Jump to content
IGNORERAD

Varning för PhiPhi I Stockholm


pompelipossa

Recommended Posts

Smart av ägaren att riskera sitt rykte pga 50öre ris..jättesmart...

Och vad är det här för skitsnack om att riset är heligt och inte får slängas?

Känns som om thailändare i Thailand slänger mer mat än vi svenskar..

Håller till viss del med men..har inte hört mycket om heligt ris men att slänga ris/mat det förekommer inte ofta hos oss (om frugan får bestämma) vilket hon oftast gör :whistle: jag själv är inte lika nogrann och då ris(kerar) man skäll :giggle: . Sorry för min dåliga humor. :Den är medfödd...MVH GBG

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 168
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pompelipossa

    17

  • GammalDansken

    16

  • svampen

    16

  • Soengsang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Sicken tråd! :-) "respektera riset"? Haha, det verkar ha varit happy hour på nån holländsk coffe shop tydligen, haha.

Förtjänar inte potatisen lite respekt också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sicken tråd! :-) "respektera riset"? Haha, det verkar ha varit happy hour på nån holländsk coffe shop tydligen, haha.

Förtjänar inte potatisen lite respekt också?

:lol::great:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag har förstått det,så är thailändare dom som ler mest, åt allt och alla, oberoende av hur dom mår egentligen?

Sedan mycket bråk om några riskorn, men första världskriget startade av ett skott i Sarajevo, värde några öre osså!

Ja, men den som sköts var värd en krona.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sicken tråd! :-) "respektera riset"? Haha, det verkar ha varit happy hour på nån holländsk coffe shop tydligen, haha.

Förtjänar inte potatisen lite respekt också?

100+KARMA :great: ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha! 9 sidor ris-respekt, eller avsaknaden av densamma. Stor humor :D

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt rolig tråd. :)

Först när man börjar läsa så tror man att den handlar om ris. Sen, efter ungefär 5 minuter, inser man att det inte alls handlar om ris.

Om någon tror att en restaurangägare börjar bråka med kunder om resterna i en liten skål ris så borde de omedelbart beställa magnetröntgen av kvarvarande hjärnlober.

Restaurangägare börjar möjligen bråka om de blir irriterade. P.g.a t.ex en gästs taskiga beteende. Men knappast över en skål ris.

Så min gissning är att TS betedde sig olämpligt och skulle hävda sin rätt eller sätta ägaren på plats.

När inte detta fungerade hälldes det demonstrativt öl i riset bara för att TS tappat ansiktet inför flickvännen.

Och när det urartade och ägaren hotade så sket TS på sig och sprang hem och började skriva om det på alla forum.

Inte så mycket av omtänksamhet för kommande gäster på Phi Phi som av skitnödighet efter att ha blivit hotad.

(och lite hämndlystnad.. därav töntigheterna med återanvändningen av ris)

Phi Phis kunder återkommer oftast eftersom restauranger har ett gott renomme. Något man knappast får om man som ägare beter sig skit.

Vet inte om det är samme ägare nu som i slutet av 90-talet då jag åt där och alla gillade stället.

Tycker att tråden mer handlar om att man bör ha vett att bete sig när man vistas bland folk.

Och har man inte det bör man stanna hemma, skälla på tanten tills hon lämnar en och "hälla öl i eget ris" ( Thai-Svenskt synonym för att " pissa i egen stövel" :) ).

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

pompelipossa

Till alla som läst den här tråden och bildat sig en egen uppfattning vill jag säga att jag tycker det är bra. Att jag försökte beskriva hela händelseförloppet utan att försköna mina egna tilltag hade just det syftet. Genom att "lägga korten på bordet" så gavs alla som läste detta en möjlighet att just bilda sig en egen uppfattning.

Mycket kritik har jag fått för mitt tilltag att hälla lite öl i riset och den är i mångt och mycket befogad. Min kritik mot restaurangen har INTE varit att de vägrade skicka med riset. Kritiken har INTE heller berört ägarens aggerande att tillrättavisa oss för mitt tilltag med riset. Jag har INTE försvarat mitt beteende att gå tillbaka och konfrontera ägaren, snarare tvärt om. Jag har tidigare, och även nu, erkännt att jag var för högljud och förstår att ägaren blev arg på mig.

Jag har INTE försökt gömma mig bakom annonymitetens slöja utan har undertecknat inlägg med mitt rätta namn. Jag har även pratat i telefon och givit ut mitt telefonnummer när så efterfrågats, trots nästan hotfulla inlägg.

Vad jag HAR kritiserat är att ägaren SJÄLV sa att restaurangen återanvände riset.

Jag har ÄVEN kritiserat att ägaren valde att gå till hot om våld i en situation som var rent verbal.

Så till alla er som belägger mig med snålhetens, feghetens och lögnens stämpel. Läs detta både en, två och tre gånger. Det kommer säkert inte att ändra er uppfattning om risets heleighet eller om det sviniga i att hälla lite öl i matresterna, men som sagt. Det var och är inte dettta det handlar om.

Mvh

Tom Wikmans

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite Lätt, Vett och Etikett, känner ägaren mycket bra. Vi har ätit där vi ett flertal tillfällen. Misstänkt " Trollvarning" Ingen, kan vara så sänkt och uppföra sig så. Mvh anders

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vilket är värst egentligen ?

Hot om våld eller öl i riset

De flesta verkar tycka att det första är rätt sätt att bemöta det sista.

Så heligt är riset, iaf i Stockholm :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Den som inte anser att ägaren har gjort bort sig ska nog aldrig öppna en restaurang. Oavsett om man häller öl i riset eller inte, så ska ägaren hålla käft och inte vara otrevlig mot gästen. Jag menar, vafan är det och lipa om lite bira i riset? Visst, det var väl onödigt gjort och det har ju TS sagt också. Men att ägaren börja skrika om heligt ris tillåt mig att småle. Snacka om tappa ansiktet, det är precis vad restaurangägaren har gjort imo.

Om nu allt detta stämmer som TS säger?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja passa er för tusan för att hälla sås på riset...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja passa er för tusan för att hälla sås på riset...

Min treåriga dotter brukar ibland hälla sås i riset och kladda med maten, men hon börjar lära sig.great.gif

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Lite Lätt, Vett och Etikett, känner ägaren mycket bra. Vi har ätit där vi ett flertal tillfällen. Misstänkt " Trollvarning" Ingen, kan vara så sänkt och uppföra sig så. Mvh anders

Tydligen den sk restaurangägaren kan uppföra sig utan vett å etikett

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag närvarade på restaurangen vid tillfället.

TS hällde som sagt öl i riset när han fick reda på att han inte fick ta med riset hem, några ord utväxlades mellan ägaren (Bonn) och TS tjej. Nästa sak som händer är att TS stormar in i lokalen med en tjuga i högsta hugg. Han slänger tjugan på disken och skriker till gästerna att phi-phi island återanvänder riset och att han ska anmäla till hälsovårdsmyndigheten. TS beter sig INTE civiliserat i denna situation. Något hot om våld från Bonns sida uppfattade inte jag, snarare tvärtom.

Jag känner tre personer som har jobbat på restaurangen, har pratat med samtliga och självklart återanvänds inte riset.

Allt var ett gigantiskt missförstånd från TS sida. Samtliga restauranggäster förstod även att något inte stod rätt till med TS, efter incidenten garvade gästerna till och fortsatte äta sin mat.

Om nu riset skulle återanvändas- varför skulle de berätta det för matgästerna isåfall?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag närvarade på restaurangen vid tillfället.

TS hällde som sagt öl i riset när han fick reda på att han inte fick ta med riset hem, några ord utväxlades mellan ägaren (Bonn) och TS tjej. Nästa sak som händer är att TS stormar in i lokalen med en tjuga i högsta hugg. Han slänger tjugan på disken och skriker till gästerna att phi-phi island återanvänder riset och att han ska anmäla till hälsovårdsmyndigheten. TS beter sig INTE civiliserat i denna situation. Något hot om våld från Bonns sida uppfattade inte jag, snarare tvärtom.

Jag känner tre personer som har jobbat på restaurangen, har pratat med samtliga och självklart återanvänds inte riset.

Allt var ett gigantiskt missförstånd från TS sida. Samtliga restauranggäster förstod även att något inte stod rätt till med TS, efter incidenten garvade gästerna till och fortsatte äta sin mat.

Om nu riset skulle återanvändas- varför skulle de berätta det för matgästerna isåfall?

Oj vilken tur du råkade bli medlem på MPR just i dag.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj vilken tur du råkade bli medlem på MPR just i dag.

Jo rackarns vilket sammanträffande... :whistle:

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo rackarns vilket sammanträffande... :whistle:

Jag tycker inte det är ett så konstigt sammanträffade. Det är flera tusen "gäster" som läser MPR och att någon som såg det som hände skulle kunna vara någon av alla dessa "gäster" som läser MPR utan att registrera sig, och nu vill ge sin version, är inte alltför osannolikt. TS hade bara runt 10 inlägg när denna tråd startade så om trovärdighet är avhängigt av hur många inlägg man skrivit så är väl hans trovärdighet isåfall också högst tveksam?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vi har enligt statistiken, för den senaste månaden haft 16.411 unika besökare ifrån Stockholm på MPR.

Att en av dessa suttit på Phi Phi när det hände är inte så långsökt.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag tycker inte det är ett så konstigt sammanträffade. Det är flera tusen "gäster" som läser MPR och att någon som såg det som hände skulle kunna vara någon av alla dessa "gäster" som läser MPR utan att registrera sig, och nu vill ge sin version, är inte alltför osannolikt. TS hade bara runt 10 inlägg när denna tråd startade så om trovärdighet är avhängigt av hur många inlägg man skrivit så är väl hans trovärdighet isåfall också högst tveksam?

Det är inte trovärdigheten som är ett problem, utan vem som inspirerat honom.

Han bara råkade se polemiken som icke-medlem och kopplade genast till sin egen upplevelse.

TS avatar kanske är så lik att pusselbitarna ramlade dit helt av sig själv.

Palmemordet hade varit löst för länge sedan om sådanna sammanträffanden är troliga :-)

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nåt liknande hade hänt medan jag var på restaurang, skulle jag nog också minnas det ett tag framöver.

I alla fall några dagar...

Hur är det med minnet GD?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Om nåt liknande hade hänt medan jag var på restaurang, skulle jag nog också minnas det ett tag framöver.

I alla fall några dagar...

Hur är det med minnet GD?

Inga problem med mitt minne. Jag har en restaurangägare som kan påminna mig.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...