Jump to content
IGNORERAD

Dricker ni mycket M150, Krating daeng m.m

Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Brukar ni dricka mycket vitamindrycker i Thailand.

Själv dricker jag 2-3 per dag, den första på morgonen vid åtta tiden.

Och min favorit är M150, men dricker dom övriga också.

Tar gärna en om dagen i Sverige också.

Mvh Isan Lover

Dela på andra sajter

Hej Isan Lover,

Om jag känner mig trött i Thailand så begår jag ibland helgerånet att blanda i en Carabao Daeng, M150 eller möjligen Lipo i min burk Beer Chang. Det har i regel önskvärd effekt.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Jo nån "pigg dricka" har man väl tryckt i sig i Los .. försökt med M150 & vodka åxå men det tycker jag smakar fan!

Har nog druckit mer "pigg dricka" hemma .. kört en del lastbil & även andra långa resor i europa .. tyvärr måste jag säga jag blir smått beroende av det .. måste bara ha en för att kuna vakna osv. så jag försöker ta det lite lugnt med skiten om man säger!  :he:  

Dela på andra sajter

Vilka tider dricker du dom andra?

:D:D:D:D

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej igen

Jag använder dom eftersom ingen i byn dricker kaffe och en liten koffein kick piggar upp, sen hur farliga dom är vet jag inte.

Men även i Thailand rekommenderas inte mer än max tre om dagen.

Och dom är ju dessutom goda om dom dricks iskalla i värmen.

Man får bara komma ihåg att inte dricka dom försent på kvällen bara, för då kan det bli sömnproblem.

Mvh Isan Lover

Dela på andra sajter

Det var väl bara för ett par dagar sen jag hörde på nyheterna att 1 endast 1 kan ge dej hjärtinfarkt .Men jag tror

aldrig jag hört om någon som faktiskt har fått det. Tror inte det är någon större skillnad än att dricka några koppar

kaffe om dagen.

Däremot ska gravida undvika taurin, som finns i dom flesta energi drycker.

Dela på andra sajter

Jag dricker mer Lipo i Thailand än i Sverige, även om tröttheten ibland kan vara densamme.

Det är väl förmodligen den lätta tillgängligheten som gör att man dricker den mer där.

Och här hemma går man gärna hemma i lägenheten och släpar vid bakfylla, medans man inte vill ödsla bort en hel dag i sängen i Thailand.

Never forget Sadako Sasaki.

Dela på andra sajter

Det är väl förmodligen den lätta tillgängligheten som gör att man dricker den mer där.

Det är en viss pris skillnad åxå där & här ... 2:- i Los & 20-25:- på macken här i Sweden .. bara ta sig till Helsingborg är ju fan 50-75:- om man har otur! hahaha   :he:

Dela på andra sajter

Guest LadPrao

Nej?!,

Tycker smaken är alldeles för söt.

men .. klimatet i Thailand inbjuder till andra dryckesvanor än i sverige.

Hemma blir det mest vatten som vardagsdryck.

I Thailand måste jag dricka 4-5 liter vätska per dag och blir enormt trött på att dricka vatten.

Brukar lösa det med min egen special busgrogg morgon och kväll.

1 dl juice + 33 cl singa water. Enormt gott faktiskt om man hittar rätt juice.

Dessutom slinker det ner en och annan tonic water + några enstaka cola light + ett antal icecoffe i veckan.

men katting däng mm är helt enkelt för sött!

mvh LP

Dela på andra sajter

Jag dricker massor av Lipo i Thailand, alltid i baren så man inte sitter och somnar där. Bara att säga SangSom Lippo song shot så får man en god vitamindryck, sen säger man det igen när den är slut :yes:

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

Jag dricker bara sprit!  :D:D:D

No sugar.  ;)

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...