Magnus-Chumphae Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 En fråga hur är standarden på tågen i Thailand, jag funderar på att ta natttåget till Khon kean från Bangkok lite nyfiken på standarden ombor`? tacksam för all information som jag kan få! Mvh Magnus_Chumphae Magnus-Chumphae Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Merlins Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 Har bara åkt tåg från Hua Hin till Nakhon Pahnom. Tanken var att vi skulle åka 1:a klass för 550 baht per billjett men den var visst fullbokad så det blev 3:e klass för 50 baht istället men det var absolut inget fel med 3:e klass, faktiskt bättre service än SJ tack vare alla försäljare som gick runt med kylda drycker, frukt och mat. Vet dock inget om hur det är att ta natttåg. He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave William Drummond (1585–1649) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Repe Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 Tjena ...har åkt denna sträcka många gånger.Brukar åka 2 klass med fan det funkar bra . ca 600 baht tror jag det kostar men sist tog vi bussen till Bangkok... mvh Repe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 Åkte nattåg från Hua Hin till Hat Yai (första klass) för ett par år sedan och det var ok, det enda var väl att sängen var i kortaste laget. Det fanns ett antal maträtter att välja på och servicen var bra. mvh Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farangset Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 Har åkt nattåg massor av gånger,köp andra klass första klass med aircondition är alldeles för kallt,går ej att stänga av. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus-Chumphae Inlagd Mars 27, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Mars 27, 2011 Tack för alla svar, det låter son ni varit nöjda med tågresan. det som sagts om 1 klass att AC ej går att stänga av gör mig fundersam, hur är komforten i andra klass är det egna sovkupeer eller hur ser det ut i 2 klass? Mvh Magnus-Chumphae Magnus-Chumphae Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 Första klass sov är helt ok!, åkt ett antal gr mellan Surat och Bkk...fungerar mkt bra tycker jag. Dusch och falang toa i första klassvagnarna. I andra klass sov så är det ofta säten man fäller ut, till en säng, sen endast ett draperi för avskildhet..men varningens tecken där, har hört de som blivit rånade på prylar där under natten. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 Åkte natttåg från Bangkok till Nakhon si Thammarat förra resan. Har inget att klaga på men fick rådet att köpa ölen innan resan och det fungerade bra, Sovplatserna var inte i kupe utan öppna platser längst väggarna. Toaletten Thaistandard i rörelse men kissade bara där. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 M-C, här är en bra sida om tåg i Thailand. http://www.seat61.com/Thailand.htm#Bangkok%20to%20Chiang%20Mai Försökte själv boka biljetter Bangkok-Chiang Mai för en månad sen med avresa strax innan Songkhran men de va fullbokat... Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 Åker alltid nattåget Bkk - Sisaket. 1:a klass är helt ok. Varför köpa öl innan? Den köper man i restaurangvagnen med maten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jerker Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 Har åkt tåg bkk-khon kaen sen tog jag bussen till chum phae inga problem. http://tomtensmandlar.tictail.com/Jerker เจสเปอร์ โรสัน Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus-Chumphae Inlagd Mars 27, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Mars 27, 2011 Tackar förall information, vi är lite fundersamma ska vi flga eller ta tåget vi reser med vår dotter på 1,5 år så jag tror hon vill kunna röra på sig efter flygturen från Sverige men frugan är lite fundersam kring standarden och restiden. Mvh Magnus-Chumphae Magnus-Chumphae Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 Har åkte Bkk - Sisaket några ggr. Klass2. Funkade kanon. Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.