Jump to content
IGNORERAD

Skvallra eller knipa käft, eller kanske hänga ut


Vaxet

Recommended Posts

Så länge männen accepterar det så är ju chansen/risken större att vissa tjejer tror och tycker att det dom gör är helt rätt, eftersom ingen säger till dom att det är fel åt hel....a att vara otrogen.

Klart att de förstår att det är fel gentemot sina män men annars utgår jag ifrån att de tycker att de inte gör något fel. Om de tyckt det skulle de väl inte hålla på med dumheter.Självklart är männens attityd viktig. Om vi blundar för det eller tycker det är ok så lär det fortsätta med följd att min och andras flickvänner utsätts för trakasserier.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 183
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    16

  • Nypan

    8

  • Neil

    8

  • Vaxet

    7

Mest aktiva i denna tråd

Så länge männen accepterar det så är ju chansen/risken större att vissa tjejer tror och tycker att det dom gör är helt rätt, eftersom ingen säger till dom att det är fel åt hel....a att vara otrogen.

Ja, stackars tjejer.

Det kan ju inte vara lätt att veta att det är fel med otrohet , när ingen har talat om det för dem.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kunde ju önska sig att de avstod från denna business i Sverige

där det finns adekvata resurser att förkovra sig,

men vad sänder det för signaler från samhället när det enligt svensk lag tillåts att

sälja sina sexuella tjänster. . .

Dock olagligt att köpa, men hur många vill anmäla sina kunder som är ens eget levebröd?

SN

Visst svensk lag sänder konstiga signaler. Jag är dock alltid skeptisk till förbud. Dessa tjejer borde vet hur de skall uppföra sig och deras medsystrar som inte gör dumheter borde stöta ut dem ur thaigemenskapen på den ort där de bor.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

kycklingen

Ja, stackars tjejer.

Det kan ju inte vara lätt att veta att det är fel med otrohet , när ingen har talat om det för dem.

Det var absolut inte så jag menade.

Men eftersom vissa män låter sina tjejer göra det som behagar dom, bara för att dom är rädda att bli lämnade så utnyttjar ju en del tjejer situationen, tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Visst svensk lag sänder konstiga signaler. Jag är dock alltid skeptisk till förbud. Dessa tjejer borde vet hur de skall uppföra sig och deras medsystrar som inte gör dumheter borde stöta ut dem ur thaigemenskapen på den ort där de bor.

Neil.

Damerna som kränger sex på massagesalongerna i Sverige

har förmodligen även sålt sex i Thailand och de ser det nog inte

som otrohet gentemot deras män då de inte

gifte sig av kärlek till gubben.

Han var bara medlet att komma till Sverige och han är förmodligen

bara ytterliggare en torsk i hennes ögon.

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Om jag skulle ha blivit lurad - trots alla kontroller :) - så skulle jag vilja veta.

Däremot om han känner till att han gift sig med en prostituerad, som INTE är glad att kunna sluta med det livet, och som fortsätter uppträda likadant som tidigare, då är det nog troligare att mannen INTE vill att någon säger det till honom, gissar jag.

Knepigare om det hade varit en nära vän, men på bekantskapsnivå så skulle jag antagligen låta bli att säga något. (Det beror ju lite på mannens personlighet.)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kan förstå din inställning men tyvärr är det ju detta som gör att våra fruar eller flickvänner har duktigt dåligt rykte i Sverige. Även om det bär mig emot så kan jag faktiskt förstå att thaitjejer i Sverige har rykte om sig att vara luderaktiga. En inte allt för liten minoritet av dem beter sig illa medan deras medsystrar i princip verkar tycka att det är ok. Även en hel del män med thaitjejer verkar också blunda för det hela vilket också är beklagligt.

Neil

Nu trampar man som vanligt på en del ömma tår, men det är ju ochså så att en inte ringa del av di thaitjejer som gifter sig med en västerländsk man kommer ifrån miljöer där sex handlar om pengar och inte kärlek och där shortimesex ses som mer eller mindre naturligt.

Det är en märklig värld med ett märkligt och udda spel.

Träffar man och gifter sig med en tjej som varit i baren länge kanske man får hålla lite hårdare i kjolen på damen och inte låta henne husera fritt på ex en massagesalong.

I de flesta fall är det säkert andra intressenter som ochså är inblandade i det hela.

Fan kan veta var och hur långt di osynliga näten kan sträcka sig.

Det bästa är väl som sagt att så långt det går hålla damen borta från arbete inom massagebranchen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Damerna som kränger sex på massagesalongerna i Sverige

har förmodligen även sålt sex i Thailand och de ser det nog inte

som otrohet gentemot deras män då de inte

gifte sig av kärlek till gubben.

Han var bara medlet att komma till Sverige och han är förmodligen

bara ytterliggare en torsk i hennes ögon.

SN

Visst är det så. Du har rätt i det mesta.

Branscher där man kan göra några tusenlappar svart varje dag, utan större investeringar, är jätteinkomster för vem som helst.

Tror ändå damen kan vara kär i sin gubbe i alla fall. Även gubben kan accepera sin unga frus bisyssla om hon tar hand om honom riktigt bra hemma.

Kan finnas win - win lägen för båda. En gubbe som får sitt och damen som skickar stålar hem.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

ban99arne

Kan förstå din inställning men tyvärr är det ju detta som gör att våra fruar eller flickvänner har duktigt dåligt rykte i Sverige. Även om det bär mig emot så kan jag faktiskt förstå att thaitjejer i Sverige har rykte om sig att vara luderaktiga. En inte allt för liten minoritet av dem beter sig illa medan deras medsystrar i princip verkar tycka att det är ok. Även en hel del män med thaitjejer verkar också blunda för det hela vilket också är beklagligt.

Neil

Mja, dåliga fruntimmer är inte det sämsta.

Fast än värre är ju di som köper tjänsterna då di medför te att svärta ner oss svenska män som horbockar.

En inte allt för liten minoritet av dem beter sig illa medan deras medbrödrar i princip verkar tycka att det är ok.

Även en hel del tjejer med svennekillar verkar också blunda för det hela vilket också är beklagligt.

Helylle Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Visst är det så. Du har rätt i det mesta.

Branscher där man kan göra några tusenlappar svart varje dag, utan större investeringar, är jätteinkomster för vem som helst.

Tror ändå damen kan vara kär i sin gubbe i alla fall. Även gubben kan accepera sin unga frus bisyssla om hon tar hand om honom riktigt bra hemma.

Kan finnas win - win lägen för båda. En gubbe som får sitt och damen som skickar stålar hem.

Leif

Njae di gubbar som accepterar att frugan "tar hand om" andra män är nog inte så vanliga.

Att det finns ett antal thaimän som sickar ut frugorna i barerna är ju sant men det är ju skillnad på män och feta, vandrande plånböcker. :whoco5:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst svensk lag sänder konstiga signaler. Jag är dock alltid skeptisk till förbud. Dessa tjejer borde vet hur de skall uppföra sig och deras medsystrar som inte gör dumheter borde stöta ut dem ur thaigemenskapen på den ort där de bor.

Neil

Det tycker jag med, men verkligheten är precis tvärt om tyvärr. Dom "dåliga" (ursäkta uttrycket) är i alla fall i majoritet i Sthlm där jag bodde förut, så dom GODA har ingen chans.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det värsta är väl ändå dom Thaitjejer som har salongen som "bjuder" in kompisar från LOS och lovar att om dom jobbar på hennes salong så kommer hon att ha mycket pengar då hon återvänder efter 3 mån TURIST visa.

Tjejen på salongen betalar flyg biljetten som först skall betalas av, sedan skall hon ha mat också, den stackars inbjudna, den får hon vara med och betala, som hon också informeras om så är det dyrt i SWE. så det försvinner ytterligare pengar.

Bostaden består av att övernatta i salongen, om detta är en affärslokal så är detta förbjudet i SWE, enl. brandmyndigheten.

Hennes lön är i bästa fall 100 sv kr / kund. Salongen tar 400 sek.

När hon förstår att man inte kan tjäna stora pengar, på detta seriösa sättet, så informeras hon att man gör stålar på extratjänster. Man skall ta hand om kunden, och om kunden betalar bra så skall man sova över hos honom om han frågar, eller ge honom den behandling han så hjärtligt önskar, på plats. Bara du inte berättar för någon.

Detta förekommer på en salong i Sthlm södra närförort. Antagligen på flera.

Damen i fråga som har salongen skickar sms till kunder hon har telnr till att i dag har vi nya snygga tjejer igen.

Så det finns både onda och goda från LOS.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det värsta är väl ändå dom Thaitjejer som har salongen som "bjuder" in kompisar från LOS och lovar att om dom jobbar på hennes salong så kommer hon att ha mycket pengar då hon återvänder efter 3 mån TURIST visa.

Tjejen på salongen betalar flyg biljetten som först skall betalas av, sedan skall hon ha mat också, den stackars inbjudna, den får hon vara med och betala, som hon också informeras om så är det dyrt i SWE. så det försvinner ytterligare pengar.

Bostaden består av att övernatta i salongen, om detta är en affärslokal så är detta förbjudet i SWE, enl. brandmyndigheten.

Hennes lön är i bästa fall 100 sv kr / kund. Salongen tar 400 sek.

När hon förstår att man inte kan tjäna stora pengar, på detta seriösa sättet, så informeras hon att man gör stålar på extratjänster. Man skall ta hand om kunden, och om kunden betalar bra så skall man sova över hos honom om han frågar, eller ge honom den behandling han så hjärtligt önskar, på plats. Bara du inte berättar för någon.

Detta förekommer på en salong i Sthlm södra närförort. Antagligen på flera.

Damen i fråga som har salongen skickar sms till kunder hon har telnr till att i dag har vi nya snygga tjejer igen.

Så det finns både onda och goda från LOS.

och verksamheten är allmänt känd bland thaigemenskapen i närområdet eller? och är det så gissar jag att de flesta inte bryr sig det minsta.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

och verksamheten är allmänt känd bland thaigemenskapen i närområdet eller? och är det så gissar jag att de flesta inte bryr sig det minsta.

Neil

Jag känner en Thaikvinna som bott 18 år i Swe och hon har en salong själv, hon säger att hon varje dag får samtal om man har "något extra" till kunderna.

Hon berättade att hon brukade svara att om dom tycker att te eller kaffe samt frukt, betraktas som något extra, så finns det att få efter behandlingen.

Hon är mycket duktig, och har riktig utbildning, samt tidigare varit lärare på massage i BKK.

Hon har behandlat min dåliga rygg efter en arbetsskada i flera år.

Det som nämns har jag tagit upp med henne, och hon tycker det är för jävligt, men vad skall man göra säger hon. Jag sköter mitt skiter i andra, blandar mig inte med dom säger hon.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven

Det är väl jävligt vanligt att thaimärtan har en gubbe som hon bedrar. Vet flera st. En del gubbar verkar tröga och fattar inget eller så accepterar dom det. En del accepterar det inte. Så skönt när en tjej blir dumpad pga otrohet så står hon där desperat efter ny ATM- kille..ska flyta ihop redan efter första timmen, hahahaha.. Vilka nötter det finns!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

kycklingen

Mja, dåliga fruntimmer är inte det sämsta.

Fast än värre är ju di som köper tjänsterna då di medför te att svärta ner oss svenska män som horbockar.

En inte allt för liten minoritet av dem beter sig illa medan deras medbrödrar i princip verkar tycka att det är ok.

Även en hel del tjejer med svennekillar verkar också blunda för det hela vilket också är beklagligt.

Helylle Arne

Du har inte tänkt tanken att det kan vara en annan än svensk nationalitet som går på massageställena, då behöver ju inte du som svensk få dåligt rykte och jag som har en svensk kille behöver inte blunda.

Link to comment
Dela på andra sajter

kycklingen

Det värsta är väl ändå dom Thaitjejer som har salongen som "bjuder" in kompisar från LOS och lovar att om dom jobbar på hennes salong så kommer hon att ha mycket pengar då hon återvänder efter 3 mån TURIST visa.

Tjejen på salongen betalar flyg biljetten som först skall betalas av, sedan skall hon ha mat också, den stackars inbjudna, den får hon vara med och betala, som hon också informeras om så är det dyrt i SWE. så det försvinner ytterligare pengar.

Bostaden består av att övernatta i salongen, om detta är en affärslokal så är detta förbjudet i SWE, enl. brandmyndigheten.

Hennes lön är i bästa fall 100 sv kr / kund. Salongen tar 400 sek.

När hon förstår att man inte kan tjäna stora pengar, på detta seriösa sättet, så informeras hon att man gör stålar på extratjänster. Man skall ta hand om kunden, och om kunden betalar bra så skall man sova över hos honom om han frågar, eller ge honom den behandling han så hjärtligt önskar, på plats. Bara du inte berättar för någon.

Detta förekommer på en salong i Sthlm södra närförort. Antagligen på flera.

Damen i fråga som har salongen skickar sms till kunder hon har telnr till att i dag har vi nya snygga tjejer igen.

Så det finns både onda och goda från LOS.

Om man vet och tycker det är fel varför anmäler man inte ett sånt ställe då?

Hade det varit en svensk man som har lurat hit en thaitjej på samma sätt så hade det nog vart mer ramaskrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

ban99arne

Du har inte tänkt tanken att det kan vara en annan än svensk nationalitet som går på massageställena, då behöver ju inte du som svensk få dåligt rykte och jag som har en svensk kille behöver inte blunda.

Bästa Fru Höna, naturligtvis är det så, att jag själv inte insåg att det i Sverige endast eller till allra största delen i alla fall är utlänningar som är horbockar. Ibland tänker man inte längre än näsan räcker! Tack för upplysningen.

Lättade Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Har en "typ" bekants bekant bekant, trevlig kille sägs det, som är gift med en tjej från Thailand och jag råkade få veta saker jag inte ville veta.

Frun hans jobbar på en massageshop och erbjuder där lite mer än massage om man säger så.

Min första reflektion är att jag blir förbannad då det smetar av sig på alla våra tiracer som bor i Sverige.

______________________________________________________________________________________________________

Har en "typ" bekants bekant bekant, trevlig tjej sägs det, som är gift med en kille ifrån Sverige och jag råkade få veta saker jag inte ville veta.

Hennes man besöker massageshopar som erbjuder mer än massage om man säger så.

Min första reflektion är att jag blir förbannad då det smetar av sig på övriga svenska män som besöker Thailand!

Ska jag berätta för hans fru??

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong

Damerna som kränger sex på massagesalongerna i Sverige

har förmodligen även sålt sex i Thailand och de ser det nog inte

som otrohet gentemot deras män då de inte

gifte sig av kärlek till gubben.

Han var bara medlet att komma till Sverige och han är förmodligen

bara ytterliggare en torsk i hennes ögon.

SN

Vad kan vi förvänta oss som bara snackar skit bakom ryggen på dom. Men överlåter hela tiden till någon annan att tala om för dom att det inte är acceptabelt i Sverige. Många svenskar är ganska ryggradslösa, vi är väldigt medvetna om att det ena efter det andra är fel, och pratar ofta om det när de berörda inte lysssnar, men det är oftast någon annan som ska lösa problemen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Bästa Fru Höna, naturligtvis är det så, att jag själv inte insåg att det i Sverige endast eller till allra största delen i alla fall är utlänningar som är horbockar. Ibland tänker man inte längre än näsan räcker! Tack för upplysningen.

Lättade Arne

5 :great:

Det var så lite så.

5 :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Vad kan vi förvänta oss som bara snackar skit bakom ryggen på dom. Men överlåter hela tiden till någon annan att tala om för dom att det inte är acceptabelt i Sverige. Många svenskar är ganska ryggradslösa, vi är väldigt medvetna om att det ena efter det andra är fel, och pratar ofta om det när de berörda inte lysssnar, men det är oftast någon annan som ska lösa problemen.

Jag förstår inte riktigt vad vi svenska män bör upplysa dem om?

Acceptabelt för vem eller vilka?

Ska jag säga till den aktuella kvinnan som säljer sexuella tjänster på Hisingen att det är jag personligen

som ogillar det hon sysslar med?

Det hon gör är ju faktiskt helt lagligt i Sverige, detta oavsett om jag eller du gillar det.

Jag kan dock ha en tanke eller åsikt om hennes karaktär,

men den behöver jag ju inte kasta i fejset på na då hon sköter sitt och jag mitt.

Både hon och hennes man är vuxna,

och i deras fall så förtjänar de varandra.

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nu ska man väl kanske ochså vara medveten om i sammanhanget att synen på sex skiljer sig en del mellan thailändska kvinnor och västerländska kvinnor.

Sex är inte lika komplicerat för en thaitjej från hembyn som mer eller mindre är uppväxt med att både se och höra mama och papa göka som en naturlig del av livet.

Sedan spelar givetvis tankesättet att förnöja mannen in i bilden.

Jag menar att en sexuell tjänst mer eller mindre kan ske nästan reflexmässigt hos en thailändsk kvinna. Att omedvetet vilja göra mannen nöjd.

Sedan kan man ju inte bortse ifrån den thailändska penningkärleken.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det är lite märklig attityd, enligt mitt gammaldags sätt att se saken är den som medvetet underlåter att agera vid kännedom om brottslig verksamhet medskyldig till den brottsliga verksamheten.

Den som känner till att det förekommer kriminell verksamhet bör underrätta polisen om det, att någon som driver en massage salong uppmuntrar till försäljning av sexuella tjänster är att jämställa med koppleri vilket är en brottslig handling.

Jag anser att de som har vetskap om sådan verksamhet genast bör underrätta polis och andra i ärendet berörda myndigheter om vad som försiggår.

Att medvetet underlåta att anmäla brott är att stödja brottslig verksamhet. Vi borde kanske införa straffbarhet för underlåtenhet att anmäla brott som man äger kännedom om.

Mvh

Magnus-Chumphae

Ändrades av Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...