Jump to content
IGNORERAD

Lågprisbiljett på Thaiairways


Tallviking

Recommended Posts

Tittade på thaiairways och hittade inga billiga biljetter från det datumet jag önskar 15 sep till 15 feb från GBG till Phuket.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 136
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    27

  • Sam sip sam

    10

  • leifen

    10

  • GammalDansken

    9

Mest aktiva i denna tråd

John Khonken

Vi får 30 kg var utan kort(jag har silver) Eftersom vi köpt dyrare biljetter i sommar så fick alla 30 kg. Jag har silverkort . kanske jag får 40 kg då. Det vet jag ej

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Vi får 30 kg var utan kort(jag har silver) Eftersom vi köpt dyrare biljetter i sommar så fick alla 30 kg. Jag har silverkort . kanske jag får 40 kg då. Det vet jag ej

Du har väl köpt en pe biljett och står det 30 kg på den så får du ha 10 kg till med silverkortet alltså 40 kg

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har väl köpt en pe biljett och står det 30 kg på den så får du ha 10 kg till med silverkortet alltså 40 kg

Tänk på att vid uppdatering gäller 20kg!

Detta står i en av mina gamla resor!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tänk på att vid uppdatering gäller 20kg!

Detta står i en av mina gamla resor!

pigge01

Om du tänker på uppgradering så gäller 30 i pe + 10 för silver , jag har uppgraderat ett flertal ggr senast nu i mars

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tänker på uppgradering så gäller 30 i pe + 10 för silver , jag har uppgraderat ett flertal ggr senast nu i mars

Nej via bonus-poäng.

Denna kampanj är inte för oss.

Vi får ta det lite dyrare via Nonki-air!

Att släpa bagage på hemresan är ointressant

ARN5 - ANN4 P.G.A. SAS usla service på Arlanda.

Bagage inlämning saknas för inrikes direkt efter Tullen!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej via bonus-poäng.

Denna kampanj är inte för oss.

Vi får ta det lite dyrare via Nonki-air!

Att släpa bagage på hemresan är ointressant

ARN5 - ANN4 P.G.A. SAS usla service på Arlanda.

Bagage inlämning saknas för inrikes direkt efter Tullen!

pigge01

Det är väl Swedavia (ex. Luftfartsverket) som har usel sevise på Arlanda.

Dom äger och driver flygplatsen, och inte SAS som är en flygoperatör som andra.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl Swedavia (ex. Luftfartsverket) som har usel sevise på Arlanda.

Dom äger och driver flygplatsen, och inte SAS som är en flygoperatör som andra.

Leif

På min biljett står Thai och SAS och det är SAS som ska göra upp med Swedavia!

På utresan funkar det.

Dom skiter i kunderna! Stockholmarna är inte berörda!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Tullverkets regler du tänker på, att man måste ta ut bagaget på 5:an, gå genom tullen och checka in bagaget igen på 4:an.

Detta är för att Tullverket inte har personal på inrikesflygplatserna.

Utrikes bagage måste passera en Tull någonstans, och då är Arlanda statens lösning.

Tycker själv att det är skit, men skyller inte på SAS, samma sak när jag åker Nowegian från Arlanda till Umeå.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl Swedavia (ex. Luftfartsverket) som har usel sevise på Arlanda.

Dom äger och driver flygplatsen, och inte SAS som är en flygoperatör som andra.

Leif

Måste man mellanlanda på väg hem från Thailand skall man se till att man inte behöver flyga inrikes sista biten eftersom man krävs gå genom tullen vid första landningen i landet när man kommer från ett icke EU-land.

Detta har varken med SAS eller Swedavia att göra utan de tullregler som vi har. Jag brukar flyga till och från Landvetter och på utresan kan jag tänka mig att mellanlanda på Arlanda men på hemresan ser jag till att mellanlanda på Kastrup så att jag får med mig bagaget hela vägen och går genom tullen först på Landvetter.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Tullverkets regler du tänker på, att man måste ta ut bagaget på 5:an, gå genom tullen och checka in bagaget igen på 4:an.

Detta är för att Tullverket inte har personal på inrikesflygplatserna.

Utrikes bagage måste passera en Tull någonstans, och då är Arlanda statens lösning.

Tycker själv att det är skit, men skyller inte på SAS, samma sak när jag åker Nowegian från Arlanda till Umeå.

Leif

Det är skit av SAS att dom inte löst detta!

Till kundernas fördel!

Allt går att lösa om bara viljan finnes!

Denna vilja till kundservice finnes inte på SAS Sverige!

Allt annat är skitsnack!

Trucken går nästan tom tillbaka från 5-4

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste man mellanlanda på väg hem från Thailand skall man se till att man inte behöver flyga inrikes sista biten eftersom man krävs gå genom tullen vid första landningen i landet när man kommer från ett icke EU-land.

Detta har varken med SAS eller Swedavia att göra utan de tullregler som vi har. Jag brukar flyga till och från Landvetter och på utresan kan jag tänka mig att mellanlanda på Arlanda men på hemresan ser jag till att mellanlanda på Kastrup så att jag får med mig bagaget hela vägen och går genom tullen först på Landvetter.

Här är vi helt överens.

Jag har dock inga andra alternativ för Umeå.

Bara ogillla läget..

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är vi helt överens.

Jag har dock inga andra alternativ för Umeå.

Bara ogillla läget..

Leif

Ja vi är eniga!

Min flygplats är Ängelholm, 3mil.

Reserv Kastrup 6,5 mil via Helsingör och 8 mil övre bron.

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vi är eniga!

Min flygplats är Ängelholm, 3mil.

Reserv Kastrup 6,5 mil via Helsingör och 8 mil övre bron.

pigge01

För mig hade Kastrup i så fall varit mitt förstaval i alla lägen. Kastrup är mitt andrahandsval redan nu och då bor jag bara dryga milen från Landvetter. Jag har till och med valt att flyga direkt från Kastrup utan att ta vägen via Landvetter.

Som sagt så har SAS inget att göra med tullreglerna som gör att man måste tulla innan man reser inrikes. Gillar inte SAS själv men jag skyller inte allt på dom för det.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är vi helt överens.

Jag har dock inga andra alternativ för Umeå.

Bara ogillla läget..

Leif

Kanske inte det smidigaste och kanske har Finland samma problem med tullning innan inrikesresa men hur skulle flyg till Vaasa och båt till Umeå fungera?

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig hade Kastrup i så fall varit mitt förstaval i alla lägen. Kastrup är mitt andrahandsval redan nu och då bor jag bara dryga milen från Landvetter. Jag har till och med valt att flyga direkt från Kastrup utan att ta vägen via Landvetter.

Som sagt så har SAS inget att göra med tullreglerna som gör att man måste tulla innan man reser inrikes. Gillar inte SAS själv men jag skyller inte allt på dom för det.

Det påstår jag inte!

Men dom kan tillse att efter tullen det går att checka in bagaget direkt!

Så att man sliper att släpa på allt genom flygplatsen!!

Fatta detta!

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det påstår jag inte!

Men dom kan tillse att efter tullen det går att checka in bagaget direkt!

Så att man sliper att släpa på allt genom flygplatsen!!

Fatta detta!

pigge01

Vad är det för ett tonläge du har? Det är inga barn du diskuterar med. Skärp dej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för ett tonläge du har? Det är inga barn du diskuterar med. Skärp dej.

Ursäkta tonen men jag blev sur på Merlin!

Hade "Merlin" läst inlägg 38 i denna tråd så hade jag inte blivit sur!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har jag fått det bekräftat även från Thaiairways. Med silver status får man ta med sig 10 kg extra oavsett kampanjbiljett eller ej. I trådskaparen fall får han alltså ta med sig 30 kg incheckat bagage. Att det inte skulle vara så är alltså ett felaktigt ryckte.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

På min biljett står Thai och SAS och det är SAS som ska göra upp med Swedavia!

På utresan funkar det.

Dom skiter i kunderna! Stockholmarna är inte berörda!

pigge01

Sas erbjuder denna tjänst om man kommer med ett Sas utrikesflyg. Eftersom Sas inte flyger Arn- Bkk för närvarande så gäller detta alltså inte Thailandsresenärer. Swedavia har byggt extra Transferband med röntgen för att detta ska fungera och Stockholmarna som arbetar på Arlanda får utföra en massa extra jobb pga detta.

Så att beskylla Sas, Swedavia och Stockholmare för detta kan du nog lägga ner omg. Antar att den tjänsten skulle kosta en del att köpa in för tex Thaiairways, så jag antar att dom helt enkelt skiter i att deras kunder får konka på sina väskor och checka in dom på nytt.

Att det fungerar på utresan är inte så konstigt då inrikes baggage ej behöver tullas.

Har skrivit om detta förut http://www.maipenrai...bagage-arlanda/

Link to comment
Dela på andra sajter

Sas erbjuder denna tjänst om man kommer med ett Sas utrikesflyg. Eftersom Sas inte flyger Arn- Bkk för närvarande så gäller detta alltså inte Thailandsresenärer. Swedavia har byggt extra Transferband med röntgen för att detta ska fungera och Stockholmarna som arbetar på Arlanda får utföra en massa extra jobb pga detta.

Så att beskylla Sas, Swedavia och Stockholmare för detta kan du nog lägga ner omg. Antar att den tjänsten skulle kosta en del att köpa in för tex Thaiairways, så jag antar att dom helt enkelt skiter i att deras kunder får konka på sina väskor och checka in dom på nytt.

Att det fungerar på utresan är inte så konstigt då inrikes baggage ej behöver tullas.

Har skrivit om detta förut http://www.maipenrai...bagage-arlanda/

Jag skrev att Stockholmarna inte är berörda!

All flyga från Köpenhamn till Luleå samma problem!

Detta gör jag en till två gånger om året! Samma på Umeå och Östersund.

Då Ängelholms flyget inte går på lördagar så det passar.

Sturup (MMA) är transfer till Lund och tåg till Helsingborg mycket dyrare och passar dåligt i tid.

Så det är inte bara Thai flyget som beröres.

Att Tullen finnes är ett myndighets beslut!

Att ha en incheckning efter Tullen är ett kundbehov!

Som Arlanda inte vill uppfylla!

Och vi kunder får lida!

Bara att flytta runt utrustningen eller köpa nytt!

Höja Säkerhetsavgiften mer en tia för alla!

Så funkar det bra för alla som måste byta terminal vid resa med SAS!

Finnes viljan så löses detta!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har jag fått det bekräftat även från Thaiairways. Med silver status får man ta med sig 10 kg extra oavsett kampanjbiljett eller ej. I trådskaparen fall får han alltså ta med sig 30 kg incheckat bagage. Att det inte skulle vara så är alltså ett felaktigt ryckte.

Tack

Då åker klubborna med.

Bingo

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte det smidigaste och kanske har Finland samma problem med tullning innan inrikesresa men hur skulle flyg till Vaasa och båt till Umeå fungera?

Jag har inga problem att bära mitt bagage eller dra mitt bagage från en terminal till nästa. Jag har lätt väska hem. Jag lämnar kläder o.dy. i Thailand, till nästa gång.

Båten mellan Vasa och Umeå är ett riktigt skämt och tar nästan 500 kr i biljettpris samt 4 timmar i resa.

Arlanda till Umeå åker jag också för under 500 kr och tar 50 min.

Jag brukar använda Umeå- Arlanda- Bangkok, alt. Umeå- Arlanda- Köpenhamn-Bangkok och Umeå-Arlanda-Helsingfors- Bangkok.

Den som har det bästa priset åker jag med.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är naturligtvis inga större problem att dra tungt bagage från terminal 5 till 4 på Arlanda. Dock lite irriterande att stå i ännu en kö för att checka in det.

Jag skyller icke detta på flygbolagen... snarare Luftfartsverket som uppenbarligen anser det vara ett obetydligt problem. Nu har man under flera år byggt om Landvetter... och det blev väl fint. Men tanken att bygga en liten gång så att de som anländer via Stockholm utifrån EU kan gå direkt till utrikesterminalen för att hämta sitt bagage där var tydligen för ansträngande.

Det fungerar ju fint i Chiang Mai. Vi anländer Bangkok och visar våra pass där. Bagaget går vidare till Chiang Mai, och när man går av där så uppmanas man gå till utrikesterminalen för att hämta ut det, och därmed måste man även passera tullen. Flight BKK-CNX är ju ett inrikesflyg, men lastpersonalen i Chiang Mai är uppenbarligen kapabla att urskilja vad som är utrikes och inrikes bagage.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...