Jump to content
IGNORERAD

Vad kommer korven att kosta?


TT

Recommended Posts

Undras var du befunnit dig när du varit i Thailand.

Du verkar inte ha umgåtts så mycket med lokalbefolkningen.

Själv har jag arbetat och levt med thailändare under ganska långa perioder och korv med bröd är inget som dessa människor äter i första taget.

Pröva att bjuda thaiare på korv med bröd på din nästa resa så lär du dig något nytt.

BTT

Bjud en thaiare på korv utan bröd och han äter med stor förtjusning.

Grillad och kokt korv är lika omtyckt av thaiare som av svenskar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    18

  • Bibben

    10

  • Baa

    8

  • thai p

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inte att förglömma Laokorv m. chilli, f-n va de e gott

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undras var du befunnit dig när du varit i Thailand.

Du verkar inte ha umgåtts så mycket med lokalbefolkningen.

Själv har jag arbetat och levt med thailändare under ganska långa perioder och korv med bröd är inget som dessa människor äter i första taget.

Pröva att bjuda thaiare på korv med bröd på din nästa resa så lär du dig något nytt.

BTT

Förvisso inte i Thailand utan i Sverige men likväl en thailändska och hon gillar korv med bröd...

Så bjud inte för många thailändare på korv nästa gång du åker till Thailand! Kan bli dyrt :crazy:

post-3415-0-02800300-1305135176_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bjud en thaiare på korv utan bröd och han äter med stor förtjusning.

Grillad och kokt korv är lika omtyckt av thaiare som av svenskar.

Nu handlar det ju om varmkorv med bröd.

Jag vet att thaiare äter korv på spett.

Men det är väl inte som ska severas på Ikea?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Förvisso inte i Thailand utan i Sverige men likväl en thailändska och hon gillar korv med bröd...

Så bjud inte för många thailändare på korv nästa gång du åker till Thailand! Kan bli dyrt :crazy:

post-3415-0-02800300-1305135176_thumb.jp

Är du säker på att hon verkligen gillar korv med bröd?

Di flesta thailändskor gör ofta saker för att mannen ska vara glad.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Det första min fru lärde sig att beställa helt själv här i Sverige var en kokt med bröd...aroy mak mak. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du säker på att hon verkligen gillar korv med bröd?

Di flesta thailändskor gör ofta saker för att mannen ska vara glad.

BTT

Jo, är riktigt säker på det. Hon köper alltid korv o bröd på pressbyrån på T-centralen och gör man det så måste man älska det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du säker på att hon verkligen gillar korv med bröd?

Di flesta thailändskor gör ofta saker för att mannen ska vara glad.

BTT

Så du blir glad av att se en tjej äta korv med bröd ?

Reagerar du på samma sätt om hon äter pytt i panna ?

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu handlar det ju om varmkorv med bröd.

Jag vet att thaiare äter korv på spett.

Men det är väl inte som ska severas på Ikea?

BTT

Korv och glassförsäljningen går tydligen bra i övriga världen på IKEAs försäljningsställen så varför skulle de inte göra det i LOS?

Som jag skrev så utvecklas världen och vad som hände när du satt utanför din lilla 7-11 i pattis (om du nu gjorde det alls??????) kan väl inte räknas som en bra mall för IKEAs potentiella korvförsäljning i BKK. Bara för att de inte åt korv med bröd just då (för det fanns inte) så betyder det väl inte att de inte vill göra det i framtiden. Isåfall hade vi knappast haft varken pizza, kebab, kina/thaiamat här, eller?

Sen så läser man och även ser bilder på thaifolk med korv OCH bröd i denna tråd, så jag förstår inte vad du inte förstår här.

Jag misstänker att din färgning av håret gav grava skador längre längre in, men bara en hypotes givetvis, kan vara nåt medfött?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bjud en thaiare på korv utan bröd och han äter med stor förtjusning.

Grillad och kokt korv är lika omtyckt av thaiare som av svenskar.

Precis! och korvbrödet vill de ha ett par glasskulor i :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

kycklingen

I Bangkok bor det ju en massa inflyttade från bl.a sverige.Dom vill säkert åka till IKEA för att köpa varmkorv med bröd. IKEA utomlands har mera matvaror till salu än vad IKEA här i sverige har så dom kommer nog att kunna sälja både lampor och korv i Bangkok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det något märkligt att en kvinna vill att mannen ska vara glad?

BTT

Nu skrev du inte just kvinna utan "thailändska" och vad du menade med det inlägget och vinklade till är uppenbart, nedsättande kommentarer om thailändskor löper som en röd tråd i alla dina inlägg.

Som någon skrev ovan så kanske du borde byta hårfärgningsmedel, risken är tydligen uppenbar att viktiga organ skadas mellan öronen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

I Bangkok bor det ju en massa inflyttade från bl.a sverige.Dom vill säkert åka till IKEA för att köpa varmkorv med bröd. IKEA utomlands har mera matvaror till salu än vad IKEA här i sverige har så dom kommer nog att kunna sälja både lampor och korv i Bangkok.

Kloka ord kycklingen, du vet vad du talar om!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT han lever i sin lilla kokosnöt och tittar sällan ut därifrån..

Så skrev ju en känd forumsägare redan inne på TT för många år sedan och det verkar ju stämma lika bra idag som då..... :lol:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

nä mä int eter di körv int ingvar ps stoppa körv planerna i Thailand btt säger att hä gå int :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skrev du inte just kvinna utan "thailändska" och vad du menade med det inlägget och vinklade till är uppenbart, nedsättande kommentarer om thailändskor löper som en röd tråd i alla dina inlägg.

Som någon skrev ovan så kanske du borde byta hårfärgningsmedel, risken är tydligen uppenbar att viktiga organ skadas mellan öronen.

Var det en undermening där??

Att vissa andra organ mellan andra kroppsdelar också skadas av "hårfärgningsmedel" eller andra medel...?

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Dax för en ny bestseller, "BTT och 19 cm sagokorv på granskningsuppdrag i världen"

Kan fortfarande knappt läsa ett inlägg från Brodern utan att smila till minnet av årtiondets dumstrutsinlägg.

Värdens bästa citat, tveklöst.

Sverige är ju ganska glesbefolkat, i varje fall i glesbygden! Skrivet av en svenslärare!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar korv, speciellt wiener korv.

En god varmkorv, med bröd, mos och gurksallad mmmm.

Inte så många Svenska maträtter jag saknar annars.

Klart att IKEA i Bkk kommer att sälja denna underbara rätt (korv med bröd) med vinst, och då blir priset ca 20bath, inklusive chiliketcup och tomatsås kanske även senap.

MVH Tommy

Jag har hittat Wienerkorv på Villa Market.

Kanongod :clapping:

post-5641-0-72349100-1305159712_thumb.jp

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Korv äter gumman men med senap går det inte.

Alltid tittat på senapen med avsky.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste vara rätt så gammal nu då , med tanke på att IKEA startade 1943 och då blev du tjock B)

mvh

Å förlåt, jag menade innan IKEA öppnade i Göteborg :wai:

Nästan granne med Migrationsverket... en komplott mot mej???

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbar morgonläsning :great:

Kul o se att våran Pattayaexpert även är korvexpert :crazy:

Jag vill gärna lyfta upp en annan viktig fråga tillsammans med korven och det är ju naturligtvis vad pytten kommer att kosta?

I Beijing kostade den 10 spänn(Kinapeng-krona ungefär samma) som synes nedan och undra om Thai-IKEA kommer lägga sig på samma nivå för denna anrättning?

post-3290-0-65091900-1305175337_thumb.jp

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad i helvete. Man kan ju för fan inte servera pytt i panna utan ett stekt ägg.

T.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Jag tror också att korv med bröd kommer att ta över och i framtiden bli det stora inslaget i Thailänsk matlagning, när folket väl fått smak på denna delikata maträtt så

kommer säkert det traditionella thaiköket vara nästintill bortglömt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Foodland i Pattaya har en mycket väsorterad delikatessdisk (korv i olika former, kött, pastejer, ostar m m) och jag har noterat att allt fler thaiare flockas kring disken och handlar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...