Jump to content
IGNORERAD

Samsung Galaxy SII


Rob

Recommended Posts

För dagen är ju Samsung Galaxy SII den bästa smartphone som finns att köpa idag. Om man har en Mac-dator så skulle jag nog valt en Iphone.

Recension

Recension

Där är det igen. Alltid detta behov att hävda att en viss telefon är bäst. Vem avgör vilken telefon som är bäst?

Möjligen är Galaxy SII telefonen med den nyaste tekniken idag men om den är bäst avgör väl konsumenten.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 477
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    30

  • Tallviking

    25

  • Inaktiv Medlem

    17

  • Soengsang

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

  • 4 veckor senare...
Johan Molin

Edge funkar ju nästan lika bra som 3G, använder alltid det i Los när jag använder internet uppe i Isan funkar bra där inte riktigt lika snabbt som 3G men Bra ändå

Ändrades av Johan Molin
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

såja små barn. Ni borde starta en ny tråd där man snackar skit om varandras telefoner. Jag trodde den här tråden handlade om Samsungs nya lur, men det spårade snabbt ur till det gamla vanliga "snöbollskriget".

Jag är nyfiken på den här telefonen. Är det nån som vet om man kan köpa den i Pattaya eller Bangkok?

Jag såg på annat forum "i början av Juli". Det är ju nu det.

Vore väldigt trevligt för mej - om inte annat - att kunna läsa om plus och minus på ett vettigt sätt istället för att jag ska suckandes scrolla ner över dessa ändlösa pisskommentarer.

Har ni verkligen inget bättre för er?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore väldigt trevligt för mej - om inte annat - att kunna läsa om plus och minus på ett vettigt sätt istället för att jag ska suckandes scrolla ner över dessa ändlösa pisskommentarer.

Har ni verkligen inget bättre för er?

Finns bättre ställen att läsa om mobiltelefoner än på ett thaiforum.

Kolla här:

http://alatest.se/

pricerunner.se

prylkoll.se

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

såja små barn. Ni borde starta en ny tråd där man snackar skit om varandras telefoner. Jag trodde den här tråden handlade om Samsungs nya lur, men det spårade snabbt ur till det gamla vanliga "snöbollskriget".

Jag är nyfiken på den här telefonen. Är det nån som vet om man kan köpa den i Pattaya eller Bangkok?

Jag såg på annat forum "i början av Juli". Det är ju nu det.

Vore väldigt trevligt för mej - om inte annat - att kunna läsa om plus och minus på ett vettigt sätt istället för att jag ska suckandes scrolla ner över dessa ändlösa pisskommentarer.

Har ni verkligen inget bättre för er?

Hej

Jag vet den finns att köpa i Pattaya (Tucom) och Bangkok (Pantip Plaza) för runt 20k Thb

Sent from my GT-I9100


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns bättre ställen att läsa om mobiltelefoner än på ett thaiforum.

Kolla här:

http://alatest.se/

pricerunner.se

prylkoll.se

Tycker du visar ett bra exempel på ett dåligt inlägg.

Frågan var väl om denna telefon finns att köpa i Pattaya eller Bangkok.

Finns denna info på t.ex. Pricerunner?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du visar ett bra exempel på ett dåligt inlägg.

Frågan var väl om denna telefon finns att köpa i Pattaya eller Bangkok.

Finns denna info på t.ex. Pricerunner?

Och jag tycker du visar på ett ännu bättre exempel på ett ännu sämre inlägg.

Läs om, läs rätt: "Vore väldigt trevligt för mej - om inte annat - att kunna läsa om plus och minus på ett vettigt sätt"

Eller du kanske vill att jag borde länkat till en thaisida?

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Är du så naiv att du tror att blotta existensen av stämningar på något sätt bevisar att Apple stulit något? Det får ju domstol avgöra...

Själv är jag benägen att tro att vissa företag agerar enligt principen "anfall är bästa försvar". Bättre att förekomma om man befarar att en stämning från Apples sida är på gång.

Herr Chang har talat.

Att du är aktieägare i apple har väl inte passerat någon omärkt.

Vad anser du vara anledningen att apple i uppgörelsen med Nokia valde att betala ett engångs belopp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Att du är aktieägare i apple har väl inte passerat någon omärkt.

Vad anser du vara anledningen att apple i uppgörelsen med Nokia valde att betala ett engångs belopp?

Nu är det så att Nokia innehar ett antal viktiga patent angående GSM. För att säkerställa att GSM skulle bli en världsstandard så bildades en organisation, där Nokia förband sig att licensera sina patent rörande GSM till en rimlig kostnad till alla intresserade.

Så visar det sig att när Apple vill ha tillgång till patenten på samma villkor som alla andra leverantörer vill Nokia ha tre gånger så mycket betalt från Apple. Dessutom vill Nokia ha gratis tillgång till vissa av Apples patent. Apple avböjer och kör på utan licens.

Nu har man kommit överens, och även om inga summor avslöjats anser jag det sannolikt att Apple nu fått samma villkor som övriga tillverkare. Apple betalar en engångssumma som väl får ses som retroaktiv licensavgift för fyra år, och kommer i fortsättningen betala per kvartal.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Nu är det så att Nokia innehar ett antal viktiga patent angående GSM. För att säkerställa att GSM skulle bli en världsstandard så bildades en organisation, där Nokia förband sig att licensera sina patent rörande GSM till en rimlig kostnad till alla intresserade.

Så visar det sig att när Apple vill ha tillgång till patenten på samma villkor som alla andra leverantörer vill Nokia ha tre gånger så mycket betalt från Apple. Dessutom vill Nokia ha gratis tillgång till vissa av Apples patent. Apple avböjer och kör på utan licens.

Nu har man kommit överens, och även om inga summor avslöjats anser jag det sannolikt att Apple nu fått samma villkor som övriga tillverkare. Apple betalar en engångssumma som väl får ses som retroaktiv licensavgift för fyra år, och kommer i fortsättningen betala per kvartal.

Herr Chang har talat.

Mycket stort tack för detta svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Nu är det så att Nokia innehar ett antal viktiga patent angående GSM. För att säkerställa att GSM skulle bli en världsstandard så bildades en organisation, där Nokia förband sig att licensera sina patent rörande GSM till en rimlig kostnad till alla intresserade.

Så visar det sig att när Apple vill ha tillgång till patenten på samma villkor som alla andra leverantörer vill Nokia ha tre gånger så mycket betalt från Apple. Dessutom vill Nokia ha gratis tillgång till vissa av Apples patent. Apple avböjer och kör på utan licens.

Nu har man kommit överens, och även om inga summor avslöjats anser jag det sannolikt att Apple nu fått samma villkor som övriga tillverkare. Apple betalar en engångssumma som väl får ses som retroaktiv licensavgift för fyra år, och kommer i fortsättningen betala per kvartal.

Herr Chang har talat.

Källa?

http://thisismynext.com/2011/06/14/nokia-and-apple-settle-patent-disputes-apple-to-pay-one-time-fee-and-ongoing-license-fees/

Var hittade du nått om att Nokia ville ha mer från Apple än andra ?

Ändrades av DrRambone
Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Jag har inga källor att hänvisa till, men dessa uppgifter har förekommit på många sajter som skriver om Apple. Jag finner dom trovärdiga eftersom Apple inte har något mot att betala rimliga licensavgifter. Frågan var ju vad jag anser vara anledningen till engångsbetalning. Jag har förvisso ingen tillgång till avtal mellan Apple och Nokia.

Hela sanningen lär vi aldrig få veta, företag som Apple och Nokia berättar inget i onödan. Även företag kan förlora ansikte...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Jag har inga källor att hänvisa till, men dessa uppgifter har förekommit på många sajter som skriver om Apple. Jag finner dom trovärdiga eftersom Apple inte har något mot att betala rimliga licensavgifter. Frågan var ju vad jag anser vara anledningen till engångsbetalning. Jag har förvisso ingen tillgång till avtal mellan Apple och Nokia.

Hela sanningen lär vi aldrig få veta, företag som Apple och Nokia berättar inget i onödan. Även företag kan förlora ansikte...

Herr Chang har talat.

Nja, har sett vissa uttalanden på några macforum, låter mest som påhittat för att försöka svärta ner Nokia...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nja, har sett vissa uttalanden på några macforum, låter mest som påhittat för att försöka svärta ner Nokia...

Du det lyckas dom sköta själv utan hjälp från utomstående.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Nja, har sett vissa uttalanden på några macforum, låter mest som påhittat för att försöka svärta ner Nokia...

Vänd dig till Apple eller Nokia om du vill se det avtal de ingått. Lycka till!

För övrigt har Apple nyligen beviljats ett mycket brett patent vad gäller multi touch. Asiatiska härmapor typ Samsung har stor anledning att oroa sig...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Nu är det så att Nokia innehar ett antal viktiga patent angående GSM. För att säkerställa att GSM skulle bli en världsstandard så bildades en organisation, där Nokia förband sig att licensera sina patent rörande GSM till en rimlig kostnad till alla intresserade.

Så visar det sig att när Apple vill ha tillgång till patenten på samma villkor som alla andra leverantörer vill Nokia ha tre gånger så mycket betalt från Apple. Dessutom vill Nokia ha gratis tillgång till vissa av Apples patent. Apple avböjer och kör på utan licens.

Nu har man kommit överens, och även om inga summor avslöjats anser jag det sannolikt att Apple nu fått samma villkor som övriga tillverkare. Apple betalar en engångssumma som väl får ses som retroaktiv licensavgift för fyra år, och kommer i fortsättningen betala per kvartal.

Herr Chang har talat.

Ditt inlägg ovan är direkt ljug...

Snacka om applefan :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Ditt inlägg ovan är direkt ljug...

Snacka om applefan :D

Jaså, och vad vet du om det?

Du har väl lika lite insyn i Apples överenskommelse med Nokia som jag har?

För din information kan jag meddela att Apple har tillräckligt med kontanter (och inga skulder) för att köpa hela Nokia direkt. Det omvända finns bara inte. Vem tror du har bäst förhandlingsposition?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Jaså, och vad vet du om det?

Du har väl lika lite insyn i Apples överenskommelse med Nokia som jag har?

För din information kan jag meddela att Apple har tillräckligt med kontanter (och inga skulder) för att köpa hela Nokia direkt. Det omvända finns bara inte. Vem tror du har bäst förhandlingsposition?

Herr Chang har talat.

Lol, så nu är dina påståenden sanna?, du har ju ingen källa och fabulerar vilt.

Apple tvingades betala Nokia för patentbrottet. det är fakta.

Svårt för dig att ta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Lol, så nu är dina påståenden sanna?, du har ju ingen källa och fabulerar vilt.

Apple tvingades betala Nokia för patentbrottet. det är fakta.

Svårt för dig att ta?

Att Apple kan köpa halva mobilmarknaden är inget ljug utan fakta.

Apple Insider

Apple har råd att köpa halva mobilbranschen

Och nej dom tvingades inte utan dom gick med på förlikning...en väsentlig skillnad.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Är väl ingen som har påstått heller... Läs lite i tråden är att rekommendera.

Det är du som formulerar dig dåligt så den slutsatsen att du påstod det är inte långsökt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Det är du som formulerar dig dåligt så den slutsatsen att du påstod det är inte långsökt.

Varför ens kommentera då du inte ens läst diskussionen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänd dig till Apple eller Nokia om du vill se det avtal de ingått. Lycka till!

För övrigt har Apple nyligen beviljats ett mycket brett patent vad gäller multi touch. Asiatiska härmapor typ Samsung har stor anledning att oroa sig...

Herr Chang har talat.

Dessutom är min pappa starkare än din så de så :);)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...