Jump to content
IGNORERAD

Militären avfyrade 117 923 skott mot demonstranterna i Bangkok.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Vad du ännu, trots många tusen inlägg, inte begripit är att folk inte "försvarar militär och regering oavsett vad dessa gör".

Vi har argumenterat MOT dig eftersom dina argument oftast (alltid?) varit så helt uppåt väggarna, ensidiga eller komplett tagna ur luften..

Alla gillar nämligen inte att påstå saker utan belägg, eller att ljuga om saker och folk.

Eller att i övrigt leva i en fantasivärld där man påstår sig vara snäll samtidigt som man gärna utnyttjar svaga grupper eller manar folk till att utsätta sig för faror.

Vem minns inte dina fantastiska påhitt om t.ex att Abhisit höjt militärbudgetar, krokodiler som äter demonstranter, meningsmotståndare som är höger etc etc. Listan är lång.

Att du sedan tolkar detta som att folk försvarar regering och militär oavsett vad dessa gör får stå för dig.

Men det visar också med önskvärd tydlighet vilket begränsat medvetande du besitter.

Och då är det nog bra att du sitter där i din lilla bubbla med "socialdemokratisk" majoritet.

Kanske omgiven av kompetenta medtävlare i självbedrägeri som sitter och spyr galla över oliktänkare samtidigt som ni sjunger "Kumbaya"?

I sådana fall förstår jag att det måste kännas tryggt och att du trivs. :)

Fortsätt sitta i din lilla självbedrägliga helbrägdagörarbubbla bara.

När du tröttnat och vill komma ut i verkligheten kan du ju leta efter demoniserande länkar som stöd för några av dina lögnaktiga påståenden.

Men demonerna du slåss mot finns nog bara i ditt egna huvud och inte på MPR.

Så jag föreslår att du börjar leta där.

Hej

Att man slåss med demoner när man arbetar för ett demokratiskt, jämlikare och rättvisare samhälle i Sverige, och är för detta även utomlands får stå för dig, det är i alla fall inget som påverkar min syn på dom svaga grupperna i samhället och mitt engagemang för dessa.

Dom som du borde kalla "demoner" är enligt mig överklass, militär och andra som kräver mer inflytande än deras röster ger i fria val t.ex i Thailand.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 141
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    17

  • MaiChai

    17

  • Surin P3

    9

  • noBuzz

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Att man slåss med demoner när man arbetar för ett demokratiskt, jämlikare och rättvisare samhälle i Sverige, och är för detta även utomlands får stå för dig, det är i alla fall inget som påverkar min syn på dom svaga grupperna i samhället och mitt engagemang för dessa.

Dom som du borde kalla "demoner" är enligt mig överklass, militär och andra som kräver mer inflytande än deras röster ger i fria val t.ex i Thailand.

Mvh Isan Lover

Du menar "Demoner" som i onda andar som inte finns utom i fantasivärlden (i ditt huvud)

När man läser din argumentation och debatt-föring får jag mer och mer tankarna på Don Quijote och hans krig mot väderkvarnarna som han upplever som hemska fiender.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår att IL är orolig, fortsätter regeringen vars ledande parti fick 36% av rösterna i senaste valet med sina reformer och förbättringar så kommer det att bli svårt för honom att rekrytera statare till plantagen däruppe i issan och får helt övergå till slavarbetare från Laos. För man vill ju inte stöta sig med de andra landägarna i byn vilket man skulle göra om man betalade lantarbetarna en skälig lön.

Tiderna förändras, det är bara i Issans svar på Shangri-la det inte märks...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår att IL är orolig, fortsätter regeringen vars ledande parti fick 36% av rösterna i senaste valet med sina reformer och förbättringar så kommer det att bli svårt för honom att rekrytera statare till plantagen däruppe i issan och får helt övergå till slavarbetare från Laos. För man vill ju inte stöta sig med de andra landägarna i byn vilket man skulle göra om man betalade lantarbetarna en skälig lön.

Tiderna förändras, det är bara i Issans svar på Shangri-la det inte märks...

Har han mer och mer liknelser med Göran Persson. Storbonde, Patron, kapitalist etc etc :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skiter i facket då facket sket i mig. Var HSO, RSO m.m. och jarbetade ca 2-400timmar om året åt avdelninen. När jag sedan behövde hjälp och avdelning och förbund sket i mig så bestämde jag mig för att jag behövde mina pengar stjälv och inte hadde råd längre att bidra till deras löner!

Och det roligaste av allt är att jag känner igen fler SD ploitiker i komunal politiken som jag tycker är bra än jag känner igen S politiker som jag tycker är bra. Men det finns också partier som har fler politiker som jag gillar än S och SD till sammans!

Detta är väl lite utanför ämnet men blev sugen att skriva angående "fuck it" facket,Byggnads.

Jag råkade ut för en arbetsplatsolycka 1993 och efter mycket om och men så hade facket hjälpt mig att få ut xxx,xxx kronor, men jag var ej nöjd med detta och påtalade detta för facket men dom sa att du får inte mer det är så dålig ersättning.

Jag blev givetvis förbannad och sa till dom att ni får väl strida lite och försöka fixa en bättre ersättning, men facket menade på att ersättningen är så dålig och du får inte mer.

Då fick jag höra via en kompis om en bra kvinnlig konsult som hjälpte folk med arbetsskador, så jag tog kontakt med henne ock lämnade in alla papper från min skada som facket hade haft. Så efter cirka ett halvår så hade hon lyckats med att fixa samma xxx,xxx

antal kronor i ersättning som facket hade lyckats med.

Visserligen fick jag betala henne omkring 5000 kronor arvode, men vad gjorde det när hon ordnat ett sexsiffrigt belopp till mig.

Så 1995 gick jag ur facket, det bara synd att man hade kastat pärlor till svin sedan 1971 Och 2002 gick jag även ur a-kassan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Har du några som helst belägg för att det skulle funnits några sk Kambodjanska elitsoldater i Thailand under demostrationerna? Tror du att det faktiskt var det? Anser du det vara rimligt?

Ja, jag har belägg för mitt påstående genom en för mej säker källa i BKK.

Ja, jag är ganska övertygad om att det så var fallet.

Ja, jag anser att det är mycket rimligt.

Jag vet inte om du följde en tråd som hette något som "det händer just nu" eller något liknande, när samma sak skrevs där(under "demonstrationerna") så kom det inget ifrågasättande av upgiften, mera ett medhåll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Ja, jag har belägg för mitt påstående genom en för mej säker källa i BKK.

Ja, jag är ganska övertygad om att det så var fallet.

Ja, jag anser att det är mycket rimligt.

Jag vet inte om du följde en tråd som hette något som "det händer just nu" eller något liknande, när samma sak skrevs där(under "demonstrationerna") så kom det inget ifrågasättande av upgiften, mera ett medhåll.

Ursäkta, men det är helt orimligt att denna så kallade sanning inte hade uppmärksammats mer. Det gick ett rykte i Bangkok om att så var fallet men samtidigt gick det 200 andra osanna eller obekräftade rykten. Att du har en säker källa ger jag ingenting för eftersom det inte blir mer än ditt ord att gå på. När du dessutom beskriver det som rimlig blir anledningen till att ifrågasätta ditt ord ännu lite högre. Jag skrev ett par hundra inlägg i "det händer just nu"- tråden innan jag tröttnade - att använda den som källa känns inte helt hundra för att uttrycka det lite milt.

Återigen, finns det några bevis för ditt stensäkra påstående som inte är baserat på hörsägen? Om ja, så är det ju värsta scoopet ju.

Annars känns det som caset mot rödskjortorna är så pass starkt att man inte behöver blanda ihop fact and fiction i debatten.

ps. blanda inte ihop Seh Daengs rangers med andra

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Ursäkta, men det är helt orimligt att denna så kallade sanning inte hade uppmärksammats mer. Det gick ett rykte i Bangkok om att så var fallet men samtidigt gick det 200 andra osanna eller obekräftade rykten. Att du har en säker källa ger jag ingenting för eftersom det inte blir mer än ditt ord att gå på. När du dessutom beskriver det som rimlig blir anledningen till att ifrågasätta ditt ord ännu lite högre. Jag skrev ett par hundra inlägg i "det händer just nu"- tråden innan jag tröttnade - att använda den som källa känns inte helt hundra för att uttrycka det lite milt.

Återigen, finns det några bevis för ditt stensäkra påstående som inte är baserat på hörsägen? Om ja, så är det ju värsta scoopet ju.

Annars känns det som caset mot rödskjortorna är så pass starkt att man inte behöver blanda ihop fact and fiction i debatten.

ps. blanda inte ihop Seh Daengs rangers med andra

Det var du som frågade "anser du det vara rimligt?" jag svarade på din fråga.

Jag vet inte vad din "konflikt" erfarenhet består av, min egen har jag full koll på, det har förekommit på ett par platser att man "lånat" in den "kompetens" man behöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Det var du som frågade "anser du det vara rimligt?" jag svarade på din fråga.

Jag vet inte vad din "konflikt" erfarenhet består av, min egen har jag full koll på, det har förekommit på ett par platser att man "lånat" in den "kompetens" man behöver.

Du har säkert jättebra och relevant erfarnehet, men det vet ju ingen härinne om tyvär. Det vi vet är att du inte har kunnat presentera några egentliga belägg för att backa upp ditt påstående annat än din säkra källa i Bangkok. Det får ju faktiskt Arismun att framstå som en empirisk mästare i jämförelse.

Som jag sa, varför blanda in rykten och behandla dem som fakta, görs inte det nog av rödskjortorna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Läste idag på Asiancorrespondet att Thailands vice PM Suthep försvarade sig mot att så mycket ammunition hade använts mot demonstranterna i Bangkok genom att hävda att dom dödade och skadade sprang mot kulorna, eftersom inga soldater eller poliser användes för att skingra demonstranterna.

En något märklig förklaring tycker jag, normalt springer ju beskjutna bort ifrån kulorna inte mot?

Och vem skulle ha skingrat demonstranerna om det inte var polis och militär?

“การ อภิปรายไม่ไว้วางใจครั้งนี้ อย่ากะพริบตา ผมจะซัดเข้าให้ เราจะสู้ตามความเป็นจริงแต่ต้องอดทน เราไม่คิดเข่นฆ่าประชาชน เราไม่เคยใช้กำลังเจ้าหน้าที่ตำรวจทหารเข้าสลายการชุมนุม แต่ที่ตายเพราะวิ่งเข้ามาใส่” นายสุเทพกล่าว

“For this no-confidence debate, don’t blink! I will shift the blame. We will battle it out on the truth, but you will need to be patient. We didn’t intend to kill protesters. We never used the resources/force of the police or soldiers to disperse the protesters, but they died as they ran into [bullets],” said Suthep

http://asiancorrespondent.com/49819/thai-deputy-pm-reds/

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att man slåss med demoner när man arbetar för ett demokratiskt, jämlikare och rättvisare samhälle i Sverige, och är för detta även utomlands får stå för dig, det är i alla fall inget som påverkar min syn på dom svaga grupperna i samhället och mitt engagemang för dessa.

Dom som du borde kalla "demoner" är enligt mig överklass, militär och andra som kräver mer inflytande än deras röster ger i fria val t.ex i Thailand.

Mvh Isan Lover

Jag har en stilla fråga till dej Isaan Lover, förväntar mej inte ett rakt svar, men här kommer frågan ändå:

När du och dina fackligt arbetande kamrater sitter och fikar tillsammans, brukar du då berätta hur mycket du betalar de som sliter på era egendomar i Isaan?

Är du tydlig med att tala om att barnarbetarna du utnyttjar i "rättvisans" namn får lika lite betalt som de vuxna?

God överklasskväll på dig patron!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Du menar "Demoner" som i onda andar som inte finns utom i fantasivärlden (i ditt huvud)

När man läser din argumentation och debatt-föring får jag mer och mer tankarna på Don Quijote och hans krig mot väderkvarnarna som han upplever som hemska fiender.

På samma sätt som du inbillar dig att alla bargubbar och bartjejer runt om i Thailand är dina hemskaste fiender.

Se över dina egna demoner innan du ger dig på andras.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

På samma sätt som du inbillar dig att alla bargubbar och bartjejer runt om i Thailand är dina hemskaste fiender.

Se över dina egna demoner innan du ger dig på andras.

BTT

Du menar att det är vad du inbillar dig att jag tycker ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hej

Läste idag på Asiancorrespondet att Thailands vice PM Suthep försvarade sig mot att så mycket ammunition hade använts mot demonstranterna i Bangkok genom att hävda att dom dödade och skadade sprang mot kulorna, eftersom inga soldater eller poliser användes för att skingra demonstranterna.

En något märklig förklaring tycker jag, normalt springer ju beskjutna bort ifrån kulorna inte mot?

Och vem skulle ha skingrat demonstranerna om det inte var polis och militär?

“การ อภิปรายไม่ไว้วางใจครั้งนี้ อย่ากะพริบตา ผมจะซัดเข้าให้ เราจะสู้ตามความเป็นจริงแต่ต้องอดทน เราไม่คิดเข่นฆ่าประชาชน เราไม่เคยใช้กำลังเจ้าหน้าที่ตำรวจทหารเข้าสลายการชุมนุม แต่ที่ตายเพราะวิ่งเข้ามาใส่” นายสุเทพกล่าว

“For this no-confidence debate, don’t blink! I will shift the blame. We will battle it out on the truth, but you will need to be patient. We didn’t intend to kill protesters. We never used the resources/force of the police or soldiers to disperse the protesters, but they died as they ran into [bullets],” said Suthep

http://asiancorrespondent.com/49819/thai-deputy-pm-reds/

Mvh Isan Lover

Nja historien visar att med rätt indoktrinering och stimulantia kan man få hela armeer att springa mot kulorna.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja historien visar att med rätt indoktrinering och stimulantia kan man få hela armeer att springa mot kulorna.

BTT

Sant!

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde tex ryssarna vid Stalingrad, fast sprang dom inte in i kulregnet så kom det kulor från egna hållet! :(

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste idag på Asiancorrespondet att Thailands vice PM Suthep försvarade sig mot att så mycket ammunition hade använts mot demonstranterna i Bangkok genom att hävda att dom dödade och skadade sprang mot kulorna, eftersom inga soldater eller poliser användes för att skingra demonstranterna.

Är det vad du tolkar det han sagt som?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag har en stilla fråga till dej Isaan Lover, förväntar mej inte ett rakt svar, men här kommer frågan ändå:

När du och dina fackligt arbetande kamrater sitter och fikar tillsammans, brukar du då berätta hur mycket du betalar de som sliter på era egendomar i Isaan?

Är du tydlig med att tala om att barnarbetarna du utnyttjar i "rättvisans" namn får lika lite betalt som de vuxna?

God överklasskväll på dig patron!

MVH Tommy

Hej

Självklart berättar jag sanningen, det är jag känd för både mot chefer, medlemmar och kompisar även om sanningen inte alltid faller lyssnaren i smaken, men jag tror ändå att det lönar sig i längden, och det är nog det enda sättet som fungerar för mig att jobba på och leva med.

Och tro det eller ej det brukar sluta med att man får någon slags respekt och förtroende för varandra och inte med konflikt,

har man sedan konkreta motförslag eller ideer som är bra både för företaget och dom anställda så är det ju ändå bättre.

Att man vid enstaka tillfällen låter någon tonåring ifrån byns fattigaste familj jobba lite är inget jag skäms för, skulle du se under vilka förhållanden denna tjej levde som det gällde i vårat fall skulle du nog inte ens ha ställt frågan, mamman (prostituerad) i Bangkok och lever med olika män (byter lika ofta som vi byter kläder), och har ingenting,

tjejen levde med sin mormor som var invalidiserad efter hjärnblödning (nu död) och den man som var ihop med mormor, huset hade jordgolv och man kunde se ut både genom tak och väggar, och en öppen eld på golvet där hundar, katter och dom boende låg runt och värmde sig på vintern.

Frugan tyckte synd om tjejen som är en avlägsen släkting till oss och lät henne jobba ihop lite extra pengar till kläder och mat, frugan gav hennes mormor pengar också ibland utan motprestation och har gjort så under många år, hon frågade också tjejen om hon ville fortsätta studera och erbjöd sig att betala skolgången åt henne, och så skedde under ett år, men efter att mormor dog så åkter hon till Bangkok och jobbar på ett trädgårdsföretag som ägs av en annan släkting.

Vi besökte henne och släktingarna och allt verkade fungera bra och hon verkade ganska nöjd, nu har även två av frugans systerbarn åkt till Bangkok och jobbar på samma företag under lovet, och dom delar rum med den fattiga tjejen ifrån byn som är syssling till dom.

Nej att hjälpa denna tjej och hennes mormor som frugan gjorde är inget vi skäms för, och vi gav även mormors man jobb så fort vi hade chans. även om han var alkoholist och pratade mer än han jobbade.

Så fungerar det på landet.

Dom 4 anställda vi har just nu är frugans pappa, hans kvinna och min fiskekompis Pan och hans fru och jag tror inte att någon av dom är intreserade av att byta arbetsgivare, kanske inte ens för högre lön, vi tar bra hand om dom och har roligt tillsammans även när vi arbetar, och att frugan skulle behandla sin pappa illa eller betala för dåligt är nog mer eller mindre otänkbart.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Ursäkta, men det är helt orimligt att denna så kallade sanning inte hade uppmärksammats mer. Det gick ett rykte i Bangkok om att så var fallet men samtidigt gick det 200 andra osanna eller obekräftade rykten. Att du har en säker källa ger jag ingenting för eftersom det inte blir mer än ditt ord att gå på. När du dessutom beskriver det som rimlig blir anledningen till att ifrågasätta ditt ord ännu lite högre. Jag skrev ett par hundra inlägg i "det händer just nu"- tråden innan jag tröttnade - att använda den som källa känns inte helt hundra för att uttrycka det lite milt.

Återigen, finns det några bevis för ditt stensäkra påstående som inte är baserat på hörsägen? Om ja, så är det ju värsta scoopet ju.

Annars känns det som caset mot rödskjortorna är så pass starkt att man inte behöver blanda ihop fact and fiction i debatten.

ps. blanda inte ihop Seh Daengs rangers med andra

Ok, orsak att ta in främmande trupp:

Kan sannolikt inte identifieras.

Tränade i "Urban Combat" betyder liten lätt beväpnad styrka-kan ställa till mycket skit under situation som tex de sk demonstrationerna.

Vid avslut lätt att komma ivag pga lika lokalbefolkning, kan ta sig på egenhand till gräns.

Vid evt identifiering-vad tror du själv den gamle Khme Rouge mannen skulle säja om Thai vill ha bestraffning?

Din svärpappa är väl militär, diskutera saken med honom han bör ha vetskap om detta(om han varit ute något och inte är pappersvändare)!

Ändrades av Incinerator
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är det vad du tolkar det han sagt som?

Hej

Hade du tagit dig tid att läsa länken så hade du inte behövt fråga, men här har du ett utdrag där Bangkok Pundit förklarar det hela i detta uttalande som han tycker har likheter med Gaddafis.

“การ อภิปรายไม่ไว้วางใจครั้งนี้ อย่ากะพริบตา ผมจะซัดเข้าให้ เราจะสู้ตามความเป็นจริงแต่ต้องอดทน เราไม่คิดเข่นฆ่าประชาชน เราไม่เคยใช้กำลังเจ้าหน้าที่ตำรวจทหารเข้าสลายการชุมนุม แต่ที่ตายเพราะวิ่งเข้ามาใส่” นายสุเทพกล่าว

“For this no-confidence debate, don’t blink! I will shift the blame. We will battle it out on the truth, but you will need to be patient. We didn’t intend to kill protesters. We never used the resources/force of the police or soldiers to disperse the protesters, but they died as they ran into [bullets],” said Suthep

BP: This a direct quote from Suthep. Khao Sod is partial to the red shirts, but MCOT, which is a state-owned media organization, has the same quote. Thai Rath and even the RTAF’s Directorate of Intelligence thought it credible enough to cite the reports. Actually, by all reports Suthep said this on March 5 so don’t expect The Nation or the Bangkok Post to be printing this today. Despite the inflammatory, Gaddafi-like statement, it has not been highlighted in either the Thai language or the English language. All the reports have buried the story, but what was more extraordinary is that Suthep said this at a Democrat Party meeting entitled “Principles of the Democrat [Party]” ( ”อุดมการณ์ประชาธิปัตย์”). Well, at least one can’t say the Democrats don’t stand for anything.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret IL, blev ett plus för det :wai:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tack för svaret IL, blev ett plus för det :wai:

MVH Tommy

Hej

Jag såg detta, och tack för att du ställde frågan för det kanske var fler som hade liknande funderingar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Du menar att det är vad du inbillar dig att jag tycker ? :whistle:

Det är du som inbillar dig att hela Pattaya skulle vara neddränkt av sprit, droger och prostitiuion.

Det menar jag är en demoniserad och felaktig bild som enbart förstärker fördomarna mot den kära fiskebyn.

Jag kan upplysa dig om att Pattaya till största delen faktiskt består av vanligt thailändskt liv och att man inte behöver va rädd för att köra in och ta en öl när man har vägarna förbi.

Ingen bartjej som tar dig på snoppen eller någon gangster som skjuter ner dig.

De ideerna finns bara i ditt huvud.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är du som inbillar dig att hela Pattaya skulle vara neddränkt av sprit, droger och prostitiuion.

Det menar jag är en demoniserad och felaktig bild som enbart förstärker fördomarna mot den kära fiskebyn.

Jag kan upplysa dig om att Pattaya till största delen faktiskt består av vanligt thailändskt liv och att man inte behöver va rädd för att köra in och ta en öl när man har vägarna förbi.

Ingen bartjej som tar dig på snoppen eller någon gangster som skjuter ner dig.

De ideerna finns bara i ditt huvud.

BTT

Du inbillar dig att jag inbillar mig det ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns bra att BTT tar tag i tråden och styr in den på ämnet igen ! :av-109998:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...