Jump to content
IGNORERAD

Thai Air


Towe

Recommended Posts

Guest paw-76

Man hör ju ibland att resenärer tycker att Thais service är kass,planen är gamla mm. Kan den dåliga servicen bero på att personalen på Thai tycker att flighter till Sverige och Danmark är dåliga,med fylla och annat? Är man inte glad på sitt arbete är det ju svårt att vara trevlig hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    9

  • Towe

    5

  • Sam sip sam

    4

  • Khemmarat

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

. Att jämföra tex. BC med Quatar (dit man kan göra direktuppgradering) jämfört med Thai och deras helsunkiga P.E är lite som att jämföra mögelost med möglig ost - låter lika men milsvidd skillnad i realiteten.//

Bullseye!

:-)

post-6637-0-32083100-1303977053_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nja, bonussystemet är bra för vissa typer av resor men betydligt bättre för vissa andra bolag ibland. Dessutom kostar det dubbla uppgradering att ta sig till BC på Skandinavien-flighterna. P.E är rena skämtet jämfört med de allra flesta B.C avdelningar (orättvis jämförelse men Thais system är lite vrickat). Att jämföra tex. BC med Quatar (dit man kan göra direktuppgradering) jämfört med Thai och deras helsunkiga P.E är lite som att jämföra mögelost med möglig ost - låter lika men milsvidd skillnad i realiteten.

Vidare så är Thais lounger riktigt dåliga jämfört de allra flesta konkurrenterna.

Sen när är Emirates bäst? På Passanger Award-listan så hamnar de endast en placering över Thai på plats nr 8. Har flugit mkt Emirates senaste året och jämfört med tidigare har deras service-nivå rasat helt.

Quatar, som flyger till Stockholm, ligger dock högre på 3e plats efter Asiana och Singapore.

Vi föredrar faktiskt ett stopp mitt i med en liten unge nu förtiden. Att ha en eller två timmar att springa runt och härja på kan passa vissa ungar perfekt. Tex. Doha funkar perfekt för det tycker jag. 6 timmar mellan Bkk-Doha, 2 timmars break, och 6 timmar mellan Doha-Sthlm.

Hade inte jag haft så mkt Thai poäng via alla jobbresor hade vi förmodligen aldrig valt Thai igen.

Vad är det som är sunkigt med PE?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men nu är vi 3 st varav 2 av oss är ganska långa , hade velat sitta vid nödutgång men se det gick inte, det vara bara för 3 månaders. Förstår inte vad längden på resan har med sittlpatsen att göra, det är ekonomiplats oxå. Kanske dax att hitta nåt annat att åka med fast bekvämt att åka direkt, och det vet nog Thai om så dom kan göra lite som dom vill.

3 månader biljetter är dyrare. Dyrare biljett fler(bättre) säten att välja mellan. Vad är konstigt med det?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, bonussystemet är bra för vissa typer av resor men betydligt bättre för vissa andra bolag ibland. Dessutom kostar det dubbla uppgradering att ta sig till BC på Skandinavien-flighterna. P.E är rena skämtet jämfört med de allra flesta B.C avdelningar (orättvis jämförelse men Thais system är lite vrickat). Att jämföra tex. BC med Quatar (dit man kan göra direktuppgradering) jämfört med Thai och deras helsunkiga P.E är lite som att jämföra mögelost med möglig ost - låter lika men milsvidd skillnad i realiteten.

Kan inte hålla med dig Wille.

Vill påminna om att TG business är gamla första klass, Premium Economy är gamla business klass. TG följde SAS exempel, tog bort första klass, införde PE.

Vidare så är Thais lounger riktigt dåliga jämfört de allra flesta konkurrenterna.

Min erfarenhet av TG lounger är Bangkok, international och inrikes loungerna. Jag tycker bägge är klart godkända. TG Guld lounge enda stället jag fått fotmassage en morgon vid transit från Köpenhamn på väg till Goungshou. Dessutom gratis :-)

Sen när är Emirates bäst? På Passanger Award-listan så hamnar de endast en placering över Thai på plats nr 8. Har flugit mkt Emirates senaste året och jämfört med tidigare har deras service-nivå rasat helt.

Wille, jag håller med ;-) Emirates har gått ned, var outstanding på nittiotalet, tappat stinget.

Quatar, som flyger till Stockholm, ligger dock högre på 3e plats efter Asiana och Singapore.

Qatar har nya plan, frächt och snyggt. Modernaste IE utrustning, 200 filmer att välja på. Vill vara högsta klass, men har en bra bit kvar innan kabinpersonalen når upp till toppnivå.

Vi föredrar faktiskt ett stopp mitt i med en liten unge nu förtiden. Att ha en eller två timmar att springa runt och härja på kan passa vissa ungar perfekt. Tex. Doha funkar perfekt för det tycker jag. 6 timmar mellan Bkk-Doha, 2 timmars break, och 6 timmar mellan Doha-Sthlm.

Håller med igen ;-), skönt att sträcka på benen. Men Doha idag är ingen höjdarflygplats, blir säkert bättre när den nya blir färdig..vilket verkar ta tid.

Hade inte jag haft så mkt Thai poäng via alla jobbresor hade vi förmodligen aldrig valt Thai igen.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja måste nog ringa till Thai´s kontor i stockholm och kolla med dom, men det är vad jade travel sa när vi köpte biljetterna. Men det är nya regler hela tiden, om 3månaders ska ha finplatserna så kan dom ju lika gärna skippa 1 månaders om det e bara pengar det handlar om, alla har ju inte möjlighet och åka långresa. Vi som åker kortresa måste ju oxå ha rätt att sitta bra. Vi sitter ju samma tid på planet

Link to comment
Dela på andra sajter

De som är borta längre tid än 30 dagar kan gott sitta lite sämre och trängre, de har ju mer tid för återhämtning innan hemresan. :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

ja måste nog ringa till Thai´s kontor i stockholm och kolla med dom, men det är vad jade travel sa när vi köpte biljetterna. Men det är nya regler hela tiden, om 3månaders ska ha finplatserna så kan dom ju lika gärna skippa 1 månaders om det e bara pengar det handlar om, alla har ju inte möjlighet och åka långresa. Vi som åker kortresa måste ju oxå ha rätt att sitta bra. Vi sitter ju samma tid på planet

Om du inte tycker att det är de som betalar mest som ska ha de bästa platserna vilka är det då som ska ha dem? Kanske något av alternativen nedan är bättre, för självklart ska inte flygbolagen gynna de de tjänar pengar på, det är ju orättvist:

De som är snyggast

De som är äldst

De med flest högskolepoäng

De som kör Volvo

De med slutsiffra 9

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

ja måste nog ringa till Thai´s kontor i stockholm och kolla med dom, men det är vad jade travel sa när vi köpte biljetterna. Men det är nya regler hela tiden, om 3månaders ska ha finplatserna så kan dom ju lika gärna skippa 1 månaders om det e bara pengar det handlar om, alla har ju inte möjlighet och åka långresa. Vi som åker kortresa måste ju oxå ha rätt att sitta bra. Vi sitter ju samma tid på planet

Köp en 3 månaders biljett då, du behöver inte vara borta 3månader för det, angående nödutgång så är dom inte så bra mer en du har fri benplats, stolarna är smalare pga matbrickan sitter i armstödet och stolen längst in är helt värdelös får man sitta på sned pga nödutgångsluckan tar upp halva platsen

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

De som betalar mest sitter väl sedan länge på de bästa platserna?

Längst fram och en trappa upp om jag inte missminner mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

De som betalar mest sitter väl sedan länge på de bästa platserna?

Längst fram och en trappa upp om jag inte missminner mig.

Generellt sett så är det så men den dyraste ekonomibiljetten kostar ofta mer än den billigaste businessbiljetten. Det finns väl runt 10 olika bokningsklasser bara för ekonomiklass och då är det väl inte mer än rätt att de med den dyrare biljetten får lov att välja plats först, annars får vi tillämpa något av de andra förslagen jag gav ovan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du flugit något alternativ till Thai förutom de två resorna med SAS?

Nej wille!

Jag har inte behövt!

Hade Thai Guld i tre år!

Nu bara Silver.

Direkt är direkt även om jag saknar en avgång vig 18,30-19,30 från Kastrup.

Tycker att 14,30 är lite tidigt Att komma till Bangkok före 6,00

Är onödigt tidigt en timma senare hade inte skadat.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Om du inte tycker att det är de som betalar mest som ska ha de bästa platserna vilka är det då som ska ha dem? Kanske något av alternativen nedan är bättre, för självklart ska inte flygbolagen gynna de de tjänar pengar på, det är ju orättvist:

De som är snyggast

De som är äldst

De med flest högskolepoäng

De som kör Volvo

De med slutsiffra 9

Jag tycker att de som är bäst på att raljera ska ha dom.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

"Flyger lite i tjänsten senast Sundsvall-Ängelholm Byte på ARN.

Det jag vet är att Thai är mycket bättre är SAS!

PÅ alla flygningar jag gjort!"

Det var som fan...............Flyger Thai den sträckan också :great:

;);) ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

"Flyger lite i tjänsten senast Sundsvall-Ängelholm Byte på ARN.

Det jag vet är att Thai är mycket bättre är SAS!

PÅ alla flygningar jag gjort!"

Det var som fan...............Flyger Thai den sträckan också :great:

;););)

Men inte direkt :rotfl:

Byte på Arlanda

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Nu förstår jag! När de bogserade in Thai´s 747 idag så kom de från inrikesterminalen .......nu föll bitarna på plats

post-3485-0-12104700-1304005793_thumb.jp

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Direkt är direkt även om jag saknar en avgång vig 18,30-19,30 från Kastrup.

Tycker att 14,30 är lite tidigt Att komma till Bangkok före 6,00

Är onödigt tidigt en timma senare hade inte skadat.

pigge01

Misstänker att det har att göra med anslutningarna från BKK. De flesta flygen från BKK vidare österut går på morgonen. Kortare byten ger bättre träffar i bokningsystemen = attraktivare att sälja.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Tove

Nu förstår jag din fråga. Du ville ha dom bästa platserna till billigaste priset. Då är min uppfatting att du inte ska välja Thai. Det finns ett antal guld platser på planet. Dom finns aldrig för dom billiga biljetterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ointressant, vad din fru åker för och vad SAS står för , jag skall åka

första veckan i januari 2012 o stanna 3 månader med fru o 1åring, med Thai 23000sek

med Austrian 15000 Sek skillnad i restid totalt 5 timmar . Austrian har nyare plan, men av hänsyn till lilla gubben

o mej själv (gillar inte att kasta bort tid ) åker jag än en gång med Thai.

Förmodligen sista gången .

mvh

5 timmars skillnad i restid mot en besparing på 15.000 kronor?

Tid är pengar, i detta fallet 3000 kronor i timman, eller 1000 var om ni är 3 som reser.

Har ingen aning om vad ni tjänar, men för många svenska familjer tar det flera veckor att tjäna 15.000, och ännu längre att spara såpass.

ville bara säga att 5 timmar på en modern flygplats med lite shopping och restauranger inte behöver vara så smärtsamt, speciellt inte om man kan räkna in 15.000 spänn (en medelårslön i Thailand om man skall tro vissa... eller 3-4 bath guld)) att shoppa för "gratis".

Lita inte på mig, fråga frugan vilket hon föredrar :whistle:

Det är möjligt att Austrian bara var 8000 billigare, fast din text är oklar, i såfall kan du halvera mina beräkningar, tex bara 2 bath guld gratis.

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Norwegian idag.

När kommer er långdistanssatsning bli verklighet och vart ska ni flyga?

”De två första långdistansflygen har vi redan kontrakterat, två Boeing Dreamliner 787. Vi räknar med att vi kommer att starta långdistansflygen sent nästa år eller tidigt 2013. Vilka destinationer det kommer att handla om beror på när vi väljer att börja flyga långdistans. Är vi i vintersäsong är det naturligt att starta Bangkok. Om det är sommarsäsong är det mer naturligt att starta New York”, säger Björn Kjos.

Ha en bra dag alla önskar Pust.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmars skillnad i restid mot en besparing på 15.000 kronor?

Tid är pengar, i detta fallet 3000 kronor i timman, eller 1000 var om ni är 3 som reser.

Har ingen aning om vad ni tjänar, men för många svenska familjer tar det flera veckor att tjäna 15.000, och ännu längre att spara såpass.

ville bara säga att 5 timmar på en modern flygplats med lite shopping och restauranger inte behöver vara så smärtsamt, speciellt inte om man kan räkna in 15.000 spänn (en medelårslön i Thailand om man skall tro vissa... eller 3-4 bath guld)) att shoppa för "gratis".

Lita inte på mig, fråga frugan vilket hon föredrar :whistle:

Det är möjligt att Austrian bara var 8000 billigare, fast din text är oklar, i såfall kan du halvera mina beräkningar, tex bara 2 bath guld gratis.

Ett icke obetydande incitament för att flyga direkt är att jag inte precis älskar att flyga så att eliminera ett antal

"upp och ner" är inte helt fel, och får gärna kosta lite extra.

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

ja måste nog ringa till Thai´s kontor i stockholm och kolla med dom, men det är vad jade travel sa när vi köpte biljetterna. Men det är nya regler hela tiden, om 3månaders ska ha finplatserna så kan dom ju lika gärna skippa 1 månaders om det e bara pengar det handlar om, alla har ju inte möjlighet och åka långresa. Vi som åker kortresa måste ju oxå ha rätt att sitta bra. Vi sitter ju samma tid på planet

Jag förstår faktiskt inte vad som är så stort problem. Vad är det som är så mycket bättre med platserna långt fram? Jag har suttit både långt fram och långt bak i ekonomi och kan inte påminna mig att de bakre platserna skulle vara nämnvärt sämre. Om nu bakre delen anses vara sämre vilka är det då som skall sitta där om inte de med de billigaste biljetterna?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...