Jump to content
IGNORERAD

Skvallra eller knipa käft, eller kanske hänga ut


Vaxet

Recommended Posts

Förresten, hur gick det med demonstrationen häromdagen?

För du var väl med, BTT?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 183
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    16

  • Nypan

    8

  • Neil

    8

  • Vaxet

    7

Mest aktiva i denna tråd

Hade detta gällt en Svensk tjej som hade gjort så hade trådskaparen skvallrat direkt men när det gäller en Thai tjej så blir det helt andra saker man börjar tänka på.När man läser på detta forum är det ett jävla gnäll på andra invadrargrupper som inte anpassar sig till samhället men när det kommer till öst asiatiska kvinnor ska man ha en jävla respekt för...Dom ska få göra som dom alltid har gjort för man vill ju inte att dom ska tappa ansiktet...Alltså vakna upp och förändra er ni gör bara saken värre för öst asiater i Sverige.Snart inför dom hiv test och grejer på alla Thailändare som vill ha visum till Sverige såsom dom har börjat med i andra länder...PGA det dåliga ryktet som sprider sig...Och till er som skriver att ni inte skulle vilja höra något ryckte om eran fru om vad hon sysslar med bakom eran rygg säger jag bara LOL lev vidare i eran bubbla.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej varför är det så många thaitjejer otrogna i stockholm? så lätt att få i säng jag fattar inte hur dom tänker när dom flesta har farangen hemma mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Innan min första resa till Los hade jag varit singel i ca 2 år , under dessa 2 år kontaktade 5 svenska tjejer mig, dom hade hört att jag var singel,och ville träffas och ha roligt. Endast 1 av dessa unga kvinnor var singel alla andra var gift eller sambo med barn och grejor.

Jag avbröt ganska snabbt med alla när jag hörde att dom redan var i ett förhållande,hade aldrig sex med någon av dom.Inte ens hon som var singel.För hon var helt väck i skallen.

Det här var bara ett svar på Ban samets inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej varför är det så många thaitjejer otrogna i stockholm? så lätt att få i säng jag fattar inte hur dom tänker när dom flesta har farangen hemma mvh

Varför åka till Thailand, då det finns på hemmaplan?

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

hej varför är det så många thaitjejer otrogna i stockholm? så lätt att få i säng jag fattar inte hur dom tänker när dom flesta har farangen hemma mvh

Menar du på krogen? Det gäller ju många svenskor också - och svenskar :)

Ändrades av Sek Losos uncle

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Redan att fundera på att skvallra och göra det till en forumfråga..slap.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag är övertygad om att dom flesta som lever i ett förhållande med dessa problem som den här tråden tar upp redan känner till vad som sker, och den ende som kommer att "skjutas" är budbäraren.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är övertygad om att dom flesta som lever i ett förhållande med dessa problem som den här tråden tar upp redan känner till vad som sker, och den ende som kommer att "skjutas" är budbäraren.

Mvh Isan lover

Troligen ett mycket sant konstaterande..

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag har inte sagt något och ämnar inte så göra så, tycks dock vara så att det pågår en hel del extraarbete på nämnda ställe.

Männen vet absolut inget, och snacket mellan thaikärringar går högt, skvaller javisst och illviljan samt avundsjukan sprutar.

Nåväl, kan bara hoppas att ingen blir sårad när det kommer fram, för det kommer det göra, för många skvallerglada damer vet om detta redan.

Jag känner för de ovetande männen, men inser att denna strid inte är min. :wai:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nej jag har inte sagt något och ämnar inte så göra så, tycks dock vara så att det pågår en hel del extraarbete på nämnda ställe.

Männen vet absolut inget, och snacket mellan thaikärringar går högt, skvaller javisst och illviljan samt avundsjukan sprutar.

Nåväl, kan bara hoppas att ingen blir sårad när det kommer fram, för det kommer det göra, för många skvallerglada damer vet om detta redan.

Jag känner för de ovetande männen, men inser att denna strid inte är min. :wai:

Det måste vara helt omöjligt att dessa herrar inte vet om detta.

Om dom umgås med andra par så måste dom på något sätt fått en indikation på vad som pågår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara helt omöjligt att dessa herrar inte vet om detta.

Om dom umgås med andra par så måste dom på något sätt fått en indikation på vad som pågår.

Det beror väl på vilket umgänge de har. En del går till templen, en del går till spelhålorna, en del umgås inte så mycket med andra överhuvudtaget. Men visst brukar skvallret gå. En del som håller på med sådana här saker vill inte att falangen ska vara med på thaisamkvämen och i så fall kan det faktiskt vara att de inte vet något.

I normalfallet har du rätt, men det behöver inte vara så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara helt omöjligt att dessa herrar inte vet om detta.

Om dom umgås med andra par så måste dom på något sätt fått en indikation på vad som pågår.

Inte alls säkert att mannen som blir bedragen får reda på detta även om han och hans kvinna umgås med andra par. Kan mycket väl vara så alla att i princip alla thaitjejer i umgängeskretsen känner till det hela men de säger inget till mannen. Först långt senare kommer sanningen fram och då ofta med ännu mer lidande som följd. Har sett detta hända ett par gånger, oftast har problemet varit spel eller skulder men det går tyvärr ibland hand i hand med prostitution.

De tjejer som beter sig illa umgås med likasinnade och då är det väl inte så konstigt att gubbarna allt för sent får reda på hur det egentligen ligger till.Vem vill skvallra om man själv håller på med skit.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som tänkt, är det mig han skriver om?

Eller är detta nåt som "aldrig händer mig"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Knappast nedärvt.

Givetvis en produkt av miljön.Barn tar efter sina föräldras beteenden och den omgivning han eller hon lever i.

Nu är ju sex en gång för alla inte så märkvärdigt i Thailand som det är i Sverige utan ses som en naturlig del av livet.

Ett barn som dagligen ser mama och papa pippa helt öppet får givetvis en annan syn på sez än ett barn som tutas i att sex ska man smyga med och att det är något helt privat.

Som bargubbe i Thailand lär man sig en annan stil efter ett tag.

BTT

Att du bara orkar sitta och svamla och hitta på allt du inte har en aning om :whoco5:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Att du bara orkar sitta och svamla och hitta på allt du inte har en aning om :whoco5:

Är hans svammel ett medvetet skämt så ok men är han helt allvarlig så är det skrämmande.

Ett barn som dagligen ser mama och papa pippa helt öppet får givetvis en annan syn på sez än ett barn som tutas i att sex ska man smyga med och att det är något helt privat.

Jag funderar hur han har kommit fram till denna slutsats.

Är det nått hans otaliga "flickvänner" berättat för honom för ute i byn eller bland vanligt folk har han då inte varit för det har han själv sagt.

Jag och frugan tycker det är intressant att prata om dom skillnader som det är mellan Thailand och Sverige.

Vi kom in på hur vanligt det är,i hennes familj då,att man överhuvudtaget visade sig naken inför varandra.

Det var inget man gjorde och tanken på att mamma och pappa skulle ha sex inför barnen var så absurd att hon bara skrattade.

Man får verkligen hoppas att det inte är någon som går på hans svammel och tror att det han säger är sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Visst är kunskapsnivån på den experten skrämmande låg, men är ju tydligen en ansedd sådan i vissa kretsar.. Allt enligt egen utsago :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som tänkt, är det mig han skriver om?

Eller är detta nåt som "aldrig händer mig"?

Det är i alla fall inte mej han skriver om, för detta händer aldrig mej.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det skrivs ju om Thaitjers dåliga moral i den här tråden och själv tycker jag att den är väldigt överdriven, enligt mina erfarenheter är det högst 10% som ägnar sig åt att sälja sex och lever omoraliskt i Sverige, och själv tycker jag att det inte är någon skillnad på varken säljare eller köpares moral i dessa fall.

Övriga 90% lever helt normala liv och har inte en tanke på att bedra sin man eller att sälja sig och detta oavsett sin tidigare bakgrund i Thailand, för dom är det familjen i Sverige och Thailand som gäller och dom är beredda att arbeta hårt för att båda ska ha bra liv.

Men visst finns dom som bjuder ut sig på städernas krogar och som inte drar sig för att tjäna pengar på detta sätt, och det är dom som folk ser och detta smutsar ned övriga Thailändskors rykte, men enligt mig är dessa tjejer oftast singlar och endast undantagsvis har dom en man som vet vad dom sysslar med och accepterar detta.

Jag känner någon enstaka sådan man och han är nöjd med servicen i hemmet och slipper bo ensam och han har i gengäld fria händer att ta för sig bland bartjejerna i Thailand på sin semester.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Berätta eller inte? Hur skulle man själv vilja ha det i samma läge som denna man?

Själv skulle jag starkt överväga att på något sätt tala om för denna man hur det är. Om polisen kommer in i bilden kan han få stora problem. Bästa är om någon talade med henne och hon tog ansvaret och säga sanningen till honom.

Skulle nog prata med någon i hans bekantskapskrets om detta så någon nära vän till honom säger sanningen till mannen. Har själv varit i detta val med en kompis. Jag valde åka och berätta för honom han blev väldigt tacksam för detta. Nu borde denna thaidam fortfarande i Thailand.

Men det är som sagt mycket svåra beslut.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Har en "typ" bekants bekant bekant, trevlig kille sägs det, som är gift med en tjej från Thailand och jag råkade få veta saker jag inte ville veta.

Frun hans jobbar på en massageshop och erbjuder där lite mer än massage om man säger så.

Min första reflektion är att jag blir förbannad då det smetar av sig på alla våra tiracer som bor i Sverige.

Min andra reflektion är att jag blir ännu mer förbannad då jag vet att mannen ifråga jobbar dygnet runt för att ge ett bra liv till sin familj.

Min tredje reaktion är att jag helt enkelt inte skall bry mig utan bara acceptera och glömma vad jag vet.

Sedan går min tanke till hennes man ännu en gång.

Om jag vet om detta som inte känner dem, då vet garanterat många andra om det också, men han den stackarn vet ju knappast om det.

Så hur skulle ni hantera detta, tiga och glömma det eller på något sätt försöka få fram det till mannen?

Jag kommer med största säkerhet bara skita i det och försöka glömma, men är ändå intresserad av att höra hur ni andra hade gjort

Undrar hur TS samvete hade fungerat ifall han "vetat" om att en man varit otrogen mot sin thaifru Gf i Pattaya?

Hade han haft samma samvetskval gentemot en thai kvinna . (spekulerar att TS i såfall förstås känner både man och kvinna.Har förstått att TS har många bekanta med thaifruar gf då han har bott i Pattaya)

Eller ser TS då mellan fingrarna då det är en man som hoppar över skaklarna...

Det vore tråkigt gentemot thaikvinnan då spekulativt alla vet vad mannen sysslar med inklusive TS själv...

Skriver detta bara för att man ska nog ta det försiktigt att dömma andra människor då vi inte vet hur deras förhållande är och att det kanske knakar i fogarna och då är det kanske dumt att blanda sig i.

Bara min åsikt

:drinks: TRookie

Ändrades av TRookie
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det skrivs ju om Thaitjers dåliga moral i den här tråden och själv tycker jag att den är väldigt överdriven, enligt mina erfarenheter är det högst 10% som ägnar sig åt att sälja sex och lever omoraliskt i Sverige, och själv tycker jag att det inte är någon skillnad på varken säljare eller köpares moral i dessa fall.

Övriga 90% lever helt normala liv och har inte en tanke på att bedra sin man eller att sälja sig och detta oavsett sin tidigare bakgrund i Thailand, för dom är det familjen i Sverige och Thailand som gäller och dom är beredda att arbeta hårt för att båda ska ha bra liv.

Men visst finns dom som bjuder ut sig på städernas krogar och som inte drar sig för att tjäna pengar på detta sätt, och det är dom som folk ser och detta smutsar ned övriga Thailändskors rykte, men enligt mig är dessa tjejer oftast singlar och endast undantagsvis har dom en man som vet vad dom sysslar med och accepterar detta.

Jag känner någon enstaka sådan man och han är nöjd med servicen i hemmet och slipper bo ensam och han har i gengäld fria händer att ta för sig bland bartjejerna i Thailand på sin semester.

Mvh Isan Lover

Skulle du tycka att det inte vore så mycket om 10% av de svenska tjejerna säljer sex och lever omoraliskt i Sverige?

Eftersom thailändskor är en minoritetsgrupp sticker de ut mera och förstör mycket för sina landsmänninnor och deras anhöriga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur TS samvete hade fungerat ifall han "vetat" om att en man varit otrogen mot sin thaifru Gf i Pattaya?

Hade han haft samma samvetskval gentemot en thai kvinna . (spekulerar att TS i såfall förstås känner både man och kvinna.Har förstått att TS har många bekanta med thaifruar gf då han har bott i Pattaya)

Eller ser TS då mellan fingrarna då det är en man som hoppar över skaklarna...

Det vore tråkigt gentemot thaikvinnan då spekulativt alla vet vad mannen sysslar med inklusive TS själv...

Skriver detta bara för att man ska nog ta det försiktigt att dömma andra människor då vi inte vet hur deras förhållande är och att det kanske knakar i fogarna och då är det kanske dumt att blanda sig i.

Bara min åsikt

:drinks: TRookie

Hade jag kunnat ge dig 10 +karma för detta inlägg så skulle jag gjort det.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det skrivs ju om Thaitjers dåliga moral i den här tråden och själv tycker jag att den är väldigt överdriven, enligt mina erfarenheter är det högst 10% som ägnar sig åt att sälja sex och lever omoraliskt i Sverige, och själv tycker jag att det inte är någon skillnad på varken säljare eller köpares moral i dessa fall.

Övriga 90% lever helt normala liv och har inte en tanke på att bedra sin man eller att sälja sig och detta oavsett sin tidigare bakgrund i Thailand, för dom är det familjen i Sverige och Thailand som gäller och dom är beredda att arbeta hårt för att båda ska ha bra liv.

Men visst finns dom som bjuder ut sig på städernas krogar och som inte drar sig för att tjäna pengar på detta sätt, och det är dom som folk ser och detta smutsar ned övriga Thailändskors rykte, men enligt mig är dessa tjejer oftast singlar och endast undantagsvis har dom en man som vet vad dom sysslar med och accepterar detta.

Jag känner någon enstaka sådan man och han är nöjd med servicen i hemmet och slipper bo ensam och han har i gengäld fria händer att ta för sig bland bartjejerna i Thailand på sin semester.

Mvh Isan Lover

1o% är väl en hel del även om jag tror att den egentliga siffran är högre. Bor förvisso i GBG och gör mina antaganden utifrån vad jag sett och ser där. Även om jag självklart inte har några siffror på det är det betydligt fler än 10% som hittar på dumheter. Det behöver dock inte vara prostitution utan är nog i de flesta fall mer spel, share eller andra lån som ballar ut. Har uppgåtts med thaigäng av betydligt skiftande kaliber i Gbg. Om man endast har umgåtts i kretsar där allt fungerar bra så förledds man lätt att tro att det är ett fåtal som ställer till problem. Det räcker att man har umgås en del i "fel" kretsar av thai och skrapar lite på ytan så rämnar hela den rosenskimmrande bilden. Spel, låneversamhet och till slut då även ibland prostitution är mycket utbrett i ganska stora kretsar i storstaden Gbg.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...