Surin P3 Inlagd September 28, 2012 Trådstartare Dela Inlagd September 28, 2012 visserligen off topic i denna tråd.. hur gick det med den krashade pickuppen ? blev den okej? Vilken av dem? I den vevan kraschades det två pickisar. Men om jag gissar den stora krocken, så gick det bra., med viss modifikation. Efter att ramen och karossen lagades, körde frugans syrra i ca 1 månad. Motorn gick sönder och hon lagade den för ca 60.000 Baht. Sen körde hon ytterligare 1 månad, bytte olja och motorns ena cylinder smälte ihop. Sen sålde hon den. Så allt gick "bra". Mer att läsa för er som är intresserade: http://www.maipenrai.se/forum/t/13660-isuzu-d-max-runt-stolpen/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd September 28, 2012 Dela Inlagd September 28, 2012 Vilken av dem? I den vevan kraschades det två pickisar. Men om jag gissar den stora krocken, så gick det bra., med viss modifikation. Efter att ramen och karossen lagades, körde frugans syrra i ca 1 månad. Motorn gick sönder och hon lagade den för ca 60.000 Baht. Sen körde hon ytterligare 1 månad, bytte olja och motorns ena cylinder smälte ihop. Sen sålde hon den. Så allt gick "bra". Mer att läsa för er som är intresserade: http://www.maipenrai...x-runt-stolpen/ okej. läst tråden igen .det var bilen som var virad runt stolpen jag undra över.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 28, 2012 Dela Inlagd September 28, 2012 Hej P3. Blir inte väggarna svaga där man "fäller in" elkablar och dosor? Om väggen bara är 7,5cm tjock kan det inte bli mkt material kvar där. Men det är väl "thaistandard" kanske. Personligen hade jag nog valt ett tjockare alternativ på väggar. I övrigt tycker jag det ser trevligt ut. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 28, 2012 Trådstartare Dela Inlagd September 28, 2012 Hej P3. Blir inte väggarna svaga där man "fäller in" elkablar och dosor? Om väggen bara är 7,5cm tjock kan det inte bli mkt material kvar där. Men det är väl "thaistandard" kanske. Personligen hade jag nog valt ett tjockare alternativ på väggar. I övrigt tycker jag det ser trevligt ut. De är inte bärande ändå. Plus att putsen fyller upp nån cm, så väggarna är säkert 10+ cm. Man får nog stå och sparka bra länge om man ska ha sönder väggen även om det är infällda kabelkanaler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stickan Inlagd September 28, 2012 Dela Inlagd September 28, 2012 Hej P3. Blir inte väggarna svaga där man "fäller in" elkablar och dosor? Om väggen bara är 7,5cm tjock kan det inte bli mkt material kvar där. Men det är väl "thaistandard" kanske. Personligen hade jag nog valt ett tjockare alternativ på väggar. I övrigt tycker jag det ser trevligt ut. Jisses! Jämfört med en 13 mm gipsskiva som är standard i Sverige så påstår jag att dom är 10 ggr. mer hållbara. Stickan Inte för dum för att förstå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 28, 2012 Dela Inlagd September 28, 2012 Jisses! Jämfört med en 13 mm gipsskiva som är standard i Sverige så påstår jag att dom är 10 ggr. mer hållbara. Används väl inte riktigt till samma ändamål då, så det var en tämligen dålig jämförelse. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 29, 2012 Dela Inlagd September 29, 2012 Jisses! Jämfört med en 13 mm gipsskiva som är standard i Sverige så påstår jag att dom är 10 ggr. mer hållbara. Trevligt med riktigt genomtänkta svar!!! Sitter det inte ett ramverk bakom gipset,,,,eller.? Dessutom är det inte helt ovanligt med jordbävningar i Thailand. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stickan Inlagd September 29, 2012 Dela Inlagd September 29, 2012 Trevligt med riktigt genomtänkta svar!!! Sitter det inte ett ramverk bakom gipset,,,,eller.? Dessutom är det inte helt ovanligt med jordbävningar i Thailand. Väggen var ju inte bärande. Det innebär att det hade räckt med en gipsskiva om det var så. Stickan Inte för dum för att förstå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 29, 2012 Dela Inlagd September 29, 2012 Väggen var ju inte bärande. Det innebär att det hade räckt med en gipsskiva om det var så. Du har aldrig varit någon större byggare va? Du kan väl använda dig av gipps utan stöd eller ramverk! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stickan Inlagd September 29, 2012 Dela Inlagd September 29, 2012 (ändrad) Du har aldrig varit någon större byggare va? Du kan väl använda dig av gipps utan stöd eller ramverk! Antingen är du dum på riktigt eller så låtsas du bara. Ursprungsfrågan var hurvida en icke bärande vägg av lättbetong blir försvagad av att man fräser spår för elldningar. Svaret är ja men hållfastheten i väggen är fortfarande i jämförelse med en icke bärande vägg i Sverige som oftast består av just 13mm gips minst tio gånger högre! Avståndet mellan vad du kallar ramverk men jag kallar reglar är fortfarande väldigt mycket stötte än den lilla skåra dom skurit ur i lättbetongen för kablarna. Vad är det du inte förstår i den jämförelsen? Och för din info så har jag byggt både i Sverige och i Thailand. Ändrades September 29, 2012 av Stickan Stickan Inte för dum för att förstå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 29, 2012 Dela Inlagd September 29, 2012 Antingen är du dum på riktigt eller så låtsas du bara. Ursprungsfrågan var hurvida en icke bärande vägg av lättbetong blir försvagad av att man fräser spår för elldningar. Svaret är ja men hållfastheten i väggen är fortfarande i jämförelse med en icke bärande vägg i Sverige som oftast består av just 13mm gips minst tio gånger högre! Avståndet mellan vad du kallar ramverk men jag kallar reglar är fortfarande väldigt mycket stötte än den lilla skåra dom skurit ur i lättbetongen för kablarna. Vad är det du inte förstår i den jämförelsen? Och för din info så har jag byggt både i Sverige och i Thailand. Dum, vad menar du med det? Försöker bara förklara för dig att du inte kan jämföra gips med det material TS använt till sina väggar, det är ju för tusan två hel olika saker som du inte kan jämföra! TS förklarade ju också för dig, det angående infräsningen av kabel i ett tidigare inlägg, så vad är så oklart? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stickan Inlagd September 29, 2012 Dela Inlagd September 29, 2012 Jag menar att du medvetet inte verkar förstå eller så pratar vi olika språk trotts att vi båda skriver på Svenska. För mig är inget oklart och har heller inte varit det. Det var heller inte för mig TS förklarade även om jag läst det inlägget oxå. Och man kan absolut jämföra hållfastheten i två olika material som man använder att bygga väggar av. Det är absolut inget konstigt med det. Eftersom vi uppenbarligen inte kan förstå varandra du och jag så tycker jag vi lämnar den här diskusionen därhän nu. Stickan Inte för dum för att förstå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd September 29, 2012 Dela Inlagd September 29, 2012 Det är ju ett riktigt trevligt "litet" hus du byggt dig P3. Vi får se om vi kommer igång med ett husbygge i år också, vi har planer men vet ju inte vad banken säger än. Men det är ju alltid trevligt när man ser färdiga resultat som i din tråd här och i andra husbyggartrådar, man får iaf inspiration. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd September 29, 2012 Dela Inlagd September 29, 2012 @P3 Hur har det gått för den brännskadade byggaren??//Hn Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 29, 2012 Dela Inlagd September 29, 2012 @P3 Hur har det gått för den brännskadade byggaren??//Hn F-n vilken björnkoll du har.Du läser förmodlingen detta på söndagen för klockan är ju över 21.00 nu men iaf. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ftn705 Inlagd September 29, 2012 Dela Inlagd September 29, 2012 F-n vilken björnkoll du har.Du läser förmodlingen detta på söndagen för klockan är ju över 21.00 nu men iaf. Hej måne. P3 är på besök hos Erkki,å det vet vi ju vad det innebär.. Mvh.Frazze Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd September 29, 2012 Dela Inlagd September 29, 2012 F-n vilken björnkoll du har.Du läser förmodlingen detta på söndagen för klockan är ju över 21.00 nu men iaf. Hahaha björnkoll. Det kom över mig när jag läste tråden ,jag undrar hur det gick för den stackaren. Kanske att p3 har skrivit det innan men mitt minne är jävligt kort, hade varit kul o veta ifall allt har gått bra för honom.//Hn Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd September 29, 2012 Dela Inlagd September 29, 2012 Hej måne. P3 är på besök hos Erkki,å det vet vi ju vad det innebär.. Mvh.Frazze Att han sover under bordet???/Hn Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 29, 2012 Dela Inlagd September 29, 2012 Hej måne. P3 är på besök hos Erkki,å det vet vi ju vad det innebär.. Mvh.Frazze Jag skulle ledigt ge min ena fot för att få vara där jag oxå Och få hälsa på P3 under bordet som vanligt Ha det gott Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ftn705 Inlagd September 29, 2012 Dela Inlagd September 29, 2012 Jag skulle ledigt ge min ena fot för att få vara där jag oxå Och få hälsa på P3 under bordet som vanligt Ha det gott Jag med.. Mvh.Frazze Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Tja, P3 lever, igår dans idag kaffekask till frukost. Finnen/stockholmaren sover snart, erkki dansar ensam vidare... Puss erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 30, 2012 Trådstartare Dela Inlagd September 30, 2012 @P3 Hur har det gått för den brännskadade byggaren??//Hn Han lever. Och jobbar igen fast på halvfart. För övrigt sov jag inte under nåt j*#la bord inatt. Utan på toan. En toa med betongväggar och helt jordbävningsfritt. Nu blir det kaffekask. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 30, 2012 Trådstartare Dela Inlagd September 30, 2012 Nu känner vi oss löjliga, jag och Erkki. Sitter en meter ifrån varandra. Kaffekask. Sluta störa oss nu... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Nu känner vi oss löjliga, jag och Erkki. Sitter en meter ifrån varandra. Kaffekask. Sluta störa oss nu... Fick Kim inte plats När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Nu känner vi oss löjliga, jag och Erkki. Sitter en meter ifrån varandra. Kaffekask. Sluta störa oss nu... Hmm två finska medelålders (nåja) gentlemen, som sitter å spritar sej finskt melankoliska. Hehe jag kan nästan se er framför mej... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu