Jump to content
IGNORERAD

Vilken fart du på ditt Internet i Thailand?


stjp8729

Recommended Posts

Min erfarenhet dom sista 6 mån. är att går du och köper "internet" i Thai så får du den INHEMSKA hastigheten INTE den som vi kallar internet dvs den globala.I den inhemska så håller deras utlovade hastighet ganska bra, MEN skall du ut ur landet så hittar du flaskhalsen.

Hade TOT och dom hade första månaden nästan den speed även utom landet som dom lovat,sedan sjönk denna hastighet till 0,4 mb. ibland sämre. Besökte deras kontor och fick svaret om du vill ha riktigt internet så får du betala mer.

Sa att då jag tecknade avtalet så frågade jag om internet INTE THAI net.. Sa att jag ville häva avtalet, dom sa att det kostar 1000tbh, och det visste jag men sa att dom aldrig levererat vad jag avtalat om så betalar jag bara för tiden fram till i dag. Och hör och häpna det var OK .

Tecknade sedan 3bb som då hade fått NYA linjer i området där jag bor, all funkade bra första tiden från Nov.-10 sedan har den bara sjunkit mer och mer .Har klagat hos dom och fått svaret att du måste uppgradera så du måste betala för 25mb. om du vill ha snabbare och det skulle kosta 2500 tbh mot det i avtalet 625 tbh/m Tydligen så börjar man med en ok. uppkoppling och sedan kopplas du in på en annan lina som är långsam bara för att sedan föreslå mer betalt för den tjänst som du avtalat om från början.

LURENDREJERI!!! I går blev jag t.o.m ned kopplad 4 ggr.

Hade mobilt förut som jag körde med och hade då 2.5-3.0 och det var ok för mina dåvarande behov.

Jag har 3BB och betalar ca 1000 Baht för 2Mb ut, Hade tidigare ca 1,6 Mb ut verkligt och har nu, sedan en dryg månad, 6-7 Mb ut verkligt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    5

  • Kim

    4

  • Baa

    4

  • stjp8729

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Min erfarenhet dom sista 6 mån. är att går du och köper "internet" i Thai så får du den INHEMSKA hastigheten INTE den som vi kallar internet dvs den globala.I den inhemska så håller deras utlovade hastighet ganska bra, MEN skall du ut ur landet så hittar du flaskhalsen.

Hade TOT och dom hade första månaden nästan den speed även utom landet som dom lovat,sedan sjönk denna hastighet till 0,4 mb. ibland sämre. Besökte deras kontor och fick svaret om du vill ha riktigt internet så får du betala mer.

Sa att då jag tecknade avtalet så frågade jag om internet INTE THAI net.. Sa att jag ville häva avtalet, dom sa att det kostar 1000tbh, och det visste jag men sa att dom aldrig levererat vad jag avtalat om så betalar jag bara för tiden fram till i dag. Och hör och häpna det var OK .

Tecknade sedan 3bb som då hade fått NYA linjer i området där jag bor, all funkade bra första tiden från Nov.-10 sedan har den bara sjunkit mer och mer .Har klagat hos dom och fått svaret att du måste uppgradera så du måste betala för 25mb. om du vill ha snabbare och det skulle kosta 2500 tbh mot det i avtalet 625 tbh/m Tydligen så börjar man med en ok. uppkoppling och sedan kopplas du in på en annan lina som är långsam bara för att sedan föreslå mer betalt för den tjänst som du avtalat om från början.

LURENDREJERI!!! I går blev jag t.o.m ned kopplad 4 ggr.

Hade mobilt förut som jag körde med och hade då 2.5-3.0 och det var ok för mina dåvarande behov.

Det beror på att man som vanligt inte har en susning om ordet framtidsplanering, det existerar inte i en Thaihjärna att det blir fler o fler som skaffar internet trots att dom själva säljer det, förvånansvärt att man kan sälja 3000 abbonenter på en lina baserad för 1000 och sedan klia sig i huvet när man klagar på hastigheten.

Jag gick in på kontoret en dag i upprört tillstånd och bad dem förstå att man kan inte sälja en tjänst som inte finns och sedan förvänta sig betalt för den, Jodå, det kan man visst för det är "upp till 6" man säljer, inte exakt.

OK sa jag, välkommen till min restaurang (ljuger, har ingen) och beställ kyckling med ris, men du får ingen kyckling för den räcker inte till för alla gäster men du får betala för den eftersom du beställt den! Han kliar sig nog fortfarande i huvet och undrar vad jag menar.

Skitsure Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt internet via TOT suger, speciellt dagtid, mitt i natten när jag är ensamt vaken funkar det nästan som jag betalar för...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1239075414.png

post-3356-0-40034500-1302096951_thumb.jp

Får väl inte klaga då det är en stationär, två bärbara, en Ipad 2, en Iphone 3 samt en Nokia N8 uppkopplad samtidigt mitt bland vajande risfällt :)

post-3356-0-40034500-1302096951_thumb.jp

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har just insett att beträffande mitt bredband så stämmer trådskaparens fråga mycket väl om man använder det engelska ordet "fart". :suicide:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

TOT 6 Mb förmiddagen inga problem sen eftermiddag o natt samma men mitt på dagen går det segt men det duger till slingbox o det brukar vara sent man tittar då

post-6731-0-88198500-1302147320_thumb.jp

post-6731-0-81533400-1302147343_thumb.jp

post-6731-0-95041400-1302147358_thumb.jp

post-6731-0-88198500-1302147320_thumb.jp

post-6731-0-81533400-1302147343_thumb.jp

post-6731-0-95041400-1302147358_thumb.jp

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

1240339558.png

Sverige - Bangkok STS Group

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

1240343923.png

Sverige - Bangkok Thai Visa

Ändrades av Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

1239075414.png

post-3356-0-40034500-1302096951_thumb.jp

Får väl inte klaga då det är en stationär, två bärbara, en Ipad 2, en Iphone 3 samt en Nokia N8 uppkopplad samtidigt mitt bland vajande risfällt :)

Den fina uppkopplingen kanske beror på att det är en ny lina och att bland risfälten som du skriver kanske det bara är du som är användare just nu. Kolla senare då man i byn köper internet så kommer du att se hur din hastighet sakta försämras.

Njut nu det kommer andra tider.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...