Jump to content
IGNORERAD

Skvallra eller knipa käft, eller kanske hänga ut


Vaxet

Recommended Posts

Herr Chang

Hon har ju inte gjort något olagligt.

Om någon mer än innehavaren jobbar där kan det ses som koppleri, vilket är olagligt i Sverige.

Själv skulle jag inte vidarebefordra rykten... skulle heller ej uppskatta att få höra lösa rykten om fru Changs verksamhet. Speciellt om de endast grundar sig på vad någon avundsjuk thaikärring fantiserat ihop.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 183
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    16

  • Nypan

    8

  • Neil

    8

  • ban99arne

    7

Mest aktiva i denna tråd

Tycker inte man ska lägga sig i andras då man kanske inte vet till 100% om det är sant eller inte och speciellt då man inte känner personerna i fråga. Men visst är det tragiskt om det är sant. Om det nu ligger nån gnutta sanning i det hela så kan det även vara så att hon vänsterprasslar med någon och har massagestället som mötesplats och det är ju lika illa det.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Har en "typ" bekants bekant bekant, trevlig kille sägs det, som är gift med en tjej från Thailand och jag råkade få veta saker jag inte ville veta.

Frun hans jobbar på en massageshop och erbjuder där lite mer än massage om man säger så."

Detta fall skulle jag naturligtvis inte blandat mig i.

Hade det varit en mycket nära vän så hade saken varit annorlunda.

Men givetvis inte förran jag säkerställt fakta.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Jag har länge funderat på om jag ska delge er detta men denna tråd är väl smutsig redan.

Innan jag flyttade till Thailand,det måste ha varit mellan 2004-2006 så hade jag en granne

som hade med sig en fru från Thailand som han inte hade hittat på banken.

Dom hade trevligt hela sommaren och jag pratade med dom ibland.

När det blev vinter så ville min granne åka till värmen men hans fru ville absolut stanna i sverige.

När han kom hem efter några månader så fick han höra av en del bekanta att han skulle hålla bättre

koll på kärringen för hon hade sålt sex hej vilt för 500 kr.

När han kom hem så sa han åt henne att det bara är att dra,han ville inte veta av henne nåt mera.

Då for hon direkt till kvinnojouren och anmälde honom för misshandel och berättade att han brukar

köra full.Detta förde med sig att polisen hade kontroll minst 2 gånger på vår lilla byväg

med 20 kilometers begränsning.

Jag tror ju att detta med kvinnojouren är någonting som en del får lära sig på något vis.

Jag bodde granne med killen några år och utan att gå ed på det så kan jag aldrig tänka mig

att han misshandlade sin kvinna.Till sist så vill jag be vaxet om urschäkt att historien

hamnade just här även om historien påminner om ursprungsproblemet.

Kan också berätta att grannen varken blev dömd för misshandel eller rattfylleri.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har länge funderat på om jag ska delge er detta men denna tråd är väl smutsig redan.

Innan jag flyttade till Thailand,det måste ha varit mellan 2004-2006 så hade jag en granne

som hade med sig en fru från Thailand som han inte hade hittat på banken.

Dom hade trevligt hela sommaren och jag pratade med dom ibland.

När det blev vinter så ville min granne åka till värmen men hans fru ville absolut stanna i sverige.

När han kom hem efter några månader så fick han höra av en del bekanta att han skulle hålla bättre

koll på kärringen för hon hade sålt sex hej vilt för 500 kr.

När han kom hem så sa han åt henne att det bara är att dra,han ville inte veta av henne nåt mera.

Då for hon direkt till kvinnojouren och anmälde honom för misshandel och berättade att han brukar

köra full.Detta förde med sig att polisen hade kontroll minst 2 gånger på vår lilla byväg

med 20 kilometers begränsning.

Jag tror ju att detta med kvinnojouren är någonting som en del får lära sig på något vis.

Jag bodde granne med killen några år och utan att gå ed på det så kan jag aldrig tänka mig

att han misshandlade sin kvinna.Till sist så vill jag be vaxet om urschäkt att historien

hamnade just här även om historien påminner om ursprungsproblemet.

Kan också berätta att grannen varken blev dömd för misshandel eller rattfylleri.

Såna grejer är polisen fullt medvetna av att en del försöker utnjuta systemet på det sättet dom ända som går på det är kvinnojourerna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Jag har under mitt korta liv hunnit prova båda varianterna.

Både att berätta och att inte berätta.

De slutade ungefär på samma sätt. Jag fick mer skit än jag ville ha.

Don´t kill the messenger, har enligt mig börjat användas enbart pga att så många faktiskt killar da messenger.

Kan bara hålla med.Precis samma sak hände mig.Inget att leka med sånt där :sFduh: .Du måste känna av vad som kan hända för alla inblandade.Även dig själv.

Är inte precis avundsjuk på dig Vaxet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Vaxet,

jag kan inte se att vare sig hon, han eller du har nagot att vinna pa detta eventuella avslojande? Det ar val vanligtvis karringar som sysslar med den typen av informationsspridning, normalt sett utan avsikt att hjalpa men snarare att valtra sig i andras olycka for att sjalv ma lite battre.

Som jag skrivet tidigare, jag vet 100% säkert att detta stämmer då damen ifråga själv berättat om de goda inkomsterna det lilla extrajobbet ger, samt lite till som dock inte kan berättas här utan att eventuellt avslöja vem de är.

Nåväl, jag håller egentligen med dig soiwalker, men så tittar jag in i mig själv och funderar på hur jag hade velat ha det om det rörde mig, och tamefan om jag inte hade velat veta.

Det man inte vet mår man inte illa av sägs det, men om alla andra vet och man själv så småningom får veta, och detta sist av alla, hur illa skulle man må då.

Jag tror att åtminstone mitt hjärta och psyke skulle gå sönder helt och hållet.

Men som sagt, jag kommer säkerligen ändå aldrig vara den som släpper bomben, men det är ingen tvekan om att detta kommer fram förr eller senare. För många vet, och världen är ibland mycket liten

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det här i Thailand eller Sverige?

Spelar det någon roll?

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

dubbelklick, blev det här

Märkligt ett inlägg försvann och denna har du raderat själv.

Jävla soppa Vaxet, men får väl sälla mej till dem som tycker att du gör bäst i att knipa, du är ju inte hans närmaste kompis.

Det kommer säkert fram snart i alla fall.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Principen att det man inte vet har man inte ont av bör inte vara förbehållit det ena könet.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan vilken mardröm. Är det en juste kille är det ju dessto tuffare beslut att ta. Förmodligen blir det ju inte bättre om tiden får gå så att säga. Har dom barn är det ju ändå värre. Har dom inte barn så kanske dom tänker skaffa. Ju längre tiden går dessto värre att få veta det.

Vore inte det bästa att ta med en eller ett par justa kompisar och prata med dom i lugn och ro båda två! Men det är lätt att sitta långt ifrån och tala om vad andra ska göra. Själv har jag nog lagt ner om det är bekantats bekanta.

Men för alla thai är ju det bästa att få slut på det. Undra om inte det sista är viktigast. Frugan är så förbannad på dessa som förstör thairyktet, och agerar så fort något försegår i vår närhet. Sen är frågan hur bra det är. Ofta blir ju de som missköter sig förbannade och isolerade och verksamheten fortgår likt förbannat. Ytterliggare motsättningar har blivit skapade, men i vissa fall löser det sig riktigt bra.

Din fru skall du vara stolt över. Att thaiare i Sverige tydligt tar ställning och försöker göra något åt all skit som pågår under ytan är enligt min uppfattning ovanligt. De allra flesta av medlemmarna har säkert stött på tjejer boendes i Sverige som spelar, är otrogna eller drar in pengar genom snabba ryck med handen eller genom att sära på benen. Har ni inte stött på det så har säkert er tjej berättat vad för hyss en del thaitjejer har för sig bakom ryggarna på sina gubbar. Känner till flera exempel på hur thaitjejer pratar om vad de gör för hyss i princip öppet till vänner men även till andra thaitjejer som de knappt känner. Kan av det inte dra en annan slutsats att t.ex. horeri är tämligen accepterat bland en hel del av thaiarna i Sverige. Dessutom kan man ju misstänka att det bara är toppen av ett isberg som når de svenskas öron. Detta är ett eländes elände som egentligen drabbar oss alla. Ansvaret för att få detta att upphöra ligger främst hos thaiarna själva men tyvärr verkar viljan i stort sett saknas.

Dock skulle jag nog inte säga något om jag var i Vaxet position. Känner man inte personen i fråga alls så bör man inte lägga sig i. Det går nog oftast helt fel. Däremot kan man ju påpeka för någon som känner personen i fråga att denne bör agera. Känner man en person, om än inte särsklit väl, som man vet blir bedragen så skall man självklart berätta detta. Om jag skulle bli bedragen så skulee jag definitivt uppskatta att få reda på det så snart som möjligt.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Själv skulle jag absolut inte lägga mig i speciellt inte med okända, har gjort det några gånger med vänner och fått skit för det.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Som jag skrivet tidigare, jag vet 100% säkert att detta stämmer då damen ifråga själv berättat om de goda inkomsterna det lilla extrajobbet ger, samt lite till som dock inte kan berättas här utan att eventuellt avslöja vem de är.

Nåväl, jag håller egentligen med dig soiwalker, men så tittar jag in i mig själv och funderar på hur jag hade velat ha det om det rörde mig, och tamefan om jag inte hade velat veta.

Det man inte vet mår man inte illa av sägs det, men om alla andra vet och man själv så småningom får veta, och detta sist av alla, hur illa skulle man må då.

Jag tror att åtminstone mitt hjärta och psyke skulle gå sönder helt och hållet.

Men som sagt, jag kommer säkerligen ändå aldrig vara den som släpper bomben, men det är ingen tvekan om att detta kommer fram förr eller senare. För många vet, och världen är ibland mycket liten

[/quot

Det är klart det kan vara frestande att kanske tjäna 2000 kr svart extra per dag på några avsugningar.

Har man sen jobbat några år i baren innan man kom till Sverige och lärt sig att "I work for money not for love" så kan man ju spelet.

Springer säkert runt en del gubbar med thaitjejer som inte vet något runt om i Sverige.

Jag tycker bara det är bra om det kommer fram.

Då vet man ju att tjejen bara stannar för pengar.

En kvinna som älskar sin man suger inte av andra män.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

ban99arne

Din fru skall du vara stolt över. Att thaiare i Sverige tydligt tar ställning och försöker göra något åt all skit som pågår under ytan är enligt min uppfattning ovanligt. De allra flesta av medlemmarna har säkert stött på tjejer boendes i Sverige som spelar, är otrogna eller drar in pengar genom snabba ryck med handen eller genom att sära på benen. Har ni inte stött på det så har säkert er tjej berättat vad för hyss en del thaitjejer har för sig bakom ryggarna på sina gubbar. Känner till flera exempel på hur thaitjejer pratar om vad de gör för hyss i princip öppet till vänner men även till andra thaitjejer som de knappt känner. Kan av det inte dra en annan slutsats att t.ex. horeri är tämligen accepterat bland en hel del av thaiarna i Sverige. Dessutom kan man ju misstänka att det bara är toppen av ett isberg som når de svenskas öron. Detta är ett eländes elände som egentligen drabbar oss alla. Ansvaret för att få detta att upphöra ligger främst hos thaiarna själva men tyvärr verkar viljan i stort sett saknas.

Dock skulle jag nog inte säga något om jag var i Vaxet position. Känner man inte personen i fråga alls så bör man inte lägga sig i. Det går nog oftast helt fel. Däremot kan man ju påpeka för någon som känner personen i fråga att denne bör agera. Känner man en person, om än inte särsklit väl, som man vet blir bedragen så skall man självklart berätta detta. Om jag skulle bli bedragen så skulee jag definitivt uppskatta att få reda på det så snart som möjligt.

Neil

Jovars, vet en kille från Katrineholm som gärna stoppar sin tunga i fel mun och en annan som ofta spelar på hästar.

Varje gång jag hör något nytt ringer jag deras fruar man vill ju inte att vi svenska killar skall få ett dåligt rykte.

Telefånen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Sköt dig själv och skit i andra är ett ganska bra uttryck. Passar nog bra här.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Meddela killen vad som försigår,anonymt funkar ju.Då slipper du få skit för att du inte vill säga det rent ut till honom.Mvh Måne som inte skulle bli glad om jag fick veta nåt sånt om frugan :diablo:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Meddela killen vad som försigår,anonymt funkar ju.Då slipper du få skit för att du inte vill säga det rent ut till honom.Mvh Måne som inte skulle bli glad om jag fick veta nåt sånt om frugan :diablo:

Funkar det anonymt tror du?

Tänk om jag bara var en knäppgök som fick en ide om att anonymt ringa till eller skriva till herr Måne och meddela att frugan har varit ute på vift.

Om tipset kom från bästa polaren skulle det nog funka bättre.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Låt killen veta på något sätt samt informera berörd dam om att hennes man är informerad om vad hon pysslar med, det är det enda rimliga för vad är din situation den dag det går riktigt åt helvete och han beskylls för allt möjligt då hon vill ta de sista kronor han har.

I bästa fall länsar hon honom bara på pengar i värsta fall slutar det med att någon av dom skadas fysiskt eller beskylls för fysiska skador och blir inlåst. Nej se till att berörda parter blir informerade snarast möjligt.

mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar det anonymt tror du?

Tänk om jag bara var en knäppgök som fick en ide om att anonymt ringa till eller skriva till herr Måne och meddela att frugan har varit ute på vift.

Om tipset kom från bästa polaren skulle det nog funka bättre.

BTT

Han skulle väl kunna konfrontera hustrun om det iaf.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tycks som om ni förutsätter att mannen inget vet och att han skulle vilja veta.

Kanske vet han och är ok med det.

Kanske har han vissa misstankar men är ok med det så länge han inte vet säkert.

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag är nog inne på Siamkap's linje och tror att karln säkert anar vad som sker i "massagesalongen"

men han blundar för det då han slipper se aktiviteterna med egna ögon.

De lättförtjänta pengarna kanske spenderas på köp av risfält och husbyggen på thailändska landsbygden.

Då slipper han ju själv punga ut med dessa stålar och han tjänar därför indirekt på damens "omoraliska" aktiviteter.

Jag känner själv två thai-systrar i Göteborg som ganska nyligen startade upp en massage-business i egen lokal.

Ingen av systrarna är särskilt återhållsamma med att berätta vad de

erbjuder kunderna och hur de svarta stålarna ramlar in.

Och inte är det bara knådande av ömma axlar som erbjuds precis.

Båda systrarna bor ihop med äldre svenska män (den ena känner jag) som definitivt inte vill höra några sanningar.

Herrarna vet att det bara är att acceptera situationen eller också blir han lämnad ensam igen.

Så jag lägger mig inte i vad dessa damer sysslar med.

Deras män får ordna sin tillvaro på egen hand.

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nog inne på Siamkap's linje och tror att karln säkert anar vad som sker i "massagesalongen"

men han blundar för det då han slipper se aktiviteterna med egna ögon.

De lättförtjänta pengarna kanske spenderas på köp av risfält och husbyggen på thailändska landsbygden.

Då slipper han ju själv punga ut med dessa stålar och han tjänar därför indirekt på damens "omoraliska" aktiviteter.

Jag känner själv två thai-systrar i Göteborg som ganska nyligen startade upp en massage-business i egen lokal.

Ingen av systrarna är särskilt återhållsamma med att berätta vad de

erbjuder kunderna och hur de svarta stålarna ramlar in.

Och inte är det bara knådande av ömma axlar som erbjuds precis.

Båda systrarna bor ihop med äldre svenska män (den ena känner jag) som definitivt inte vill höra några sanningar.

Herrarna vet att det bara är att acceptera situationen eller också blir han lämnad ensam igen.

Så jag lägger mig inte i vad dessa damer sysslar med.

Deras män får ordna sin tillvaro på egen hand.

SN

Kan förstå din inställning men tyvärr är det ju detta som gör att våra fruar eller flickvänner har duktigt dåligt rykte i Sverige. Även om det bär mig emot så kan jag faktiskt förstå att thaitjejer i Sverige har rykte om sig att vara luderaktiga. En inte allt för liten minoritet av dem beter sig illa medan deras medsystrar i princip verkar tycka att det är ok. Även en hel del män med thaitjejer verkar också blunda för det hela vilket också är beklagligt.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

kycklingen

Kan förstå din inställning men tyvärr är det ju detta som gör att våra fruar eller flickvänner har duktigt dåligt rykte i Sverige. Även om det bär mig emot så kan jag faktiskt förstå att thaitjejer i Sverige har rykte om sig att vara luderaktiga. En inte allt för liten minoritet av dem beter sig illa medan deras medsystrar i princip verkar tycka att det är ok. Även en hel del män med thaitjejer verkar också blunda för det hela vilket också är beklagligt.

Neil

Så länge männen accepterar det så är ju chansen/risken större att vissa tjejer tror och tycker att det dom gör är helt rätt, eftersom ingen säger till dom att det är fel åt hel....a att vara otrogen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Kan förstå din inställning men tyvärr är det ju detta som gör att våra fruar eller flickvänner har duktigt dåligt rykte i Sverige. Även om det bär mig emot så kan jag faktiskt förstå att thaitjejer i Sverige har rykte om sig att vara luderaktiga. En inte allt för liten minoritet av dem beter sig illa medan deras medsystrar i princip verkar tycka att det är ok. Även en hel del män med thaitjejer verkar också blunda för det hela vilket också är beklagligt.

Neil

Man kunde ju önska sig att de avstod från denna business i Sverige

där det finns adekvata resurser att förkovra sig,

men vad sänder det för signaler från samhället när det enligt svensk lag tillåts att

sälja sina sexuella tjänster. . .

Dock olagligt att köpa, men hur många vill anmäla sina kunder som är ens eget levebröd?

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...