Clash Inlagd Mars 25, 2011 Dela Inlagd Mars 25, 2011 (Möjligtvis finns svaret redan, men jag hittar det inte.) Jag är på väg att köpa en enkel (BKK-CPH) till tjejen som ska hit om några veckor med UT. Både SAS och Thai har hausat sina priser så dom når högre än himlen och är totalt orimliga så jag funderar på antingen Air Berlin eller Qatar med mellanlandning. Men vågar jag detta? Hon har ok kundkaper i engelska, men det är ju väldans trevligt om hon kommer fram... Hur är mellanlandningen och bytet i Doha med Qatar? Enkelt att bara gå från gate till gate i transit och ingen ny check-in? Hur är mellanlandningen när man byter på Tegel med Air Berlin? För där måste man väl passera passkontroll in i schengen först innan man går till ny gate, kanske det ska checkas in också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Janne Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 (Möjligtvis finns svaret redan, men jag hittar det inte.) Jag är på väg att köpa en enkel (BKK-CPH) till tjejen som ska hit om några veckor med UT. Både SAS och Thai har hausat sina priser så dom når högre än himlen och är totalt orimliga så jag funderar på antingen Air Berlin eller Qatar med mellanlandning. Men vågar jag detta? Hon har ok kundkaper i engelska, men det är ju väldans trevligt om hon kommer fram... Hur är mellanlandningen och bytet i Doha med Qatar? Enkelt att bara gå från gate till gate i transit och ingen ny check-in? Hur är mellanlandningen när man byter på Tegel med Air Berlin? För där måste man väl passera passkontroll in i schengen först innan man går till ny gate, kanske det ska checkas in också? Flög med Air Berlin förra sommaren blev förvånad hur liten terminalen var högs 300 meter till nästa in checkning Är nog inga problem att hitta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest paw-76 Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 Min fru och dotter flög Air berlin förra året och det var helt ok. Jag har aldrig flygit Qatar själv men har flygit andra arab bolag.Och själva flighterna är ju bra men att mellanlanda i ett arabland kan ju vara vara lite rörigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 Doha sägs vara väldig enkel och dessutom är det inget stort problem för de flesta vuxna att klara ett byte nästan varsomhelst. Enda fienden är brist på tid för det finns alltid någon som kan hjälpa, även utan att man kan främmande språk. Bara att visa sitt boarding card så brukar det lösa sig snabbt. Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lanta76 Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 (Möjligtvis finns svaret redan, men jag hittar det inte.) Jag är på väg att köpa en enkel (BKK-CPH) till tjejen som ska hit om några veckor med UT. Både SAS och Thai har hausat sina priser så dom når högre än himlen och är totalt orimliga så jag funderar på antingen Air Berlin eller Qatar med mellanlandning. Men vågar jag detta? Hon har ok kundkaper i engelska, men det är ju väldans trevligt om hon kommer fram... Hur är mellanlandningen och bytet i Doha med Qatar? Enkelt att bara gå från gate till gate i transit och ingen ny check-in? Hur är mellanlandningen när man byter på Tegel med Air Berlin? För där måste man väl passera passkontroll in i schengen först innan man går till ny gate, kanske det ska checkas in också? Jag skulle valt Qatar alla dagar i veckan! Fantastisk service ombord och grymt underhållningssystem.Flygplatsen är liten så ni kommer inte få några problem det enda ska väl vara att säkerhetskontrollen kan ta lite tid om ni kommer in samtidigt dom en massa andra plan. Tror dock att de öppnar en ny Terminal nu i dagarna men som sagt med ett trevligt sätt och ett boardingcard kommer man långt. Qatar brukar dessutom ha en del Thaitalande personal på sträckan BKK-Doha. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
patongking Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 Jag skulle valt Qatar alla dagar i veckan! Fantastisk service ombord och grymt underhållningssystem.Flygplatsen är liten så ni kommer inte få några problem det enda ska väl vara att säkerhetskontrollen kan ta lite tid om ni kommer in samtidigt dom en massa andra plan. Tror dock att de öppnar en ny Terminal nu i dagarna men som sagt med ett trevligt sätt och ett boardingcard kommer man långt. Qatar brukar dessutom ha en del Thaitalande personal på sträckan BKK-Doha. qatar bra service , nääää fy fan !!!!!!!!!!!!!! dålig mat ( halv varm pirog) från bkk till doha ,äcklig frukost kyckling korv med bönor , från doha till arlanda samma visa igen halv varm pirog( samma som tidigare ) och till frukost senare fick vi kyckling korv igen ,personalen ombord slö och lika snabb som en snigel, ps frukost alternativ var slut innan 30% fått välja ( pannkakor och sylt) frågade då flygvärdinnan om inte det var dåligt av ett 5 stjärnigt flyg att inte ha frukost till alla , då blir hon sur !!! senare kommer en annan värdinna och frågar varför jag inte är nöjd , enkelt sa jag var har ni fått era stjärnor aldrig mer qatar air , ps har åkt många gånger till Thailand , men från arlanda är thai bäst även om dom är dyrast och mest slitna planen tycker jag patong king Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Akha Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 Hej Kan varmt rekommendera Qatar Airways. Väldigt enkelt att med byte mellan i Doha planen. Nar man checkar in i Bangkok eller Arlanda får man ett transfer kort som är gult När man landar så plockas man upp av bussar som kör en till en gulmarkerad transfer terminal, där går man genom en checkkontroll sen kommar man direkt till tax-free`n och gaterna, kan inte bli enklare. Flygplanen, Boing 777 och Airbus 330 är i toppskick. Maten är bra med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
patongking Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 Hej Kan varmt rekommendera Qatar Airways. Väldigt enkelt att med byte mellan i Doha planen. Nar man checkar in i Bangkok eller Arlanda får man ett transfer kort som är gult När man landar så plockas man upp av bussar som kör en till en gulmarkerad transfer terminal, där går man genom en checkkontroll sen kommar man direkt till tax-free`n och gaterna, kan inte bli enklare. Flygplanen, Boing 777 och Airbus 330 är i toppskick. Maten är bra med. vad fick du att äta som var bra ?? bara undrar patongking Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tore64 Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 hei jag köpte billeter med berlin air når min tjei och hennes to barn kom till sverige .de var inga problem liten flygplass i berlin .lätt å hitta .dom hadde heller inte flyget mycke.mvh tore Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenno Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 Dohas mellanlandning är en riktigt trist upplevelse tycker jag. Gammal öststatskänsla med dåligt utbud av matställen. Tidigare var det dessutom åtskilliga timmar som skiljde mellan flygen. För den som gillar att shoppa guld är den dock suverän, men det finns det ju å andra sidan tillräckligt med i Bangkok. Testar denna gång Air Berlin för första gången efter att ha hört det vara ett ok bolag, där Tegel lär vare en liten behändig flygplats som ligger nära Sverige om någonting, mot förmodan, skulle gå snett. 4300 SEK för en enkelbiljett gör ju inte saken sämre. Vad beträffar thailändsk personal så tycker jag man ser det hos alltfler bolag numera på Bangkokflighterna. Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 Clash vad är dyrt. Du vill att din tirac ska komma säkert till dig. Och tryggast för henne är Thai. Där hon kan tala med personalen. Det borde vara det viktigaste för dig att hon får en positiv start. Då kostar det. Det är bara pengar. Men väl investerade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 Jag har inte åkt med något av bolagen men är nyfiken på Qatar. Har en kompis som alltid åker med dom. Dock gäller det att välja rätt dag så så väntetiden inte blir för lång. Vad jag har sett flyger dom lite olika tider beroende vilken dag. Jag kollade på den underbart nördiga sidan Seatguru där man kan hitta all möjligt tänkbar information. T.ex. att sätena på AirBerlin är 17 breda och har 30 benutrymme på deras AB 330. På Qatars 777 är måtten 18,9 breda och mellan 32-34 i benutrymme. Ganska viktigt. På Seatguru kan kolla på alla stora flygbolags modeller och vilka platser som är extra bra respektive dåliga. När jag åkte med Turkarna för ett drygt år sedan stod jag på Arlanda och valde efter min lista till båda flighterna. Incheckningsmannen såg lite undrande ut men jag fick sitta där jag ville. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Clash Inlagd Mars 26, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Mars 26, 2011 Clash vad är dyrt. Du vill att din tirac ska komma säkert till dig. Och tryggast för henne är Thai. Där hon kan tala med personalen. Det borde vara det viktigaste för dig att hon får en positiv start. Då kostar det. Det är bara pengar. Men väl investerade. Allt är dyrt! Och för dyrt dessutom! Vi anser båda att de tusenlappar vi sparar kan användas betydligt bättre. Hon har flugit både SAS och Thai innan och klarar säkert ett byte. --- Tack för alla svar! Det blir nog Air Berlin, i värsta fall får jag väl cykla ner till Das Reich och hämta henne. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 Jag har inte åkt med något av bolagen men är nyfiken på Qatar. Har en kompis som alltid åker med dom. Dock gäller det att välja rätt dag så så väntetiden inte blir för lång. Vad jag har sett flyger dom lite olika tider beroende vilken dag. Jag kollade på den underbart nördiga sidan Seatguru där man kan hitta all möjligt tänkbar information. T.ex. att sätena på AirBerlin är 17 breda och har 30 benutrymme på deras AB 330. På Qatars 777 är måtten 18,9 breda och mellan 32-34 i benutrymme. Ganska viktigt. På Seatguru kan kolla på alla stora flygbolags modeller och vilka platser som är extra bra respektive dåliga. När jag åkte med Turkarna för ett drygt år sedan stod jag på Arlanda och valde efter min lista till båda flighterna. Incheckningsmannen såg lite undrande ut men jag fick sitta där jag ville. Tack för tipset om seatguru.com skall ta tag i platsbokningarna direkt på Måndag! Trevlig kväll / PTG Allt är dyrt! Och för dyrt dessutom! Vi anser båda att de tusenlappar vi sparar kan användas betydligt bättre. Hon har flugit både SAS och Thai innan och klarar säkert ett byte. --- Tack för alla svar! Det blir nog Air Berlin, i värsta fall får jag väl cykla ner till Das Reich och hämta henne. Lycka till ! "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 Clash . Ditt val. Önskar dig all lycka.Tiracen har rest förr till sverige. Då kan det vara mindre problem. Jag betalade för tryggheten att mina skulle slippa alla problem och känna sig trygga. Det kostade och kostar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 Har flugit med båda och skulle rekommendera Qatar i det här fallet för att flygplatsen är smidig. Nackdelen med Tegel är att den är liten-för liten för den folkmängd som ska igenom vid olika tider på dygnet. Sen gäller det att se upp, vissa billiga biljetter med Air Berlin går över Düsseldorf och innebär en övernattning på flygplatsen där innan man kan flyga vidare mot Sverige. Qatar har en jävligt bra service med god mat och till och med en liten armangac efter maten istället för den traditionella congacen. Fast det bryr sig knappast en TGF om... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brando-thai Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 Har flugit med Qatar 3 ggr ARN - BKK tur-retur. Inga problem alls! Bra plan, hyfsat käk och inga problem med transfer i Doha. Väldigt rörig taxfree, matställena inget att hurra för men om man har ca 1,5 timmar i Doha hinner man inte ens bli hungrig! Rekommenderar Qatar Airways, priset är ju humant jämfört med Thai ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Clash Inlagd Mars 31, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Mars 31, 2011 Det blev ändå Qatar till slut med avresa nästa fredag, till priset av 4900 riksdaler. 2 tim vid bytet i Doha, helt ok tycker jag. (Det där med Armangacen tycker jag bara låter positivt för egen del, men tjejen hade nog föredragit en Hong Thong-shot...) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.