Jump to content
IGNORERAD

Militärkupp igen ?


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Skit samma hur det går till bara Thaksin kommer till makten och ordningen blir återställd, länge leve Thaksin hipp hipp hurra hurra

Hej

Det kan väl knappast gå till på ett värre sätt än dagens blodbesudlade regering, som aldrig någonsin hade varit nära makten utan en militärkupp, förjudna oppositions partier, 150 oppositions politiker som är förbjudna att arbeta politiskt, Thailands värsta censur historiskt, korrumperade domstolar som blundar ibland och ser saker som inte finns ibland beroende på vem det gynnar, press på småpartier ifrån Kungen närstående om att byta sida, och inte minst massakrer på civila i landets Demokratirörelse som vill ha fria val utan militär inblandning.

När Thaksins grupperingar har bildat regering så har det varit efter vunna val, eller bildande av koalitioner med dom som landets största parti, det är en viss skillnad minst sagt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 102
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    19

  • Tallviking

    15

  • Vaxet

    6

  • RoiET

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Det kan väl knappast gå till på ett värre sätt än dagens blodbesudlade regering, som aldrig någonsin hade varit nära makten utan en militärkupp, förjudna oppositions partier, 150 oppositions politiker som är förbjudna att arbeta politiskt, Thailands värsta censur historiskt, korrumperade domstolar som blundar ibland och ser saker som inte finns ibland beroende på vem det gynnar, press på småpartier ifrån Kungen närstående om att byta sida, och inte minst massakrer på civila i landets Demokratirörelse som vill ha fria val utan militär inblandning.

När Thaksins grupperingar har bildat regering så har det varit efter vunna val, eller bildande av koalitioner med dom som landets största parti, det är en viss skillnad minst sagt.

Mvh Isan Lover

Halleluja!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det kan väl knappast gå till på ett värre sätt än dagens blodbesudlade regering, som aldrig någonsin hade varit nära makten utan en militärkupp, förjudna oppositions partier, 150 oppositions politiker som är förbjudna att arbeta politiskt, Thailands värsta censur historiskt, korrumperade domstolar som blundar ibland och ser saker som inte finns ibland beroende på vem det gynnar, press på småpartier ifrån Kungen närstående om att byta sida, och inte minst massakrer på civila i landets Demokratirörelse som vill ha fria val utan militär inblandning.

När Thaksins grupperingar har bildat regering så har det varit efter vunna val, eller bildande av koalitioner med dom som landets största parti, det är en viss skillnad minst sagt.

Mvh Isan Lover

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Uppgifter i en privat partisk blogg rättfärdigar knappast en militärkupp och avskaffande av Demokratin i Thailand, men är det sånt här som ni rojalister läser och tror på så förstår jag att ni inte vill ta risker med fria val där medborgarna user landets PM.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Uppgifter i en privat partisk blogg rättfärdigar knappast en militärkupp och avskaffande av Demokratin i Thailand, men är det sånt här som ni rojalister läser och tror på så förstår jag att ni inte vill ta risker med fria val där medborgarna user landets PM.

Mvh Isan Lover

Men alla röda bloggar säger sanningen ju för dom länkar du alltid till här som om dom säger enbart fakta ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Uppgifter i en privat partisk blogg rättfärdigar knappast en militärkupp och avskaffande av Demokratin i Thailand, men är det sånt här som ni rojalister läser och tror på så förstår jag att ni inte vill ta risker med fria val där medborgarna user landets PM.

Mvh Isan Lover

Så inget som skrivs på sajten är sant?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om bara en bråkdel av vad som står på den bloggen är sant förtjänar han verkligen att kallas TaskSvin !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Uppgifter i en privat partisk blogg rättfärdigar knappast en militärkupp och avskaffande av Demokratin i Thailand, men är det sånt här som ni rojalister läser och tror på så förstår jag att ni inte vill ta risker med fria val där medborgarna user landets PM.

Mvh Isan Lover

Ungefär som att man bör vara försiktig med att svälja "sanningen" från olika bloggar, radiostationer,TV kanaler och andra media som är starkt knutet till ett parti eller en persons företag?

På denna bloggen fanns iallafall en hel del länkar till fakta och för dig som inte har en aning om hur det gick till i södra Thailand under Thaksins tid kan det ju kanske vara nyttigt att lära dig någonting.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så inget som skrivs på sajten är sant?

Hej

En del är säkert sant eller delvis sant, men det rättfädgigar enligt mig inte ett avskaffande av demokratin med en militärkupp, ev. olagliga handlingar löses lämpligen via rättssystemet och inte av militären.

Och är folk inte nöjda med sin valde PM så finns ju alltid möjligheten att välja en ny PM i nästa val, det är ett mycket bättre alternativ än en militärkupp.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

En del är säkert sant eller delvis sant, men det rättfädgigar enligt mig inte ett avskaffande av demokratin med en militärkupp, ev. olagliga handlingar löses lämpligen via rättssystemet och inte av militären.

Och är folk inte nöjda med sin valde PM så finns ju alltid möjligheten att välja en ny PM i nästa val, det är ett mycket bättre alternativ än en militärkupp.

Mvh Isan Lover

...vad gör man då när det folkvalde PM är i full färd med att monterar ner hela den demokratiska kontrollapparaten för att säkerställa sin valseger vid nästa val?

De har val i Singapore och Nordkorea också men det finns bara en möjlig utgång av de valen.demokrati?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

En del är säkert sant eller delvis sant, men det rättfädgigar enligt mig inte ett avskaffande av demokratin med en militärkupp, ev. olagliga handlingar löses lämpligen via rättssystemet och inte av militären.

Och är folk inte nöjda med sin valde PM så finns ju alltid möjligheten att välja en ny PM i nästa val, det är ett mycket bättre alternativ än en militärkupp.

Mvh Isan Lover

Eftersom du skriver att en del säkert är delvis sant, vad är det som inte är sant?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Eftersom du skriver att en del säkert är delvis sant, vad är det som inte är sant?

Hej

Vad som är sant eller inte har varken jag eller du kompetens eller underlag för att bedömma.

Och det skulle nog ta många år även för erfarna utredare att konstatera en sån sak.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vad som är sant eller inte har varken jag eller du kompetens eller underlag för att bedömma.

Och det skulle nog ta många år även för erfarna utredare att konstatera en sån sak.

Mvh Isan Lover

Jag tycker du ska vara försiktig med att blanda ihop mig med din inkompetens att bedöma vad som är sant och inte.

Många saker har väl redan konstaterats vara fakta, som du fortfarande avfärdar som osanningar.

Kan du inte ta till dig något av det som skrivs av så många, inte bara här på MPR utan på riktiga nyhets-sajter också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag tycker du ska vara försiktig med att blanda ihop mig med din inkompetens att bedöma vad som är sant och inte.

Många saker har väl redan konstaterats vara fakta, som du fortfarande avfärdar som osanningar.

Kan du inte ta till dig något av det som skrivs av så många, inte bara här på MPR utan på riktiga nyhets-sajter också?

Hej

Jag drar mig inte alls för att ifrågasätta både din och min kompetens att bedömma Thaksins ekonomiska förehavanden och göranden, eftersom sånt här brukar vara extremt svårt att utreda även i länder som Sverige.

Hade vi haft både kunskap och befogenheter att utreda sånt här hade vi knappast varken haft tid eller lust att käbbla om detta på det sätt som vi nu gör på ett forum.

Själv tycker jag att det är extremt lite av det som räknas upp på denna blogg som faktiskt är opartiskt utredda och konstaterade fakta, problemet är väl att en del folk tar uppgifter ifrån politiska fiender och personliga ovänner som just fakta och okritiskt sväljer allt med hull och hår precis som Generalerna vill ha det.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag drar mig inte alls för att ifrågasätta både din och min kompetens att bedömma Thaksins ekonomiska förehavanden och göranden, eftersom sånt här brukar vara extremt svårt att utreda även i länder som Sverige.

Hade vi haft både kunskap och befogenheter att utreda sånt här hade vi knappast varken haft tid eller lust att käbbla om detta på det sätt som vi nu gör på ett forum.

Själv tycker jag att det är extremt lite av det som räknas upp på denna blogg som faktiskt är opartiskt utredda och konstaterade fakta, problemet är väl att en del folk tar uppgifter ifrån politiska fiender och personliga ovänner som just fakta och okritiskt sväljer allt med hull och hår precis som Generalerna vill ha det.

Mvh Isan Lover

Med tanke på hur otroligt lite du ifrågasätter egen övertygelse (Krokodiler äter uddmedlemmar, Abhisit höjer militärbudgetar etc bla bla bla) så är det fascinerande vilka krav du ställer på att utreda "sanningen" bakom Thaksins försyndelser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på hur otroligt lite du ifrågasätter egen övertygelse (Krokodiler äter uddmedlemmar, Abhisit höjer militärbudgetar etc bla bla bla) så är det fascinerande vilka krav du ställer på att utreda "sanningen" bakom Thaksins försyndelser.

och speciellt med alla de påstående han kommer med men som han alltid vägrar härleda när han blir ifrågasatt för dom !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Med tanke på hur otroligt lite du ifrågasätter egen övertygelse (Krokodiler äter uddmedlemmar, Abhisit höjer militärbudgetar etc bla bla bla) så är det fascinerande vilka krav du ställer på att utreda "sanningen" bakom Thaksins försyndelser.

Visst blir Isan Lovers double standards tydlig i och med detta. Dock är det även sant för andra skribenter som i sin iver att bevisa IL fel och att svartmåla Thaksin gör precis samma sak.

Nu riktas inte den kommentaren till dig NB men det är intressant att de som är som mest aktiva i debatten mot IL använder i princip exakt likadan argumentationsteknik. Principen om att målen helgar medlen verkar ha översatts till denna diskussionen. Det viktiga är att man "vinner" och det spelar ingen roll hur långt man sjunker för att göra det. Relativt patetiskt och det intellektuella och moraliska övertag vissa tror sig ha i debatten har gått helt förlorat i och med att de gått med på skyttegravskrig i kloakerna.

Att i vissa diskussionen lyckas få IL framstå som sansad är lite av en bedrift faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst blir Isan Lovers double standards tydlig i och med detta. Dock är det även sant för andra skribenter som i sin iver att bevisa IL fel och att svartmåla Thaksin gör precis samma sak.

Nu riktas inte den kommentaren till dig NB men det är intressant att de som är som mest aktiva i debatten mot IL använder i princip exakt likadan argumentationsteknik. Principen om att målen helgar medlen verkar ha översatts till denna diskussionen. Det viktiga är att man "vinner" och det spelar ingen roll hur långt man sjunker för att göra det. Relativt patetiskt och det intellektuella och moraliska övertag vissa tror sig ha i debatten har gått helt förlorat i och med att de gått med på skyttegravskrig i kloakerna.

Att i vissa diskussionen lyckas få IL framstå som sansad är lite av en bedrift faktiskt.

Även om inlägget inte var riktat till mig så har ju jag fallit i samma fälla ibland (ofta?).

Om man är ute efter en seriös debatt så är det tråkiga att det är lägstanivåinläggen som sätter ribban.

Det massiva antal nötinlägg som produceras, och det repeterade budskap som bara mals ut alldeles oavsett vilken information som görs tillgänglig, leder till att det blir så här.

Det kan lixom inte bli på något annat sätt.

Trägen vinner heter det ju. Och här har de hjärndöda en absolut fördel eftersom de inte lider lika mycket av ensidigheten.

Som tur är så är ju vi motståndare många.

Och ju dummare vi blir desto större chans har vi att vinna. :)

Kämpa på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om inlägget inte var riktat till mig så har ju jag fallit i samma fälla ibland (ofta?).

Om man är ute efter en seriös debatt så är det tråkiga att det är lägstanivåinläggen som sätter ribban.

Det massiva antal nötinlägg som produceras, och det repeterade budskap som bara mals ut alldeles oavsett vilken information som görs tillgänglig, leder till att det blir så här.

Det kan lixom inte bli på något annat sätt.

Trägen vinner heter det ju. Och här har de hjärndöda en absolut fördel eftersom de inte lider lika mycket av ensidigheten.

Som tur är så är ju vi motståndare många.

Och ju dummare vi blir desto större chans har vi att vinna. :)

Kämpa på!

"Never argue with a fool, they will lower you to their level and then beat you with experience."

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag drar mig inte alls för att ifrågasätta både din och min kompetens att bedömma Thaksins ekonomiska förehavanden och göranden, eftersom sånt här brukar vara extremt svårt att utreda även i länder som Sverige.

Hade vi haft både kunskap och befogenheter att utreda sånt här hade vi knappast varken haft tid eller lust att käbbla om detta på det sätt som vi nu gör på ett forum.

Själv tycker jag att det är extremt lite av det som räknas upp på denna blogg som faktiskt är opartiskt utredda och konstaterade fakta, problemet är väl att en del folk tar uppgifter ifrån politiska fiender och personliga ovänner som just fakta och okritiskt sväljer allt med hull och hår precis som Generalerna vill ha det.

Mvh Isan Lover

Visst är det säkert så att vi har alldeles för liten kunskap om vad Thaksin hade för sig ekonomisk egentligen.

Men vissa större saker än det väl ingen tvekan om hur de har gått till.

Det som är värre är väl de saker han gjort som inte har med ekonomi att göra utan är rent inhumana händelser.

Ser du inte dessa som lite besvärande?

För du kan väl inte på största allvar mena att de inte hänt eller att Thaksin inte varit ansvarig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Militärbudgeten var 85 miljarder under Thaksin och att den var under 2010 på 154 miljarder med Apishit, och man tror att den hamnar på ca 170 miljarder i år, en ökning på exakt 100% sedan Thaksins tid, det kostar att sitta vid makten om man inte är vald av sitt folk utan av Generalerna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Militärbudgeten var 85 miljarder under Thaksin och att den var under 2010 på 154 miljarder med Apishit, och man tror att den hamnar på ca 170 miljarder i år, en ökning på exakt 100% sedan Thaksins tid, det kostar att sitta vid makten om man inte är vald av sitt folk utan av Generalerna.

Mvh Isan Lover

Och när gick utgifterna upp. Var det när generalerna styrde. Eller var det under de "folkvalda" Samak/Somchai som höjde. Eller var det Abhisit som höjde.

Svaret finns här Thailand's military spending 1978-2010 för den som är intresserad.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Militärbudgeten var 85 miljarder under Thaksin och att den var under 2010 på 154 miljarder med Apishit, och man tror att den hamnar på ca 170 miljarder i år, en ökning på exakt 100% sedan Thaksins tid, det kostar att sitta vid makten om man inte är vald av sitt folk utan av Generalerna.

Mvh Isan Lover

Och när gick utgifterna upp. Var det när generalerna styrde. Eller var det under de "folkvalda" Samak/Somchai som höjde. Eller var det Abhisit som höjde.

Svaret finns här Thailand's military spending 1978-2010 för den som är intresserad.

Poffa

Alltid lika underhållande och samtidigt tragiskt att se hur IL helt samvetslöst använder information och siffror till sin egen fördel, för att belägga att han har rätt.

När dessa siffror sedan visar sig fel så tystnar han och sedan kommer Bossej och ger ett minuskarma till dem som visat på IL:s felaktiga slutsatser.

För att argumentera på basis av fakta som emotsäger ens egna åsikter är inte att tänka på, antingen bara förtiga som IL, eller som Bossej, både förtiga och skicka lite minuskarma.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Militärbudgeten var 85 miljarder under Thaksin och att den var under 2010 på 154 miljarder med Apishit, och man tror att den hamnar på ca 170 miljarder i år, en ökning på exakt 100% sedan Thaksins tid, det kostar att sitta vid makten om man inte är vald av sitt folk utan av Generalerna.

Mvh Isan Lover

Har lagt upp detta förut men här kommer det igen.

post-3082-0-23358400-1303816558_thumb.gi

Som du ser så är det Thaksin och juntan som höjt militärens budgetar de senaste åren.

Och den enda gången den sänkts sedan Thaksin har varit under Abhisit.

Som sagt.. hade inte Thaksin sabbat allt under sina år, med sitt fjäsk för militären och försök att köpa deras lojalitet, så hade militären troligen haft en betydligt mindre roll politiskt idag. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och när gick utgifterna upp. Var det när generalerna styrde. Eller var det under de "folkvalda" Samak/Somchai som höjde. Eller var det Abhisit som höjde.

Svaret finns här Thailand's military spending 1978-2010 för den som är intresserad.

Poffa

Hej

Dom siffror jag angav är ifrån Bangkok Post och dom duger bra för mig, men det går säkert att få fram dom på fler ställen.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...