Jump to content
IGNORERAD

Besviken på min fru


Zappe

Recommended Posts

Quote

Det här kunde lika gärna varit en svensk tjej och är inget thailändskt problem.

Mvh Isan Lover

Quote

Din fru låter som ett psyko, sådana finns i alla kulturer och man behöver nog inte skylla på att hon är thai.

Värsta här är väl att det är många andra Thai som får ta skiten när sånt här "kommer ut" & vi har tyvärr redan gott om fördomar i den här "branschen" tycker jag!

Kick Some Ass Zappe!  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • crazyswede

    8

  • Zappe

    5

  • Herr Chang

    4

  • Babysnake

    3

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Hej Zappe

Jag är glad att höra att du har bestämt dig, och glad att höra att du själv inte lät dig provoceras till våld.

Det är nog något som dom flesta män försöker undvika, men som inte alla klarar.

Jag har själv heller aldrig slagit en kvinna, utan bara hållit fast hysteriska så att dom inte har kunnat skada sig själva eller andra.

Den ålders skillnad som är mellan er är inte så stor och borde inte vara en anledning till problemet.

Det är nog något inom henne som inte är som det ska.

Du är inte gammal och har alla chanser att få det bättre med en ny tjej, lycka till som sagt.

Det här kunde lika gärna varit en svensk tjej och är inget thailändskt problem.

Mvh Isan Lover

Håller med dig till 100 %! Vansinniga människor finns inom alla kulturer.  :cry:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Stefan-P

Quote

Hej CS,

Vi är ju inte uppfostrade på det sättet i Sverige, men visst ligger det en del i din teori om att mannen (på ytan) ska bestämma allt. Och då med vetskap om vad thaidamen egentligen vill, fast hon inte vill tala om det. Hennes subtila signaler är för henne tillräckligt tydliga... mannen är en id**t om han inte fattar.

Håhåjaja.

Herr Chang har talat.

HerrChang,

"Vi är ju inte uppfostrade på det sättet i Sverige". Håhåjaja, nä tacka vet jag Gudrun Schyman & Co:

" Dom är så fina (pappor), älskare, äkta män, så dom helt har tappat sin manliga identitet och runkar ensamma på toa när hustrun somnat "  :D

http://www.aftonblad...ticle3182286.ab  :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skilde mig från min thailänska fru för snart 5 månader sedan. Hon tog till våld i bland men jag gjorde det aldrig. Men hon sökte upp kvinnohus (bodde där 14 dagar)i våran stad och hotade lite med hon skulle polis anmäla mig hon fick pengar till biljett till LOS. Jag ringde polisen anmälde henne för misshandel.

Nu gjorde hon aldrig någon anmälan utan social byrån betalade resan hem till byn. Tyvärr gjorde hon en anmärkning i skilsmässo papperna misshandel var orsaken till skilsmässan. Det känns väldigt bittert för jag har aldrig slagit henne.

När jag frågade varför hon gjorde det berättade hon att en kvinnan från kvinno huset sa det var bättre göra så jag inte kunde ta hit någon annan Thailänska till Sverige det tyckte så klart exfrugan lätt bra  :grrrrrr:

Zappe Det låter som att du gör bättre lämna din tjej det lär aldrig bli bättre. Bättre gå vidare med sitt liv slösa i bort flera år.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag skilde mig från min thailänska fru för snart 5 månader sedan. Hon tog till våld i bland men jag gjorde det aldrig. Men hon sökte upp kvinnohus (bodde där 14 dagar)i våran stad och hotade lite med hon skulle polis anmäla mig hon fick pengar till biljett till LOS. Jag ringde polisen anmälde henne för misshandel.

Nu gjorde hon aldrig någon anmälan utan social byrån betalade resan hem till byn. Tyvärr gjorde hon en anmärkning i skilsmässo papperna misshandel var orsaken till skilsmässan. Det känns väldigt bittert för jag har aldrig slagit henne.

När jag frågade varför hon gjorde det berättade hon att en kvinnan från kvinno huset sa det var bättre göra så jag inte kunde ta hit någon annan Thailänska till Sverige det tyckte så klart exfrugan lätt bra  :grrrrrr:

Zappe Det låter som att du gör bättre lämna din tjej det lär aldrig bli bättre. Bättre gå vidare med sitt liv slösa i bort flera år.

Det där måste du väl kunna få bort från papperna . Om det inte finns bevis eller polisanmälan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag är ju inte sämre än att säga att det går jag inte med på för sonens skull, hon ska ha lite pengar.   

Hoppas att du inte tänker ge henne allt samtidigt !

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte skriva allt som jag vill säga pga tidsbrist nu.

Men vill ge dig och din familj stöd.

---

Kan erkänna att jag själv var mycket labil till och från i början av vårt förhållande.

Jag tyckte själv att det var jobbigt att vara så.

Till slut visste jag inte säkert om jag älskade den mannen jag var så kär i för ett par månader sedan eller ej.

Jag ville inte hellre vara någon häxa.

Så jag gjorde slut.

---

När jag stod där på andra sidan, den sidan utan honom, insåg jag hur mycket han betydde för mig och hur mycket jag älskade honom.

Så jag frågade honom om han ville ge oss en ny chans. Vi fick en ny start och snart är vi tre.

---

Nu är jag tacksam att jag tog det beslutet att "stå på den andra sidan".

---

Jag är tacksam att mannen min stått ut med mig under mina labila perioder.

Det finns perioder han inte orkade med mig - och jag ville ju inte släppa honom.

Sen finns det perioder jag inte orkade - och han ville inte släppa mig.

Det som fortfarande håller oss ihop och är för det mesta lyckliga ihop är nog att vi båda är medvetna att man måste "arbeta för det" - vattna kärleksblomman.

---

Det finns alltid problem och brister i alla förhållanden.

Man får tänka vad man prioriterar hos ens partner.

Har hon de egenskaper/den personlighet man prioriterar högst? Kan man se mellan fingrarna med hennes brister?

Finns det någon vilja från henne att kämpa för förhållandet.

När det inte går att kommunicera eller nå varandra verbalt är det kanske en bra idé att vara ifrån varandra, känna efter och fundera i lugn och ro.

Råd från neutrala personer som önskar båda väl - som kan hjälpa en att förstå en andras perspektiv, är bra att ha.

---

Nu måste jag gå och plugga...

Behöver ni tolkhjälp mot lite ersättning får ni gärna kontakta mig via PM.

---

Annars är familjerådgivningen en bra hjälp. Och ni har rätt till tolkhjälp utan kostnad.

En liten nackdel är att tjänstemännen inte är insatta i bådas kulturer och bakgrunder. Jag menar inget illa med det. Men att ha organiserade samtal är mycket värdefullt också.

---

Lycka till och du har vårt stöd...

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej..

Det finns nog inte mycket vi kan skriva, för att få dig må bättre..

Men ibland måste man nog vara lite självisk och tänka på sig själv i första hand..

Du har en son att ta hand och han borde nog komma i första hand, då det är ditt eget kött och blod.

Tror nog inte jag hade tillåtit min flickvän att varken slå mig eller förstöra min egendom..

Men det är lätt att sitta vid sidan om och kritisera..

Det är ett beslut som du måste ta.kanske tillsammans med din son..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hoppas att du inte tänker ge henne allt samtidigt !

hahaha...ja du é rolig du! Skulle nästan kunna misstänka att du är ironisk! Skämt å sido så hade jag tänkt hjälpa henne med lite möbler om jag får för henne. Hon är ju martyr som sagt så det får jag väl säkert inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

...ps..de e ALLLLLDRIG fel å va ungkarl .HA DE BRA Å KUL...

Säger killen med bild & text enligt nedan! 55555  :D

index.php?action=dlattach;attach=241;type=avatar

ALEX 1mån.."NYA

BRUDMAGNETEN"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest gurragul

Kan jag ta en liten avstickare, har lite med separation att göra.

Visst är det så att en person som kommer till Sverige på UT direkt blir skriven hos garanten.

Och därmed ingår ett samboförhållande.

Jag vet att sambolagen innebär att man endast delar på sådant som är inskaffat för gemensamt bruk.

Och att man inte får med sig mer ut än vad man hade med sig in i förhållande

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan inte skriva allt som jag vill säga pga tidsbrist nu.

Men vill ge dig och din familj stöd.

---

Kan erkänna att jag själv var mycket labil till och från i början av vårt förhållande.

Jag tyckte själv att det var jobbigt att vara så.

Till slut visste jag inte säkert om jag älskade den mannen jag var så kär i för ett par månader sedan eller ej.

Jag ville inte hellre vara någon häxa.

Så jag gjorde slut.

---

När jag stod där på andra sidan, den sidan utan honom, insåg jag hur mycket han betydde för mig och hur mycket jag älskade honom.

Så jag frågade honom om han ville ge oss en ny chans. Vi fick en ny start och snart är vi tre.

---

Nu är jag tacksam att jag tog det beslutet att "stå på den andra sidan".

---

Jag är tacksam att mannen min stått ut med mig under mina labila perioder.

Det finns perioder han inte orkade med mig - och jag ville ju inte släppa honom.

Sen finns det perioder jag inte orkade - och han ville inte släppa mig.

Det som fortfarande håller oss ihop och är för det mesta lyckliga ihop är nog att vi båda är medvetna att man måste "arbeta för det" - vattna kärleksblomman.

---

Det finns alltid problem och brister i alla förhållanden.

Man får tänka vad man prioriterar hos ens partner.

Har hon de egenskaper/den personlighet man prioriterar högst? Kan man se mellan fingrarna med hennes brister?

Finns det någon vilja från henne att kämpa för förhållandet.

När det inte går att kommunicera eller nå varandra verbalt är det kanske en bra idé att vara ifrån varandra, känna efter och fundera i lugn och ro.

Råd från neutrala personer som önskar båda väl - som kan hjälpa en att förstå en andras perspektiv, är bra att ha.

---

Nu måste jag gå och plugga...

Behöver ni tolkhjälp mot lite ersättning får ni gärna kontakta mig via PM.

---

Annars är familjerådgivningen en bra hjälp. Och ni har rätt till tolkhjälp utan kostnad.

En liten nackdel är att tjänstemännen inte är insatta i bådas kulturer och bakgrunder. Jag menar inget illa med det. Men att ha organiserade samtal är mycket värdefullt också.

---

Lycka till och du har vårt stöd...

Magrood

Hmmm, tänkvärda ord Magrood och tack för ditt stöd! Tyvärr tror jag inte att jag skulle få med henne till en familjerådgivare på några som helst villkor. Om jag vill det så vill inte hon. Det skulle iofs vara otroligt underhållande att se hur en rådgivare på familjerätten skulle hantera henne. Hon skulle koka, svara som ett barn på de frågor hon fick och leka tvärtomleken hela tiden.

Igårkväll sa jag till henne: " Nu är det så att jag inte VILL skiljas längre, jag är TVUNGEN eftersom det inte går att prata med dig och jag inte står ut med hur du bestraffar alla i din omgivning, skyldiga som oskyldiga. Du är ett barn, men jag är säker på att du växer upp någon gång, men tyvärr blir inte det med mig"

Men jag ska överväga att ha öppen dörr för henne om hon vill komma tillbaka och börja bete sig som folk. Hon är troligtvis lite för stolt för att göra det, men jag vet att det finns en go tjej under den bångstyriga ytan. Tyvärr tror jag inte att hon har några känslor för mig, det stör mig att hon under hela tiden i Sverige har visat det så tydligt samtidigt som jag har låtit henne komma undan med det. Mina egna känslor för henne har ju svalnat  och jag är inte direkt snäll mot henne längre. Istället för att förklara varje beslut jag tar som hon inte gillar så svarar jag kanske bara "nej" när hon ber om skjuts till någon kompis, istället för att förklara att det beror på att hon dagen innan sa att hon på inga villkor ville gå med på att jag bekostade ett körkort till henne mot att hon skulle anstränga sig i skolan under en termins tid och få ett godkänt betyg och i förlängningen en yrkesutbildning, istället för att extrajobba 2 av 5 skoldagar. Då svarade hon bara " Driver license, for what? No, I dont have time to drive car, I want work more" Ja du förstår poängen även om det finns bättre exempel.

Vad pluggar du Magrood? Inte svenska va, den är inte bara bra, den är helt oklanderlig.

mvh // Zappe

Link to comment
Dela på andra sajter

Zappe

Jag är ledsen att säga det, men hon kommer säkerligen inte att förändras. Ut med henne ur huset för att rädda dig och din son. Du har dragit en nitlott helt enkelt. Jag är själv i en liknande situation och den har hållt på av och till sen jag träffade henne. Jag är tyvärr alldeles för snäll och tror på det goda hos människan, men till slut så kommer man till en gräns.

Lycka till och rädda det som räddas kan.

mvh

STefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jerker,

"Tyvärr gjorde hon en anmärkning i skilsmässo papperna misshandel var orsaken till skilsmässan. Det känns väldigt bittert för jag har aldrig slagit henne. När jag frågade varför hon gjorde det berättade hon att en kvinnan från kvinno huset sa det var bättre göra så jag inte kunde ta hit någon annan Thailänska till Sverige det tyckte så klart exfrugan lätt bra"

Detta gör mig väldigt deprimerad.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.

Kan bara hoppas att du hittar en bättre kvinna.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

det jag läser är ju fan inte klokt man blir ju ledsen för din skull.Det är ju så lätt att säga ge henne en fet spark i röven.men alltid lätt när man står sidan om.Tyvärr så verkar många Thai lady ha en släng av din tjejs beteende ,mycket ljug svartsjuka m.m.Vi 2 försöker bara att ha ett fåtal bra vänner (Thai) så funkar det bättre.STÅ PÅ DIG GRABBEN

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej kawasaki,

Det är också vår erfarenhet. Några få väl utvalda thaivänner (inklusive deras farangpartners) fungerar mycket bättre.

Det går inte att vara vän med alla. Möjligen i Norrland ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner att jag måste hålla med CS #50. Ett sådant här scenario i klass med de värsta skräckfilmer kommer tyvärr bara att bekräfta och förstärka våra fördommar. Tråkigt, men så är det nog. Jag har själv många gånger undrat vad det är som styr en kvinnas vredesutbrott på det sättet. Jag har haft mina teorier men de har aldrig riktigt hållit. Kvar har varit kulturella skillnader. Kan det verkligen vara så?  :cry:

Man kan ringa in en anonym anmälan till sociala. De är tvingade att utreda om de har fått en anmälan.Hoppas att allting blir bra för er. Jag känner att läsa om sådant här river upp gamla sår. Försök att se ljuset i tunneln även om det kan vara långt till slutet. Lycka till.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Känner att jag måste hålla med CS #50. Ett sådant här scenario i klass med de värsta skräckfilmer kommer tyvärr bara att bekräfta och förstärka våra fördommar. Tråkigt, men så är det nog. Jag har själv många gånger undrat vad det är som styr en kvinnas vredesutbrott på det sättet. Jag har haft mina teorier men de har aldrig riktigt hållit. Kvar har varit kulturella skillnader. Kan det verkligen vara så? 

[move]url]          a>            a>          a>          a>          a>          a>          bow.gif[/move]

Oh , man bugar & bockar!  :crazy:

.. jaja .. vredesutbrott & kultur skillnader .. men kan det inte ha med uppväxt & tidigare levnadsförhållanden att göra åxå?

Menar Älskling har väl inte haft det för roligt som så många andra .. farsan stack innan hon var född , mamma dog när hon var 17 & precis skulle föda sin första grabb!

Inget direkt stöd i från någon , gubben som hon varit gift med fram till nyligen hade alltid andra kärringar , spöade henne titt som tätt .. nykter dessutom! Han satte henne att arbeta på Nana dessutom & hans nuvarande "dam" har han ordnat sysselsättning åt på Patpong, kul kille det där! 

Vet hon säger ibland att jag är hennes kille , man , brorsa , pappa & hennes allra bästa vän allt i ett , är det då så man känner den "tryggheten" hotad på nåt sätt kan ja tänka mig man går bärserkar gång när det slinter innan för pannbenet ibland för att inte tala om när någon annan utomstående "hotar" tex. mig el. barnen  ujujuj ... polarn fick sig en skaplig omgång & fick gå på rummet & slicka såren .. då väger han mer än 60kg mer än henne! :P

Ja ska man ha med "damer" att göra så är det oftast ett lirkande , i nuvarande fall så får jag lirka i klump lixom sen är det hur bra som helst i långa perioder men tro inte för den delen att jag har nån koll på när åskan/blixten slår ner! hehehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Zappe...

Hoppas det har gått bättre nu oavsett vilket håll det blev.

---

Om hon inte vill samarbeta med att prata med någon professionellt då är det inte så mycket man kan göra... om inte kommunikationen förbättras på hemmaplan.

Det krävs att BÅDA vill arbeta för att ett förhållande ska fungera. Om bara en gör det kommer det förr eller senare att spricka.

---

Jag kom att tänka på en sak - har ni märkt "maktkampen" mellan er?

---

Lyssna på din magkänsla - den brukar inte ljuga.

---

Lycka till

Magrood

Ps. Jag läser inte svenska ka. Jag läser juridik-, sjukvård- och samhällsguiden för tolkar.

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Zappe: Det här är helt jävla sjukt, det är som att du upplever det jag har gått igenom med mitt x, det kändes väldigt konstigt att läsa vad du skrev för din tjej verkar vara en dubbelgångare med mitt x...ojojojoj jag fick ont i magen.

Jag har inte läst vad dom andra skrivit i tråden men ska göra det..

Maila mig bara om du behöver snacka, du kan få mitt nummer där också.

Nä fyyyyyy fan för sånt här skit, du är värd nåt bättre.

Skulle gärna skriva min historia om allt men det är jobbigt som fan.nån gång kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej jag tycker du ska söka efter Borderline på internet. Läs diagnoskriterier osv, din historia påminner mig väldigt mycket om en människa i min närhet som har borderline.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Zappe.

Då är jag nummer två som konstaterar att du har samma symptom som en annan med exet. Min mormor såg 6 mån innan separation att så skulle ske.

Det var vid jul, midsommaren separerade vi med buller och bång.

Ta dig ur snabbt. Jag har numera en bra TGF som jag dessutom gift mig med.

Nuvarande: slår inte, är snäll mot barnen (även om dom inte är hennes), jobbar heltid, går på SFI, sköter hemmet (klart jag hjälper till!), betalar av på lån, betalar mat, ger mig pengar om jag saknar, betalar biljetter för båda om så behövs, blir bara sur om jag tagit alldeles för många glas (det håller i sig max 1 dag), går undan och tänker efter om hon blir sur, är sällan sur, vill kramas varje dag etc etc etc.

Jag vet inte var jag skall sluta, listan kan göras hur lång som helst.

När hon föreslår skilsmässa säg att du tänkt på det länge.

PS: Be henne flytta till bekant under separationen. Typ någon av hennes polare. Så blir det inte lika stormigt.

DS: Du är för snäll, det var jag med och då förvärrar du bara för dig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...