Jump to content
IGNORERAD

Kan det vara skadligt att läsa för mycket på Thaiforum?


Guest Atom

Recommended Posts

Perfekt! Råkar veta att såväl Abhisit och Princess Sirindhorn som Nobel-pristagaren/President Ramos-Horta kommer vara i stan - de bangar nog inte på en mini-MPR träff hos Maitan om P3 behagar komma ned till civilisationen.

Måndag eller tisdag och jag är på!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Vaxet

    3

  • Sam sip sam

    3

  • berlitz

    3

  • Wikileaks

    3

Mest aktiva i denna tråd

En av de få saker som provocerar mer än negativa omdömen om tjejer från Thailand är onekligen medlemmar som ogenerat deklarerar hur lyckliga de är och hur perfekta deras tjejer är osv. Då går grabbar och gubbar igång på alla cylindrar och det skall pissas på paraden fortast möjligt. Vem fan är han att komma och tro att han är lycklig och att hans tjej minsan är så himla bra?

Jag tycker det är direkt sunt att folk hyllar sin partner. Gör man det inte pga av att man faktiskt inte anser henne vara hyllningsvärd så är det lite deppigt i sig och gör man det utifrån någon sorts missriktad Jante är det minst lika trist. Naivt, blåögt, osv är värdeladdade ord som brukar slungas ut i sammanhanget. Detta av snubbar som inte har en susning om hur förhållandet är eller känner någon av de inblandade. Visst kan man ställa sig lite skeptisk till att någons flickvän svettas pärlor och skiter gelehallon men låt så vara - vad gör väl det? Känns ofta som de som går igång på lyckliga beskrivningar bara hoppas på att andra skall vara lika olyckliga som de är...

Jag kanske skulle förklara mig något, efter att ha blivit så smickrande citerad. Anledningen till att jag frågar min fru är att hon är lojal, hygglig och förstående och försöker förklara. Anledningen till att jag frågar exet är att hon varken är förstående, lojal eller försöker förklara, men talar svenska ordentligt!

En av de få saker som provocerar mer än negativa omdömen om tjejer från Thailand är onekligen medlemmar som ogenerat deklarerar hur lyckliga de är och hur perfekta deras tjejer är osv. Då går grabbar och gubbar igång på alla cylindrar och det skall pissas på paraden fortast möjligt. Vem fan är han att komma och tro att han är lycklig och att hans tjej minsan är så himla bra?

Jag tycker det är direkt sunt att folk hyllar sin partner. Gör man det inte pga av att man faktiskt inte anser henne vara hyllningsvärd så är det lite deppigt i sig och gör man det utifrån någon sorts missriktad Jante är det minst lika trist. Naivt, blåögt, osv är värdeladdade ord som brukar slungas ut i sammanhanget. Detta av snubbar som inte har en susning om hur förhållandet är eller känner någon av de inblandade. Visst kan man ställa sig lite skeptisk till att någons flickvän svettas pärlor och skiter gelehallon men låt så vara - vad gör väl det? Känns ofta som de som går igång på lyckliga beskrivningar bara hoppas på att andra skall vara lika olyckliga som de är...

Jag kanske skulle förklara mig något, efter att ha blivit så smickrande citerad. Anledningen till att jag frågar min fru är att hon är lojal, hygglig och förstående och försöker förklara. Anledningen till att jag frågar exet är att hon varken är förstående, lojal eller försöker förklara, men talar svenska ordentligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget fel att man talar gott om sin fru som man älskar :great: . Då är väl min näst bäst :) Men vad jag menar är ju att vissa höjer sina fruar/sambos till några gudar som kan lösa världsproblem.

Kan nog rabbla en ett tiotal damer som som mannen höjer till skyarna och som

sedan följer med den som betalar/uppvaktar bäst ..de senaste 3 månaderna

Och detta är bara på våran restaurang-vad sker i restående staden då ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Kan nog rabbla en ett tiotal damer som som mannen höjer till skyarna och som

sedan följer med den som betalar/uppvaktar bäst ..de senaste 3 månaderna

Och detta är bara på våran restaurang-vad sker i restående staden då ?

Men vad är värdet att negga kring detta. Att vara saklig och realistisk är en sak men att låta sig provoceras av nykära herrar som man tror kan bli blåsta är en annan. Ofta känns det som det finns en hel rad medlemmar som sitter på forumet och bara älskar att få vältra sig i någons olycka och få chansen att uttrycka - vad var det jag sa - med ett självgott leende på läpparna.

Skall man gå på statistik så bör man vara ruggigt negativt gentemot det mesta. Hur reagerar folk när någon berättar att de skall gifta sig i Sverige? Blir det ett kort grattis eller ett ironiskt "nu är livet slut skämt" eller blir det en halv uppsats om allt som kan gå fel? Oddsen är ju garanterat på att det blir skilsmässa men ändå är det knappast lika vanligt förekommande med levererade domedagsprofetior som när det gäller nyinledda förhållanden med thailändska kvinnor. Varför är det ok här men inte i andra sammanhang?

ps. Klart man skall hylla sin partner till skyarna - varför inte, är det inte just för att hon eller han är så underbar och klockren som man är tillsammans i första läget?

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag tycker också att det är naturligt att man berömmer och är positiv när man uttalar sig om en person som man älskar och vill leva resten av sitt liv med, gör man inte det så bör man nog överväga om man ska satsa på ett liv tillsammans alls.

Sen ska man ju ha klart för sig att leva tillsammans med någon ifrån en helt annan kultur, med annorlunda språk, matvanor, traditioner, religion och inte minst ett annat förhållande till familj och släkt kräver både förståelse, tålamod och en viss grad av anpassning av båda parterna.

Men det här är inget stort problem om man verkligen älskar varandra, och är beredda att acceptera varandras olikheter, och ändå bättre blir det ju om man tycker att det är trevligt, berikande och positivt att ta del och lära sig av varandras olikheter och kulturer.

Och självklart ska mannen precis som kvinnan förväntas göra försöka ta till sig så mycket som möjligt av både språk, matvanor och kultur i hennes land, att ensidigt kräva att bara en part ska förändra sig är nog inte bra för ett förhållande i det långa loppet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan nog rabbla en ett tiotal damer som som mannen höjer till skyarna och som

sedan följer med den som betalar/uppvaktar bäst ..de senaste 3 månaderna

Och detta är bara på våran restaurang-vad sker i restående staden då ?

Är det bara jag eller är det fler som inte fattar vad som skrivs och vad detta har med tråden att göra?

Oavsett vad så skulle jag önska att skribenten förklarar för mig vad han menar.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag eller är det fler som inte fattar vad som skrivs och vad detta har med tråden att göra?

Oavsett vad så skulle jag önska att skribenten förklarar för mig vad han menar.

Det pratades om att många höjer sina flickvänner till skyarna utan dess like

som små änglar trogna,hjälpsamma,underbara,som aldrig skulle titta åt

något annat håll än deras,jojo den sanningen är ju väldigt töjbar

som en tjej sade -varför ska jag vara i stan om jag inte kan tjäna ihop så

mkt som möjligt... säger inte att det gäller alla men väldigt många iaf.

Jag känner även många som aldrig skulle göra så men de flesta resonerar så...

Link to comment
Dela på andra sajter

AHA.

Äntligen börjar jag fatta!!

Det är Pattaya som är standardnorm i Thailand...det kunde Ni väl ha sagt tidigare så att inte mina 7 år i andra provinser varit bortkastade blågula silkesmoln i trovärdighetens tecken

Blåögde Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Hej

Jag tycker också att det är naturligt att man berömmer och är positiv när man uttalar sig om en person som man älskar och vill leva resten av sitt liv med, gör man inte det så bör man nog överväga om man ska satsa på ett liv tillsammans alls.

Sen ska man ju ha klart för sig att leva tillsammans med någon ifrån en helt annan kultur, med annorlunda språk, matvanor, traditioner, religion och inte minst ett annat förhållande till familj och släkt kräver både förståelse, tålamod och en viss grad av anpassning av båda parterna.

Men det här är inget stort problem om man verkligen älskar varandra, och är beredda att acceptera varandras olikheter, och ändå bättre blir det ju om man tycker att det är trevligt, berikande och positivt att ta del och lära sig av varandras olikheter och kulturer.

Och självklart ska mannen precis som kvinnan förväntas göra försöka ta till sig så mycket som möjligt av både språk, matvanor och kultur i hennes land, att ensidigt kräva att bara en part ska förändra sig är nog inte bra för ett förhållande i det långa loppet.

Mvh Isan Lover

Just det. Om man kan bosätta sig i Thailand, så blir ekonomi/kunskapsbalansen mycket jämnare, eftersom då behöver den normalt rikare och äldre (=klokare :) mannen även en hel del hjälp av frun med att klara krångel i nya hemlandet Det är EN av orsakerna till att jag siktar på bosättning i Thailand :)

AHA.

Äntligen börjar jag fatta!!

Det är Pattaya som är standardnorm i Thailand...det kunde Ni väl ha sagt tidigare så att inte mina 7 år i andra provinser varit bortkastade blågula silkesmoln i trovärdighetens tecken

Blåögde Baa

Ja, vi tycker samma! :) En väldigt stor andel av skribenter på thaiforum har det som ENDA utgångspunkt, och då jag invänt mot det, så har jag fått en massa skit (men mer på andra thaiforum än MPR.)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ar nog skadligt om man vill skaffa sig en objektiv bild av landet och dess invanare. I samband med det nyvunna ungkarlslivet i slutet pa 90-talet sa var Internet en informationskalla for att fa lite handfasta tips om barlivet och hur man bast agerade "streetsmart". Det var inte thaitjejer, eller MPR som det nu heter, som var kallan utan forum som Pattayatalk och bkk@night. En salig blandning av paranoida amerikaner & engelsman mixat med en och annan klarsynt skribent men hur sallar man nar man sitter pa en koksstol hemma i Sverige? Det ar nu mer an 10 ar sedan och jag kan krasst konstatera att det ar valdigt sallan som jag lar mig nagot matnyttigt via MPR, det ar mest en blandning av bitterhet, radsla, moralpanik, alkoholism, pedofili, bedrageri, svek och vem-vet-mest mentalitet. For mig ar ovanstaende mer synonymt med landet jag lamnade an landet som jag nu lever i.

Wille mfl, jag ar i Pattis over helgen, kan vi inte ses lordagen den 19:e? Somliga maste ju arbeta pa vardagarna, grr:-)

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan säkert vara skadligt om man är lättpåverkad, har lite dåligt sunt förnuft, har lågt självförtroende eller "lider" av andra faktorer som även påverkar en negativt i det vardagliga livet på olika sätt. Information och åsiker är inte av naturen bra eller dåligt, allt kan vara skadligt beroende på omständigheter och person.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Eller att skriva det man egentligen inte tänkte skriva men ändå skrev och när sedan "fredagsgroggen" kommer på plats så måste man ju skriva att det jag skrev det ville jag visst skriva fast ni inte förstår vad det står egentligen. :suicide:

Vad det Du menade? :giggle:

Måndagen e en suparedag etc. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...