Jump to content
IGNORERAD

Vad kommer korven att kosta?


TT

Recommended Posts

broder tuk tuk

Återigen suckar man när vissa personer inte äger någon läsförståelse.

Om jag tolkat det rätt så kommer varmkorv med BRÖD att serveras på Ikea.

Det är ganska stor skillnad på en smal eller tjock med bröd och en insmörjd, illasmakande korv på spett som serveras hos den lokala thaivagnen.

Att thaiarna äter en viss slags korv vet vi men steget är långt till en tjock med bröd, senap eller ketchup.

Kommer thailändarna att lära sig äta varmkorv med bröd?

Den övervägande delen av befolkningen kommer inte att göra detta,

sedan att några thaifrugor i Sverige råkar äta en korv med bröd är väl inget som kan tas som ett tecken på att hundratusentals thailändare kommer att flockas kring varmkorv med bröd vagnen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    18

  • Bibben

    10

  • Baa

    8

  • thai p

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Korv. Inköpt på Lotus Ayutthaya. En butik som så här års besöks av en, max två faranger, om dagen.

post-5577-0-74707000-1305194295_thumb.jp

Lägg märke till bilden på American Hotdog.

Lotus säljer även både korvbröd och senap(3 sorter). Trots nästan total avsaknad av faranger här.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker att thailändarna skall få en ärlig chans iallafall att smaka på ingvars goda korv.som jag själv inte är så förtjust i :friends:

Ändrades av thai p
Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen suckar man när vissa personer inte äger någon läsförståelse.

Om jag tolkat det rätt så kommer varmkorv med BRÖD att serveras på Ikea.

Det är ganska stor skillnad på en smal eller tjock med bröd och en insmörjd, illasmakande korv på spett som serveras hos den lokala thaivagnen.

Att thaiarna äter en viss slags korv vet vi men steget är långt till en tjock med bröd, senap eller ketchup.

Kommer thailändarna att lära sig äta varmkorv med bröd?

Den övervägande delen av befolkningen kommer inte att göra detta,

sedan att några thaifrugor i Sverige råkar äta en korv med bröd är väl inget som kan tas som ett tecken på att hundratusentals thailändare kommer att flockas kring varmkorv med bröd vagnen.

BTT

Hoppas att inte chocken blir för stor för dej nu, BTT, men vi lever i en föränderlig värld och Thailand är inget undantag.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att inte chocken blir för stor för dej nu, BTT, men vi lever i en föränderlig värld och Thailand är inget undantag.

Om man inte vistats i Thailand på ett hyggligt antal år så blir det nog en schockartad upplevelse, både vad pris o sortiment anbelangar.

OjOjOj, inte kan väl en SangSom kosta 100 bath? OjOjOj

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Foodland i Pattaya har en mycket väsorterad delikatessdisk (korv i olika former, kött, pastejer, ostar m m) och jag har noterat att allt fler thaiare flockas kring disken och handlar.

Köper rackarns goda wienerkorvar (Butchers Choice) i kilosförpackning där på vår månatliga inköpsresa till Pattaya. Också en (eller två) falukorvsliknande ring(ar) som är det närmaste man kan komma här i Thailand. Inte går det att hålla fru Oscar borta från dem.

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte vistats i Thailand på ett hyggligt antal år så blir det nog en schockartad upplevelse, både vad pris o sortiment anbelangar.

OjOjOj, inte kan väl en SangSom kosta 100 bath? OjOjOj

Ja, det blir nog en rejäl taskspark när/om han kommer hit.

Han får nog ta ett knäck som rysklärare också om det skall gå runt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Återigen suckar man när vissa personer inte äger någon läsförståelse.

Om jag tolkat det rätt så kommer varmkorv med BRÖD att serveras på Ikea.

Det är ganska stor skillnad på en smal eller tjock med bröd och en insmörjd, illasmakande korv på spett som serveras hos den lokala thaivagnen.

Att thaiarna äter en viss slags korv vet vi men steget är långt till en tjock med bröd, senap eller ketchup.

Kommer thailändarna att lära sig äta varmkorv med bröd?

Den övervägande delen av befolkningen kommer inte att göra detta,

sedan att några thaifrugor i Sverige råkar äta en korv med bröd är väl inget som kan tas som ett tecken på att hundratusentals thailändare kommer att flockas kring varmkorv med bröd vagnen.

BTT

Bara ett litet råd i all välmening; om man inte har varit i Thailand på väldigt länge, om man dessutom vistade sig i mycket begränsade miljöer den gången man var där och till råga på allt själv är en vanemänniska så kanske man inte ska uttala sig så säkert när det finns ett par tusen personer på forumet som varit i Thailand senare än dig och som dessutom rör sig över lite större ytor.

Korv i bröd finns i varenda 7/11 och på varenda större bensinstation i Thailand, det säljer väldigt bra och garanterat är över 99% av de som köper en korv i bröd thailändare. Jag tror ingen thaländare kommer att gå till IKEA enbart för att köpa en korv med bröd men inte en endaste thailändare kommer tycka att det är något konstigt eller exotiskt och med ett rimligt pris kommer det nog sälja minst lika bra som i Sverige.

Visste du förresten att både McDonald´s och Starbucks numera finns i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Om man inte vistats i Thailand på ett hyggligt antal år så blir det nog en schockartad upplevelse, både vad pris o sortiment anbelangar.

OjOjOj, inte kan väl en SangSom kosta 100 bath? OjOjOj

Om du syftar på en liten flaska sangsom så kostade den 80 baht i den lokala mama san shopen ex 2003

Har priset ökat med 20 baht på 8 år så är det ju en kollosal chock :ironi:

Nu var jag ju i Pattaya i november december 2007 och priser och utbud var inte annorlunda än 2003 så jag är tveksam till att chocken kommer.

Men sitter man och häckar i hembyn och inte ser längre än vad näsan räcker så kan man ju efter ett tag få åtskilliga hjärnspöken.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du syftar på en liten flaska sangsom så kostade den 80 baht i den lokala mama san shopen ex 2003

Har priset ökat med 20 baht på 8 år så är det ju en kollosal chock :ironi:

Nu var jag ju i Pattaya i november december 2007 och priser och utbud var inte annorlunda än 2003 så jag är tveksam till att chocken kommer.

Men sitter man och häckar i hembyn och inte ser längre än vad näsan räcker så kan man ju efter ett tag få åtskilliga hjärnspöken.

BTT

Det rödmarkerade passar i "Dagens skämthistoria".

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Om du syftar på en liten flaska sangsom så kostade den 80 baht i den lokala mama san shopen ex 2003

Har priset ökat med 20 baht på 8 år så är det ju en kollosal chock :ironi:

Nu var jag ju i Pattaya i november december 2007 och priser och utbud var inte annorlunda än 2003 så jag är tveksam till att chocken kommer.

Men sitter man och häckar utanför 7-11 och inte ser längre än vad näsan räcker så kan man ju efter ett tag få åtskilliga hjärnspöken.

BTT

Bra att du börjar inse dina fel och brister..

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT's besök i Thailand de sista 10 åren, en 2veckors 2003,en 2veckors sistaminuten charter 2007 och så planerat nästa resa 2012(totalt 4v i Thailand de sista 10åren), och ändå har han sådan stenkoll på HELA Thailand idag :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT's besök i Thailand de sista 10 åren, en 2veckors 2003,en 2veckors sistaminuten charter 2007 och så planerat nästa resa 2012(totalt 4v i Thailand de sista 10åren), och ändå har han sådan stenkoll på HELA Thailand idag :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Det är minst sagt märkligt vilka

kunskaper den mannen besitter.

Han skulle nog kunna doktorera i

fysik efter endast tre månader vid

skolbänken med tanke på hans

enormt imponerande inlärningskurva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det är minst sagt märkligt vilka

kunskaper den mannen besitter.

Han skulle nog kunna doktorera i

fysik efter endast tre månader vid

skolbänken med tanke på hans

enormt imponerande inlärningskurva.

Hmm, SLU var ju väldigt aktiv under en månad, men nu sen btt fick komma in igen så har det varit tyst därifrån.. Inlärningsförmågan verkar vara densamma ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

BTT's besök i Thailand de sista 10 åren, en 2veckors 2003,en 2veckors sistaminuten charter 2007 och så planerat nästa resa 2012(totalt 4v i Thailand de sista 10åren), och ändå har han sådan stenkoll på HELA Thailand idag :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Nja en aning fel ute är du allt.

2003= 1 januari- 13 juni

2005= 20 november- 4 december

2007= 28 nevember-12 december

Återvänder 22 februari för planerad longstay igen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT's besök i Thailand de sista 10 åren, en 2veckors 2003,en 2veckors sistaminuten charter 2007 och så planerat nästa resa 2012(totalt 4v i Thailand de sista 10åren), och ändå har han sådan stenkoll på HELA Thailand idag :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Nu säger ju BTT att han vart sammanlagt 4 år i LOS på sina två resor 2003 och 2007.

[EDIT: postade detta innan jag såg hans uppställning ovan, men nån gång skrev han en sammanlagd tid på 4 år]

Jag tycker vi ska vika oss och acceptera att BTT kan allt om Thailand på sina 4 veckor, alternativt 4 år.

Han är ju uppenbarligen klipsk som få och en charmör som skulle få själva Steven Tyler att ge upp ( http://www.expressen.se/noje/1.2430534/steven-tyler-pastas-ha-rockvarldens-storsta-penis ).

Hans dolda kunskaper i thaiarnas avsky för (tjock) korv med bröd är ju bara att applådera. Ingen här visste nog att IKEA ska servera TJOCK korv (först i världen isåfall såvitt jag vet) med bröd i BKK, men det vet BTT, man undrar vilka hemliga källor han har???

Har du några andra dolda kunskaper eller nyheter som du vill dela med oss vanliga och tråkiga personer???

Hur man undviker att komma på MPR-träffar är du också en mästare på, det har skötts med en otrolig finess och fantasirikedom!!!

Ändrades av Bibben

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du syftar på en liten flaska sangsom så kostade den 80 baht i den lokala mama san shopen ex 2003

Har priset ökat med 20 baht på 8 år så är det ju en kollosal chock :ironi:

Nu var jag ju i Pattaya i november december 2007 och priser och utbud var inte annorlunda än 2003 så jag är tveksam till att chocken kommer.

Men sitter man och häckar i hembyn och inte ser längre än vad näsan räcker så kan man ju efter ett tag få åtskilliga hjärnspöken.

BTT

Men jag har jäkligt stor näsa till skillnad mot...dessutom är det honor som häckar, men du är ju lärare så det visste du väl?

Annars mår jag bra och ser lite av landet varje dag, har varit på lite utflyter till BKK, KhonKhaen,Phuket och ChiangMai, men det är väl bara flygplatsen i BKK som du kommer i kontakt med innan snoken sitter fast i bardisken, kanske dags att skaffa nya glasögon så du ser lite längre än dina 19 cm.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja en aning fel ute är du allt.

2003= 1 januari- 13 juni

2005= 20 november- 4 december

2007= 28 nevember-12 december

Återvänder 22 februari för planerad longstay igen.

BTT

Förlåt, det borde ju ha stått de sista 8 åren, men annars stämde allt i mitt inlägg :lol:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att de då hunnit öppna IKEA så du har chansen att smaka på INGVARS goda korv om den inte köstar för mycke förstås :friends: BTT var god meddela här på MPR hur det går med din resa följer med spänning :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nu säger ju BTT att han vart sammanlagt 4 år i LOS på sina två resor 2003 och 2007.

Jag tycker vi ska vika oss och acceptera att BTT kan allt om Thailand på sina 4 veckor, alternativt 4 år.

Han är ju uppenbarligen klipsk som få och en charmör som skulle få själva Steven Tyler att ge upp ( http://www.expressen.se/noje/1.2430534/steven-tyler-pastas-ha-rockvarldens-storsta-penis ).

Hans dolda kunskaper i thaiarnas avsky för (tjock) korv med bröd är ju bara att applådera. Ingen här visste nog att IKEA ska servera TJOCK korv (först i världen isåfall såvitt jag vet) med bröd i BKK, men det vet BTT, man undrar vilka hemliga källor han har???

Har du några andra dolda kunskaper eller nyheter som du vill dela med oss vanliga och tråkiga personer???

Hur man undviker att komma på MPR-träffar är du också en mästare på, det har skötts med en otrolig finess och fantasirikedom!!!

Man bör ibland läsa på bättre innan man skriver något.

Jo jag har tillbringar sammanlagt ca 4 år i Thailand. Dock sträcker sig tidsperioden mellan 1994-2007.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att de då hunnit öppna IKEA så du har chansen att smaka på INGVARS goda korv om den inte köstar för mycke förstås :friends: BTT var god meddela här på MPR hur det går med din resa följer med spänning :bag:

För att inte tala om den stora BTT träffen...den väntar vi med spänning på, ska bli kul att se bilderna där ifrån..jag menar vi alla som är portade av BTT kan ju inte komma.

http://www.maipenrai.se/forum/t/11822-den-storsta-forumtraffen-i-Thailand-2011/page__p__256172__fromsearch__1#entry256172

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte BTT gillar vare sig korv(pölse) eller Thailand, han åker bara hit (om han nu gör det) för det är enda sättet att få till det samtidigt som man får sitta utanför stamhaket 7/11 och pimpla alkohol, annars vete f-n om han kommit längre utomlands än Helsingör.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Man bör ibland läsa på bättre innan man skriver något.

Jo jag har tillbringar sammanlagt ca 4 år i Thailand. Dock sträcker sig tidsperioden mellan 1994-2007.

BTT

Men i din profil har du skrivit första resan 1993. Kan inte vara lätt att hålla reda på alla lögner.. Eller så kanske det var berit som åkte den gången :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

För att inte tala om den stora BTT träffen...den väntar vi med spänning på, ska bli kul att se bilderna där ifrån..jag menar vi alla som är portade av BTT kan ju inte komma.

http://www.maipenrai.se/forum/t/11822-den-storsta-forumtraffen-i-Thailand-2011/page__p__256172__fromsearch__1#entry256172

Blir nog svårt om inte BTT inhandlar en kamera och framförallt lär sig hur man tar bilder OCH hur man postar dem här. Det är nog enklast att strunta i det och gömma sig i Såstorp och sen säga att kameran gick sönder, sen hittade han säkert inte till Maitan, var säkert mer än två MPR-medlemmar där så då vågade han sig givetis inte dit, skulle inte klara bilresan dit trött som han så lätt blir. Han är en mästare på bortförklaringar, som alla mytomaner är.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...