Jump to content
IGNORERAD

Älskade dotter, pappa saknar dig


barkarve

Recommended Posts

Tyvärr så kommer inte så barn att minnas sina första år i livet.

Men när man ska ta sina steg i vuxenlivet är det gott att sina föräldrar finns i livet..

FF

Är modern 80 år gammal?

Numera är det inte ovanligt att man lever en bra bit in på 80-strecket...och med en yngre mor så lämnas inte dottern direkt i sticket och ensamheten om pappan dör. Fattar inte det där argumenterandet om jag ska vara ärlig.

Det gör detsamma om man inte minns de första åren, men i 3-4 årsåldern börjar man formas som individ och det får man oftast bära med sig hela livet...oavsett om man minns det eller inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sixten

    10

  • Sabura

    9

  • barkarve

    8

  • Avregistrerad clion

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag har än idag ibland svårt att minnas gårdagskvällen :kort:

av-109998.gifgreat.gif. Kommer nog inte ihåg det här imorgonwink.gif. Eller vill inte kanskewink.gif..MVH HNjap.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det vet du ... därför att .

mvh

Nästa gång du citerar, ta gärna med hela texten.

Men tyvärr saknar jag, vad gjorde mina första åren i livet, kanske jag börjar bli gammal..

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kommer du själv ihåg från dina första 3-4 år?. Själv minns jag inte ett skitcrazy.gif.MVH HNjap.gif

Inte så mycket annat än att jag är ganska så balanserat och mår bra och

det tror jag beror på bland annat att jag hadde en trygg barndom från dag 1.

Men om man som du som föredrar att skriva sönder varenda tråd och ifrågasätta vartenda

ord som skrivs så kanske det är du som har rätt och jag som har fel så jag kanske mår

dårligt utan att veta det och du mår bra

Hmmm jag kan till och med göra ett inlägg utan smileys

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Att tgf klart uttalat att hon tänker stanna med dotter i Thailand utan mitt medgivande (gemensam vårdnad). Sedan finns det en del omständigheter/detaljer som jag inte vill omnämna här. Min fråga var och är; "Hur få dotter tillbaka?"

Va fan slita nästan ett helt liv o när man äntligen får den efterlängtade dottern så blir hon bara bortryckt för att en kompis vill ha barn.

´Detaljer´ som inte ska belysas men empati och råd ska ges...?

Kompisen vill ju tydligen inte ha barn på denna nivå? hänger fortfarande inte med...

Om du anser att det är det viktigaste för dej-hur lång tid innan du kommer iväg och

gör någonting då?

Och om du vet vart din dotter är - vad gör du i Sverige då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag skulle nämna dessa här så kan de komma i fel händer så att säga, men nämnas kan att dokument för ansökan om thaipass/medborgarskap kom från khon Kaen då dottern var knappt 2 månader gammal.

Borde inte larmet gå redan där? Varför kom en sådan ansökan?

Det är alltid lätt att vara efterklok men det där känns ganska skumt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så kommer inte så barn att minnas sina första år i livet.

Men när man ska ta sina steg i vuxenlivet är det gott att sina föräldrar finns i livet..

FF

Nu citerar jag hela inlägget .. nöjd ?

Och vem säger att föräldrarna är i livet fast dom var 20 när barnet föddes ? så återigen

frågar jag Vem vill du leva dina första år med ..en far som älskar dej eller en som inte vill ha dej ?

allt enligt vad det står lite längre upp i tråden

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så mycket annat än att jag är ganska så balanserat och mår bra och

det tror jag beror på bland annat att jag hadde en trygg barndom från dag 1.

Men om man som du som föredrar att skriva sönder varenda tråd och ifrågasätta vartenda

ord som skrivs så kanske det är du som har rätt och jag som har fel så jag kanske mår

dårligt utan att veta det och du mår bra

Hmmm jag kan till och med göra ett inlägg utan smileys

mvh

Grattis. Motsatsen mot mig då. Men det går ganska ok ändå. Och jag kan både stava och skriva inlägg utan smileys om jag vill. ( Och...det... vet du ...därför ...att .? ) Det känns som kanon inlägg.mycket givande..Blås inte ballonger i rosenbuskarna nu superettan.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu citerar jag hela inlägget .. nöjd ?

Och vem säger att föräldrarna är i livet fast dom var 20 när barnet föddes ? så återigen

frågar jag Vem vill du leva dina första år med ..en far som älskar dej eller en som inte vill ha dej ?

allt enligt vad det står lite längre upp i tråden

mvh

Fick man som barn att välja, vill man att sina förädrar kunde komma överens.

Men i detta som TS, förklara det, så skulle jag nog välja modern, jag tycker inget illa om fadern.

Men det finns inga lätta lösningar i dagsläget..

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Barnets bästa skall alltid komma i första hand. Detta står att läsa i Barnkonventionen. Är det verkligen barnets bästa att en 64 årig pappa skall ensam ta ansvareet för ett barn. När barnet börjar skolan är han 70 år osv. Skaffa barn i denna ålder är egoistiskt, ett barn behöver båda förälrarna under sin barndom,alltså till dom fyllt 18 år. Hm 64+18= 82 år. Nej, det är bättre att barnet stannar hos mamman.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men mamman skulle ju sälja barnet.

Nog för att många thai kvinnor är glada i pengar, men hur många tar inte hand om sina barn när mannen lämnat dom. Så i detta fall så är det nog några hundar begravda.

Link to comment
Dela på andra sajter

om man skaffar barn med thaitjej när man är över 55 + och skiljer 15-25 år mellan paret så är det jävligt patetisk mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

om man skaffar barn med thaitjej när man är över 55 + och skiljer 15-25 år mellan paret så är det jävligt patetisk mvh

Patetiskt? Det du skriver är det enda patetiska...omoget och det lyser fördomar i den texten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan nog hålla med en del skribenter här angående åldersskillnader och "skaffa" barn.

I slutet av 90-talet lärde jag att känna en man som var 73 år och hade en 6-årig dotter tillsammans med sin 40-åriga Thaifru.

Vi tappade kontakten när han flyttade till Thailand, så idag vet jag inte ens om han lever.

Jag tycker väl att man kan tänka sig för lite grann innan man sätter barn till världen i den åldern.

För hur kul är det att eventuellt bli faderslös när man är ett barn på 10-15 år

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Är det bara en samling fördomsfulla och messersmithar som svarar. När vi inte vet hela storyn . Så kan vi väl inte döma. Om en 64 åring är bättre eller sämre som pappa. Vet väl vi ingenting om. Det är väl upp till individen. Vad frugan har gjort eller inte vet vi absolut ingenting om. Tragiskt är det i alla lägen. Mitt råd är åk ner så fort som möjligt och red ut allt. Om du mår dåligt av detta som händer som borde det inte vara några problem. Lösningar finns oftast på dom flesta problem. Jag hoppas att vi får höra hur det gick när allt är löst

Kämpa På

Link to comment
Dela på andra sajter

För att göra en lång historia kort.

När min xfru tragiskt och hastigt avled i Thailand för drygt 6 år sedan mer eller mindre kidnappade mina fd svärföräldrar min då 10 mån dotter, efter att jag åkt iväg och arbetat.

Jag åkte snarast ner och istort sett handgripligen tog tillbaka min dotter under kravalliknande former.

Den svenska ambassaden var behjälplig på så sätt att de snabbt och utan krångel fixade ett turistvisum till min dotter, och jag kunde ta henne till Sverige.

Jag har idag ingen kontakt med mina fd svärföräldrar, efter att de försökt "röva" tillbaka min dotter vid en senare resa till Thailand, detta försök misslyckades tackvare vakna dagislärare.

Min dotter lever idag ett lyckligt liv i Sverige med mig och min nya underbara fru,nu mera min dotters mamma.

Så summa summarum är jag idag glad över att jag handlade snabbt och tog saken i egna händer när jag såg att det spårade ur.

Så vad jag kan råda TS till är att handla snabbt, åk ner!!.

Jag hade inte tänkt skriva detta, pga att det är väldigt personliga ting, men valde att göra så, jag kommer att dissa den som har någon som helst synpunkt på mitt handlande!

Jag tycker du gjorde helt rätt

mvh Christer

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara en samling fördomsfulla och messersmithar som svarar. När vi inte vet hela storyn . Så kan vi väl inte döma. Om en 64 åring är bättre eller sämre som pappa. Vet väl vi ingenting om. Det är väl upp till individen. Vad frugan har gjort eller inte vet vi absolut ingenting om. Tragiskt är det i alla lägen. Mitt råd är åk ner så fort som möjligt och red ut allt. Om du mår dåligt av detta som händer som borde det inte vara några problem. Lösningar finns oftast på dom flesta problem. Jag hoppas att vi får höra hur det gick när allt är löst

Kämpa På

Det är egoistiskt att skaffa barn när man är över 55 år. Då handlar det inte om att vara en sämre pappa, utan att barnet behöver både pappa och mamma under sin barndom. Nu vet jag att jag trampar på många ömma tår när jag skriver detta då många här på forumet är tillsammans med unga kvinnor.

Möjligheterna att få vårdnad om flickan när man är över 60 är nog obefintliga med all rätt enligt min mening.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är egoistiskt att skaffa barn när man är över 55 år. Då handlar det inte om att vara en sämre pappa, utan att barnet behöver både pappa och mamma under sin barndom. Nu vet jag att jag trampar på många ömma tår när jag skriver detta då många här på forumet är tillsammans med unga kvinnor.

Möjligheterna att få vårdnad om flickan när man är över 60 är nog obefintliga med all rätt enligt min mening.

Möjligheten att få ensam vårdnad om barnet, även om du är över 60 och Farrang är rätt stor i Thailand iaf.

Enligt en välinformerad man räcker det att visa att mamman är olämplig som moder och inte kan eller vill ta hand om sitt barn.

Vad som händer om man kommer hem till Sverige med ett Thailändskt domstolsbeslut om egen vårdnad vet jag inget om, det kanske nån annan kan svara på?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

TS... Först och främst, sicken soppa!

Slut på mys och gos. Jag är väl en aning pragmatisk. Inse att du är 64 år. Vad har du att erbjuda din dotter mer än ekonomisk trygghet? En stund, innan du trillar av. Jag fattar att det är hjärtslitande och helt sjukt, men någonstans får du ändå inse dina begränsningar. Om 10 år är du 74, i hennes pubertet närmare 80. Vem ska dra henne uppför pulkabackar och leka kurragömma med henne? Vem ska orka med henne när hon är hormonstinn och 14 och hatar alla? Menar du att din dotter är en principsak eller? Vem ska ta hand om henne sen? Ska du ragga på pensiobingo eller ta hem en ny ung thaia? Inse att det hela är och var ett fult spel, betala inte en krona och hoppas att din dotter får det så bra som möjligt.

Och om du nu lyckas med din föresats, hur löser du det hela rent praktiskt? Är du en superman? Är det bara en principsak? Din dotter ska bo i Sverige med dig, så länge du orkar? Sen får någon annan ta över, men i Sverige?

Nu har jag ställt ut min haka... Ibland kan jag bara inte styra mina fingrar, ibland måste jag bara få säga rent ut vad jag känner. Och ge en annan synvinkel på problemet...

Oj, titta vad rött det blev där nere! :)

Ojdå! Ja nu jäklar har Du stuckit ut hakan så det räcker! Hoppas Du kan ta en smäll.

Men helt fel har Du inte. Jag är själv en gammal uv med yngre fru och mindre barn och det är ingen merit att vara gammal. Dock finns det poänger: jag har tid med mina barn på ett sätt jag aldrig hade haft för tjugo år sedan!

Och fysiken kan man underhålla med nyttig diet och hård träning. Jag är starkare och förmodligen friskare idag än vad jag någonsin varit och lider inte alls av några ålderdomskrämpor. Vi får väl hoppas att också Barkarve är i form nog att axla faderskapets rätt nöjsamma mödor -och det tror jag nog! Barn behöver sina pappor och även en gaggig gammal stöt är bättre än ingen pappa alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligheten att få ensam vårdnad om barnet, även om du är över 60 och Farrang är rätt stor i Thailand iaf.

Enligt en välinformerad man räcker det att visa att mamman är olämplig som moder och inte kan eller vill ta hand om sitt barn.

Vad som händer om man kommer hem till Sverige med ett Thailändskt domstolsbeslut om egen vårdnad vet jag inget om, det kanske nån annan kan svara på?

MVH Tommy

Det godtas sannolikt i svensk domstol.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

För att göra en lång historia kort.

När min xfru tragiskt och hastigt avled i Thailand för drygt 6 år sedan mer eller mindre kidnappade mina fd svärföräldrar min då 10 mån dotter, efter att jag åkt iväg och arbetat.

Jag åkte snarast ner och istort sett handgripligen tog tillbaka min dotter under kravalliknande former.

Den svenska ambassaden var behjälplig på så sätt att de snabbt och utan krångel fixade ett turistvisum till min dotter, och jag kunde ta henne till Sverige.

Jag har idag ingen kontakt med mina fd svärföräldrar, efter att de försökt "röva" tillbaka min dotter vid en senare resa till Thailand, detta försök misslyckades tackvare vakna dagislärare.

Min dotter lever idag ett lyckligt liv i Sverige med mig och min nya underbara fru,nu mera min dotters mamma.

Så summa summarum är jag idag glad över att jag handlade snabbt och tog saken i egna händer när jag såg att det spårade ur.

Så vad jag kan råda TS till är att handla snabbt, åk ner!!.

Jag hade inte tänkt skriva detta, pga att det är väldigt personliga ting, men valde att göra så, jag kommer att dissa den som har någon som helst synpunkt på mitt handlande!

Starkt gjort :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

TS... Först och främst, sicken soppa!

Slut på mys och gos. Jag är väl en aning pragmatisk. Inse att du är 64 år. Vad har du att erbjuda din dotter mer än ekonomisk trygghet? En stund, innan du trillar av. Jag fattar att det är hjärtslitande och helt sjukt, men någonstans får du ändå inse dina begränsningar. Om 10 år är du 74, i hennes pubertet närmare 80. Vem ska dra henne uppför pulkabackar och leka kurragömma med henne? Vem ska orka med henne när hon är hormonstinn och 14 och hatar alla? Menar du att din dotter är en principsak eller? Vem ska ta hand om henne sen? Ska du ragga på pensiobingo eller ta hem en ny ung thaia? Inse att det hela är och var ett fult spel, betala inte en krona och hoppas att din dotter får det så bra som möjligt.

Och om du nu lyckas med din föresats, hur löser du det hela rent praktiskt? Är du en superman? Är det bara en principsak? Din dotter ska bo i Sverige med dig, så länge du orkar? Sen får någon annan ta över, men i Sverige?

Nu har jag ställt ut min haka... Ibland kan jag bara inte styra mina fingrar, ibland måste jag bara få säga rent ut vad jag känner. Och ge en annan synvinkel på problemet...

Oj, titta vad rött det blev där nere! :)

Ähum, har nog mycket hellre en 65 årig pappa än att jag inte finns till alls. Man väljer inte sina föräldrar men utan dem så hade man förstås inte funnits till överhuvudtaget.

Och hellre en 67 årig närvarande pappa som hjälper barnet upp för pulkbackarna än ingen pappa alls. Kan väl inte vara så svårt att förstå eller?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ähum, har nog mycket hellre en 65 årig pappa än att jag inte finns till alls. Man väljer inte sina föräldrar men utan dem så hade man förstås inte funnits till överhuvudtaget.

Och hellre en 67 årig närvarande pappa som hjälper barnet upp för pulkbackarna än ingen pappa alls. Kan väl inte vara så svårt att förstå eller?

:great::great: . har många tankar om dig Kim fan vi måste träffas

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...