Guest wille Inlagd April 21, 2011 Dela Inlagd April 21, 2011 varje gång som jag är och kollar/rengör mitt skadade öra får jag betala 300 kronor för cirka 5 minuters läkarvård, så inte är det gratis. Definierar du dig själv som barn Stefan? Jag börjar bli fundersam men dock inte förvånad. On topic. Saknar nog inte ngt nämnvärt i matväg förutom kanske en tunnbrödrulle med gurkmajonäs. Men saknar liksom Tommy mkt av naturen. Bangkok är tydligen den huvudstad i världen som har minst grönyta per kvkm och förvandlas i April-Maj till ett hett avgasinferno som stinker kloak . Man går ut med en ljus skjorta och kommer hem med sotfläckar på kragen. Och tar man sig utanför Bangkok blir det inte mkt bättre såvida man inte tar sig rätt långt bort. Torr och tråkig är naturen just nu och allt annat än lättillgänglig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Juha Inlagd April 21, 2011 Dela Inlagd April 21, 2011 Ljusa sommarnätter. Renkött. Tunnbröd rulle med räksallad. Punsch. Västerbotten ost. Saltlakrits. Chips med dill och gräslök. Icke korrupta poliser-myndigheter. Bredband. Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 21, 2011 Dela Inlagd April 21, 2011 Som skribenten skrev så är väl svensk sjuk- och tandvård ofta kostnadsfri för barn i många fall. Tandvård är det alltid upp till 19 års ålder medan sjukvård är det i vissa fall. Många Landsting har beslutat om kostnadsfri vård för barn upp till en viss åldersgräns men dock inte alla. Tandvården är fri upp till 25 år har jag för mig Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 21, 2011 Dela Inlagd April 21, 2011 Tandvården är fri upp till 25 år har jag för mig Från det år man fyller 20, måste man idag betala för sin tandvård och själv ansvara för kontakter med tandvården. Från 1 juli det år man fyller 20 till det år man fyller 29 får du ett så kallat allmänt tandvårdsbidrag i form av ett tillgodohavande hos Försäkringskassan på 600 kronor vartannat år. Alla vuxna omfattas också av ett högkostnadsskydd. Det innebär att du betalar 50 procent av kostnader mellan 3000 och 15 000 kronor och 15 procent av kostnader därutöver. Klippt från vårdguiden Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soiwalker Inlagd April 21, 2011 Dela Inlagd April 21, 2011 Saknar lördagarnas kompisträffar med V-75 spel och Norrlands guld. Saknar Elitserien i Hockey varje Tisdag, Torsdag och Lördag (och Norrlands Guld). Soiwalker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 21, 2011 Dela Inlagd April 21, 2011 Från det år man fyller 20, måste man idag betala för sin tandvård och själv ansvara för kontakter med tandvården. Från 1 juli det år man fyller 20 till det år man fyller 29 får du ett så kallat allmänt tandvårdsbidrag i form av ett tillgodohavande hos Försäkringskassan på 600 kronor vartannat år. Alla vuxna omfattas också av ett högkostnadsskydd. Det innebär att du betalar 50 procent av kostnader mellan 3000 och 15 000 kronor och 15 procent av kostnader därutöver. Klippt från vårdguiden Inte den information jag fick när jag var där med grabben i mars!! Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nypan Inlagd April 21, 2011 Dela Inlagd April 21, 2011 Är inne på mitt åttonde år i Thailand nu. Har tidigare levt i Skåne 25 år och i Stockholms innerstad i 25 år. Men detta är historia. Det jag just nu kommer på att jag saknar från Sverige och som jag inte hittat i Thailand är Rågbröd, riktig filmjölk, och Marabous rullar med apelsinkrokant choklad och Karl Johan svamp. Bra rågbröd finns i stora kakor på Festival i Pattaya i butiken i källarplanet. Kan med fördel frysas, så jag brukar köpa 3-4 st stora då jag besöker Pattaya ibland. Detta bröd påminner lite om Svensk surdegslimpa. "Nypan" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 21, 2011 Dela Inlagd April 21, 2011 Inte den information jag fick när jag var där med grabben i mars!! Det var bara vad jag hittade på vårdguiden. Kanske skiljer sig på olika landsting? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muimatt Inlagd April 21, 2011 Dela Inlagd April 21, 2011 Grill-chips! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd April 21, 2011 Dela Inlagd April 21, 2011 Numera, ingenting ! Nu finns ju Kräftor åxå. Kanske en liten surstömingsburk, dock Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kokos Inlagd April 21, 2011 Dela Inlagd April 21, 2011 Haribo-lakrits finns att köpa på Carrefour (Ratchada). Så det lär finnas på många ställen i Turisthaken också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu