bond1 Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Någon som har erfarenhet av SAS Eurobonus eller liknande kort där man får bonus på inköp av skilda slag för att sedan användas till resor? Någon som använder något detta kort eller liknande? Exempel: SAS Eurobonus Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Jag har Eurobonus MasterCard , funkar bra och fyller på poängsaldot. 100 poäng om man handlar för 1000kr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kokos Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Kör på OKQ8-visakort då får du 1% i bonus på alla inköp bonusen kan lösas in mot kontanter. (statoil-mastercard har också 1% om du är guldkund). Båda korten är gratis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Använder SAS Eurobonus med Mastercard. Poängen räcker till anslutningsflyg från Umeå till Stockholm, Köpenhamn eller Helsingfors flera gånger per år, som passar mig bra för mina Thailands resor Vid uttag av resa med poäng, åker man bara på att betala på flygskatten. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Någon som har erfarenhet av SAS Eurobonus eller liknande kort där man får bonus på inköp av skilda slag för att sedan användas till resor? Någon som använder något detta kort eller liknande? Exempel: SAS Eurobonus Kan man köpa en resa på inte SAS flyg och få bonus på beloppet? Tex. Thai CPH - BKK? 6000 - 10000 sek. Eller LF CPH - FRA - BKK? resor med Öresundstågen. pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Maj 8, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8, 2011 Kan man köpa en resa på inte SAS flyg och få bonus på beloppet? Tex. Thai CPH - BKK? 6000 - 10000 sek. Eller LF CPH - FRA - BKK? resor med Öresundstågen. pigge01 Ja så måste det väl vara. Bonuspoäng på alla köp. Eller? Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 (ändrad) Kort kopplade till flygbolag gäller naturligtvis för allt man köper, ovsett om det är mjölk, bensin, flygbiljetter med andra bolag eller något annat. Själv har jag haft British Airways visakort sedan början av nittiotalet. Samma bonus där, en mile per 10 SEK. Har blivit ett par "gratis" resor genom åren. Men som Leifen skrev, man åker numera på att betala flygskatt. Och det kan bli ganska kostsamt, beror på antalet flygplatser man behöver passera, jag har (ännu) aldrig hittat en lista på flygplatsavgifter. Finns den? Eller är det flygbolagen som ensidigt ger ett pris? När det gäller BA så har de inga bonusresor numera i december samt att det är svårt att hitta anslutningsflyg hem från London utan att behöva vänta en dag på Heathrow. På så vis är säkert SAS bättre. Men å får man ju sitta i obekväma stolar istället. /Sarne Ändrades Maj 8, 2011 av Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu