Jump to content
IGNORERAD

Vandalism av valaffischer


noBuzz

Recommended Posts

andersbangkok

Hej

Jag stöder demokrati rörelserna i nord afrika och mellanöstern också även om dom som sitter på makten där också säger att dom bara upprätthåller ordningen i sina respektive länder, men enligt mig vore det bättre att odemokratiska regimer och makthavare avgick utan att spilla sitt eget folks blod.

Mvh Isan Lover

Så var vi tillbaka till ruta 0.

Skillnaden i Thailand är att det är en legalt vald regering, (dock inte godkänd av dig och de röda eftersom enligt er så kan det inte vara möjligt att en annan regering än en röd kan vara legalt vald) vilken upprätthåller ordningen mot en samling människor uppviglade att deltaga i något som många av dem bara gjorde för pengars skull.

det närmaste odemokratiska i Thailand i nutid var Thaksins diktatur och förstås många ledare före honom.

Att jämföra detta med Nordafrika speglar en oerhört okunskap om förhållanden i dessa länder. Kanske värt ett off-topic där det kan utvecklas mer?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    4

  • noBuzz

    3

  • RoiET

    3

  • Surin P3

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Ja fast sedan beror det ju också på vilka affischer som är nedrivna, eller hur ?

Hej

Jag vet inte hur det ser ut hos dig men här har vi haft stora problem med vandalisering av Socialdemokraternas affischer vid dom senaste valen men Moderaternas står kvar, men går vi tillbaks till sjuttiotalet var det ofta tvärtom.

Har man beordrat skjutning med skarp ammunition på sin egen civilbefolkning som resulterade i att 90 dog och 2000 skadades så vore det konstigt om det skulle öka populariteten, så jag ser folks avståndstagande ifrån såna politiker som ett friskhetstecken, men vandalisering av affischer är ett dåligt sätt att visa det på, det viktiga är att visa sin avsky genom att inte rösta på personen, och att våld ligger honom nära syntes ju också när han startade det vansinniga kriget mot Kambodja, och detta får han nog betala för genom att bli impopulärare, han måste ha väldigt dåliga "rådgivare", är dom Generaler månne?

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...