Jump to content
IGNORERAD

Lågprisbiljett på Thaiairways


Tallviking

Recommended Posts

Det som retar mest, bortsett från det uppenbara, att Arlanda ligger nästan lika nära Stockholm som Bromma, är,

att den övervikt som trevlig Thai Airways personal låter passera med ett smil i Bangkok

kostar 800 spänn när det på sin väg till Sveriges framsida ska checkas in igen hos en snorkig SAS-anställd 08'a.

Exakt! Det måste väl vara upp till passagerarna att ta med det bagage dom önskar, oavsett vikt.

Sådana saker som incheckad vikt i förhållande till planets flygegenskaper är säkert bara trams.

A.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 136
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    27

  • Sam sip sam

    10

  • leifen

    10

  • GammalDansken

    9

Mest aktiva i denna tråd

Mycket handlar om pengar!

Det är ofta billigare via Arlanda än från Kastrup.

I ren restid så kan det kvitta Bostaden - Kastrup. eller till Arlanda

Bostaden - flygplatsen, med buss/ båt-tåg eller tåg / buss kan vara den samma.

Hälsar pigge01

Den som är snål får oftast bära bördan själv :crazy:

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket handlar om pengar!

...

Bra,Pigge,

varför inte ta steget fullt ut och börja överväga även andra flygbolag i din kalkyl.

Jag kan lova dig att du då aldrig mera behöver sätta din fot på Arlanda igen. Det finns alltid billigare resor från Kastrup än de billigaste resor från Arlanda med Thai Airways.

Och de många tusenlappar som du sparar in överväger alla gånger de marginella (och skenbara) fördelar med ett direktflyg. Personligen anser jag det närmast som en bestraffning att behöva sitta 10 timmar och mer i sardinburken. Att kunna bryta upp den långa restiden i hanterbara etapper och samtidigt få chansen att uppleva nya spännande miljöer vid ett kortare uppehåll betraktar jag och säkert många andra mera som en fördel. Att då även få bra betalt med ett lägre biljettpris kan inte kännas fel...

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra,Pigge,

varför inte ta steget fullt ut och börja överväga även andra flygbolag i din kalkyl.

Jag kan lova dig att du då aldrig mera behöver sätta din fot på Arlanda igen. Det finns alltid billigare resor från Kastrup än de billigaste resor från Arlanda med Thai Airways.

Och de många tusenlappar som du sparar in överväger alla gånger de marginella (och skenbara) fördelar med ett direktflyg. Personligen anser jag det närmast som en bestraffning att behöva sitta 10 timmar och mer i sardinburken. Att kunna bryta upp den långa restiden i hanterbara etapper och samtidigt få chansen att uppleva nya spännande miljöer vid ett kortare uppehåll betraktar jag och säkert många andra mera som en fördel. Att då även få bra betalt med ett lägre biljettpris kan inte kännas fel...

//Singha711

Det ligger lite i det du skriver.

Speciellt om man flyger lite.

Men jag tycker att thais PE är prisvärt.

Nu mera ska jag till Manila.

Så ett byte till gör det jobbigare.

Sedan är det skit plan Doha - Skandinavien, på Qatar.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan är det skit plan Doha - Skandinavien, på Qatar.

Hälsar pigge01

Ja, då är det ju tur att Thai kör med bästa flottan mellan skandinavien och Bkk...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Jag håller med Singha 711.

Andra alternativ än Thaiair lönar sig ofta.

Thaiair vill ha nästan 11000kr för en tvåmånaders biljett i dec.

Jag valde Air China för 5865 för samma tid.

Då får jag sträcka på benen i Peking å slipper lååång tid i planet.

Jag tycker dessutom att Air China har bättre service i den sk. apklassen.

Och attt planen är frächare än Thais slitna flotta.

Sen kan jag ha skoj för pengarna jag får över.

mvh Mr N-N

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är flygtiden till Beijing lika lång som till Bangkok..

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Nu är flygtiden till Beijing lika lång som till Bangkok..

Då måste jag se till att få min klocka ombyggd.

För det skiljer minst en timme i flygtid enl flygupplysn.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

nästan lika lång då, men lång....

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag håller med Singha 711.

Andra alternativ än Thaiair lönar sig ofta.

Thaiair vill ha nästan 11000kr för en tvåmånaders biljett i dec.

Jag valde Air China för 5865 för samma tid.

Då får jag sträcka på benen i Peking å slipper lååång tid i planet.

Jag tycker dessutom att Air China har bättre service i den sk. apklassen.

Och attt planen är frächare än Thais slitna flotta.

Sen kan jag ha skoj för pengarna jag får över.

mvh Mr N-N

Ofta är väl att ta i. Själv så åker jag oftast bara 3 veckor och då är oftast Thai det bästa alternativet om man inte vlill sitta och ruttna på en flygplats en massa timmar för att spara en femhundring.. Angående inredning så flög jag med Sas i vintras och hade egen skärm och speldosa i sätet och får nog påstå att det är grovt överskattat såvida man inte tycker om att stirra in i ett rutnät, vilket jävla skämt :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe läser man tråden så är det ju rörande att se vilket komplex till sthlm(rikets centrum) som vissa skåningar bär på.

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag håller med Singha 711.

Andra alternativ än Thaiair lönar sig ofta.

Thaiair vill ha nästan 11000kr för en tvåmånaders biljett i dec.

Jag valde Air China för 5865 för samma tid.

Då får jag sträcka på benen i Peking å slipper lååång tid i planet.

Jag tycker dessutom att Air China har bättre service i den sk. apklassen.

Och attt planen är frächare än Thais slitna flotta.

Sen kan jag ha skoj för pengarna jag får över.

mvh Mr N-N

Ja det tar väl 9 timmar till peking och 10 till Bangkok så står nog ut den timmen också sedan kan jag sträcka på benen ända tills jag åker hem

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Ofta är väl att ta i. Själv så åker jag oftast bara 3 veckor och då är oftast Thai det bästa alternativet om man inte vlill sitta och ruttna på en flygplats en massa timmar för att spara en femhundring.. Angående inredning så flög jag med Sas i vintras och hade egen skärm och speldosa i sätet och får nog påstå att det är grovt överskattat såvida man inte tycker om att stirra in i ett rutnät, vilket jävla skämt :rotfl:

Ja där är nog Thai konkurenskraftiga.

Jag åker inte så korta resor så därför blir det större prisskillnader för mig än 500kr.

Åkte med SAS -10 å de blir det inget mer av för mig.

Jag behöver inte egen TV, försöker alltid sova

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ofta är väl att ta i. Själv så åker jag oftast bara 3 veckor och då är oftast Thai det bästa alternativet om man inte vlill sitta och ruttna på en flygplats en massa timmar för att spara en femhundring.. Angående inredning så flög jag med Sas i vintras och hade egen skärm och speldosa i sätet och får nog påstå att det är grovt överskattat såvida man inte tycker om att stirra in i ett rutnät, vilket jävla skämt :rotfl:

Stirra in i rutnät.

Luffarschack förhelvete!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, då är det ju tur att Thai kör med bästa flottan mellan skandinavien och Bkk...

Ja det gör dom rev inredning 2010-2012.

Det är i Höst helt klart.

De 6 nyaste bygges om nu i år!

Samtliga stolar bytes. Visa redan efter 9år i drift!

Det du!

10,1" speldosor och 33-34" mot övrigas 32" mellan sätena!

Hälsar pige01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ofta är väl att ta i. Själv så åker jag oftast bara 3 veckor och då är oftast Thai det bästa alternativet om man inte vlill sitta och ruttna på en flygplats en massa timmar för att spara en femhundring.. Angående inredning så flög jag med Sas i vintras och hade egen skärm och speldosa i sätet och får nog påstå att det är grovt överskattat såvida man inte tycker om att stirra in i ett rutnät, vilket jävla skämt :rotfl:

Håller med dig!

Att flyga den 9/6 hem den 26/6 Kastrup - Manila =

8,494.12 SEK i Q-klass

6,887.87 SEK i W-klass

Detta är ett bra pris!

http://www.thaiairwa...can_explore.htm

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hehe läser man tråden så är det ju rörande att se vilket komplex till sthlm(rikets centrum) som vissa skåningar bär på.

De har fakta, min vän.

Det är stockholmarna som gör misstaget att tro att Stockholm är lika bra som andra platser i landet :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Ja det gör dom rev inredning 2010-2012.

Det är i Höst helt klart.

De 6 nyaste bygges om nu i år!

Samtliga stolar bytes. Visa redan efter 9år i drift!

Det du!

10,1" speldosor och 33-34" mot övrigas 32" mellan sätena!

Hälsar pige01

Finns det nåt exakt datum när det är klart för rutten Sthlm-BKK?

Provade att söka både här och på google men lyckades inte hitta något direkt besked.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det nåt exakt datum när det är klart för rutten Sthlm-BKK?

Provade att söka både här och på google men lyckades inte hitta något direkt besked.

Nej men till hösten är det klart.

Det är ju inget jag bryr mig mycket om.

Det finnes på SAS gamla A340-300.

Åkte senas med den 2005.

Ingen vidare filmer visades. '

Egen dator är det som gäller nu.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det något bolag som erbjuder fritt Wi-Fi? Norwegan hade det när jag flög inrikes i veckan, mycket uppskattat

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Är det något bolag som erbjuder fritt Wi-Fi? Norwegan hade det när jag flög inrikes i veckan, mycket uppskattat

Tror inte det, inte SAS, ThaiAirways eller Finnair iallafall. (om Du menar longhaul)
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Bra,Pigge,

varför inte ta steget fullt ut och börja överväga även andra flygbolag i din kalkyl.

Jag kan lova dig att du då aldrig mera behöver sätta din fot på Arlanda igen. Det finns alltid billigare resor från Kastrup än de billigaste resor från Arlanda med Thai Airways.

Och de många tusenlappar som du sparar in överväger alla gånger de marginella (och skenbara) fördelar med ett direktflyg. Personligen anser jag det närmast som en bestraffning att behöva sitta 10 timmar och mer i sardinburken. Att kunna bryta upp den långa restiden i hanterbara etapper och samtidigt få chansen att uppleva nya spännande miljöer vid ett kortare uppehåll betraktar jag och säkert många andra mera som en fördel. Att då även få bra betalt med ett lägre biljettpris kan inte kännas fel...

//Singha711

Var hittar du bäst priser från CPH? Samma siter (Seat24, Travellink mfl?) där man söker på priser från Sverige. Har du hittat någon annan site?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Finns inte en chans att Göteborgare jobbar på SAS.

Bolaget håller ju för tusan på att gå omkull.

Ja just därför! :lipa::giggle:

Färre latmaskar och fler Stockholmare på SAS så vi någon gång kan få lönsamhet i detta bolag!! :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det nåt exakt datum när det är klart för rutten Sthlm-BKK?

Provade att söka både här och på google men lyckades inte hitta något direkt besked.

Arlanda kommer att tillfälligt få speldosor 16-27 oktober, därefter inte klart.Kommer även att få den "nygamla" inredningen i First och Biz som tex har gått på Frankfurt mellan 16 Augusti till 15 Oktober.

Köpenhamn får speldosor 16 Augusti till 27 Oktober och "Frankfurt-plan" 1 Juni till 15 Augusti dvs det blir en jäkligt schysst PE och Biz-produkt.

Så är det iaf tänkt.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...