Jump to content
IGNORERAD

Ett Liv Som Går i Spillror......


Maitan

Recommended Posts

Fenrisulven

En liknande händelse drabbade "en glad dansk" på soi7,han fick en timme på sig att plocka ihop sina grejer då hans fru spelat bort hela verksamheten. En mycket känd affärskvinna på soi7 har tagit över flera verksamheter på samma sätt.

mvh Yvonnes Son

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Maitan

    9

  • broder tuk tuk

    8

  • Avregistrerad clion

    8

  • Smuffe

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Bäste Maitan!

Det gjorde ont i hjärtat att läsa vad Du råkat ut för. Då Du är en snäll man med ett stort hjärta. Det är faktiskt så att tiden läker alla sår även om Du just för stunden tycker att det är omöjligt. Själv har jag 2 döttrar som båda har sjukdomen ms. När dom fick sina diagnoser med 10 års mellanrum så var jag övertygad om att jag inte orkade leva vidare. Men käre Maitan det går att acceptera och gå vidare.

Du är en GO GUBBE som förtjänar det bästa, försök även nu att titta framåt.

En kram från

Sixten

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att höra vad du råkat ut för, Kan bara hoppas allt löser sig till det bästa för dig vännen.

Och som du själv sa, Håll huvudet högt och försök tänk framåt...

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

En liknande händelse drabbade "en glad dansk" på soi7,han fick en timme på sig att plocka ihop sina grejer då hans fru spelat bort hela verksamheten. En mycket känd affärskvinna på soi7 har tagit över flera verksamheter på samma sätt.

mvh Yvonnes Son

Tyvärr så säger min erfarenhet ochså att när en thaitjej så snabbt sticker och tömmer konton och stjäl tillhörigheter så ligger det ofta yttre faktorer bakom det hela.

Problem som på ett eller annat sätt uppstått och som man som farang oftast har noll koll på.

Kan bara hoppas att det hela löser sig på bästa sätt för Maitan.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland kanske kan ska tänka två gånger innan man trycker på tangenterna.

Man polisanmäler väl inte någon man älskar.

BTT

Ja om inte annat som försvunnen, sågs juh senast den 21 och ingen kontakt sedan dess...

Sedan att pengar och bil är borta kan juh göra att Maitan får problem. Står bilen på Maitan så har juh han ett ansvar där också. Kanske finns avbetalningar kvar att göra inte vet jag. Här i sverige är det juh den som äger bilen som har högsta ansvaret om det händer något och inte den som kör har jag fått lära mig iaf. Min fasters granne ville låna hennes bil, han total kvaddade den. Han hadde inget körkort visade sig så försäkringen gällde inte och min faster fick betala hela kalaset. Hon fick svaret av försäkringsbolaget att ville hon ha pengar fick hon stämma grannen men försäkrings bolaget vägrade betala rättshjälp iom att inte försäkringen gällde då han inte hadde körkort...

Jag vet inte hur det fungerar med försäkringar och så i Thailand eller ens riktigt hur det fungerar i sverige för den delen, men ska har Maitan chans att få något via nån försäkring antar jag att det krävs polisanmälan!

/N1sse

Ändrades av N1sse
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det var starkt av dig Mait att berätta om det inträffade. Långt ifrån alla som skulle kunna lufta den typen av bekymmer här på Forumet.

Relationsproblem är bland det tuffaste man kan brottas med. Vi tacklar det alla på olika vis, men helt klart är att man tar stryk av det när det händer - på alla plan.

Även om det är en klen tröst i sammanhanget så har vi alla varit där. För min del blev det en smärtsam skilsmässa, men idag är jag ju lyckligt gift och har världens finaste dotter.

Var övertygad om att det kommer att lösa sig. Tänk på att det är inte du som har stulit saker och handlat okonventionellt.

Du har ett stort hjärta Mait, låt inte ditt samvete äta upp dig inifrån, du är värd mer.

Önskar dig all lycka till på vägen. Många är vi som håller på dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

TRÅKIGT ATT HÖRA MEN FÖRSÖK ATT TA DET LUNGT MAITAN DU ÄR EN BRA PERSON JAG VET ATT DU ÄR VÄRD BÄTTRE ÄN DET HÄR ! vänliga hälsningar en som du hjälpte i nöd när jag blev ned drogad och rånad nu är jag starkare än förut för nu är jag tillbaka i sverige efter all skit som finns så kan man bara bli stark är man en bra person så låter man inte svaga människor dra ner en själv vänliga hälsningar en ny vän behöver du hjälp så finns jag i sverige .

Link to comment
Dela på andra sajter

För jävla tråkigt att höra, Mait. Men jag är bomsäker på att du kommer att gå stärkt ur det här sveket. Om en tid har du kommit över det och ser att det var en mening med även detta. Men det är fullt naturligt att känna sig sårad när man just blivit stjälpt - av en man hjälpt.

Se nu till att ha någon att snacka med såsom vi gjorde senast, med göteborgsgrejen.

Ändrades av lenno

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tillhör ju också skaran som inte träffat dig men du e nog den goaste gubben här på MPR.

Jag hoppas verkligen att allt löser sig för dig på bästa sätt. :friends::drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch va tråkigt. Jag hoppas att du får tag i Pen och kan lösa detta. Kämpa på vännen, det kommer att ordna sej.

Du vet att du har stöd från alla här på MPR, vi vill ha våran Maitan kvar, den goaste av gubbar!

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer lite "idol-bilder" för att muntra upp dig lite !

post-3404-0-69344100-1300872214_thumb.jp

post-3404-0-51926800-1300872215_thumb.jp

post-3404-0-55053700-1300872216_thumb.jp

post-3404-0-37674300-1300872217_thumb.jp

post-3404-0-84030400-1300872219_thumb.gi

post-3404-0-69344100-1300872214_thumb.jp

post-3404-0-51926800-1300872215_thumb.jp

post-3404-0-55053700-1300872216_thumb.jp

post-3404-0-37674300-1300872217_thumb.jp

post-3404-0-84030400-1300872219_thumb.gi

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ja om inte annat som försvunnen, sågs juh senast den 21 och ingen kontakt sedan dess...

Sedan att pengar och bil är borta kan juh göra att Maitan får problem. Står bilen på Maitan så har juh han ett ansvar där också. Kanske finns avbetalningar kvar att göra inte vet jag. Här i sverige är det juh den som äger bilen som har högsta ansvaret om det händer något och inte den som kör har jag fått lära mig iaf. Min fasters granne ville låna hennes bil, han total kvaddade den. Han hadde inget körkort visade sig så försäkringen gällde inte och min faster fick betala hela kalaset. Hon fick svaret av försäkringsbolaget att ville hon ha pengar fick hon stämma grannen men försäkrings bolaget vägrade betala rättshjälp iom att inte försäkringen gällde då han inte hadde körkort...

Jag vet inte hur det fungerar med försäkringar och så i Thailand eller ens riktigt hur det fungerar i sverige för den delen, men ska har Maitan chans att få något via nån försäkring antar jag att det krävs polisanmälan!

/N1sse

Försvunnen är väl knappast Pen?

Maitan skriver ju att familjen uppe i byn slänger på luren när han ringer så det tyder väl på att hon är i byn men helt enkelt av någon anledning just nu inte vill prata med Maitan och att hon sagt till familjen att hon inte vill det.

Efter vad jag förstått så är väl Maitan och Pen gifta med varandra och då har hon väl kommit på att hon lånar bilen och tar lite stålar ett tag.

Om inte Maitan blandar in poliser och dylikt tror jag Pen dyker upp om ett tag igen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Beklagar allt trassel du får utstå. Du är inte värd det. Hoppas allt löser sig. Hade sett fram emot en trevlig stund hos dig i sommar. Alltid kul att slänga käft.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej Mait.

Du verkar vara en trevlig och positiv prick!

Håll ut!! Efter regn kommer Sol!

Allt sker av en anledning! I backspegeln syns det klarare sen när man passerat!

Lycka till!!

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla tråkig historia Mait, och visst kommer det att göra ont och man ältar det hela tiden inom sig.

Mitt tips prata med dina vänner så att du får ut dig det vill ska komma ut, så kommer det kännas bättre.

Hoppas att allt löser sig för dig så vi ser den glada Mait igen.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Hej på er alla MPRe vill bara säga några ord varför tar en stund för mig själv.

Det började med att Pen kom upp på rummet den 20e på kvällen när hon hade stängt.

Hon sa att hon ville prata med mig och det samtalet handlarde om att hon ville

åka hem till byn nästa morgon och ta det lungt ett tag. Efter ha pratat igenom

detta så packade hon sina saker, den natten kunde man ej sova något. Morgonen

kom den 21e vi gick ner vi pratade med vänliga ord till varandra och hon gick

för att bussen hem, men det kändes ej rätt mycket funderingar o.s.v

-cut-

Tråkigt.

Appropå eventuell lösning:

Bland det värsta - mycket vanligt i Thailand - är att inte få ordentliga besked, så man vet om relationen kan repareras. Det drar ut på tiden innan man vet, och ökar pinan helt i onödan :(

Kanske kan det "bara" vara något akut ekonomiskt familjeproblem, som hon tyckte var för skämmigt att begära pengar till,

eller kanske kan det bara vara något missförstånd som hon TROR du har gjort fel?

Problemet blir ju mycket större av att inte få ordentliga besked, för då vet man inte om det är reparerbart eller om man ska satsa på att komma vidare :/

Såklart behöver du inte berätta eventuellt känd orsak här, men kanske du kan komma på VERKLIGA orsaken om du tänker tillbaka och försöker "läsa mellan raderna" varför hon åkte?

Lycka till!

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Maitan, kompis, va fan det än är som händer oss är det en sak som är säker. Solen går upp varje morgon vilket vi ser den eller ej.

Det tar ett tag att få känslorna på plats, när det sedan finns annat skit att dra runt på så känns det förjävligt men det fixar sig, låt det ta den tid det tar och försök varva ner på jobbet om det är möjligt.

Ta hand om livet Broder, man har bara ett och vi är ju på väg i utförslöpan åldersmässigt så att säga, så skynda för fan långsamt.

Vännen Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va tråkigt Mait! Jag hoppas allt löser sig. Sköt om dej gubben

BAJEN 4-EVER

Link to comment
Dela på andra sajter

PlayTheGame

Jag tillhör ju också skaran som inte träffat dig men du e nog den goaste gubben här på MPR.

Jag hoppas verkligen att allt löser sig för dig på bästa sätt. :friends::drinks:

Även jag tillhör skaran som inte träffat Maitan ännu, men genom hans bild-trådar så

känns det som om man lärt känna dig lite grann.

Lider med dig och försök härda ut.

Dina trådar och kommentarer gör att ett stort antal MPR-medlemmar går genom

dagarna med ett leende på läpparna!

Mvh/PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket tråkigt att höra. Lider med dig.

Hoppas det blir ljusare tider för dig snart.

Phuket118.5 :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Maitan.

Tråkigt att läsa vad som hänt, det är aldrig roligt när en kille som bjuder på sig själv, och sprider så mycket positivt här

på MPR och när man träffar dig i Jomtien drabbas så här.

Har själv varit vid vägs ände, men säger som de flesta håll ut, det kommer säkert något bättre efter det här.

Känner med dig,

Hälsningar Woffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte heller träffat dig men jag håller med alla andra, du verkar vara en riktig hederskille och dina bildtrådar är suveräna. Kämpa på så kommer allt att bli bra ska du se!

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Det var starkt av dig Mait att berätta om det inträffade. Långt ifrån alla som skulle kunna lufta den typen av bekymmer här på Forumet.

Relationsproblem är bland det tuffaste man kan brottas med. Vi tacklar det alla på olika vis, men helt klart är att man tar stryk av det när det händer - på alla plan.

Även om det är en klen tröst i sammanhanget så har vi alla varit där. För min del blev det en smärtsam skilsmässa, men idag är jag ju lyckligt gift och har världens finaste dotter.

Var övertygad om att det kommer att lösa sig. Tänk på att det är inte du som har stulit saker och handlat okonventionellt.

Du har ett stort hjärta Mait, låt inte ditt samvete äta upp dig inifrån, du är värd mer.

Önskar dig all lycka till på vägen. Många är vi som håller på dig.

Tänkte precis det samma, starkt gjort att prata ut, då har

man nästan kommmit halva vägen.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...