Jump to content
IGNORERAD

En bekant ställde frågan "Varför en Thailändska?"


Oregistrerad

Recommended Posts

För inte så många månader sedan va det nån tokfan som gifte sig men en orm (NEJ inte en sån, en riktig) i Thailand, sambon satt och läste kapook och började fnittra, undrar va hon tänkte på, en annan gillar väl också att ligga "tätt omslingrad" men kanske inte av en boa?

Appropå tidelag, tappade visst tråden en smula men det var ju en Thai i alla fall!

Baa, som slingrar sig när han tappar trådar.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • crazyswede

    11

  • broder tuk tuk

    10

  • Rospigg

    8

  • Tommy

    7

Mest aktiva i denna tråd

Det är lustigt hur många ser den thailändska kvinnan som någon slags mindre värd varelse.

Många har bilden av hur min tjej städar och tvättar dagarna i ända, och varierar denna hobby med att laga massor med mat där var middag består av 4-5 rätter. Sedan serverar hon mig en kall öl framför TVn som hon sätter på åt mig, eftersom jag är för lat för att sträcka mig efter kontrollen. Sedan tar hon hand om disken, städar lite till och lägger sig ner i sängen med särade ben när hon märker att jag snart vill lägga mig. Och vi får inte glömma hur hon bugar eller niger artigt med sänkt blick var gång jag går förbi.

Visst, min sambo tar hand om städningen till 90%, matlagningen till 95% och tvätten ska vi inte ens sätta siffror på. När vi flyttade in i en ny lägenhet så frågade hon mig om jag inte kunda dammsuga vardagsrummet.

-Absolut. svarade jag och reste mig ifrån soffan.

Ett par minuters omkringvandrande sker innan jag går ut i köket till min älskling och frågar;

-Vart står dammsugaren?!??!!?

Varför är det lustigt att folk ser den thailändska kvinnan på detta sätt, du gör det ju själv också uppenbarligen??

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ingenting är svårare att krossa än myter och fördomar.

Det snackas så mycket om att synen på Thailand och den thailändska kvinnan

har förändrats i Sverige eftersom numera nästan varannan svensk varit på

semester några veckor i Thailand.

Ha ha!!

Flertalet av de svenskar som åker till Thailand är ju charterturister, dvs par och

barnfamiljer, som när de anländer till flygplatsen hämtas av supermoderna bussar

och slussas iväg till väldiga hotelkomplex på Krabi eller Phuket.

Där tillbringar de sedan sina veckor med att äta, sola och bada och shoppa, med

några arrangerade utflykter som krydda på moset.

Några ingrodda fördomar rörande Thailand och thaikvinnor och horbockar ändras

knappast. Snarare så förstärks nog bilden av den unga, leende, undergivna

thaitjejen som kommer vandrande längs beachen hand i hand med 55 årige

stormagade Ulf.

Myten om den ständigt leende thaiaren lever givetvis kvar eftersom leende mot

faranger med pengar är bra för businessen.

Men normala svenskar, oavsett om de nu råkat varit i Thailand eller ej, har noll

vetskap om hur ett svensk-thailändskt förhållande funkar.

Det är säkert fortfarande så att de flesta svenskar ser på det hela som att

det är en man som köpt en husa, som städar, lagar mat, är underdånig, lägger

upp sig villigt var gång Lasse vill ha ett nyp.

Så länge man inte själv levt bland thailändare dagligen, så stannar fördomen kvar.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle väl fråga ut personen i fråga varför denne väljer en svenska eller finska eller vilken etnisk grupp den än är som personen har gift sig med. Det är en ganska märklig fråga. Jag valde min fru på grund av hennes personliga egenskap. Hon hade kunnat tillhöra vilken etnisk grupp som helst. Man väljer en person och inte en etnisk grupp. Alla människor är olika. Mina vänners tjejer är totalt olika även fast de flesta är etniska svenskar. Några är adoptivbarn, tyskor, latinamerikanskor osv. Jag ser inte något mönster över etniska gränser. De enda skillnader som jag ser är individuella.

Hur många är det egentligen som väljer sin partner enbart efter etniska kriteria? Hur många personer tycker att det är viktigare att partnern har "rätt" etnisk bakgrund än att det är en partner som man trivs bäst med? Säger man verkligen nej till den "rätta" och väljer en mindre lämplig partner som tillhör en viss etnisk grupp?

Det finns många mycket vackra, trevliga och intelligenta svenskor och thailändskor. Det finns också många otrevliga, inattraktiva och dumma svenskor och thailändskor. Det låter befängt att låsa sig vid en viss nationalitet. Man kan mycket lätt råka ut för en mycket otrevlig thailändska eller svenska för att man har trott att thailändsk respektive svensk etnicitet betyder så mycket för sin partners egenskaper.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Kära BTT

Du bidrager i alla fall inte till mytkrossningen,  har semestrat med min unga Thaisambo på samma stränder som Din polare Ulf, kan berätta för Dig som aldrig lämnar baren att svenska familjeturister är precis lika trevliga och tillmötesgående mot oss som mot helsvenska familjer, ta ett par dagar ledigt nästa gång och lev turistliv så kanske Du förstår. Att en Thailänds kvinna eller man ler är en artighet, att sedan Du misstolkar det är bara tragiskt.

Försök att hitta något mer positivt, det måste finnas något gott även i Pattayadjungeln.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst BTT, apropå fördommar som man känner sej själv känner man andra.

Du vet ju själv hur det är. :mdr:

Och fördommar har alla oavsett nationalitet som klass.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Baa!!

Visst jag vet att det thailändska leendet är en artighetsgrej,

men jag har levt i Thailand så pass länge att jag vet när ett leende är äkta

eller bara business.

Sedan är det väl mitt val om jag väljer att tillbringa min tid i Thailand sittandes vid

någon bar.

Jag har inget intresse av att ligga och svettas i solen mitt på dagen eller vandra

runt bland en massa rödmosiga skandinaviska, gnälliga kärringar och skrikande ungar

En stor fördel med Pattaya och vissa soier är just avsaknaden av gnälliga svenskar.

De har man nog av på hemmaplan.

Till Lappen!!!

Nu har du kallat mig för stor idi*t två gånger och jävla idi*t en gång.

Du tycks sakna förutsättningar för normal, vettig debatteknik.

Undras vad det bottnar i.

Kallar du frugan för jävla idi*t ochså när argumenten tryter?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är jättenöjd med min älskling.

Inte mycke till bakgrund utan vanlig arbetare :yes:Hon tål att se på trots det :lol:

Lite språkproblem har det vatt men efter fem år så kan vi diskutera lite.

Jag uppfattar att hon är nöjd  med livet men skulle nog se för min del  att hon arbtetare mindre på ställen utan schemalagda tider.

Varför en Thailändska.

Vet inte det blidde en :yipi:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag är jättenöjd med min älskling.

Inte mycke till bakgrund utan vanlig arbetare :yes:Hon tål att se på trots det :lol:

Lite språkproblem har det vatt men efter fem år så kan vi diskutera lite.

Jag uppfattar att hon är nöjd  med livet men skulle nog se för min del  att hon arbtetare mindre på ställen utan schemalagda tider.

Varför en Thailändska.

Vet inte det blidde en :yipi:

Är beredd att hålla med dig Galten..

Dom har lite oregelbudna arbetstider, som kan vara lite tröstlöst ibland..

Det är svårt att planera saker att göra på helgerna.. :kort:

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl inte konstigt om det blir "thailänskor" om man tillbringat mycket tid i Thailand .. är väl lika samma med folk som tillbringat mycket tid i andra länder åxå , träffar man nån man tycker mycket om så vill man väl helt enkelt inte vara ifrån varandra & då får man ju lösa det hela med flytt av den ena el. andra parten på något sett!

Sen att Nisse & Hulda i tex. Hultsfred inte har varit längre än till ICA affärn i hela sitt liv gör ju att dom förmodligen får en något trångsynt & snedvriden syn på hela tillställningen!

Jag var tidigare i mitt liv "smygrasist" .. inte så jag gapade & skrek el. bankade på folk med utlänsk härkomst men jag var rasist när det passade mig!

Jobbade med en Iranier för en massa år sedan , roligare kamelryttar får man leta efter & det var väl där min smygrasism började knaka i fogarna tror jag!

Killen jag köpte bilen av igår tex. kom från Irak .. skit schysst kille måste jag säga , han var verkligen mån om att jag var nöjd , han var ytterst nogrann med att vi postade ägarbytet ihop så inget skulle bli tokigt osv.! Folk sa hur fan kan du köpa bil av "en sån" .. ja dom behöver förmodligen åxå byta bil ibland eller?! :P Lägg på 8 år i Thailand & jag kan knappt stava till rasist längre , skiter fullständigt vad folk & deras partners kommer ifrån bara dom "sköter sig" i mina ögon!

Bögfobi har väl alla haft mer el. mindre men i dag bryr jag mig fan i det hela , "up to people" & Katoeyer kan ju vara riktigt sexiga ibland , bra polare åxå för den delen iaf. dom som jag känner! 

Varför kacklar jag om det här nu då ?? Jo , om man enbart sitter i Baren i Patong , i hyddan i Isaan el. rent av gömmer sig bakom ICA i Hulstfred så tror jag man blir jävligt inkrökt i pallet ,  insnöad helt enkelt , man måste ut & se andra saker .. det vore nog nyttigt för Bar hangern´n att åka till djungeln nån gång , nyttigt för den mest inbitne erimiten på Isaan´s risfält att även besöka Pattis tex. så man får lite inblick i saker & ting!

Bjud gärna den där tjatigt dojjan på en bira , snacka lite skit , du ska se "hon" kan vara jävligt rolig & behöver nödvändigtvis inte tjata om "Go Loom" som du förmodligen endå vill men inte törs ... våga gör nåt annat helt enkelt!

thewave.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra resonemang där Cs...

men inte så lätt att marknadsöra till den försiktige som kanske inte är så benägen att töja på gränserna.

Finns nog ganska många  av den kategorin här i landet misstänker jag.

Själv har jag aldrig haft några problem med att fastna på barstolen när Thailand är vistelse adress. Har svårare i så fall att hitta ett annat

resemål att vistas på. Lite mycket 'play it safe' där får erkännas. Tyvärr. Man får ju prioritera.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar  :intello: ... men tro nu inte jag e´nån "base el. bungy jumpare" som kastar mig ut i vilka tokigheter som helst , nej nej , jag vill ju ha lite "safty" jag åxå så klart men man måste fan våga nåt nytt ibland .. fan det är ju halvlek nu om jag blir 88:a , när ska jag annars göra allting? :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördommar, inrökt i pallet och inskränkthet är uttryck som figurerat en del i den här tråden.

I min musikskadade hjärna dök så plötsligt den här låten upp.

När dessa rader skrivs har det varit en av de varmaste dagarna på länge men utan förvarning började jag nu frysa.

Det är ett fenomen som händer mej ganska ofta och som jag gärna jämför med en orgasm, ett drogrus

eller känslan av att ha hunnit till toalettstolen i tid.

Nå väl, jag hade inte hört den på radion på väldigt länge så jag letade upp den på youtube.

Nu var jag tvungen att ta på mej en jacka...

Varken Staffan Hellstrand eller Dogge har varit bättre.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

men jag har levt i Thailand så pass länge att jag vet när ett leende är äkta

eller bara business.

BTT

Om man tror sig veta nagot med sakerhet har man formodligen inte en aning, men lever gott i sin ignorans iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten vet vad han talar om.

Varför en Thailändska?

Ja hade jag fått den frågan hade jag omgående (jag är gift med en thai) sagt vilken konstig fråga.

Någon som ställer en sån fråga har inte alla hemma helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa verkar vilja få det till att det oftast är en ren slump som gör att en svensk man inleder ett förhållande med en thailändsk kvinna. Men om det nu är slumpen som gör att vissa svenska män råkar falla för en thailändsk kvinna, så bordet det vara ungefär lika många svenska kvinnor som råkar falla för en thailändsk kille. Vi vet alla att så inte är fallet. Därför kan man dra slutsatsen att det inte är slumpen som ligger bakom, utan att det finns vissa konkreta faktorer som gör att svenska män faller för thailändska kvinnor, och vice versa.

Mvh,

Kaj

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tackar  :intello: ... men tro nu inte jag e´nån "base el. bungy jumpare" som kastar mig ut i vilka tokigheter som helst , nej nej , jag vill ju ha lite "safty" jag åxå så klart men man måste fan våga nåt nytt ibland .. fan det är ju halvlek nu om jag blir 88:a , när ska jag annars göra allting? :P

trots att man blitt lite till åren så ger Bungy jump eller bergsklättring lite krydda i livet.

Alla ska prova.

Bli skrämd rejält ger lite uppvakande i tillvaron :wai:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Thaikaj!!

Att det inte är slumpen utan vissa konkreta faktorer som gör att Noi befinner sig

i Sverige behöver man inte vara någon klipsking för att räkna ut.

Vilka dessa konkreta faktorer är behöver vi ju inte ens längre nämna.

Skulle man råka nämna någon av dem blir man ju kallad jävla idi*t av en viss lapp.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Thaikaj!!

Att det inte är slumpen utan vissa konkreta faktorer som gör att Noi befinner sig

i Sverige behöver man inte vara någon klipsking för att räkna ut.

Vilka dessa konkreta faktorer är behöver vi ju inte ens längre nämna.

Skulle man råka nämna någon av dem blir man ju kallad jävla idi*t av en viss lapp.

BTT

Haha...men det beror ju på att du är en ***** som du själv säger  :lol:

Varför man valt en thailändska är helt upp till var och det vet bara vederbörande.

Men för min del kunde det lika gärna kunnat bli vilken nationalitet som helst.

Nu slumpade det sig som så att jag svarade på en annons på TT och sen var snöbollen i rullning :yes:

Visst tycker jag thailändskor har ett angenämt utseende men det tycker jag latinska eller brasilianskor har också.

Så det berodde inte på det utan det som gjorde att jag föll för henne är hennes syn på livet och värderingar.

Vi har ungefär samma mål med livet och vill nå dom tillsammans.

Kan säga att jag aldrig känt så här starkt för nån tjej tidigare och samtidigt som det skrämmer mig lite så är det skönt.

Jag ser fram emot vad framtiden har i sitt sköte för henne och mig.  :yipi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bli skrämd rejält ger lite uppvakande i tillvaron :wai:

Nej Tack , det räcker med att bli skrämd i ICA butiken nere på byn av alla sladdriga falangkärringar, det får mig iof. att uppskatta Älskling endå mera! 1luvu.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

:D

Quote

Skulle man råka nämna någon av dem blir man ju kallad jävla id**t av en viss lapp.

BTT

Vem då?   :crazy:

Finns det lappar här på forumet? :D:D:D

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är lite svårt att få en någorlunda rättvis bild av orsaken om man inte kommer sig för att se mer än barerna med dess läckra innehåll för att sedan snöa igen av grön avundsjuka när semestern är slut och gapiga skolungar och Ulla på posten frågar om det var en bra semesterresa och då tvingas ljuga hela tiden.

En del är det mer synd om än andra.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Haha...men det beror ju på att du är en ***** som du själv säger  :lol:

Varför man valt en thailändska är helt upp till var och det vet bara vederbörande.

Men för min del kunde det lika gärna kunnat bli vilken nationalitet som helst.

Nu slumpade det sig som så att jag svarade på en annons på TT och sen var snöbollen i rullning :yes:

Visst tycker jag thailändskor har ett angenämt utseende men det tycker jag latinska eller brasilianskor har också.

Så det berodde inte på det utan det som gjorde att jag föll för henne är hennes syn på livet och värderingar.

Vi har ungefär samma mål med livet och vill nå dom tillsammans.

Kan säga att jag aldrig känt så här starkt för nån tjej tidigare och samtidigt som det skrämmer mig lite så är det skönt.

Jag ser fram emot vad framtiden har i sitt sköte för henne och mig.  :yipi:

Dagens i särklass roligaste inlägg.

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Dagens i särklass roligaste inlägg.

/biker

Kul att man kan glädja nån såhär på lördagskvällen  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...