Jump to content
IGNORERAD

önskar förlängning av gravid


NATURAKIT

Recommended Posts

Jag vill tacka för alla inlägg om att få stanna längre när man är gravid, har varit på MIG och sökt uppehållstillstånd, efter en hel del disskutioner och ultrabild på bebis 11 mm lång hehehe, så hämtades chefen för MIG till mitt bås, och med pust o stön så beviljades min ansökan FASTÄN !! det inte var rätt väg som de tydligt fastslog  :crazy: så nu behöver hon inte åka hem den 19 september  :party: bara att vänta på rond 2 på MIG *ler* 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • NATURAKIT

    6

  • islander

    4

  • Swippe

    2

  • noBuzz

    2

Mest aktiva i denna tråd

Du får väll endå från Försäkrings kassan lägsta ersättning för ditt barn ca 4400kr per mån/12 så e väll bara köra på.

Räcker nog till en förlossning

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla som föder barn i sverige har rätt till lägsta ersättning från försäkrings kassan e bara gå in o läsa.

E ju ditt barn o dom kan ju inte slänga ut din fru när barnet e svenskt.

Alttså kommer hon kunna få ca 4400 per mån i ca 12 mån.

Det fick vi iofs hadde min fru Permanet men det kommer din med få så du kan va lugn.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
stiligkrispigt

Det första som behövs är en intervjutid på detta, ambassaden vid inlämningen av ansökan. Ett tips är att göra ett ultraljud och få ett läkarintyg innan hon går tillbaka du kan aldrig ha för mycket papper i form av Migrationsverket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

regeldel som jag förstått ska man vara i Thailand 6 månader då inte så kul 

Det finns ingen sådan regel när det gäller anhöriginvandring (UT), det är bara att söka direkt när man har landat eller om nån anhörig kan lämna in ansökan i förväg, det är fullt möjligt att klara hela processen på en månad räknat från när intervjun görs i Thailand, det hela hänger på hur lång tid det tar från inlämnandet av ansökan till intervjun, så det första är att ta reda på det helst genom att lämna in ansökan den kan sedan kompletteras. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en bekant här i Uppsala som hade sin Fillipinska flickvän på 6 mån besök

under den tiden blev hon med barn och hon behövde inte åka tillbaka hon fick UT beviljat här

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Får man fråga varför du svarade på en gammal tråd, jag såg bara orginalfrågan och ditt svar på samma sida,uppmärksammmade inte att det var en gammal fråga..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en del som plöjer igenom många gamla trådar och vill svara i en del av dom. Inget fel i det, men vi ser gärna att man för att undvika förvirring skriver i sitt inlägg att man är medveten om att det är en gammal tråd. Om man nu är medveten om det.

Det är inte alla som observerar inläggens datum. Just i denna tråd spelar det väl inte så stor roll, frågan är väl fortfarande allmänt aktuell.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej ny här på forumet  :wai: och har en liten fråga har en tjej här sen några månader hon skall åka hem 19 sept då har hon varit här sex månader hon blev gravid rätt snart efter vi träffats  :gasp: så givetvis vill jag inte att hon skall vara borta för länge finns det någon som vet om det går att kringå relerna för ett snabbare beslut när hon är gravid eller om det går att få henne att stanna direkt hon är ca 3 månader gravid när det är meningen att hon skall ut om nära på en månad  och med regeldel som jag förstått ska man vara i Thailand 6 månader då inte så kul  :frown: för då får hon föda i Thailand och ännu fler månader innan hon kan komma hit tacksam för snabb respons av kunnig börjar få mindre panik och känner mig inte främmande för drastiga åtgärder i blankett träsket

Hur har det gått ?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
:yahoo: Tjena alla än en gång tack ! för alla inlägg för min sak, allt ordnade sig min tjej, fick söka UT härifrån, ansökte 3 september ,föda ska vi 22 april. Det har varit många turer för att se till att stämpel i passet ska komma på plats, har tid nu till 18 februari, men hade jag inte jagat dem  :rtfm:   så kunde det gått fel, de hade skrivit in födsel till slutet av maj fastän de var noga underättade, och de har viljat att dra på det in i det längsta, som tur är har jag haft bra barnmorska och läkare, som skrivit intyg att det alltid finns risk för förtidig födsel, så nu senast när jag var uppe med detta intyg sattes en datum för avslut men med våran handläggare vågar jag inte sänka garden än  :spiteful:   men snart ska det vara klart  :pleasantry:
Link to comment
Dela på andra sajter

Så här ska du göra och det kostar ca 1000-3000kr. Du ser till att tiracen kommer i sjunde månaden. Då går du till barnavårdscentralen och gör ultraljudstest( den kostnaden får du betala). Det använder du sedan hos immigrationsverket. Då får tiracen ett provisoriskt personnummer. För man får inte skicka hem så långt gående gravida. Du betalar samma taxa som en svensk. + att barnet blir  svenskt direkt. Medans tiracen får förtur till PUT. Brukar då gå på max tre år. Det är absolut det mest fördelaktiga du kan göra om du vill bo i sverige med din kära, Så tveka inte och kör :wild:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Guest thaibörje

Hej!

jag var i samma situation min tjej blev gravid när hon var här på besöks visum och jag pratade med MIG i karlstad och det är möjligt att göra undantag om det är en långt gången graviditet, lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...