Jump to content
IGNORERAD

Vill du agera kurir på dina Thailandsresor?


Herr Chang

Angående dilemmat när folk vill ha gratis frakt till eller från Thailand  

148 röster

  1. 1. Kan du tänka dig att ta med ett paket med okänt innehåll till eller från Thailand?

    • Nej
      82
    • Nja, det beror på hur väl jag känner personen
      34
    • Ja
      3
    • Endast saker som jag köpt själv och senare får ersättning för
      28
    • Vet ej
      0
    • Bara om jag får riktigt bra betalt
      1


Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Beror på hur väl jag känner personen svarade jag.

Har ju inte fått några förfrågningar av totalt okända att ta med ett förförpackat paket till Thailand utan oftast har det varit ngt specifikt efterfrågat.

Dom gåvor vi har tagit med hem har jag väl inte 100 % koll precis på vad det är inpackat i diverse paket. Men är inte speciellt nojig utan det har gått bra.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • khun-petch

    4

  • Tricky

    2

  • Offe1609

    2

  • Caveman

    2

Mest aktiva i denna tråd

Jag som bor här i Pattaya har utnyttjat en del kurirer som själva erbjudit sina tjänster här på MPR.

Inga större saker utan mest Kalles Kaviar som jag dessutom fått gratis, tack så jättemycket till leverantörerna.

Min sista önskan gick per express till en medlem och gällde oxå några tuber Kaviar.

Nu på måndag mellan 16 och 17 kommer jag att infinna mig på Flaggan för att kolla om leveransen kom fram. :drinks:

Var ska man träffas på svenska flaggans dag när man är i Pattaya om inte på Flaggan ??

Jag träffade en medlem på MPR som föreslog att vi inför den traditionen och jag instämmer till fullo !!!

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Roi Et Perra

Det räcker med all skit man släpa på till sig själv! :suicide:

Håller helt klart med dig! Aldrig under 25 kg. :whistle:

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tagit ner på 80talet Kaffebryggare med alla tillbehör Damsugare Men sa ifrån vid Tvättmsk. där gick gränsen Vid framkomst skulle det inhandlas i Taxfrer 4-5 Famous Groose Han som skulle ha var den först Thai vi såg vid ankomst och oxå den sista vi såg Då skulle han ha lika mycke F G till ( Han jobbade för Thai )

Offe

Ja våran "svenska" tvättmaskin är populär hos gumman.

Sist åkte hon ner 2mån innan mig, och ett par veckor efter att hon åkt så ville jag höra att hon saknade mig.

Så jag frågade i telefon vad hon saknar mest ifrån Sverige? en riktig tvättmaskin löd svaret...:huh:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Fyller alltid väskorna ner till Thailand med varor till mina fastboende vänner där nere brukar bli 40-50 kg

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1

Ja våran "svenska" tvättmaskin är populär hos gumman.

Sist åkte hon ner 2mån innan mig, och ett par veckor efter att hon åkt så ville jag höra att hon saknade mig.

Så jag frågade i telefon vad hon saknar mest ifrån Sverige? en riktig tvättmaskin löd svaret...:huh:

Kan jag iofs förstå :) IRONI så inga påhopp nu. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Ja våran "svenska" tvättmaskin är populär hos gumman.

Sist åkte hon ner 2mån innan mig, och ett par veckor efter att hon åkt så ville jag höra att hon saknade mig.

Så jag frågade i telefon vad hon saknar mest ifrån Sverige? en riktig tvättmaskin löd svaret...:huh:

Men det finns riktiga tvättmaskiner med värme och allt och dom är faktiskt lite billigare än i sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det finns riktiga tvättmaskiner med värme och allt och dom är faktiskt lite billigare än i sverige.

Jo jag vet, vi har tittat på en sån istället för den skitmaskinen vi har nu.

Jag har t.o.m byggt en inbyggd plats för en i badrummet i nya huset, så det blir en riktig maskin installerad till hösten

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Släpa med mig mer saker än nödvändigt? -Nej tack.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Jag tänkte berätta en historia om när jag o min dåvarande sambo var i hurgada under millenniumskiftet

alltså nyår.När jag var yrkesverksam så hade jag licens för en revolver 357mag.

När vi skulle flyga hem så tutade det i säkerhetskontrollen och jag fick tillbaka mina väskor.

Jag började undersöka neccesären och stelnade till.I en sån där plasthylsa som engångshyvlar brukar

vara skyddade av så hittade jag en patron.Först så lirkade jag upp den i handen men kom genast på

att den här vet dom så klart om och försökte smyga tillbaks den.

Jag började förklara att jag hade ett sådant vapen hemma men att jag inte kunde förklara hur den

hade kunnat komma med i vår resepackning,men att dom så klart fick ta hand om min patron.

Jag var jävligt nervös innan jag märkte att dom godtog min förklaring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

En gång för länge länge sen, dvs på 1990-talet stod vi i kön för incheckning från BKK till CPH, jag hade tre väskor med en massa kläder, mat och annan bråte som hade inhandlas i Thailand. När vi kommer närmare märker vi at Thai Airways verkar vara väldigt hårda på antalet kilo som checkas in.. Så paniken börjas spridas..

Så vad göra? På den tiden kunde vi ta 50 kilo tillsammans och vi hade betydligt mer...

Jo, en Thai kille som stog framför hade en väldigt lite väska, så chansade och frågade vart han skulle, och det visade sig att han också skulle till GOT (Sveriges framsida).. Tänkte det kostar inget att fråga, så frågade om han kunde checka in en resväska för oss. Och han sa"ja det kan jag göra" sagt och gjort han checkade in resväskan, och vi slapp en "härlig" summa i övervikt.

Under resan visade sig att vi jobbade på samma företag i Göteborg, och hans mor hade en Thai resurang i västra Göteborg.

Hade jag gjort detsamma om en vilt främmande person frågade vid incheckningen om jag kunde ta hans väska? Enkelt svar.. NEJ,aldrig i livet!!

Ha en go kväll!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Eftersom jag har kommit igång med berättelserna så kan jag ta när jag ca1995 var och hälsade på min syster

som var gift i jordanien.Vi flög via israel och på vägen dit var det inga problem.

Men jävlar när vi kom från jordanien och skulle flyga hem.Jag har aldrig nån gång varit med om liknande

förhör.Vi svarade så gott vi kunde och så skulle vi vänta medan hon sprang till chefen och så kom hon

tillbaka med nya frågor.Så var det en 4-5 gånger och då var jag jävligt glad att jag inte hade några

patroner med mig.Men jag minns också att jag var glad för rejäl säkerhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Förlåt för mina bubbelposter men det är min helt värdelösa ToT lina som orsakar dem.Dom kan inte göra något

säger dom men någon enstaka gång så har jag mer än 2mg, men oftast nästan ingenting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant tråd. Innan jag läste denna tråd trode jag att det bara var jag som var väldigt försiktig, snudd på konspiratorisk med att ta med saker åt andra.

Jag har vid ett antal tillfällen i samband med avresan till Sverige blankt vägrat att ta med saker, typ färdiga paket eller inplastade varor åt bekanta i Thailand till Sverige. Däremot har jag järna hjälpt till om jag fått en telefonförfrågan om att ta något till Sverige som jag själv kan gå och köpa i en affär. Samma sak med saker från Sverige till Thailand, vill någon i Thailand ha till exempel Svensk senap så köper jag själv detta i Sverige och levererar i Thailand.

mvh.

Luttrad.

Ändrades av Luttrad
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...