Jump to content
IGNORERAD

Lågprisbiljett på Thaiairways


Tallviking

Recommended Posts

swedenfarang

Tack. Då blir det till att åka i den gamla inredningen om 1 månad då. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 136
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    27

  • Sam sip sam

    10

  • leifen

    10

  • GammalDansken

    9

Mest aktiva i denna tråd

GammalDansken

Tror inte det, inte SAS, ThaiAirways eller Finnair iallafall. (om Du menar longhaul)

Är det överhuvudtaget teknisk möjligt, 9000 meter över, säg, Afghanistan ?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack. Då blir det till att åka i den gamla inredningen om 1 månad då. :)

Vilket datum skall du åka ner? Åker själv den 7/7.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det överhuvudtaget teknisk möjligt, 9000 meter över, säg, Afghanistan ?

Satelliter går väl att nå även 9000 meter över Afganistan så varför skulle det inte vara tekniskt möjligt?

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Satelliter går väl att nå även 9000 meter över Afganistan så varför skulle det inte vara tekniskt möjligt?

Att ta emot data från en sattelit är en sak, men att skicka, t.ex. begäran om att få se en viss hemsida, en annan.

De sattelituppkopplingar jag testat på marken har tagit emot data från satteliter men skickandet tagits hand om

av modemuppkoppling till leverantören.

Enbart den stora hastigheten bör väl allt annat lika innebära talrika byten av leverantörssattelit.

Undrar om det inte behövs någon form av radiolänk för att realisera internet i flygplanen.

och att fixa det 1 mil ovanför Afghanistan.

Någon som till skillnad från undertecknade har tillgång till annat än gissningar?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har du fakta så slipper du gissa.

http://wlanbook.com/how-does-airplane-wifi-work/

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Här har du fakta så slipper du gissa.

http://wlanbook.com/...lane-wifi-work/

//Broskan

Inte så mycket att läsa där, men ett av två system funkar ungefär som jag beskrivit

dvs med kontakt till markbaserat Internet.

Det andra systemet som funkar enbart med hjälp av satteliter kallas Row 44.

Det används bl.a. av Norwegian och kräver tillstånd i varje lands luftrum.

Det enda bolaget som hittills implementerat systemet på transatlantiska och trans-asiatiska flygningar

är ett privat rysk flygbolag med namnet Transaero Airlines.

Det lär dröja innan vi får tillgång till Internet över Afghanistan och Iran :-)

Om inte Norwegian fixar det förstås.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem ids bry sig om internet då man alltid måste använda skiten i jobbet. Jag sover om jagkan då man är i luften. Om det mot förmodan inte funkar dricker man en grogg till

måste det få va. int i h..vete mäste man surfa på flyg det skall man göra i vatten ha de bäst mange..

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så mycket att läsa där, men ett av två system funkar ungefär som jag beskrivit

dvs med kontakt till markbaserat Internet.

Det andra systemet som funkar enbart med hjälp av satteliter kallas Row 44.

Det används bl.a. av Norwegian och kräver tillstånd i varje lands luftrum.

Det enda bolaget som hittills implementerat systemet på transatlantiska och trans-asiatiska flygningar

är ett privat rysk flygbolag med namnet Transaero Airlines.

Det lär dröja innan vi får tillgång till Internet över Afghanistan och Iran :-)

Om inte Norwegian fixar det förstås.

mvh

Mycket möjligt att det dröjer men knappast för att det skulle vara tekninskt omöjligt :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Guest Oregistrerad knasen

Du måste ju passera tullen med dina väskor när du passerar genom gränsen in i Schengen

Funkar inte på en liten inrikesflygplats på ett inrikesflyg fullt med andra passagerare som bara flugit inrikes (och därmed INTE skall passera någon tull)

Hur skall man sortera ut vilka passagerare som skall tulla och vilka som inte skall ?

Nu är jag inte insatt i hur själva tullandet fungerar, men jag vet att ALLT bagage som kommer med Norwegian utrikes på Arlanda körs över till inrikesplanen efter att taggen har screenats och bagaget godkänts, annars skickas det upp på bandet för att röntgas/undersökas och kommer därefter ner igen och körs över. Det inkluderar även bagage från non-schengen destinationer som tex Tel Aviv, London mfl. Så då borde ju även framtida Bkk-resenärerna slippa kånka väskan själv mellan terminalerna om de flyger med Norwegian hela vägen, dvs sk kopplade biljetter.. Det du Pigge, tänk vad smidigt det kan vara att flyga via Arlanda :P

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vem ids bry sig om internet då man alltid måste använda skiten i jobbet. Jag sover om jagkan då man är i luften. Om det mot förmodan inte funkar dricker man en grogg till

måste det få va. int i h..vete mäste man surfa på flyg det skall man göra i vatten ha de bäst mange..

Småjobbigt när stolsgrannen börjar porrssurfa som uppvärmning inför semestern.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att återknyta lite till trådrubriken så kommer "lågprisdivisionen" av Thai Airways ,alltså Thai Smile, att dra igång sin verksamhet nu på lördag den 7:de.

Först ut är Bangkok-Macau.

Thai Smile är inget helt eget lågprisbolag. Flighterna kommer att ha Thai Airways vanliga TG nummer och bonuspoäng kommer att utdelas. Priserna kommer dock att vara något lägre.

Dessutom kommer de att använda sprillans nya Airbus 320!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...