Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Svenskt par dog i duschen i Krabi


MPR Nyheter

Recommended Posts

Jag baserar mina erfarenheter av Thailand på det verkliga livet och inte genom att googla.

Har jag upprepat samma saker 1000 tals gånger smärtfritt så utgår jag ifrån att det i stora hela ska funka även i framtiden om jag inte ändrar på något eller bär mig tokigt åt.

Har jag ex råkat ut för samma lurendjeritricks i baren av 150 olika tjejer kan jag mer eller mindre anta att den 151sta damen ska upprepa samma beteende.

Även när jag sätter på duschen på ett nytt hotelrum säger mig erfarenheten att det till 99 procent är säkert och smärtfritt att duscha i Thailand.

Alltså jag utgår ifrån vad erfarenheten lärt mig och inte vad jag läst vad andra påpekat.

BTT

Så om man hittills inte har dött eller skadats i en allvarlig bilolycka finns det ingen anledning att ha säkerhetsbälte på sig för det är ju visat med egen erfarenhet att det inte behövs ?

Att folk skriver att det är bra på olika ställen är mindre viktigt :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    9

  • Tallviking

    9

  • GammalDansken

    2

  • McTwist

    1

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Så om man hittills inte har dött eller skadats i en allvarlig bilolycka finns det ingen anledning att ha säkerhetsbälte på sig för det är ju visat med egen erfarenhet att det inte behövs ?

Att folk skriver att det är bra på olika ställen är mindre viktigt :whistle:

Menar du att man ska anlita fackman då innan man vågar duscha på ett hotelrum i Thailand?

Eller finns det någon form av säkerhetsbälte även i en dusch?

Att du är lite paranoid känner man ju till.Men det måste va lite påfrestande att hela tiden gå omkring och värja sig mot allehanda olyckor.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att man ska anlita fackman då innan man vågar duscha på ett hotelrum i Thailand?

Eller finns det någon form av säkerhetsbälte även i en dusch?

Att du är lite paranoid känner man ju till.Men det måste va lite påfrestande att hela tiden gå omkring och värja sig mot allehanda olyckor.

BTT

Ser du dig om åt höger och vänster när du går över ett övergångsställe eller knallar du bara rätt ut ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ser du dig om åt höger och vänster när du går över ett övergångsställe eller knallar du bara rätt ut ?

Om du menar Thailand så är jag inte rädd för att kryssa mellan körande bilar om jag ska över en korsning.

Trist att stå och glo vid ett övergångsställe i all evighet.

Så visst jag chansar ibland däremot är jag inte självmordbenägen så jag tittar åt alla håll.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan vad tragiskt. Det är väl det enda man kan säga om det inträffade.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du menar Thailand så är jag inte rädd för att kryssa mellan körande bilar om jag ska över en korsning.

Trist att stå och glo vid ett övergångsställe i all evighet.

Så visst jag chansar ibland däremot är jag inte självmordbenägen så jag tittar åt alla håll.

BTT

Och du gör det troligen för att du vet att trafiken i Thailand är betydligt mer farlig än i Sverige

Men elsäkerhet som du inte kan så mycket om är därmed ointressant !!

Länken jag gav tipsar om olika saker man kan titta efter för att lite mer bedöma risker för elfel i en dusch. Alla tagna från thailändska exempel

Jag har själv sett liknande eller till och med värre varianter

Så försiktighet och medvetandehet om risker är aldrig fel

Att dö ovetande eller överleva för att man bryr sig skiljer en hel del

Jag försöker minimera risker när jag vet om dom och jag hjälper gärna andra att bli bättre insatta i risker så de kan dra sina egna slutsatser

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag tror det är farligare för mig om jag tar isär varmvattenberedaren för att kolla om den är säker.

Den är iaf farligare efteråt än den var innan :-)

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nu tar de sig sa käringa när hårett börja brinna :gasp::yahoo::ironi:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag tror det är farligare för mig om jag tar isär varmvattenberedaren för att kolla om den är säker.

Den är iaf farligare efteråt än den var innan :-)

Curiosity killed the cat :lol:

BTT

EDIT av Surin P3 http://www.maipenrai.se/forum/t/13610-de-dog-i-duschen/

Ändrades av Surin P3
Länk tillagd för andra tråden som handlar om detta.

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...