Jump to content
IGNORERAD

Thaiarna visar sina fula trynen


Jive

Recommended Posts

Nej självklart vill man inte bli sedd på som sexturist när man bor permanent på en ort.

Förstår och respekterar de permanentboendes åsikter till fullo.Vill inte ens tänka på hur jag själv skulle låta efter något år i Pattaya. Har aldrig varit mer än 7-8 veckor i Thailand och har absolut tagit hem en och annan barflicka.

Ändrades av nikkala

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    28

  • Neil

    10

  • Tricky

    5

  • Sam sip sam

    4

Mest aktiva i denna tråd

Om jag ska nu använda lite av min "kökspsykologi" så kan man nog säga som nam naa. Vi falanger har rest till Thailand i decennier

kanske låt oss säga i 30 år. Många är det av tjejerna som har flyttat till utomlands, eller bara från Isaan till Pattaya, och de småpojkar/

tjejer som är från realtion med en Thaikille har vuxit upp hos sina morföräldrar, eller andra släktningar. Nu har de blivit vuxna och kan

leva upp sin bitterhet och hat konkret och eftersom det är falanger som är skyldiga att erövrat deras mor i unga år, så nu kan de hämnas

Jag är rätt så säker att livet i unga år utan riktiga föräldrar, lämnar sina spår och väldans massa negativa känslor.

Eller vad tror Ni, ligger det nåt i mina tankar. Ge mig en nobel i psykologi tack.

Jag har 3 thailänska kompisar i Sverige som aldrig växt upp med sin mamma utan med släktingar dom kom till Sverige vid 12-13års ålder och ja ingen av dom har någon bra kontakt i dag med sin mamma och alla 3 förekommer i svenska polisens register...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, jag tycker inte att det överdrivs och jo, det har en del med tur/otur att göra, kombinerat med blåögdhet och ouppmärksamhet.

Det finns några tillvägagångssätt som har blivit vanliga:

1. En ensam farang hyr en gristaxi i Pattaya för hemtransport på nattkröken till Jomtien. Strax före avgång hoppar två eller tre thaiare ombord och frågar vänligt om han möjligtvis skall åt Jomtienhållet och om de isf får åka med. Ok säger farangen. Någonstans på väg till Jomtien, eller i Jomtien trycker de på stoppknappen. Taxin stannar, chaffisen blir hotad och kör livrädd vidare. Farangen blir rånad.

2. En ensam farang på väg från Pattis till Jomtien i en grisbil på nattkröken. Några thaiare på moppe följer på lämpligt avstånd efter taxin. När taxin har stannat och farangen har hoppat av och betalat blir han rånad.

3. Två thaiare på en moppe kör upp vid sidan av en person på moppe. Den ene thaiaren sliter av personen ett halsband eller en väska. Min fru blev av med ett guldhalsband på detta sättet.

Ja visst förekommer det att folk blir rånade även i Pattaya. Och när någon råkar illa ut är det nog som du säger ofta en kombination av otur och blåögdhet.

Men att påstå att man bara har tur om man inte blir rånad är att överdriva kraftigt. Det vidhåller jag även om du nu kan räkna upp några exempel på några som blivit rånade.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Jag har inte sett några färska siffror på turisstatistiken i Pattaya, men jag har aldrig tidigare sett så många turister i Pattaya som detta årets lågsäsong (ryssar, araber, indier koreaner).

En god vän, som har ett företag i Jomtien med golf & travelservice brukar boka in sina golfgäster på Bl a Hotell Wellcome (ett hyfsat stort hotell på Soi Wellcome. För kommande säsong okt - mars är samtliga rum på hotellet redan inbokade av ryssar. Han får söka sej till andra hotell, men det börjar bli fullbokat överallt i den prisklass han är ute efter.

Så jag tvivlar på att turismen i Pattaya är i vikande.

1 milj ryssar, araber, indier koreaner i Pattaya är inget dom som jobbar för pengar är förtjusta i= slösar inte mycket pengar det är det dom lever av i alla yrken i Pattaya

Men skulle det vara 100000 tusen västerlänningar vore det mera värt för Pattaya arbetarna.

Vad är en kvinna värd i ens Arabs ögon !!! inte mycket.

Själv tyckte jag om Pattaya för 4-5 år sen nu är det ett getto mot förr i mina ögon tyvärr

Pattaya is forget för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Det går faktiskt alldeles utmärkt att leva familjeliv i Thailand utan att ha särskilt hög moral, men däremot kan man tröttna på att k**lla runt med olika barbrudar.

Vad är det för skillnad på en "Barbrud" eller Resturang tjej på vanlig ort som behöver pengar, har och får många erbjudande av "normala" tejejer som har vanliga yrken, som vill ha extra pengar detta gläller Ayuttahaya !!!

Har varken hög eller låg moral alla är lika värda i mina ögon, man ska behandla andra som man själv vill behandlad

Ändrades av Plätt
Link to comment
Dela på andra sajter

När jag drabbades av gula febern för tio år sedan så glimmade allt i Thailand som guld. Jag kunde inte i princip se några fel alls på Thailand och thaiarna som folk. Visst hörde och läste jag om oegentligheter, luriga tjejer, giriga släktingar osv. men allt detta kunde inte drabba mig eller mina bekanta.

Sucssesivt har min drömbild rasat rejält då mina kunskaper om landet och dess invånare växt betänkligt. Det som har retat mig enormt de sista åren är många thaiares girighet och deras inställning att de har helt rätt att klå faranger på pengar just för att de uppfattar sig så fattiga i jämförelse med de oändligt rika farangerna.

Detta tänkesätt går igenom i hela det thailändska samhället. Faranger skall snabbt in på semester, spendera alla sina pengar fort som fan och hem igen. Långliggare är mest till besvär för Thailand.

På turistorterna förutsätts det många gånger att farangerna skall betala farangpris som ibland kan vara ordentligt upptrissat (Försök t.ex få ett rimligt pris på en transport mellan två stränder på Koh Samui). På byn visas girigheten och avundsjukan bäst genom det ständiga gnället om när, hur dyrt och hur stort huset skall bli. Om tjejen förklarar att inget hus är på gång så har säkert fler än mig blivit kallade farang kinåk.

Är ganska säker på att det alltid varit så här bara att jag inte sett det innan.

Älskar dock fortfarande att vara i Thailand, dock på ett annat sätt än tidigare. Landet och dess invånare har alltför mycket goda egenskaper som jag väljer att se och oftast finner jag mig i att svälja ner galenskaperna. Händer att det kokar över ibland men det kan väl hända den bäste.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det var mig de rånade när jag var på väg hem efter en utekväll

Så skulle de minsann inte bli rika.

Skämt åsido, så är väl detta inget nytt, eller?

Jag såg i din profil att du var i Thailand första gången år 2002.

Jag var själv i Pattaya första gången 2002, och man blev redan

då varnad för ficktjuveri och diverse scams på bahttaxin.

Så det verkar ju hållit på i några år.

Men det kanske blivit än värre på senare tid?

Jag blev själv ficktjuvad i grisbilen på 6000 baht för några år sedan.

Jag satt ensam på flaket, när en gravid tjej sätter sig mittemot mig,

hennes pojkvän sätter sig bredvid mig, med ett stort bylte tvätt i famnen,

Tjejen ler lite rart och säger några artiga ord,

under tiden känner jag "tvättbyltet" rör mot mitt ben.

Efter några hundra meter går de av, och jag tänker för mig själv att:

"vad fan kunde de inte gå den korta biten".

Tills jag lite senare ska gå av själv, och pengarna är borta.

Det tog väl bara ca 3 sek. innan jag inser vad de gjort. :diablo:

Det "roliga" med alltihop var att jag bara nån vecka innan händelsen

läste på nån internetsida där de varnade för just en gravid

tjej med sin pojkvän. :sFduh: :sFduh: :sFduh:

Är huvudet dumt får hela kroppen lida.

mvh

1986 blev man vettskrämd då man kom till BKK, och såg de anslagstavlor som turistpolisen hade lite här och där i stan. Det var verkligen avskräckande bilder, avknippsade finger för att komma åt guldringar, ansikten som var så igenmurade att man hade svårt att föreställa sig att det var ett anskte, uppskurna bröstkorgar, ja rena motorsågsmassakerbilderna i vissa fall. Själv såg jag aldrig något trots att man vara ute ensam på nätterna i fyllan många ggr. En kille jag kände lite löst blev däremot kolli i rullstol för resten av livet, så visst hände det en del. Men när man åkte till Koh Samui och andra turistställen fanns det ofta inga lås på bungalovarna och det försvann inga prylar för mig i varje fall. Så visst har det ändrats och blivit mera utbrett, men mycket av det man säger nu har alltid funnits.

Link to comment
Dela på andra sajter

1986 blev man vettskrämd då man kom till BKK, och såg de anslagstavlor som turistpolisen hade lite här och där i stan. Det var verkligen avskräckande bilder, avknippsade finger för att komma åt guldringar, ansikten som var så igenmurade att man hade svårt att föreställa sig att det var ett anskte, uppskurna bröstkorgar, ja rena motorsågsmassakerbilderna i vissa fall. Själv såg jag aldrig något trots att man vara ute ensam på nätterna i fyllan många ggr. En kille jag kände lite löst blev däremot kolli i rullstol för resten av livet, så visst hände det en del. Men när man åkte till Koh Samui och andra turistställen fanns det ofta inga lås på bungalovarna och det försvann inga prylar för mig i varje fall. Så visst har det ändrats och blivit mera utbrett, men mycket av det man säger nu har alltid funnits.

Jag vill inte på något sätt förringa Jives erfarenheter men det ligger nog mycket i det du säger. Risken att råka illa ut under en 2-veckors resa är fortfarande relativt liten men bor du där i 2 år så är ju risken 52 gånger större. Det är också rätt OK att bli skimmad på 100 Baht om dagen när man semestrar i 2 veckor men inte så kul när det fortgår i 2 år. När man semestrar och allt är toppen kan man dessutom ta nackdelarna på ett helt annat sätt än man är beredd att göra när man ser det som sin bostadsort. Jag kan tex acceptera att nästa vecka när jag kommer och semestrar i Tibro så är allt stängt klockan 6, jag skulle däremot aldrig acceptera att bo på ett sånt jävla ställe :) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Ja, men det är skont att det inte är vårt fel iaf - är det inte thaiare är det ju ryssar eller araber... ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst förekommer det att folk blir rånade även i Pattaya. Och när någon råkar illa ut är det nog som du säger ofta en kombination av otur och blåögdhet.

Men att påstå att man bara har tur om man inte blir rånad är att överdriva kraftigt. Det vidhåller jag även om du nu kan räkna upp några exempel på några som blivit rånade.

Jag håller med dig. Under mina tre år i Pattaya har jag bara råkat ut för en stöld. Jag var full som en kastrull i en bathbuss från Pattaya till Jomtien och när jag kom fram upptäckte jag att min plånbok låg på sätet. Pengarna, ca 4000 bath var borta men jag tycker att katöjen som snodde pengarna av mig var snäll som lämnade kvar plånboken med mina bankomatkort.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

har sammanlagt tillbringat ca 2 år i Thailand, av den tiden har man nog varit mer eller mindre packad ca 70 %.

har ALDRIG känt mig hotad eller det minsta rädd.

Har aldrig blivit rånad eller nedslagen.

I Helsingborg har jag varit vid 2 tillfällen (ca 2 veckor av mitt liv.)

Rånad och nedslagen vart jag första gången jag var där..

Andra gången "bara" rånad.

Så nog händer det grejjor när man turistar alltid ;-)

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sicket jävla pissland det är!

Min fru skulle ikväll ta nattbussen från Pattaya till Nang Rong, med avgång kl 22 00 från Pattaya.

Jag skjutsade henne till bussterminalen och lämnade av henne 21. 30 och återvände därefter hem.

Kl 22.30 ringde hon och bad mej hämta henne på bussterminalen.

Efter att ha väntat på bussen från 21.30 till 22.15 hade hon frågat några taxikillar om de visste var bussen till Nang Rong var och fick svaret att bussen, som kom från Sattahip kom in tidigare idag, så de körde iväg redan 21.20.

Inte en jävel hade informerat henne under tiden hon väntade och innan de stängde biljettkontoret kl 22.00.

Satans efterblivna apskaft!!

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sicket jävla pissland det är!

Min fru skulle ikväll ta nattbussen från Pattaya till Nang Rong, med avgång kl 22 00 från Pattaya.

Jag skjutsade henne till bussterminalen och lämnade av henne 21. 30 och återvände därefter hem.

Kl 22.30 ringde hon och bad mej hämta henne på bussterminalen.

Efter att ha väntat på bussen från 21.30 till 22.15 hade hon frågat några taxikillar om de visste var bussen till Nang Rong var och fick svaret att bussen, som kom från Sattahip kom in tidigare idag, så de körde iväg redan 21.20.

Inte en jävel hade informerat henne under tiden hon väntade och innan de stängde biljettkontoret kl 22.00.

Satans efterblivna apskaft!!

Men välkommen till Sverige och åk med SJ så kan du jämföra.

Varför har du blivit så jäkla sur och negativ mot Thailand och dess innevånare ?

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men välkommen till Sverige och åk med SJ så kan du jämföra.

Varför har du blivit så jäkla sur och negativ mot Thailand och dess innevånere ?

Fritz..

Ju bättre kvalitet man har på lyckofiltret, desto längre tid tar det innan det blir utslitet.

För mej höll filtret i 8 år och nu har jag börjat se den ofiltrerade verkligheten.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sicket jävla pissland det är!

Min fru skulle ikväll ta nattbussen från Pattaya till Nang Rong, med avgång kl 22 00 från Pattaya.

Jag skjutsade henne till bussterminalen och lämnade av henne 21. 30 och återvände därefter hem.

Kl 22.30 ringde hon och bad mej hämta henne på bussterminalen.

Efter att ha väntat på bussen från 21.30 till 22.15 hade hon frågat några taxikillar om de visste var bussen till Nang Rong var och fick svaret att bussen, som kom från Sattahip kom in tidigare idag, så de körde iväg redan 21.20.

Inte en jävel hade informerat henne under tiden hon väntade och innan de stängde biljettkontoret kl 22.00.

Satans efterblivna apskaft!!

Förstår att du härsknar till. Vem blir inte förbannad när sådana vansinniga saker inträffar. Undrar hur de tänkte? Vanlig thailogik täcker inte in sådana här vansinnestilltag. Hade hon förköpt biljett var det ju ändå större skandal, eller köpte hon när hon kom, lika dåligt då.

Förstår inte heller hur BTT kan gå in och ge - karma. Inge plåster på såren där inte. Han borde väl vara hänvisad till nightlife.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår att du härsknar till. Vem blir inte förbannad när sådana vansinniga saker inträffar. Undrar hur de tänkte? Vanlig thailogik täcker inte in sådana här vansinnestilltag. Hade hon förköpt biljett var det ju ändå större skandal.

Eftersom hon visste att det var många resande denna valhelg, så hade hon köpt biljetten i torsdags och packat väskan full med godsaker till föräldrarna från Pattayas matvaruhus.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom hon visste att det var många resande denna valhelg, så hade hon köpt biljetten i torsdags och packat väskan full med godsaker till föräldrarna från Pattayas matvaruhus.

Vet inte hur många gånger samma sak hänt. Alla gånger när man skulle använda "Sri Mongkon" från 3.e/klangen. Antar att det var samma Aht skulle med. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur många gånger samma sak hänt. Alla gånger när man skulle använda "Sri Mongkon" från 3.e/klangen. Antar att det var samma Aht skulle med. :)

Bussterminalen på Nua road.

Fan vad jag tycker synd om henne. Hon hade förberett så noga och sett fram emot att rösta och att träffa familjen denna helgen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bussterminalen på Nua road.

Fan vad jag tycker synd om henne. Hon hade förberett så noga och sett fram emot att rösta och att träffa familjen denna helgen.

Hinner hon inte om hon tar en tidig buss idag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hinner hon inte om hon tar en tidig buss idag?

Hon har tappat sugen just nu, ger fan i att rösta och åker upp vid ett senare tillfälle.

Jag vill att hon skall ta en taxi upp, men hon vågar inte åka ensam i en taxi med en okänd thaiare vid ratten. Mycket kan hända.

De här bussarna har många stopp på vägen och det skulle ta henne 8-9 timmar totalt till byn, så hon skulle inte hinna med röstningen om hon tog en morgonbuss.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Sicket jävla pissland det är!

Min fru skulle ikväll ta nattbussen från Pattaya till Nang Rong, med avgång kl 22 00 från Pattaya.

Jag skjutsade henne till bussterminalen och lämnade av henne 21. 30 och återvände därefter hem.

Kl 22.30 ringde hon och bad mej hämta henne på bussterminalen.

Efter att ha väntat på bussen från 21.30 till 22.15 hade hon frågat några taxikillar om de visste var bussen till Nang Rong var och fick svaret att bussen, som kom från Sattahip kom in tidigare idag, så de körde iväg redan 21.20.

Inte en jävel hade informerat henne under tiden hon väntade och innan de stängde biljettkontoret kl 22.00.

Satans efterblivna apskaft!!

Hej

Nu tycker jag att du tar i, försök tänka lite mai pen rai så blir livet lättare igen.

Visst har brottsligheten ökat på senare år, men Thailand är fortfarande relativt säkert jämfört med dom flesta andra länder, och människorna är fortfarande till största delen underbara, speciellt på landsbygden.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hej

Nu tycker jag att du tar i, försök tänka lite mai pen rai så blir livet lättare igen.

Visst har brottsligheten ökat på senare år, men Thailand är fortfarande relativt säkert jämfört med dom flesta andra länder, och människorna är fortfarande till största delen underbara, speciellt på landsbygden.

Mvh Isan Lover

Relativt vilka länder? Thailand har ju ungefär samma mord per capita som Philipinerna och ligger dubbelt så hogt som snittet for Asien. For några år sedan låg de på tredje platspå mordtoppen precis efter Colombia och Syd-Afrika men fore USA. Visst är allt relativt men tugget om att brottslighet i Thailand är låg, det är ett säkert land osv måste sättas i relation till rapporterad brottslighet mot utlänningar eller liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Relativt vilka länder? Thailand har ju ungefär samma mord per capita som Philipinerna och ligger dubbelt så hogt som snittet for Asien. For några år sedan låg de på tredje platspå mordtoppen precis efter Colombia och Syd-Afrika men fore USA. Visst är allt relativt men tugget om att brottslighet i Thailand är låg, det är ett säkert land osv måste sättas i relation till rapporterad brottslighet mot utlänningar eller liknande.

Nu får du sluta Wille.

Förstör inte IL's bubbla. Det har nämligen inte begåtts något brott på hans plantager. Och enligt hans senaste ststistik bland grannarna så är det ingen som har blivit rånmördad inom en 700meters radie.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nu får du sluta Wille.

Förstör inte IL's bubbla. Det har nämligen inte begåtts något brott på hans plantager. Och enligt hans senaste ststistik bland grannarna så är det ingen som har blivit rånmördad inom en 700meters radie.

Och skulle något hända utanför den radien då är det apishits politiska lakejer som ligger bakom, såvida det inte är någon misstänkt stackars pundare som får sätta livet till.. Då är det landsfaderns Thaksins ickefascistiska pöjkar som renar populationen från pesten.. Avd. Fascister skall bekämpas så länge de inte tjänar ens egna syften :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Relativt vilka länder? Thailand har ju ungefär samma mord per capita som Philipinerna och ligger dubbelt så hogt som snittet for Asien. For några år sedan låg de på tredje platspå mordtoppen precis efter Colombia och Syd-Afrika men fore USA. Visst är allt relativt men tugget om att brottslighet i Thailand är låg, det är ett säkert land osv måste sättas i relation till rapporterad brottslighet mot utlänningar eller liknande.

Wille,

Intressant länk det där. Jag hade faktiskt ingen aning om att det var så illa ställt, bara en sådan sak som att Thailand är värre än Mexico... fy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...