Jump to content
IGNORERAD

PAD-medlemmar dömda till två års fängelse


noBuzz

Recommended Posts

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    6

  • matte64

    6

  • Tallviking

    5

  • MaiChai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Nja, de kommer säkert omplaceras eller gå i tidig pension men med kraftiga lönehöjningar och pensioner. Ledande generaler tillhör samma exklusiva elit som PT's ledare så givetvis kommer de inte straffa sina kompisar. Kunde de sitta och dricka champagne tillsammans i 600 kvadratscondo i Hua Hin under oroligheterna förra året så kan de nog komma fram till en lösning som båda parter är nöjda med vid en eventuell valvinst också, men lite show för att hålla landsbyggdsväljarna nöjda måste de väl bjuda på.

Hej

Jag är faktiskt inte helt säker på det, jag tror att det finns möjligheter till att rättvisa skipas, det finns ett enormt uppbyggt hat mot dom som ligger bakom dödandet, och man får ju inte glömma att många röda inte bara har förlorat anhöriga utan att dom har fängslats, förföljts och berövats sina rättigheter på många sätt.

Och även inom armen finns det ju många som har anledning till att kräva revansch efter att dom har blivit undanskuffade för mer Prem och Apishit trogna kollegor, så jag tror att det kan hända en hel del.

Det blir svårt för PT att undvika att ta ta tag i detta om dom vinner utan att tappa ansiktet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Hej

Jag är faktiskt inte helt säker på det, jag tror att det finns möjligheter till att rättvisa skipas, det finns ett enormt uppbyggt hat mot dom som ligger bakom dödandet, och man får ju inte glömma att många röda inte bara har förlorat anhöriga utan att dom har fängslats, förföljts och berövats sina rättigheter på många sätt.

Och även inom armen finns det ju många som har anledning till att kräva revansch efter att dom har blivit undanskuffade för mer Prem och Apishit trogna kollegor, så jag tror att det kan hända en hel del.

Det blir svårt för PT att undvika att ta ta tag i detta om dom vinner utan att tappa ansiktet.

Mvh Isan Lover

Jag är väldigt säker på att ingen kommer straffas. Om PT kommer till makten kommer de spendera första 1-2 åren på att få amnesti för Thaksin och under den tiden vill de givetvis inte stöta sig med militären då en kupp alltid är ett alternativ ifall PT anses allt för jobbiga. Återstående tid fram till valet 2015 kommer Thaksin sakta att rotera generaler så att de Demokratvänliga ersätts med Thaksinvänliga men han måste gå varsamt fram för att undvika en kupp. När sedan en ny, eller gammal, regering tillträder 2015 så har det gått för lång tid och de slipper straffa sina kompisar om de fortfarande sitter vid makten.

PTs och Demokraternas väjarbas må se en motsättning men bland dess ledare med tillhörande viktiga stödtrupper finns inga ideologiska skillnader, der är bara två lag som slåss om makten att sitta närmast tårtan. De har alla gått på samma skolor, deras barn går på samma skolor, de äter på samma restauranger och shoppar på samma köpcentrum; de snor gärna varandra på pengar men de låser inte in varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste ha känts trist för mysfarbröderna inom den thailändska militärmakten. Egentligen ville de ju kramas bara.

Här har du en "kramgo" fredlig demonstrant, huruvida han är tandlös är svårt att avgöra men enligt initierade källor så bestod ju demonstranterna enbart av tandlösa och dansande gummor...

post-3473-0-56500300-1305099256_thumb.jp

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag är väldigt säker på att ingen kommer straffas. Om PT kommer till makten kommer de spendera första 1-2 åren på att få amnesti för Thaksin och under den tiden vill de givetvis inte stöta sig med militären då en kupp alltid är ett alternativ ifall PT anses allt för jobbiga. Återstående tid fram till valet 2015 kommer Thaksin sakta att rotera generaler så att de Demokratvänliga ersätts med Thaksinvänliga men han måste gå varsamt fram för att undvika en kupp. När sedan en ny, eller gammal, regering tillträder 2015 så har det gått för lång tid och de slipper straffa sina kompisar om de fortfarande sitter vid makten.

PTs och Demokraternas väjarbas må se en motsättning men bland dess ledare med tillhörande viktiga stödtrupper finns inga ideologiska skillnader, der är bara två lag som slåss om makten att sitta närmast tårtan. De har alla gått på samma skolor, deras barn går på samma skolor, de äter på samma restauranger och shoppar på samma köpcentrum; de snor gärna varandra på pengar men de låser inte in varandra.

Hej

Det är bara att hoppas att väljarna kräver åtgärder och att dom valda agerar.

Men visst finns det risk för att det kan gå som du tror också.

MvhIsan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är bara att hoppas att väljarna kräver åtgärder och att dom valda agerar.

Men visst finns det risk för att det kan gå som du tror också.

MvhIsan Lover

Ordet "kräver" klingar lite farligt, tycker jag.

Man har rätt att gå till valurnan och rätt att demonstrera på sätt som följer landets lagar osv. Men om det ska "krävas" som det gjorts de senaste åren, så blir jag orolig igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ordet "kräver" klingar lite farligt, tycker jag.

Man har rätt att gå till valurnan och rätt att demonstrera på sätt som följer landets lagar osv. Men om det ska "krävas" som det gjorts de senaste åren, så blir jag orolig igen.

Hej

Kräver kanske var fel ord och förväntar sig hade nog passat bättre.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

en liten fråga vad sjutsiken ståd pad för?

först trode jag att det var padi som är dyk instruktions eller nå sånt?

förlåt att ja e så himla dum i ´huvet som inte hört den förkortningen förut.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

en liten fråga vad sjutsiken ståd pad för?

först trode jag att det var padi som är dyk instruktions eller nå sånt?

förlåt att ja e så himla dum i ´huvet som inte hört den förkortningen förut.

Hej

Det borde vara People Against Democracy men av någon outgrundlig anledning står det för People's Alliance for Democracy fastän det var det som dom kämpade emot. :giggle:

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hej

Det borde vara People Against Democracy men av någon outgrundlig anledning står det för People Against Dictaorship fastän det var det som dom kämpade för och fick till slut tack vare Generalerna. :giggle:

Mvh Isan Lover

Nope, People's Alliance for Democracy är namnet och din version får väl kanske anses vara en Freudiansk felskrivning kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nope, People's Alliance for Democracy är namnet och din version får väl kanske anses vara en Freudiansk felskrivning kanske.

Hej

Tack för rättningen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...