Jump to content
IGNORERAD

Thaiarna visar sina fula trynen


Jive

Recommended Posts

Min far besökte Thailand 1960 när han arbetade som sjöman. På väg hem till båten blev hotade med kniv och rånad av ett gäng som tog allt han hade utom hans sockar, vilket var tur för där hade han nämligen placerat sina pengar. För att skyla sig så hittade han en gammal säck som han trädde på sig så han slapp gå med rumpan bar. Kan undra hur thaiarna reagerat om de hittat pengarna i sockarna?

Jag själv brukar också förvara en slant i sockan när jag skall ut och roa mig i Thailand. Inte för jag är rädd för att bli rånad utan snarare att jag i fyllan och villan i bland förlägger både plånbok och mobil. Gött att då ha en extra slant i tryggt förvar. (Brukar dock inte ha med mig för mycket i plånboken utan det mesta har jag i tryggt förvar på annan plats, oftast i safty box)

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    28

  • Neil

    10

  • Tricky

    5

  • Sam sip sam

    4

Mest aktiva i denna tråd

Träffat på en del ryssar i bkk... och deras beteende gör ingen glad.

Och visst märker man av ogillande av falanger, även ute på landet.

Bara o gå på en av dessa raketfester och se hur dom gillar falanger...

Jag har varit på några raketfester och andra lokala tillställningar ute på vishan och det har aldrig varit några arga miner från nån. Det är ju möjligt att de egentligen inte gillar min närvaro men jag har aldrig uppfattat det så i alla fall. Tycker fortfarande att de som beter sig värst mot turister i Thailand är turisterna själva, är fler än en gång jag hört frasen "I live in Thailand, I can speak Thai, I know the police, so FUCK OFF!" när nån Engelsman (?) fått snefylla. He he he :crazy:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

har alltid blivit bra bemött i hembyn,ex en gammal tant hade dött och skulle eldas, jag stod på bygatan för att se prositionen då byborna vinkade till mej att gå med (dom förstog att jag var nyfiken att se hur det gick till) jag gick med men höll mej lite avsides för att visa respekt, efter en stund kom en släkting till tanten fram och gav mej en budda medaljong, kändes mycket hedrande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu spenderat 1 vecka i Pattaya kan intyga att vilket skit ställe det blivit.Inte pga några Ryssar eller Indier utan av Thailändarna, stå i kö i 7/11 när det är din tur kommer en thailänsk tonåring och går före alla...Dom behandlar turister nu som skit i Pattaya pratade med en Engelsk man som intygade detta nya fenomen.Och billigt är det inte längre som alltid varit ett av Pattayas argument att åka ditt istället för Phuket.Men detta var sista gången jag satte min fot där finns så många bättre ställen än Pattaya..

Sen att ta upp i byn blir jag bra behandlad, låt mig förklara att i en by i Issan så bor det max 4 olika släkter det betyder att minst 25% av befolkningen byn är släkt med varandra.Så har du en Thai dam så kommer du garanterat alltid bli behandlad bra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu spenderat 1 vecka i Pattaya kan intyga att vilket skit ställe det blivit.Inte pga några Ryssar eller Indier utan av Thailändarna, stå i kö i 7/11 när det är din tur kommer en thailänsk tonåring och går före alla...Dom behandlar turister nu som skit i Pattaya pratade med en Engelsk man som intygade detta nya fenomen.Och billigt är det inte längre som alltid varit ett av Pattayas argument att åka ditt istället för Phuket.Men detta var sista gången jag satte min fot där finns så många bättre ställen än Pattaya..

Sen att ta upp i byn blir jag bra behandlad, låt mig förklara att i en by i Issan så bor det max 4 olika släkter det betyder att minst 25% av befolkningen byn är släkt med varandra.Så har du en Thai dam så kommer du garanterat alltid bli behandlad bra...

har själv varit med om att thaiare går förbi i kön vid ett flertal tillfällen. Inte bara i Pattaya och Bkk utan även på landet. Irriterande men bara till att svälja ner. Jag finner dock de skalliga, tatuerade, högljudda, agressiva och stenfulla engelsmännen i framförallt Pattaya som betydligt mer störiga, otrevliga och farliga än i princip alla thaiare jag träffar på.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

har själv varit med om att thaiare går förbi i kön vid ett flertal tillfällen. Inte bara i Pattaya och Bkk utan även på landet. Irriterande men bara till att svälja ner. Jag finner dock de skalliga, tatuerade, högljudda, agressiva och stenfulla engelsmännen i framförallt Pattaya som betydligt mer störiga, otrevliga och farliga än i princip alla thaiare jag träffar på.

Neil

Finns olika Engelsmän jag personligen pratar bara med den gruppen av Engelsmän som inte tillhör underklassen..Men oftast är det underklassen som man ser i Pattaya då dom är värre än värst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som engelsmännen har hittat ett nytt vattenhål. De har inte synts så mycket i Pattaya senaste året.

Nu är det araber som syns mest här.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som engelsmännen har hittat ett nytt vattenhål. De har inte synts så mycket i Pattaya senaste året.

Nu är det araber som syns mest här.

Inte Ryssar???

Första gången jag kände att jag blev otrevligt bemött av Thailändare var just i Pattaya, 2004.

Var inne i nån souvenirbutik och kollade på skräp, efter ett par minuter sa kassörskan "If you dont buy, dont touch!" vi gick genast därifrån, krimskrams finns överallt.

Men vi fick liknande bemötande på fler platser den resan, antar att Pattaya ledsnat på turister som inte vränger utåin på plonkan...

Jag upplevde aldrig ett så trist bemötande nån gång under de 5 åren jag bodde i Bangkok.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför låter ni Thaislynglarna gå före?

Har hänt mig, men då tar jag tag i armen och talar om att det är min tur!

Det är inte bara falanger dom nonchalerar, har fått många klappar i ryggen av äldre thaiare.

Ett tips.. Om ni kan lite Thai, så använd det! Dom backar i 95 fall av 100!

Nu har jag bara bott i Pattis i 4 år, så det finns säkert massor med folk som vet bättre, men det funkar för mig!

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte Ryssar???

Första gången jag kände att jag blev otrevligt bemött av Thailändare var just i Pattaya, 2004.

Var inne i nån souvenirbutik och kollade på skräp, efter ett par minuter sa kassörskan "If you dont buy, dont touch!" vi gick genast därifrån, krimskrams finns överallt.

Men vi fick liknande bemötande på fler platser den resan, antar att Pattaya ledsnat på turister som inte vränger utåin på plonkan...

Jag upplevde aldrig ett så trist bemötande nån gång under de 5 åren jag bodde i Bangkok.

MVH Tommy

Nä, men det kryllar av araber, unga araber, som drar fram i gäng likt Koreanerna. Coca Cola-försäljningen har nog ökat dramatiskt i Pattaya.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

En tjattrande babianflock brukar man bäst få tyst med ett ' kis emek sharmota eiri' ungefär din mamma är en glädjeflicka. Prat om deras mamma brukar alltid få dem att lyssna


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

En tjattrande babianflock brukar man bäst få tyst med ett ' kis emek sharmota eiri' ungefär din mamma är en glädjeflicka. Prat om deras mamma brukar alltid få dem att lyssna

Jag tycker inte att araberna här är störande på något sätt.

Hellre ett större antal nyktra araber än ett mindre antal asfulla ryssar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att araberna här är störande på något sätt.

Hellre ett större antal nyktra araber än ett mindre antal asfulla ryssar.

Jag tycker ryssarna sköter sig relativt bra. Många barnfamiljer och yngre ryska par ser man här och dom brukar då inte vara asfull.

Hellre ett större antal nyktra än ett mindre antal asfulla

Ändrades av Kentan

I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker ryssarna sköter sig relativt bra. Många barnfamiljer och yngre ryska par ser man här och dom brukar då inte vara asfull.

Ja, det är väldigt sällsynt med packade barnfamiljer, har bara sett det en gång och det var ryssar.

På en musikpub i Jomtien, Soi Wellcome, satt ett ryskt sällskap bestående av två vuxna(dam och herre) och en flicka i 10-12 årsåldern (kanske var de en familj).

Flickan var klädd i en tvådelad tylldress som var väldigt "luftig" och transparent och när flickan, solo, utförde en avancerad sexdans på dansgolvet, så visade hennes vuxna sällskap medelst handklappning sin stora beundran över flickans solonummer.

Vi var många där som blev illa berörda.

edit - de två vuxna personerna drack hejdlöst och var aspackade.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

//.Det är inte bara falanger dom nonchalerar, har fått många klappar i ryggen av äldre thaiare.

Ett tips.. Om ni kan lite Thai, så använd det! Dom backar i 95 fall av 100!...

Jodå, har också sett det. Har du tips på någon klockren Thaifras som man kan köra om ynglingen försöker tränga sig framför en i kön?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, thailändare är inte bra. Ryssar är heller inte bra, precis som engelsmän och araber. Jag tycker dock att tyskar och israeler förtjänar mer uppmärksamhet för de är heller inte bra. Och amerikaner tycker jag då rakt inte om. Alldeles för högljudda. Fransmän är väldigt dryga och italienare pratar för högt och är dåliga på engelska. Japaner är pervon hela bunten. Koreaner är konstiga och luktar illa. Alla afrikaner borde sitta i fängelse. Australiensare lider av mindevärdeskomplex vilket gör att de super minst lika mycket som britterna.

Nu känner jag att jag kommer igång ordentligt men har tyvärr inte tid att lista alla nationaliteter som har idi*tiska medborgare men i rättvisans namn vill jag även påpeka att de finns mycket folk i Sverige som inte är bra. Norrlänningar kan ju fan inte ens prata och stockholmare är extremt dryga medan skåningar är rasister allihop. När jag tänker efter så är nog de enda folket som är bra göteborgare. Vilken tur jag hade som föddes i Göteborg :dance:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är väldigt sällsynt med packade barnfamiljer, har bara sett det en gång och det var ryssar.

På en musikpub i Jomtien, Soi Wellcome, satt ett ryskt sällskap bestående av två vuxna(dam och herre) och en flicka i 10-12 årsåldern (kanske var de en familj).

Flickan var klädd i en tvådelad tylldress som var väldigt "luftig" och transparent och när flickan, solo, utförde en avancerad sexdans på dansgolvet, så visade hennes vuxna sällskap medelst handklappning sin stora beundran över flickans solonummer.

Vi var många där som blev illa berörda.

edit - de två vuxna personerna drack hejdlöst och var aspackade.

Hej

dessutom var det några Ryssar som var och bråkade i Finland på 40 talet ( enligt min granne) whistle.gif

MVH//Johannes

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

En tjattrande babianflock brukar man bäst få tyst med ett ' kis emek sharmota eiri' ungefär din mamma är en glädjeflicka. Prat om deras mamma brukar alltid få dem att lyssna

Japp, det fungerar klockrent om man vill framstå som en patetisk liten fjant. Sen, att beskriva en annan folkgrupp eller folk från en viss region som babianflock är jävligt fantasilost och säger nog mer om betraktaren än det han så tafatt forsoker beskriva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, det fungerar klockrent om man vill framstå som en patetisk liten fjant. Sen, att beskriva en annan folkgrupp eller folk från en viss region som babianflock är jävligt fantasilost och säger nog mer om betraktaren än det han så tafatt forsoker beskriva.

Ja, det är ju fjantigt att snacka om olika kulturer här i världen, när det bara finns en...eller?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråden handlar om att Thaiarna visar sina fula trynen inte om packade ryssar eller cola drickande araber....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Japp, det fungerar klockrent om man vill framstå som en patetisk liten fjant. Sen, att beskriva en annan folkgrupp eller folk från en viss region som babianflock är jävligt fantasilost och säger nog mer om betraktaren än det han så tafatt forsoker beskriva.

Gäller det även om regionerna är typ östermalm och skansen? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Ja, det är ju fjantigt att snacka om olika kulturer här i världen, när det bara finns en...eller?

Att prata om olika kulturer är väl en sak, att att plumpt komma med generaliserande forlämpningar en annan, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att prata om olika kulturer är väl en sak, att att plumpt komma med generaliserande forlämpningar en annan, eller?

Nu vet jag inte vad du syftar på, men tror du inte att människors beteenden är präglade av de respektive kulturer som råder där de kommer ifrån?

Det tror jag och därför tycker jag att viss generalisering kan vara adekvat.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att prata om olika kulturer är väl en sak, att att plumpt komma med generaliserande forlämpningar en annan, eller?

Om det är babianer som är de förolämpade så tror jag inte dom läser här på forumet...visste inte ens att dom var läskunniga. :huh:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...