Jump to content
IGNORERAD

Militären avfyrade 117 923 skott mot demonstranterna i Bangkok.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Nu har du ju haft ett antal timmar på dig att plocka fram ett enda inlägg där jag "försvarar militärens våld mot civila" och du har inte hittat ett enda...

Jag tycker det är jävligt olustigt att du slänger ur dig allvarliga anklagelser mot medlemmar utan att på något sätt backa upp dem. Det är ju inte precis första gången du gör samma sak. Själv vill jag inte sjunka så lågt att jag skulle anklaga dig för något jag inte kans styrka med fakta, men snart är jag där och då kanske jag refererar till dig som den "slavägande horbocken från Nong Khai" en anklagelse som visserligen är väligt löst grundad men det är ju så du verkar vilja ha det här på MPR?

Nu ska jag kila iväg och äta frukost, när jag kommer tillbaka vill jag se antingen en länk där jag skriver det du anklagar mig för eller en ursäkt!

Då har jag hunnit med både frukost, lunch och kvällsmat.

Hittar inget av de "hundratals" inlägg där jag försvarar militärens våld mot civila som du hävdar och jag bad dig länka till. Du har gjort inlägg under dagen så då kan vi väl en gång för alla slå fast att du ljuger om de här "hundratals" inläggen jag enligt dig skulle ha skrivit. Det är inte första gången du gör så för att sedan fly debatten när du avkrävs någon som helst backning för dina grova lögner om andra medlemmars inlägg här på MPR.

Gör alla fackliga företrädare i Sverige likadant så förstår jag varför folk flyr från fackföreningsrörelsen, vem vill han en företrädare som inte har ryggrad nog att stå för sina ord?

Men jag kommer att fortsätta jaga dig här på MPR i denna fråga tills du presenterar en länk där jag skriver det du påstår eller ber mig offentligt om ursäkt för att du ljög.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 141
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    17

  • MaiChai

    17

  • Surin P3

    9

  • noBuzz

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Då har jag hunnit med både frukost, lunch och kvällsmat.

Hittar inget av de "hundratals" inlägg där jag försvarar militärens våld mot civila som du hävdar och jag bad dig länka till. Du har gjort inlägg under dagen så då kan vi väl en gång för alla slå fast att du ljuger om de här "hundratals" inläggen jag enligt dig skulle ha skrivit. Det är inte första gången du gör så för att sedan fly debatten när du avkrävs någon som helst backning för dina grova lögner om andra medlemmars inlägg här på MPR.

Gör alla fackliga företrädare i Sverige likadant så förstår jag varför folk flyr från fackföreningsrörelsen, vem vill han en företrädare som inte har ryggrad nog att stå för sina ord?

Men jag kommer att fortsätta jaga dig här på MPR i denna fråga tills du presenterar en länk där jag skriver det du påstår eller ber mig offentligt om ursäkt för att du ljög.

Hej

Jag står för min åsikt och hävdar bestämt att du och några till ständigt försvarar regering och militär oavsett vad dessa gör, och att ni även försvarar ingripandet och våldet mot civila i Bangkok vid demonstrationerna, om ni inte gör det så har ni nog varit lite otydliga i era fördömmanden av regeringen och militärens våld mot dom civila demonstranterna.

Vad det gäller fackföreningsrörelsen så är jag inte orolig för den, vi har näst intill 100% anslutning på det företag jag arbetar aktivt och kommunen har en egen Socialdemokratisk majoritet.

Vad det gäller att jaga mig så är det ju upp till dig om du vill ägna dig åt det.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tik tak tik tak

Hur orkar du :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur orkar du :-)

Hej

Det kan man ju undra, men jag är väl både envis och politiskt engagerad i orättvisor som drabbar svaga grupper både i Sverige och i andra länder, men jag håller med dig om att det förmodligen bara är slöseri med tid i vissa fall.

Men jag får allt en del uppskattning för detta arbete också, av folk som tycker att högersidan dominerar för mycket både utom och inom forumet och det sporrar ju.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag står för min åsikt och hävdar bestämt att du och några till ständigt försvarar regering och militär oavsett vad dessa gör, och att ni även försvarar ingripandet och våldet mot civila i Bangkok vid demonstrationerna, om ni inte gör det så har ni nog varit lite otydliga i era fördömmanden av regeringen och militärens våld mot dom civila demonstranterna.

Vad det gäller fackföreningsrörelsen så är jag inte orolig för den, vi har näst intill 100% anslutning på det företag jag arbetar aktivt och kommunen har en egen Socialdemokratisk majoritet.

Vad det gäller att jaga mig så är det ju upp till dig om du vill ägna dig åt det.

Mvh Isan Lover

Så vad är dina åsikter om en regerings ansvar för att upprätthålla lag och ordning i ett land och vad dom skall göra nära våldsamma extremister härjar månadsvis i huvudstaden och även i andra städer ?

Och fly inte undan sakfrågan genom att säga att dom skall avgå och svamla inte om att dom inte är demokratiskt tillsatta utan svara på grundfrågan.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag står för min åsikt och hävdar bestämt att du och några till ständigt försvarar regering och militär oavsett vad dessa gör, och att ni även försvarar ingripandet och våldet mot civila i Bangkok vid demonstrationerna, om ni inte gör det så har ni nog varit lite otydliga i era fördömmanden av regeringen och militärens våld mot dom civila demonstranterna.

Vad det gäller fackföreningsrörelsen så är jag inte orolig för den, vi har näst intill 100% anslutning på det företag jag arbetar aktivt och kommunen har en egen Socialdemokratisk majoritet.

Vad det gäller att jaga mig så är det ju upp till dig om du vill ägna dig åt det.

Mvh Isan Lover

Fortfarande inte en enda länk där jag som du påstår förvsarar militärt våld mot civila, Det ska ju finnas hundratals här på MPR enligt dig. Men inte en enda kan du plocka fram!

Det är för ynkligt av dig att inte kunna länka till ett enda av dessa hundratals inlägg som du påstår finns eller att du rakryggat som en hederlig man erkänner att du hade fel.

Jag tar mycket illa vid mig av att placeras längst ut på högerkanten, något jag definitivt inte är. Uppvuxen i ett hem med socialdemokratiska värderingar, med en farfar som flydde från nazisterna i Danmark för att han var med i motståndsrörelsen och utförde sabotage mot nazisternas mönsterprotektorat Danmark. Men han var också en mycket klok man som lärde mig att se och förstå båda sidor i en konflikt innan jag agerar. Jag är neutral-något du aldrig kommer att begripa vad det innebär!

Jag skulle kunna referera till dig som en utsugande brukspatron med tanke på att du anställer fattiga att sköta om dina gummiplantager i Issan. De har förstås en bra lön och fulla sociala förmåner? Kommer också ihåg att du berättat om ett besök på en lokal bordell där det fanns Laotiska kvinnor som jobbade, alltså så stödjer du trafficking av människor. Ett mer vidrigt brott enligt mig än att rösta på ett hlögerparti.

Men jag ska försöka undvika det då jag inte vill sjunka till din låga nivå!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Fortfarande inte en enda länk där jag som du påstår förvsarar militärt våld mot civila, Det ska ju finnas hundratals här på MPR enligt dig. Men inte en enda kan du plocka fram!

Det är för ynkligt av dig att inte kunna länka till ett enda av dessa hundratals inlägg som du påstår finns eller att du rakryggat som en hederlig man erkänner att du hade fel.

Jag tar mycket illa vid mig av att placeras längst ut på högerkanten, något jag definitivt inte är. Uppvuxen i ett hem med socialdemokratiska värderingar, med en farfar som flydde från nazisterna i Danmark för att han var med i motståndsrörelsen och utförde sabotage mot nazisternas mönsterprotektorat Danmark. Men han var också en mycket klok man som lärde mig att se och förstå båda sidor i en konflikt innan jag agerar. Jag är neutral-något du aldrig kommer att begripa vad det innebär!

Jag skulle kunna referera till dig som en utsugande brukspatron med tanke på att du anställer fattiga att sköta om dina gummiplantager i Issan. De har förstås en bra lön och fulla sociala förmåner? Kommer också ihåg att du berättat om ett besök på en lokal bordell där det fanns Laotiska kvinnor som jobbade, alltså så stödjer du trafficking av människor. Ett mer vidrigt brott enligt mig än att rösta på ett hlögerparti.

Men jag ska försöka undvika det då jag inte vill sjunka till din låga nivå!

Hej

Jag gick tillsammans med min fru på en jättestor utomhus karaokebar som var nyöppnad av regionens starke man, men bara för att detta förväntades av mig och frugan, vi uppmanades till detta av våra släktingar.

Vi åt middag där (ångkokt fisk) och drack lite öl, men där fanns mycket riktigt till vår förvåning Laotiska tjejer som arbetade, och vi frågade ut dessa lite och fick klart för oss vad det handlade om, och också deras villkor.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hej

Det kan man ju undra, men jag är väl både envis och politiskt engagerad i orättvisor som drabbar svaga grupper både i Sverige och i andra länder, men jag håller med dig om att det förmodligen bara är slöseri med tid i vissa fall.

Men jag får allt en del uppskattning för detta arbete också, av folk som tycker att högersidan dominerar för mycket både utom och inom forumet och det sporrar ju.

Mvh Isan Lover

Frågan var egentligen menad till Måne som först undrade det samma om dig

och därpå hetsar kombattanterna med ett "tik tak, tik tak" :-)

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad förvånad jag blev att den kommentaren kom från GD,vår egen lilla gnällspik :sFduh: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag står för min åsikt och hävdar bestämt att du och några till ständigt försvarar regering och militär oavsett vad dessa gör, och att ni även försvarar ingripandet och våldet mot civila i Bangkok vid demonstrationerna, om ni inte gör det så har ni nog varit lite otydliga i era fördömmanden av regeringen och militärens våld mot dom civila demonstranterna.

Vad det gäller fackföreningsrörelsen så är jag inte orolig för den, vi har näst intill 100% anslutning på det företag jag arbetar aktivt och kommunen har en egen Socialdemokratisk majoritet.

Vad det gäller att jaga mig så är det ju upp till dig om du vill ägna dig åt det.

Mvh Isan Lover

Vad du ännu, trots många tusen inlägg, inte begripit är att folk inte "försvarar militär och regering oavsett vad dessa gör".

Vi har argumenterat MOT dig eftersom dina argument oftast (alltid?) varit så helt uppåt väggarna, ensidiga eller komplett tagna ur luften..

Alla gillar nämligen inte att påstå saker utan belägg, eller att ljuga om saker och folk.

Eller att i övrigt leva i en fantasivärld där man påstår sig vara snäll samtidigt som man gärna utnyttjar svaga grupper eller manar folk till att utsätta sig för faror.

Vem minns inte dina fantastiska påhitt om t.ex att Abhisit höjt militärbudgetar, krokodiler som äter demonstranter, meningsmotståndare som är höger etc etc. Listan är lång.

Att du sedan tolkar detta som att folk försvarar regering och militär oavsett vad dessa gör får stå för dig.

Men det visar också med önskvärd tydlighet vilket begränsat medvetande du besitter.

Och då är det nog bra att du sitter där i din lilla bubbla med "socialdemokratisk" majoritet.

Kanske omgiven av kompetenta medtävlare i självbedrägeri som sitter och spyr galla över oliktänkare samtidigt som ni sjunger "Kumbaya"?

I sådana fall förstår jag att det måste kännas tryggt och att du trivs. :)

Fortsätt sitta i din lilla självbedrägliga helbrägdagörarbubbla bara.

När du tröttnat och vill komma ut i verkligheten kan du ju leta efter demoniserande länkar som stöd för några av dina lögnaktiga påståenden.

Men demonerna du slåss mot finns nog bara i ditt egna huvud och inte på MPR.

Så jag föreslår att du börjar leta där.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vad förvånad jag blev att den kommentaren kom från GD,vår egen lilla gnällspik :sFduh: Mvh Måne

Och så gjorde det inte ens det :whistle:

Minnet är kort.

Att du orkar,suck.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Hej

Dom flesta demonstranterna var helt obeväpnade, och av dom som var beväpnade var nog slangbellor det absolut vanligaste vapnet.

Mvh Isan Lover

"Nyttiga idi*ter" offras alltid, därav uttrycket. :diablo: De offras av såna som du. :diablo:

Kenthamon :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Då har jag hunnit med både frukost, lunch och kvällsmat.

Hittar inget av de "hundratals" inlägg där jag försvarar militärens våld mot civila som du hävdar och jag bad dig länka till. Du har gjort inlägg under dagen så då kan vi väl en gång för alla slå fast att du ljuger om de här "hundratals" inläggen jag enligt dig skulle ha skrivit. Det är inte första gången du gör så för att sedan fly debatten när du avkrävs någon som helst backning för dina grova lögner om andra medlemmars inlägg här på MPR.

Gör alla fackliga företrädare i Sverige likadant så förstår jag varför folk flyr från fackföreningsrörelsen, vem vill han en företrädare som inte har ryggrad nog att stå för sina ord?

Men jag kommer att fortsätta jaga dig här på MPR i denna fråga tills du presenterar en länk där jag skriver det du påstår eller ber mig offentligt om ursäkt för att du ljög.

Tror att IL är som alla andra fackliga företrädare. På mitt jobb har vi gått från 100% anslutning till till ca 50% idag med tendens neråt. Det sista utskicket från fackklubben var om åretst resultat om de individuella lönesättningarna.

Det lyder Vill du avsäga dig dina demokratiska rättigheter att vi publicerar allas löner? :crazy:

Seko i Sverige 2011. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Hej

Det kan man ju undra, men jag är väl både envis och politiskt engagerad i orättvisor som drabbar svaga grupper både i Sverige och i andra länder, men jag håller med dig om att det förmodligen bara är slöseri med tid i vissa fall.

Men jag får allt en del uppskattning för detta arbete också, av folk som tycker att högersidan dominerar för mycket både utom och inom forumet och det sporrar ju.

Mvh Isan Lover

Jag är också en envis jävel som klär av facket år efter år. Med mina argument har jag lyckats sänka facktillhörigheten från 100% till ca 50% på mitt jobb. Detta under 32 år, men jag har några år kvar! Jag tycker facket är viktigt, men våra företrädare består i huvudsak av folk som inte gillar att jobba och lyhördheten är lika med noll. :diablo: Jag vill att de ska lära sig vad "förtroendevald" innebär. Det är mitt mål.

Kenthamon :wai:

Ändrades av Kenthamon
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Du verkar ha svårt, KontaKenthamon, för att avgöra vem du ska kasta skit på :-)

IL, facket, sossar, muslimer, vänstern - alla får sig en känga.

De flesta känner sig nog trygga med det.

Tycker synd och reagerar på dina blindgångna rallarsving med en axelryckning.

Om ens det.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är också en envis jävel som klär av facket år efter år. Med mina argument har jag lyckats sänka facktillhörigheten från 100% till ca 50% på mitt jobb. Detta under 32 år, men jag har några år kvar! Jag tycker facket är viktigt, men våra företrädare består i huvudsak av folk som inte gillar att jobba och lyhördheten är lika med noll. :diablo: Jag vill att de ska lära sig vad "förtroendevald" innebär. Det är mitt mål.

Kenthamon :wai:

Jag skiter i facket då facket sket i mig. Var HSO, RSO m.m. och jarbetade ca 2-400timmar om året åt avdelninen. När jag sedan behövde hjälp och avdelning och förbund sket i mig så bestämde jag mig för att jag behövde mina pengar stjälv och inte hadde råd längre att bidra till deras löner!

Och det roligaste av allt är att jag känner igen fler SD ploitiker i komunal politiken som jag tycker är bra än jag känner igen S politiker som jag tycker är bra. Men det finns också partier som har fler politiker som jag gillar än S och SD till sammans!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Du verkar ha svårt, KontaKenthamon, för att avgöra vem du ska kasta skit på :-)

IL, facket, sossar, muslimer, vänstern - alla får sig en känga.

De flesta känner sig nog trygga med det.

Tycker synd och reagerar på dina blindgångna rallarsving med en axelryckning.

Om ens det.

Duktig dansk. :crazy:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Jag skiter i facket då facket sket i mig. Var HSO, RSO m.m. och jarbetade ca 2-400timmar om året åt avdelninen. När jag sedan behövde hjälp och avdelning och förbund sket i mig så bestämde jag mig för att jag behövde mina pengar stjälv och inte hadde råd längre att bidra till deras löner!

Och det roligaste av allt är att jag känner igen fler SD ploitiker i komunal politiken som jag tycker är bra än jag känner igen S politiker som jag tycker är bra. Men det finns också partier som har fler politiker som jag gillar än S och SD till sammans!

Det är så idag. När du behöver hjälp har de inte tid, pga alla fighter de valt pga politiskt ställningstagande. Samma här med några "fackligt aktiva". Fullt upp med skitsnack. :)

Verkligheten får vänta tills de har tid, tyvärr. :diablo:

Kenthamon :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att den Thailändska försvaret behöver skjut träning. Ska deras prickskyttar ha avfyrat över 2000 skott på 80 döda, så måste de vara sämst i världen. Det finns ett allmänt uttryck på engelska för vad som gäller prickskyttar: One shot one kill! Och sedan är det juh rästen av amunitonen som de som inte är prickskyttar förbrukat...

Sedan kanske det har gått över styr men den dagen man började skjuta/angripa mot polis/militär då gick man från att vara demonstranter till att vara kombatanter. Och att det fanns oskyldiga/fredliga demonstranter som blir beskjutna/dödade är inte polisens eller militärens fel utan det är de kombatander som har blandat sig med dessa som bära ansvaret för det och uppehåller man sig där man vet att det finns kombatanter får man fan e mej lov att skylla sig stjälv om man blir skjuten. För så länge det är en fredlig demonstration finns det ingen rätt för polis och militär att skjuta, men det är deras förbannade plikt att försvara sig så fort de blir angripna!

Ändrades av N1sse
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag demonstrerar aldrig, men blir jau angripen slåss jau till den nästsista patronen.- :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Jag demonstrerar aldrig, men blir jau angripen slåss jau till den nästsista patronen.- :suicide:

Vadå nästsista. Jag slåss till sista skottet är avlossat. Därefter används bajonett. :crazy:

Kenthamon :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...