Jump to content
IGNORERAD

Älskade dotter, pappa saknar dig


barkarve

Recommended Posts

Det är egoistiskt att skaffa barn när man är över 55 år. Då handlar det inte om att vara en sämre pappa, utan att barnet behöver både pappa och mamma under sin barndom. Nu vet jag att jag trampar på många ömma tår när jag skriver detta då många här på forumet är tillsammans med unga kvinnor.

Möjligheterna att få vårdnad om flickan när man är över 60 är nog obefintliga med all rätt enligt min mening.

Varför ser jag altid dig som grisgubben i alla inlägg vad är det för fel på dig.Mår du dåligt är du sjuk kanske folk på forumet kan hjälpa dig tillbaka till en normal tillvaro Vänliga Hälsningar En Gubbe

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sixten

    10

  • Sabura

    9

  • barkarve

    8

  • Birger

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

Håller med Kim

Hellre en gammal pappa/mamma än ingen alls som så många barn får vara med om

Finns ju fördelar och nackdelar med allt, men en fördel kan vara att en gammal förälder är att de karriären avklarad = mer tid för barnen

55 år är inte gammalt i dagen samhälle heller

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det godtas sannolikt i svensk domstol.

En ensamstående pappa +55 mot en ung thailändsk mamma som enbart är fattig men i övrigt skötsam. Tro att pappan skulle tilldelas vårdnaden är mikroskopisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som skulle tala för fadern är i så fall att modern egenmäktigt bestämt sig för att barnet skall stanna i Thailand.

I gemensam vårdnad ägen ingendera föräldern rätt att fatta ett sådant beslut på egen hand.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ser jag altid dig som grisgubben i alla inlägg vad är det för fel på dig.Mår du dåligt är du sjuk kanske folk på forumet kan hjälpa dig tillbaka till en normal tillvaro Vänliga Hälsningar En Gubbe

Vad jag förstår diskuterar vi en pappas problem. Var tillför ditt inlägg detta i denna tråd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag förstår diskuterar vi en pappas problem. Var tillför ditt inlägg detta i denna tråd?

En jävligt onödig diskussion som inte hjälper en far som saknar sitt barn.

Finns andra trådar där föräldrars lämplighet diskuteras, håll dina åsikter där Sixten.

Tycker det är jävligt lågt att inte respektera en tråd där någon är bekymrad eller frågar om råd ang sitt barn!.

Alla föräldrar älskar sitt barn, vilket TS skriver i sin rubrik, var lite mänsklig och respektera det, oberoende över era egna åsikter om föräldrars lämplighet.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick en underbar dotter med tgf för 9 månader sedan.

I början av januari ville tgf åka med dotter 6,5 månder gammal till Thailand för att träffa släkten o visa upp miraklet. Ok allt väl, ToR biljett införskaffades trots den var dyr (17500.SKr). Dotter hade fått både Thai-pass och svenskt pass och tgf har fått permanent uppehållstillstånd. Mamma o syskon bor i Nong Khai.

I början av mars så reste tgf o dotter till bästa väninnan i Khon Kaen för att bo där.

Nu säger tgf att hon tänker stanna i Thailand med dottern, som är född i Sverige och vi har gemensam vårdnad. Har dessutom fått veta på omvägar att bästa väninnan, (som är gift med en farang som är steril och inte kan få barn) försöker att adoptera min dotter, men maken vill inte.

Tydligen så hade min tgf blivit övertalad av väninnan att vara surrgatmamma och fört mig bakom ljuset.

Jag älskar min dotter!

Vad göra, hur skall kunna få dottern till mig?

Pappa med tömda pungar

Bäste Barkarve!

Jag ber uppriktigt om ursäkt om jag sårat dig med mina inlägg. Detta var inte min avsikt. Du är säkert en underbar far så jag lider med dig. Men mina svar baserade sig på mina erfarenheter då jag upplevt goda vänner som blivit pappa på äldre dar. Dom är underbara fäder och har mer tid och förståelse för sitt barn än när dom var yngre.

Men jag vet också hur dom oroas över framtiden då dom inte längre finns där. Det är ju så att är det en stor åldersskillnad mellan mammans och barnets fader så blir enligt tidens gång barnet utan fader tidigare än med en yngre fader.

Men jag hoppas att allt löser till det bästa för dig och din dotter.

Hälsningar

Sixten

Link to comment
Dela på andra sajter

En jävligt onödig diskussion som inte hjälper en far som saknar sitt barn.

Finns andra trådar där föräldrars lämplighet diskuteras, håll ditt skit där Sixten.

Tycker det är jävligt lågt att inte respektera en tråd där någon är bekymrad eller frågar om råd ang sitt barn!.

Alla föräldrar älskar sitt barn, vilket TS skriver i sin rubrik, var lite mänsklig och respektera det, oberoende över era egna åsikter om föräldrars lämplighet.

Jo, du har rätt, det var inte rätt tråd att diskutera föräldrars lämplighet när TS frågar om råd om sitt barn. Jag ber om ursäkt-

MVH

Sixten

Link to comment
Dela på andra sajter

En ensamstående pappa +55 mot en ung thailändsk mamma som enbart är fattig men i övrigt skötsam. Tro att pappan skulle tilldelas vårdnaden är mikroskopisk.

Det har Du fullständigt rätt i, särskilt som det gäller ett litet barn. Men gemensam vårdnad är möjligt, avståndet och olika länder är inget hinder (prej.HD) och då uppkommer frågan om umgänge. Läste Du vad det var jag svarade på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har Du fullständigt rätt i, särskilt som det gäller ett litet barn. Men gemensam vårdnad är möjligt, avståndet och olika länder är inget hinder (prej.HD) och då uppkommer frågan om umgänge. Läste Du vad det var jag svarade på?

Bästa Birger!

Jag tillför inget mer i denna tråd utan önskar allt ordnar sig för TS, mamman och flickan.

MVH

Sixten

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...