Jump to content
IGNORERAD

Ett Liv Som Går i Spillror......


Maitan

Recommended Posts

Jag ved inte vem är bra, Man eller kvinna? Jag ved inye vem är fell kvinna eller man?

Jag har inte heller träffat dig men jag håller med alla andra, du verkar vara en riktig hederskille och dina bildtrådar är suveräna. Kämpa på så kommer allt att bli bra ska du se!

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Maitan

    9

  • broder tuk tuk

    8

  • Avregistrerad clion

    8

  • Smuffe

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag ved inte vem är bra, Man eller kvinna? Jag ved inye vem är fell kvinna eller man?

Nää, det är ju svårt att veta när ena parten tömt alla konton hon har möjlighet till + stulit makens/sambons bil och sedan vägrar att svara/prata i telefon.

Nää, vem vet var felet kan ligga :ironi:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej maitan jag har som många andra inte träffat dig men jag följer med stort intresse dina trådar och har också

planerat ett besök framöver.Jag bor ju nära på andra sidan viken.Försök vara stark för efter regn kommer solsken.

Jag önskar dig lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håll ut gubben det känns bättre om ett tag, en klen tröst nu mitt i allt men du har mitt fulla stöd, skickar många och varma kramar till dig kan skicka en liten puss på kinden oxå

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

en liten :whoco5: stor få la de va :dance:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Maitan!

Lixom flera andra här har jag heller inte träffat dig... Men du verkar vara världens bästa gubbe! friends.gif

Det som har hänt dig upprör mig väldigt mycket. Det påminner i mån och mycket om vad min farsa har gått igenom 2 gånger(!)...

Det som hans första fru (efter min mor... whistle.gif) gjorde var rätt dumt. Jag har inte hela historien där men jag bodde där och fick en halvbrorsa på köpet sedan hennes tidigare äktenskap.

Allt gick väl inte riktigt som han hade tänkt sig... whoco5.gif

När det kom till hans andra fru så var hon kanon precis som din Pen. Hon var riktigt toppen!

Samtidigt som min och farsans kontakt minskade mer och mer pga olika anledningar... Men vad som verkade ett perfekt förhållande med nybyggt hus uppe i byn och affärer i Bangkok visade sig tydligen att hon fick allt fler skuvar lösa. sFun_duh.gif

Inte nog med att hon söp, hon spelade bort 100´000-tals baht på diverse kortspel, kunde vara borta flera dagar i sträck och trots farsans problem med höft, gikt och andra åkommor så drog hon sig inte för att slå och sparka honom.

Jag åkte ner 2006 för att hjälpa honom med hans nya firma men han var riktigt hårt nedgången... Han tog till flaskan och när vi kom upp till byn såg jag hur hon flög på farsan bara någon dag innan vi åkte ner till Bangkok igen. Även i hotell-receptionen när hon dök upp hoppade hon på henne när han satt i en fåtölj så jag fick gå imellan.

Jag tog bort henne viftandes och puttade bort henne så hon av misstag flög. Va skulle jag göra? Plötsligt börjar hon vifta mot mig med en av klackskorna när receptionisten till slut går imellan och på sedvanligt Thai-vis där de helst inte vill bli inblandade, leder henne ut. good.gif

Hur som helst... Farsan tror i alla fall att hon har varit med i en kupp där de tagit sig in i hans condo och drogat honom. Han var så pass nedgången att han "frågade" om jag var inblandad pga ett email som hade kommit från hennes mailadress, pga att han hade hört att man kunde göra så, hacka sig in på någons konto och för att engelskan som hade skrivits var för bra skriven för att hon skulle ha skrivit det som stod i mailet... fie.gif

Något positivt ur den historien är att när jag var nere förra året och letade efter farsan så tog jag mig upp till byn för att leta. Ingen där uppe visste att jag skulle komma så på kvällen blev hans "frus" dotter och hennes 3 små monster till ungar (de är grymma som f*n!) och hon ringde så klart sin mor och berättade att jag var där och att jag letade efter farsan.

Hon fick tag i honom och han ringde till slut förvånad upp mig och sa att jag fick "lov" att stanna 1 natt för henne.

Det bästa är att gammla mamma, hennes dotter och alla beklagar det som hänt. Man kan tro och tycka att de flesta familjer alltid står på dotterns sida men i det här fallet ville alla att jag skulle stanna fler dagar och beklagade allt som hänt mellan farsan och deras dotter. Gamla mamma förstår man ju inte vad hon säger pga ålder och mummel och allt men man förstår mycket om man försöker. preved.gif Hon ville att han skulle komma tillbaka.

Så till i september kommer jag åka upp och hälsa på igen, oavsett vad kärringen säger om hon skulle vara där. Hon har nämligen låst farsans kontor där jag har en väska med en massa prylar. Så e hon där så blir det en reprimand... punish.gif Fast med ordagrant då.

Nu för ett par veckor sedan fick jag svar från farsan på mail, typ det första på över 1 år och han lever till skillnad från förr, på minimum. "Inte direkt som svensk pension, men det funkar". Och hör å häpna, han har hittat en vanlig kvinna som har ett matstånd... Dvs, de har på något sätt funnit varandra där han inte har någon förmögenhet och hon har sin verksamhet...

Vad vill jag komma med det här? Jo! Din sorgliga historia påminner en hel del om farsans första historia... Han reste sig och var tyvärr med om något ännu värre i hans andra äktenskap. Nu har han varit på botten och vänt flera gånger och ur det lilla som han har kvar så har han funnit sig en ny väninna som som hjälper honom på bästa sätt...

Det finns alltid bara en väg att gå. UPPÅT! Den där tunneln som folk skriver om... Se det som en brunn! I dit fall en riktigt djup brunn... pleasantry.gif Vad händer om du tittar uppåt? Jo, du ser ljuset... pilot.gif

Du kommer klara av det här galant med alla dina grymma vänner. Varje morgon kan du börja med att säga till dig själv, eller varför inte skrika det rakt ut: "En ny dag med nya möjligheter!" och varje måndag morgon börjar du istället att ropa up "En ny vecka med nya möjligheter!"... Förvisso kommer alla dina grannar och folk i närheten tänka: "Fan, farangen har blivit knäpp! Han måste gått ner sig rejält!" men i själva fallet så mår du bättre och bättre för varje morgon som gryr... yipi.gif

Lycka till Maitan! Skriv ett PM om vad som helst, även om vi inte känner varandra. Men det är alltid bra att ha någon som lyssnar, och det är jag för jädra bra på!

Vi finns här för dig.

Med varma hälsningar från ett relativt varmt (c:a 2-4 + grader) Stockholm.

Tobbe

โดยไม่เปิดไฟ เป็นเพียง วิทยุถ่ายทอดสด ...
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Allt elende kan också vara starten på något bättre!

Ändrades av Abrafo
Link to comment
Dela på andra sajter

Smuffe/Tobbe

Mycket bra skrivet. Bland det bästa jag läst här nånsin.

Phuket18.5 :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Smuffe/Tobbe

Mycket bra skrivet. Bland det bästa jag läst här nånsin.

Phuket18.5 :wai:

whistle.gif

Äsch... Tänkte bara muntra upp Maitan, det går ju aldrig att jämföra sorger men även om jag kan tycka och tänka om Pen så kanske jag kan muntra upp Maitan med att det kunde varit värre... crazy.gif

โดยไม่เปิดไฟ เป็นเพียง วิทยุถ่ายทอดสด ...
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Snälla BTT!

Håll dig ifrån..fast än du kanske bara vill väl.det blir bara så fel!!!!!!

i en allvarlig tråd som denna.

@Måne :av-109998:

Du sa de orden jag ville ha sagt redan igår, Mait är värd någon bättre :av-109998:

@Mait

Nu är det viktigt att du inte "gräver" ner dig..utan se till att du kommer in i livets vanliga rytm fortast möjligt och håll blicken framåt, det finns ljus i tunneln om du tittar riktigt noga.

Vad är det som blir fel?

Läser du mina inlägg i tråden så har jag enbart velat ge Maitan tröst om att Pen säkert dyker upp igen om han väntar ett tag.

Jag är helt övertygad om att Maitan älskar sin dam även om det kan va svårt ibland att handskas med en thailändsk kvinna på grund av missuppfattningar och yttre faktorer man ibland inte har koll på.

Jag vet verkligen hur Maitan känner det och den saknad och det elände han går igenom.

Jag hoppas att det blir bra igen och skulle nu inte damen dyka upp igen så finns det säkert en ny kärlek som väntar någonstans.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Detta var ingen rolig läsning Mait.

Hoppas att allt löser sig på bästa möjliga sett!

Ps de är bara att höra av dej om du vill snacka

Mvh Borgmästarens Son

Ändrades av Borgmästarens Son

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som blir fel?

Läser du mina inlägg i tråden så har jag enbart velat ge Maitan tröst om att Pen säkert dyker upp igen om han väntar ett tag.

Jag är helt övertygad om att Maitan älskar sin dam även om det kan va svårt ibland att handskas med en thailändsk kvinna på grund av missuppfattningar och yttre faktorer man ibland inte har koll på.

Jag vet verkligen hur Maitan känner det och den saknad och det elände han går igenom.

Jag hoppas att det blir bra igen och skulle nu inte damen dyka upp igen så finns det säkert en ny kärlek som väntar någonstans.

BTT

Jag vet att min farsa älskade sin senaste fru, stod ut med att hon stal pengar och gjorde bort sig inför farsans gäster på restaurangen... Men t.o.m. han insåg (mer eller mindre) att det inte finns någon återvändo om hon stal, söp, spelade bort och en massa annat med hans pengar. girl_devil.gif

Nu verkar inte Pen vara lika skogstokig men ändå... Hon lär till 85% dyka upp igen och då är det bara att konfontera henne på ett psykologiskt smart sätt.

Hur som... Det jag och 99% av alla andra hjärnceller här inne emotsätter oss är att du jämför dina kjoltyg som varar en eller ett par veckor innan de hittar någon med större plånbok med Pen som Maitan varit gift med i flera år. "Fyy skäms..!" Inte ens jag på fyllan hade kommit på det... Så vakna och sluta knappa på tangenterna innan du tänkt till! 6.gifwhistle.gif

โดยไม่เปิดไฟ เป็นเพียง วิทยุถ่ายทอดสด ...
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag vet att min farsa älskade sin senaste fru, stod ut med att hon stal pengar och gjorde bort sig inför farsans gäster på restaurangen... Men t.o.m. han insåg (mer eller mindre) att det inte finns någon återvändo om hon stal, söp, spelade bort och en massa annat med hans pengar. girl_devil.gif

Nu verkar inte Pen vara lika skogstokig men ändå... Hon lär till 85% dyka upp igen och då är det bara att konfontera henne på ett psykologiskt smart sätt.

Hur som... Det jag och 99% av alla andra hjärnceller här inne emotsätter oss är att du jämför dina kjoltyg som varar en eller ett par veckor innan de hittar någon med större plånbok med Pen som Maitan varit gift med i flera år. "Fyy skäms..!" Inte ens jag på fyllan hade kommit på det... Så vakna och sluta knappa på tangenterna innan du tänkt till! 6.gifwhistle.gif

Döm inte damerna. Det är oftast andra personer som ligger bakom att de beteer sig illa ibland.

Vi vet båda att farang betyder pengar och att släktingar och andra inte är sena att utnyttja detta och ofta hamnar tjejerna i lojalitetskonflikt och i de flesta fall vinner släktens åsikter och damen rättar sig efter detta.

De flesta thaitjejer oavsett var de befinner sig som jag träffat har innerst inne varit bra tjejer men som sagt familjen vinner oftast över farangen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

I detta fallet skulle det vara en inverterad intressekonflikt isf.

Men snälla sluta spekulera, ni anar inte hur det ligger till.

Vi kommer kanske att få veta alla fakta (även om jag betvivlar det) en dag.

Hur som, ingen har nån vinning av svammel och spekulationer.

Odin som VET att mr. M. är stark nog att klara även denna parantes i livet.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Maitan det här var jävligt surt men försök att kämpa på jag är övertygad upp att du fixar det här problemet vi syns igen till vintern mr satuk hälsar mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir lite fundersam varför alla ska berätta om sig och alla historier som

hänt dom helt plötsligt...tror nog att Maitan har nog med egna funderingar

utan att behöva läsa om vad alla varit med om-starta en egen tråd.

Finnas till och stötta är en sak..

Maitan är som alla säger en gooo gubbe som ställer upp.

Vem vill läsa om andras olyckligheter när man har fullt upp med

sina egna...

Peppa istället nu :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

thai tjejer över reagerar alltid :diablo: jag vet av egen erfarenhet min fru gick 1 mil med resväskan och skulle åka till Thailand :av-109998:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkig läsning detta, beklagar verkligen.

Hoppas det löser sig snabbt och bra. Mvh Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir lite fundersam varför alla ska berätta om sig och alla historier som

hänt dom helt plötsligt...tror nog att Maitan har nog med egna funderingar

utan att behöva läsa om vad alla varit med om-starta en egen tråd.

Finnas till och stötta är en sak..

Maitan är som alla säger en gooo gubbe som ställer upp.

Vem vill läsa om andras olyckligheter när man har fullt upp med

sina egna...

Peppa istället nu :friends:

När man sitter mitt i det och grubblar och funderar och söker efter svar som man kanske aldrig får, känns det jävligt ensamt och det är inget man önskar någon. Särskilt inte en go gubbe.

Att då få läsa andras historier om deras jobbiga och tråkiga episoder i en viss del av livet och få se att det blev bättre med tiden för dem kan vara en liten tröst måhända, men förhoppningsvis värmer och tröstar det något.

Ingen som inte har upplevt hur tungt och ensamt det kan vara i dylika situationer kan förstå varför man väljer att visa sin medkänsla på det sättet, men det spelar ingen roll så länge det kan få Maitan att känna sig något lite bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

När man sitter mitt i det och grubblar och funderar och söker efter svar som man kanske aldrig får, känns det jävligt ensamt och det är inget man önskar någon. Särskilt inte en go gubbe.

Att då få läsa andras historier om deras jobbiga och tråkiga episoder i en viss del av livet och få se att det blev bättre med tiden för dem kan vara en liten tröst måhända, men förhoppningsvis värmer och tröstar det något.

Ingen som inte har upplevt hur tungt och ensamt det kan vara i dylika situationer kan förstå varför man väljer att visa sin medkänsla på det sättet, men det spelar ingen roll så länge det kan få Maitan att känna sig något lite bättre.

Menar du att läsa om andras tråkiga historier-tröstar eller hjälper etc. ?

Maitan är inte 19 år och olyckligt kär...utan en erfaren karl som blivit

oerhört sviken och som behöver ´bollplank´ och vänner att prata med

inte lyssna på andras olyckor.hur olyckliga de må vara...

Alla har vi våra misstag/olyckor men att vädra dom här...

När en en kamrat behöver stöd och hjälp...näe

Sikta på Maitan :great: -ist för egna bekymmer som behövs vädras

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att läsa om andras tråkiga historier-tröstar eller hjälper etc. ?

"Tråkiga historier med lyckligt slut" skulle jag hellre kalla dem och ja, jag tror och hoppas att det hjälper.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Tråkiga historier med lyckligt slut" skulle jag hellre kalla dem och ja, jag tror och hoppas att det hjälper.

great.gif Jag kan bara hålla med.

Ingen kan ge Maitan en lösning, bara stöd. För att enklast göra det kan vi andra ge råd och stöd, bl.a. i form av hur vi hanterat och/eller delar med oss av lyckliga slut.

Det handlar inte om en jämförelse eller en tävling i vem som har den jobbigaste historien.

Allt stöd som vår goa gubbe och vän Maitan kan få är bara bra... Därför hoppas jag och säkert vi alla att han tar emot våra kramar och stöttande klppar på axeln. friends.gif

Ibland kan en solskenshistoria få vilket brustna hjärta som helst, en 19-årings eller en mogen erfaren mans hjärta (det är svårt att skilja dom åt oavsett ålder)... wub.gifgive_heart.gif

โดยไม่เปิดไฟ เป็นเพียง วิทยุถ่ายทอดสด ...
Link to comment
Dela på andra sajter

"Tråkiga historier med lyckligt slut" skulle jag hellre kalla dem och ja, jag tror och hoppas att det hjälper.

Ja jössenamn om något tragiskt hänt mej-så vill jag gärna lyssna/läsa om

andras olyckor-skit i min situation utan vädra din du. :whoco5:

Eftersom jag vill höra alla lyckliga slut eller ..

Nu är det Maitan som har bekymmer och inte du eller jag...

Om du har problem-vill du då lyssna och engagera dej

i alla andras då?

OCH för att inte detta skall spåra ur så drar jag mej ur nu.

skäll gärna - men jag som sagt backar ur nu.

Imorrn så kommer jag till pattis igen och om tiden finns

så ska jag tjöta lite med jomtiens ansikte utåt,dvs

The man with the camera

Sleep well

Link to comment
Dela på andra sajter

Gubbar ingen bråk nu det är mycket som stöder mig i texterna det andra sållar

jag bort. Ni vet alla att jag har jobbar med detta i ca 5 år, så mycket har

man varit med om och lyssna på problem (jomtien socialarbetare) Men ja vill

tacka er alla för det stora stödet jag får av er.

Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

friends.gif
โดยไม่เปิดไฟ เป็นเพียง วิทยุถ่ายทอดสด ...
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...