Jump to content
IGNORERAD

Älskade dotter, pappa saknar dig


barkarve

Recommended Posts

JätteStort Tack Alla.

För sympatier och råd.

Kontaktade igår Familjerätten i kommunen för en tidsbokning, de lovade att kontaka mig, men har i skrivande stund inte hört från dem.

Har planerat resa till Khon Kaen i början av maj, biljett med ThaiAir är redan köpt.

Dottern blev 9 månader den 23:e mars.

Det är givetvis en oerhört tragisk historia och om det stämmer att barnets mor redan från början bestämt att ge bort/sälja ert barn så är det verkligen helsjukt och något jag aldrig hört talats om.

Hur otrevlig jag än framstår som så kan jag ändå inte undvika att påpeka att det faktiskt finns plan till Thailand varje dag. Du har redan varit utan din dotter i nästan 3 månader och om du ens i dina värsta mardrömmar misstänker att något kan hända henne så kan jag inte förstå att du väntar 1.5 månad till på att försöka hjälpa henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sixten

    10

  • Sabura

    9

  • barkarve

    8

  • Birger

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lundström6

Fick en underbar dotter med tgf för 9 månader sedan.

I början av januari ville tgf åka med dotter 6,5 månder gammal till Thailand för att träffa släkten o visa upp miraklet. Ok allt väl, ToR biljett införskaffades trots den var dyr (17500.SKr). Dotter hade fått både Thai-pass och svenskt pass och tgf har fått permanent uppehållstillstånd. Mamma o syskon bor i Nong Khai.

I början av mars så reste tgf o dotter till bästa väninnan i Khon Kaen för att bo där.

Nu säger tgf att hon tänker stanna i Thailand med dottern, som är född i Sverige och vi har gemensam vårdnad. Har dessutom fått veta på omvägar att bästa väninnan, (som är gift med en farang som är steril och inte kan få barn) försöker att adoptera min dotter, men maken vill inte.

Tydligen så hade min tgf blivit övertalad av väninnan att vara surrgatmamma och fört mig bakom ljuset.

Jag älskar min dotter!

Vad göra, hur skall kunna få dottern till mig?

Pappa med tömda pungar

[/quote

Du kan lägga upp en efterlysning på www.facebook.se

Henrik lade upp en sida när hans ex kidnappade deras dotter det tog två veckor innan han var åter i pappas armar.

Han fick även hjälp av Svenska ambasaden i Bangkok med att ta kontagt med polisen i Thailand.

http://www.facebook.com/event.php?eid=194217463952117&ref=notif&notif_t=event_wall#!/pages/Niza-Engdahl-Kidnapped/192593207429785

Hoppas du får henne åter snart

jag lider med dej

mvh

Gunnar

Ändrades av Lundström6

bild från gatan

Link to comment
Dela på andra sajter

TS... Först och främst, sicken soppa!

Slut på mys och gos. Jag är väl en aning pragmatisk. Inse att du är 64 år. Vad har du att erbjuda din dotter mer än ekonomisk trygghet? En stund, innan du trillar av. Jag fattar att det är hjärtslitande och helt sjukt, men någonstans får du ändå inse dina begränsningar. Om 10 år är du 74, i hennes pubertet närmare 80. Vem ska dra henne uppför pulkabackar och leka kurragömma med henne? Vem ska orka med henne när hon är hormonstinn och 14 och hatar alla? Menar du att din dotter är en principsak eller? Vem ska ta hand om henne sen? Ska du ragga på pensiobingo eller ta hem en ny ung thaia? Inse att det hela är och var ett fult spel, betala inte en krona och hoppas att din dotter får det så bra som möjligt.

Och om du nu lyckas med din föresats, hur löser du det hela rent praktiskt? Är du en superman? Är det bara en principsak? Din dotter ska bo i Sverige med dig, så länge du orkar? Sen får någon annan ta över, men i Sverige?

Nu har jag ställt ut min haka... Ibland kan jag bara inte styra mina fingrar, ibland måste jag bara få säga rent ut vad jag känner. Och ge en annan synvinkel på problemet...

Oj, titta vad rött det blev där nere! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

TS... Först och främst, sicken soppa!

Slut på mys och gos. Jag är väl en aning pragmatisk. Inse att du är 64 år. Vad har du att erbjuda din dotter mer än ekonomisk trygghet? En stund, innan du trillar av. Jag fattar att det är hjärtslitande och helt sjukt, men någonstans får du ändå inse dina begränsningar. Om 10 år är du 74, i hennes pubertet närmare 80. Vem ska dra henne uppför pulkabackar och leka kurragömma med henne? Vem ska orka med henne när hon är hormonstinn och 14 och hatar alla? Menar du att din dotter är en principsak eller? Vem ska ta hand om henne sen? Ska du ragga på pensiobingo eller ta hem en ny ung thaia? Inse att det hela är och var ett fult spel, betala inte en krona och hoppas att din dotter får det så bra som möjligt.

Och om du nu lyckas med din föresats, hur löser du det hela rent praktiskt? Är du en superman? Är det bara en principsak? Din dotter ska bo i Sverige med dig, så länge du orkar? Sen får någon annan ta över, men i Sverige?

Nu har jag ställt ut min haka... Ibland kan jag bara inte styra mina fingrar, ibland måste jag bara få säga rent ut vad jag känner. Och ge en annan synvinkel på problemet...

Oj, titta vad rött det blev där nere! :)

Dummaste jag har hört.Menar du på fullaste allvar att en person ska ge upp sin dotter bara för att man är 64år gammal? Jag hade förståt din text där om thai tjejen hade sagt till honom att jag vill inte leva mer med dig och tar med dottern och flyttar till Thailand eftersom du är för gammal...Men du är välkommen ner och hälsa på henne när du vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

TS... Först och främst, sicken soppa!

Slut på mys och gos. Jag är väl en aning pragmatisk. Inse att du är 64 år. Vad har du att erbjuda din dotter mer än ekonomisk trygghet? En stund, innan du trillar av. Jag fattar att det är hjärtslitande och helt sjukt, men någonstans får du ändå inse dina begränsningar. Om 10 år är du 74, i hennes pubertet närmare 80. Vem ska dra henne uppför pulkabackar och leka kurragömma med henne? Vem ska orka med henne när hon är hormonstinn och 14 och hatar alla? Menar du att din dotter är en principsak eller? Vem ska ta hand om henne sen? Ska du ragga på pensiobingo eller ta hem en ny ung thaia? Inse att det hela är och var ett fult spel, betala inte en krona och hoppas att din dotter får det så bra som möjligt.

Och om du nu lyckas med din föresats, hur löser du det hela rent praktiskt? Är du en superman? Är det bara en principsak? Din dotter ska bo i Sverige med dig, så länge du orkar? Sen får någon annan ta över, men i Sverige?

Nu har jag ställt ut min haka... Ibland kan jag bara inte styra mina fingrar, ibland måste jag bara få säga rent ut vad jag känner. Och ge en annan synvinkel på problemet...

Oj, titta vad rött det blev där nere! :)

En stund innan du trillar av??? begränsingar? kan dra uppför pulkabackar? Hoppas du är utdöende snabbt kan inte se något positivt i att dina gener sprids.

Link to comment
Dela på andra sajter

TS... Först och främst, sicken soppa!

Slut på mys och gos. Jag är väl en aning pragmatisk. Inse att du är 64 år. Vad har du att erbjuda din dotter mer än ekonomisk trygghet? En stund, innan du trillar av. Jag fattar att det är hjärtslitande och helt sjukt, men någonstans får du ändå inse dina begränsningar. Om 10 år är du 74, i hennes pubertet närmare 80. Vem ska dra henne uppför pulkabackar och leka kurragömma med henne? Vem ska orka med henne när hon är hormonstinn och 14 och hatar alla? Menar du att din dotter är en principsak eller? Vem ska ta hand om henne sen? Ska du ragga på pensiobingo eller ta hem en ny ung thaia? Inse att det hela är och var ett fult spel, betala inte en krona och hoppas att din dotter får det så bra som möjligt.

Och om du nu lyckas med din föresats, hur löser du det hela rent praktiskt? Är du en superman? Är det bara en principsak? Din dotter ska bo i Sverige med dig, så länge du orkar? Sen får någon annan ta över, men i Sverige?

Nu har jag ställt ut min haka... Ibland kan jag bara inte styra mina fingrar, ibland måste jag bara få säga rent ut vad jag känner. Och ge en annan synvinkel på problemet...

Oj, titta vad rött det blev där nere! :)

Jag tycker du ska försöka styra dina fingrar och inte komma med sådant kvalificerat skitsnack.

Fattar du inte att man har känslor för sina barn är du bra mycket dummare än det du har skrivit här.

//Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

TS... Först och främst, sicken soppa!

Slut på mys och gos. Jag är väl en aning pragmatisk. Inse att du är 64 år. Vad har du att erbjuda din dotter mer än ekonomisk trygghet? En stund, innan du trillar av. Jag fattar att det är hjärtslitande och helt sjukt, men någonstans får du ändå inse dina begränsningar. Om 10 år är du 74, i hennes pubertet närmare 80. Vem ska dra henne uppför pulkabackar och leka kurragömma med henne? Vem ska orka med henne när hon är hormonstinn och 14 och hatar alla? Menar du att din dotter är en principsak eller? Vem ska ta hand om henne sen? Ska du ragga på pensiobingo eller ta hem en ny ung thaia? Inse att det hela är och var ett fult spel, betala inte en krona och hoppas att din dotter får det så bra som möjligt.

Och om du nu lyckas med din föresats, hur löser du det hela rent praktiskt? Är du en superman? Är det bara en principsak? Din dotter ska bo i Sverige med dig, så länge du orkar? Sen får någon annan ta över, men i Sverige?

Nu har jag ställt ut min haka... Ibland kan jag bara inte styra mina fingrar, ibland måste jag bara få säga rent ut vad jag känner. Och ge en annan synvinkel på problemet...

Oj, titta vad rött det blev där nere! :)

"Bättre att vara gammal med hjärtat på rätt ställe än ung och dum..." whistle.gif

Det du har skrivit är bland det sämsta jag sett på det här forumet. Direkt förolämpande...

Link to comment
Dela på andra sajter

Var och En,

agerar och gör/uttalar Sig efter sitt kunnande och förstånd.

Sandlådemetoder undanbedes med bestämdhet. Detta är IRL!

Erhållit tid hos "Familjerätten".

Har kontakt på Skype ibland med dottern som smilar till pappa.

"Skynda långsamt" lär vara ett ordspråk. mao inte rusa iväg, samla fakta först.

Utan undantag

HJÄRTLIGA TACK

Link to comment
Dela på andra sajter

Var och En,

agerar och gör/uttalar Sig efter sitt kunnande och förstånd.

Sandlådemetoder undanbedes med bestämdhet. Detta är IRL!

Erhållit tid hos "Familjerätten".

Har kontakt på Skype ibland med dottern som smilar till pappa.

"Skynda långsamt" lär vara ett ordspråk. mao inte rusa iväg, samla fakta först.

Utan undantag

HJÄRTLIGA TACK

Med tanke på att du tycks ha kontakt med ditt "ex" och genom detta kan ha någon, om än liten, kontakt med din dotter så förefaller det mer att det varit/är någon fnurra på tråden mellan dig och ditt "ex".

De har ju inte "försvunnit" från dig men väljer att stannar i Thailand. Det är inte helt ovanligt att föräldrar/familj ställer ultimatum till en familjemedlem/dotter/syster om de ser att de inte har det bra.

Du får ursäkta om du finner det stötande med min analys av läget eller vad som skett, men jag tolkar det jag ser att du skriver om händelseförlopp och rådande läge.

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att du tycks ha kontakt med ditt "ex" och genom detta kan ha någon, om än liten, kontakt så förefaller det mer att det varit/är någon fnurra på tråden mellan dig och ditt "ex".

De har ju inte "försvunnit" från dig men väljer att stannar i Thailand. Det är inte helt ovanligt att föräldrar/familj ställer ultimatum till en familjemedlem/dotter/syster om de ser att de inte har det bra.

Du får ursäkta om du finner det stötande med min analys av läget eller vad som skett, men jag tolkar det jag ser att du skriver om händelseförlopp och rådande läge.

Mor/tgf o dotter befinner sig inte hos familj/släkt, vilka bor i Nong Khai, utan hos "bästa väninnan" i Khon Kaen och vars make är farang o inte glad behöva betala 600£ för babykostnader frun/väninna tvingar på honom. He is pissed of, as I spoke to him yesterday.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mor/tgf o dotter befinner sig inte hos familj/släkt, vilka bor i Nong Khai, utan hos "bästa väninnan" i Khon Kaen och vars make är farang o inte glad behöva betala 600£ för babykostnader frun/väninna tvingar på honom. He is pissed of, as I spoke to him yesterday.

Nu hänger jag inte med.

Du vet vart hon finns och du har kontakt med omgivningen samt talat med ´farang´som inte

är med på noterna . Vart sitter problemet/eller vad är problemet?

Kommunikationen verkar finnas,vad vill du ha sagt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ju i förbifarten nämna mina egna erfarenheter som inte alls är speciellt långt ifrån barkarves...

Jag var tidigare tillsammans med en thai och vi var gifta. Vi fick en liten son och när han var 6 månader ville hon ta med honom hem till Thailand för att visa upp honom. Jag gick med på att hon skulle få göra det, men påminde henne om att jag aldrig skulle acceptera om hon försökte välja att stanna i Thailand. Vårt förhållande var inget vidare under den här perioden så visst var jag orolig. Hon försäkrade mig att hon skulle återvända till Sverige, vilket hon också gjorde...

Jag har två barn, sedan tidigare förhållande, som är i tidig 20 årsålder. Jag separerade med deras mor när min äldsta var 4år. Vi har en dotter och en son tillsammans. När vi hade separerat fick jag besked (vi var båda 20 år vid den här tiden) från kommunen att de ville ha möte med mig och barnens mor. Detta var efter förfrågan av mina barns mor...

Vi hade inga problem alls efter vår separation utan det fungerade bra med att vi tog hand om barnen olika tider. När jag kom till mötet så blev jag inlurad i att det bara var en bekräftelse av vår separation samt att de ville jag skulle skriva på papper att mina barn var skrivna hos sin mor.

Jag gjorde det och tänkte inget mer på det förrän det dimpade ned en räkning på 22.000kr för underhåll (1990). Jag hade inte hört talas om att jag skulle betala underhåll till mitt ex utan vi var överens om att dela på allt. Senare framkom det att det dokument som jag skrivit under var att jag gav upp mina barn och att mamman fick ensam vårdnad. Jag var väldigt naiv och lurades av både mitt ex och av den kvinna som satt i kommunen att ta hand om dessa typer av ärenden. Ett par tre månader efter skuldchocken och chocken över att jag skulle betala underhåll så berättade mitt ex att hon beslutat sig för att flytta "hem" igen.ca 43mil från min hemort som hon kom till i skolåldern då hennes föräldrar flytttade dit.

Hel plötsligt stod jag där med underhållskostnader och utöver detta kostnader för att träffa mina barn så långt bort. Jag är fortfarande bitter och ytterst besviken på hur mitt ex blåste mig samt att hon på något sätt lyckades få med sig ansvarig person på kommunen att mörka dokumentets verkliga syfte.

Det här kan låta idi*tiskt och nästan skrattretande naivt men tyvärr så var det såhär det gick till. Jag har från och till försökt att få underskriften upphävd för att de lurat mig att skriva under, men jag har aldrig lyckats få någon att lyssna. Som pappa har man inte mycket att komma med i sådana här lägen och de har konstant kört upp min underskrift i ansiktet på mig och skyddat den person (pensionerad sedan länge) som upprättade allt med min ex...

Mitt ex är svensk tjej från Norrland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst vill ta man hand av sina barn, men tyvärr har du oddsen imot dig..

Så jag håller med Kalas fullständigt, uppfostra en (14)4åring, är inte det lättaste i livet, fast man själv är 34..

post-5021-0-42818300-1301086103_thumb.jp

FF

post-5021-0-42818300-1301086103_thumb.jp

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem vill man leva sina första år med , en far som älskar mej eller en som inte vill ha mej ?

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Mor/tgf o dotter befinner sig inte hos familj/släkt, vilka bor i Nong Khai, utan hos "bästa väninnan" i Khon Kaen och vars make är farang o inte glad behöva betala 600£ för babykostnader frun/väninna tvingar på honom. He is pissed of, as I spoke to him yesterday.

Är det inte din dotter? Du borde se till att din dotter har det bra i Thailand trots att ditt "ex" valt att stanna...

£600 i babykostnader i Thailand?? Det låter lite väl häftigt...ca 6400kr...drygt 28000 baht i bara babykostnader...hm...

Eftersom du tycks veta exakt vart hon är så kanske du också vet exakt varför hon valt att stanna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu hänger jag inte med.

Du vet vart hon finns och du har kontakt med omgivningen samt talat med ´farang´som inte

är med på noterna . Vart sitter problemet/eller vad är problemet?

Kommunikationen verkar finnas,vad vill du ha sagt ?

Att tgf klart uttalat att hon tänker stanna med dotter i Thailand utan mitt medgivande (gemensam vårdnad). Sedan finns det en del omständigheter/detaljer som jag inte vill omnämna här. Min fråga var och är; "Hur få dotter tillbaka?"

Va fan slita nästan ett helt liv o när man äntligen får den efterlängtade dottern så blir hon bara bortryckt för att en kompis vill ha barn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem vill man leva sina första år med , en far som älskar mej eller en som inte vill ha mej ?

mvh

Tyvärr så kommer inte så barn att minnas sina första år i livet.

Men när man ska ta sina steg i vuxenlivet är det gott att sina föräldrar finns i livet..

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

För att göra en lång historia kort.

När min xfru tragiskt och hastigt avled i Thailand för drygt 6 år sedan mer eller mindre kidnappade mina fd svärföräldrar min då 10 mån dotter, efter att jag åkt iväg och arbetat.

Jag åkte snarast ner och istort sett handgripligen tog tillbaka min dotter under kravalliknande former.

Den svenska ambassaden var behjälplig på så sätt att de snabbt och utan krångel fixade ett turistvisum till min dotter, och jag kunde ta henne till Sverige.

Jag har idag ingen kontakt med mina fd svärföräldrar, efter att de försökt "röva" tillbaka min dotter vid en senare resa till Thailand, detta försök misslyckades tackvare vakna dagislärare.

Min dotter lever idag ett lyckligt liv i Sverige med mig och min nya underbara fru,nu mera min dotters mamma.

Så summa summarum är jag idag glad över att jag handlade snabbt och tog saken i egna händer när jag såg att det spårade ur.

Så vad jag kan råda TS till är att handla snabbt, åk ner!!.

Jag hade inte tänkt skriva detta, pga att det är väldigt personliga ting, men valde att göra så, jag kommer att dissa den som har någon som helst synpunkt på mitt handlande!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Lider med dej när det gäller dej och dottern och det du beskrivit,samtidigt säjer du att det finns omständigheter som vi inte vet om? Det blir strax svårare att göra en bedömning om fakta har undanhållits

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så kommer inte så barn att minnas sina första år i livet.

FF

Och det vet du ... därför att .

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det vet du ... därför att .

mvh

Vad kommer du själv ihåg från dina första 3-4 år?. Själv minns jag inte ett skitcrazy.gif.MVH HNjap.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kommer du själv ihåg från dina första 3-4 år?. Själv minns jag inte ett skitcrazy.gif.MVH HNjap.gif

Jag har än idag ibland svårt att minnas gårdagskvällen :kort:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att tgf klart uttalat att hon tänker stanna med dotter i Thailand utan mitt medgivande (gemensam vårdnad). Sedan finns det en del omständigheter/detaljer som jag inte vill omnämna här. Min fråga var och är; "Hur få dotter tillbaka?"

Va fan slita nästan ett helt liv o när man äntligen får den efterlängtade dottern så blir hon bara bortryckt för att en kompis vill ha barn.

Det är ingen av oss som svarat som vet hur det egentligen ligger till och eftersom du nu tycks vilja mörka vissa delar av berättelsen gör det än mer suspekt om jag ska vara ärlig.

För mig är det inte förtroendeingivande att du undviker att berätta hur ert förhållande såg ut och vad ditt ex uppgett för orsak till att hon valt att stanna i Thailand.

Den påstådda adoptionen som benämns kanske är ett sätt för ditt ex att begränsa dina möjligheter att ta tillbaka din dotter?

Min känsla är att det osar lite här och att ditt ex tycks göra allt hon kan för att undvika att komma tillbaka. Det som förbryllar än mer är din kontakt med den familj där hon bor, med ditt ex och också med din dotter. Med allt sammanslaget får jag faktiskt en olustig känsla...och nu inte av lidande för din situation..utan mer för er gemensamma dotter..och för sanningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lider med dej när det gäller dej och dottern och det du beskrivit,samtidigt säjer du att det finns omständigheter som vi inte vet om? Det blir strax svårare att göra en bedömning om fakta har undanhållits

Om jag skulle nämna dessa här så kan de komma i fel händer så att säga, men nämnas kan att dokument för ansökan om thaipass/medborgarskap kom från khon Kaen då dottern var knappt 2 månader gammal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...