ju inte vara första gången man kelade med en knäpp kärring. Man tar ju vad man får.

Undrar om det är ölen... :)

Du är en svag man NB. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    15

  • Joints

    8

  • MaiChai

    7

  • Wangthong

    4

Mest aktiva i denna tråd

Du är en svag man NB. :drinks:

Dessvärre så är det genetiskt vad det verkar. Och inte så mycket att göra något åt.. :)

drinks.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae, inte än.. är bara inne på mina första öl. Däremot så är Abhisit rätt snygg! :)

Men jag skulle nog hellre kela med Yingluck iaf om jag tvingades välja.

Och det skulle ju inte vara första gången man kelade med en knäpp kärring. Man tar ju vad man får.

Undrar om det är ölen... :)

Du och Svennis har lite udda böjelser med andra ord...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Konstigt att PT vill fortsätta stödja den då, eller hur? Har du någon bra förklaring på varför hon vill det?

Vill hon inte ha "rättvisa" för alla "dansande tanter" som sköts ihjäl längre?

Hej

Det är ett led i nationens helning och ämnat för att lugna dom mest oroliga demokraterna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Du och Svennis har lite udda böjelser med andra ord...

Vet inte. Min är böjd lite neråt. Hur är hans böjd? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Du är en svag man NB. :drinks:

Instämmer Joints, men han kompenserar detta med att vara ovanligt ohämmat

frispråkig.

Tyvärr lite för mycket personangrepp på dem som inte delar hans åsikter.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Säg som det är istället, du tycker hon är snygg. :)

Ja hon är Snygg! En riktig skönhet säkerligen världens vackrast Premiärminister, vilket inte är

någon nackdel för landet eller! Så de har en snygg och smart PM i Thailand nu en klar förbättring.

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte. Min är böjd lite neråt. Hur är hans böjd? :)

Fråga Yingluck!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är ett led i nationens helning och ämnat för att lugna dom mest oroliga demokraterna.

Mvh Isan Lover

Aha. Står det någonstans? Eller är det sånt du bara vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer Joints, men han kompenserar detta med att vara ovanligt ohämmat

frispråkig.

Tyvärr lite för mycket personangrepp på dem som inte delar hans åsikter.

Aha.. medan det var av karaktärsstyrka du instämde och tog första bästa "listiga" chans att hoppa på mig.. :)

Men det gläder mig att du förstår min svaghet. Är det ok för mig att vara offer nu då? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga Yingluck!

Vaddå... har överklassdamen blivit påsatt av en proletärsvenne på fyllan? Om det stämmer så måste det ha varit thaistyle.

Släckt i rummet, ligga spoon - och smyga in den och låtsas som ingenting. Tror hur som helst att hon inte sett den. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hon är Snygg! En riktig skönhet säkerligen världens vackrast Premiärminister, vilket inte är

någon nackdel för landet eller! Så de har en snygg och smart PM i Thailand nu en klar förbättring.

Mvh

Magnus-Chumphae

Ja, det återstår väl att se. Skojigare att titta på än Samak och Big Brother iaf.

Läste en del kommentarer om Yingluck igår från brittisk press. Bland thailändska feminister och organisationer får hon en hel del kritik för att sakna visioner om ett mer jämlikt samhälle och ökat inflytande för Thailands åsidosatta kvinnor.

En annan vetare drog paraleller mellan henne och andra kvinnliga asiatiska ledare som Indira, Benazir etc. Ledare som inte kommit fram på egen kraft utan genom släktskap.

Nu är hon bara inne på sin sjunde vecka som politiker och första vecka som PM så det är alldeles för tidigt att säga hur hon kommer att bli och verka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Aha. Står det någonstans? Eller är det sånt du bara vet?

Hej

Logiskt tänkande och sunt förnuft.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Logiskt tänkande och sunt förnuft.

Mvh Isan Lover

555... nästan värt en karma. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har de det lite jobbigt inom stackars PT.

Eftersom de inte har någon gemensam partipolitik, och ingen riktigt har koll på vad man tycker i lite olika frågor, så har man lite problem just nu.

Olika ministrar springer runt och säger helt olika saker vilket leder till att partiet får gå ut och dementera tidigare utsagor nästan dagligen.

Därför har man nu bestämt att ENBART Yingluck ska uttala sig i publika sammanhang, och ingen annan.

Det är ju bara hoppas att hon säger "rätt" saker framöver då. :)

"A high-level meeting chaired by Ms Yingluck yesterday agreed that from now on, no Pheu Thai member would be allowed to comment in public on the party's policies and how they would be implemented. Such matters would be left to Ms Yingluck only."

http://www.bangkokpost.com/news/politics/245988/yingluck-ensures-she-has-last-word

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

En punkt borde vara: Se till att turister, samt faranger som långtidsbor och betalar för sig, har det så bra som möjligt.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nu har de det lite jobbigt inom stackars PT.

Eftersom de inte har någon gemensam partipolitik, och ingen riktigt har koll på vad man tycker i lite olika frågor, så har man lite problem just nu.

Olika ministrar springer runt och säger helt olika saker vilket leder till att partiet får gå ut och dementera tidigare utsagor nästan dagligen.

Därför har man nu bestämt att ENBART Yingluck ska uttala sig i publika sammanhang, och ingen annan.

Det är ju bara hoppas att hon säger "rätt" saker framöver då. :)

"A high-level meeting chaired by Ms Yingluck yesterday agreed that from now on, no Pheu Thai member would be allowed to comment in public on the party's policies and how they would be implemented. Such matters would be left to Ms Yingluck only."

http://www.bangkokpost.com/news/politics/245988/yingluck-ensures-she-has-last-word

Man får ge henne kredit för att hon åtminstone följer storebrors exempel. Han tog också på sig att vara den ende som fick uttala sig publikt (vilket han gjorde en mängd tillfällen med stort åtlöje som följd)

Dom har kanske samma drömmar om ett enparti-land; Thaksinland

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Logiskt tänkande och sunt förnuft.

Mvh Isan Lover

55555!! Du har i alla fall en del humor :-) Jag undrar; insåg du det självironiska i det du skrev? :giggle:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

55555!! Du har i alla fall en del humor :-) Jag undrar; insåg du det självironiska i det du skrev? :giggle:

Allt han skriver är baserat på logiskt tänkande och sunt förnuft :ironi: 555

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis fått höra ett obekräftat rykte att PT just beslutat sig för att sänka den fria skolgången från 12 till 9 år. Låt oss bara hoppas att det bara är ett illasinnat rykte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hörde också ett rykte som florerar ute i byn...

Alla, precis alla, under 18 år ska få en "tablet" dator. Det har PT lovat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hörde också ett rykte som florerar ute i byn...

Alla, precis alla, under 18 år ska få en "tablet" dator. Det har PT lovat.

Men det var ju ett av PT´s vallöften?

Undrar vilket mobilföretag som staten låter ta han om uppkopplingen? TRUE? DTAC AIS?

För det kan väl inte generera några enorma inkomster direkt ur utbildningsbudgeten av att miljontals elever runt om i Thailand sitter uppkopplade 24/7...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

I min by har alla redan fått en dator från 7klas uppkopplat o klart, så nu sparar jag 750bht fan vad fort det går. Men nu bjud jag på datorn. Hoppas ingen blir mördad för detta :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

I min by har alla redan fått en dator från 7klas uppkopplat o klart, så nu sparar jag 750bht fan vad fort det går. Men nu bjud jag på datorn. Hoppas ingen blir mördad för detta :drinks:

Jag kanske skulle flytta ner till din by,för i vår by har de fanimig inte fått några datorer,varken i skolan eller privat.Det enda som hänt är att rektorjäveln har försvårat för småföretagarna att förtjäna sitt uppehälle genom att bygga en mur runt hela skolan.Men du kanske bor i IL:s by(partitopparna är ju priviligerade)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Ja, det återstår väl att se. Skojigare att titta på än Samak och Big Brother iaf.

Läste en del kommentarer om Yingluck igår från brittisk press. Bland thailändska feminister och organisationer får hon en hel del kritik för att sakna visioner om ett mer jämlikt samhälle och ökat inflytande för Thailands åsidosatta kvinnor.

En annan vetare drog paraleller mellan henne och andra kvinnliga asiatiska ledare som Indira, Benazir etc. Ledare som inte kommit fram på egen kraft utan genom släktskap.

Nu är hon bara inne på sin sjunde vecka som politiker och första vecka som PM så det är alldeles för tidigt att säga hur hon kommer att bli och verka.

Tja Snygg är hon, hur hon lyckas som PM för Thailand lär vi inte veta än på länge det är ingen lätt uppgift hon får då alla hela tiden tjatar om hennes Bror! Jag hoppas hon blir riktigt förbannad på dom efter ett tag och skickar hela bunten från alla sidor som tjatar om honom långt bort från allt inflytande så både vi och hon slipper hora deras tjat. Hon är PM inte hennes bror alla bör ge henne en ärlig chans, hon vann valet inte hennes bror oavsett vad alla säger spelar ingen roll om han betalade valrörelsen eller inte hon var den som vann valet!

Börjar tröttna på alla inglägg här på Maipenrai som även de handlar om herr Thaksin och hans motståndare dom är båda passe för tillfället vore roligt om de behandlades därefter även här.

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...