Jump to content
IGNORERAD

Min bästa bild


Lung-Nok

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    8

  • Lung-Nok

    7

  • Jive

    6

  • Tack och Hej

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Det här är en av mina favoritbilder som jag tagit.. Är taget på lite avstånd med 55-200 objektivet och motivet är ju inte helt fel heller.. :crazy:

En till jag gillar pga av det gröna skenet som lyser upp från en resort bredvid stranden på Koh Chang..

Annars är det mest suddigt som kommer från min kamera :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är en av mina favoritbilder som jag tagit.. Är taget på lite avstånd med 55-200 objektivet och motivet är ju inte helt fel heller.. :crazy:

En till jag gillar pga av det gröna skenet som lyser upp från en resort bredvid stranden på Koh Chang..

Annars är det mest suddigt som kommer från min kamera :rotfl:

Va Va Dä Där Thailndssvala!!????

Ha det gött gubben ringer från LOS :drinks:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Vem är vem ser ju ut som systrar inte som mor och dotter

Mvh SWEDEMAN

Hehe... inte alltid lätt att avgöra en thailändskas ålder ;) Det är fru Chang till höger, dottern är nu 21 och fru Chang är 40.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ödlan i blomman

10-0807dlaiblomma.jpg

Jag var i byn Mae Chaem i Chiang Mai-provinsen och på väg för att hyra en cykel när plötsligt någonting rörde på sig bland blommorna i dikeskanten. Det visade sig vara en liten ödla och underligt nog satt den kvar medan jag fumlade fram kameran. Det här blev nog resans bästa djurbild...

Kamera: Canon EOS 450

Objektiv: Canon 28-135

Livet är som en påse - tomt och innehållslöst tills man fyller det med något.

/Pastor Jansson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

På väg hem efter kvällsmarknaden tog en gen/senväg över fälten och solnedgången var otroligt vacker denna kväll

post-3485-0-72391100-1310241336_thumb.jp

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ödlan i blomman

10-0807dlaiblomma.jpg

Jag var i byn Mae Chaem i Chiang Mai-provinsen och på väg för att hyra en cykel när plötsligt någonting rörde på sig bland blommorna i dikeskanten. Det visade sig vara en liten ödla och underligt nog satt den kvar medan jag fumlade fram kameran. Det här blev nog resans bästa djurbild...

Kamera: Canon EOS 450

Objektiv: Canon 28-135

:great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

photoshoppat, men ändå en bild jag gillar.

post-5520-0-41984300-1310285401_thumb.jp

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog den här svart-vita HDR bilden innan jag stack till solen och värmen i Thailand i vintras.

Lovelos

post-4442-0-87385200-1310290354_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Har ingen aningen om vilka av bilderna man tagit skulle kunna vara bäst.

Det finns bilder jag fastnar for lite mer än andra och där jag inte direkt ser ngt som jag skulle velat forbättra. Av dessa finns det massor som jag gillar men det de har gemensamt är att det oftast är bilder på människor.

De två bilderna nedan tog jag när jag just fastnat for foto och skaffat mig en DSLR och båda gillar jag personligen.

IMG_5827.jpg

_MG_7312.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen aningen om vilka av bilderna man tagit skulle kunna vara bäst.

Det finns bilder jag fastnar for lite mer än andra och där jag inte direkt ser ngt som jag skulle velat forbättra. Av dessa finns det massor som jag gillar men det de har gemensamt är att det oftast är bilder på människor.

De två bilderna nedan tog jag när jag just fastnat for foto och skaffat mig en DSLR och båda gillar jag personligen.

IMG_5827.jpg

_MG_7312.jpg

Va fan e DSLR, latoxe?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en ögonblicksbild tagen av en pojkspjuver på marknaden i Mandalay Myanmar.

Precis när jag skulle trycka av en bild på några marknadsförsäljare så dök han upp framför linsen! :giggle:

Lovelos

post-4442-0-24956000-1310296453_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Tack!

Trött i pekfingret nu?:)

Nejdå, men jag måste hela tiden påminna mig om att vissa medlemmar är vana med att läsa runskrift så man får ta det lugnt med nymoderniheter såsom forkortningar om de inte är officiella stenografivarianter i enlighet med Merlinssystemet. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nejdå, men jag måste hela tiden påminna mig om att vissa medlemmar är vana med att läsa runskrift så man får ta det lugnt med nymoderniheter såsom forkortningar om de inte är officiella stenografivarianter i enlighet med Merlinssystemet. ;)

Jag lärde mej osv, mm och några till på 50-talet och detta har jag klarat mej skitbra med, tills du kom in i bilden.:)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Solnedgång över kärnkraftverket i Forsmark.

Jag skickade in bilden till heta bilder i tidningen Digitalfoto och i senaste nummret kom den med

post-3227-0-91287900-1309590298_thumb.jp

Canon EOS 50D

EFS 17-85

Den förra bilden jag la in hade jag brännvidd 85mm.Jag zoomade in kärnkraftverket så mycket jag kunde.

Nästa bild är tagen samma minut,den här gången med brännvidd 17mm.Vidvinkel

post-3227-0-85306100-1310741604_thumb.jp

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Diskande barn i Phongsali i Laos

Diskandebarn.jpg?t=1311436824

Långt upp i norra Laos ligger staden Phongsali. Det är inte helt lätt att ta sig dit. Antingen reser man med en skraltig buss på en ännu sämre väg och det tar låååång tid. Alternativ 2 är trevligare och går med flodbåt och kan rekommenderas. Staden består av ett antal byar, som vuxit ihop och där finns en hel del att fotografera. De här diskande barnen tillhör de mera lyckade bilderna därifrån.

Kamera: Canon 450D

Objektiv: Canon 28-135

Livet är som en påse - tomt och innehållslöst tills man fyller det med något.

/Pastor Jansson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Det här är en av mina favoritbilder som jag tagit.. Är taget på lite avstånd med 55-200 objektivet och motivet är ju inte helt fel heller.. :crazy:

Såg denna bild först i ditt bildspel och tycker den är jävligt bra :14: :14: :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tack för det mr chaweng :wai: Om 3 1/2 vecka är man nere på Beach Road igen och fotar damer :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Några av mina bilder

Snygga bilder. Berätta gärna lite om dem. När, hur, etc de tagits osv. Har du sålt någon av dem och används de av andra ute på nätet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mulen dag i Storsjö kapell

Storsjkapell.jpg

Dagen var mulen och grå och platsen var Storsjö Kapell i den härjedalska fjällvärlden. Trots det tråkiga ljuset blev det ändå en hyfsad landskapsbild. Extra kul var det med höhässjorna. Man får hoppas att de fick det torrt.

Kamera: Nikon D200

Objektiv: Nikon 28-300

Livet är som en påse - tomt och innehållslöst tills man fyller det med något.

/Pastor Jansson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...