Jump to content
IGNORERAD

android vs. iphone Vilket väljer du?

Caveman

android vs. iphone  

96 röster

1. 1. android vs. iphone Vilket väljer du?

• Android
      63
    • Iphone
      26
    • Övriga
      7

Recommended Posts

"fick" min iphone 4 i höstas och jag trivs skitbra med luren men hatar verkligen apple! Ett tips till samtliga iphone användare ( sorry Changen) är att jailbreaka. Hur enkelt som helst

Precis som min bästa vän gjorde fort han köpt sin Iphone!

Han är den jag vänder mej till så fort jag har nån IT-fråga, han kör förresten Windows på sin MacBookPro, fast han säger att det är för att hans firmas gamla datasystem inte fixar Apple...

Privat börjar han använda Apple mer å mer, lite störande, eftersom han är min PC-guru sedan 15 år tebax...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

• Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• peerhan

19

• Tallviking

13

• GammalDansken

11

• Merlins

11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GammalDansken

Jag är visserligen mkt. Mer van m. Htc men vad jag känner nu så har jag gjort ett nerköp så det skramlar om det.

Det här e ju löjligt, lurarna spelar inte ens i samma liga

De enda possitiva hittils är att tangentbordet har Åäö, men istället måste man växla bord för att få komma och punkt.

Hoppas jag förstår inlägget rätt.

Jag har HTC, köpt i Thailand men har efter installation av en gratis app,

svenska menyer och svenskt tangentbord.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Det har HTC med ,bara att hålla ned a / o så får man alternativen :)

mvh

Varför inte installera scandinavian keyboard?

Då har man ÅÄÖ direkt på tangentbordet.

Till Odin.

Med scandinavian keyboard har du ÅÄÖ

samt punkt och komma direkt på skärmen.

Ändrades av peerhan
Dela på andra sajter

Det e OK, och jag antar att det finns en ännu bättre mobil med Android när vi flyttar om ett par månader.

Har inte låst på Samsung, men jag gillar en bra bildskärm och hittills leder Galaxyn eller?

HTC verkar klart intressanta!

MVH Tommy

Då bör ju Galaxy S2 ha kommit ut.

http://www.prylportalen.se/nyheter/mobilt/galaxy-s2-ar-samsungs-nya-supermobil-1.390108.html

Dela på andra sajter

IsaanWarrior

Är grymt missnöjd över batteritiden på iPhonen, måste ladda den minst 1 gång om dagen.iTunes ska vi inte ens snacka om :suicide: . Jaja, ser ändå fram emot iPhone5 releasen :crazy:

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Dela på andra sajter

Tallviking

När man säger att man använder "HTC" hänger det ju mycket på om man kör en HTC med Windows Mobile (med olika versioner) eller Android (med olika versioner)

HTC har ju en massa olika telefoner med en massa olika operativsystem och versioner

Titta på mig t.ex som kör en HTC HD2 (som levererades med windows 6.1 och uppgraderades till windows 6.5) som jag nu dessutom kör med Android 2.2.1 samt testat en hel del med Android 2.3 Gingerbread

HTC / Samsung / iPhone är ungefär som Aftonbladet/Expressen, BMW/Mercedes eller SAAB/Volvo

I grunden bra produkter allihop men passar olika användare beroende på tycke och smak.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Är grymt missnöjd över batteritiden på iPhonen, måste ladda den minst 1 gång om dagen.iTunes ska vi inte ens snacka om :suicide: . Jaja, ser ändå fram emot iPhone5 releasen :crazy:

Dålig batteritid får du nog leva med oavsett operativsystem,det är priset man får betala för en stor skärm och alla roliga appar.

Inte för att det spelar mig så stor roll...så länge den får plats i fickan är den inte för stor och så länge bateriet håller tills man ska gå och lägga sig är det gott nog.

Med dom flesta Androidtelefoner(kanske alla)är det bara att öppna bakstycket och byta batteri om man känner att man behöver extra power...ett extra kostar inte många kronor.

And that's all I have to say about that

Dela på andra sajter

Kommer att köpa en GalaxyS när jag kommer t Sverige.

MVH Tommy

Ta en titt på LG Optimus x2.

Har tittat på ett förhands exemplar och

det verkar vara en riktigt bra telefon, om inte

den bästa.

Dela på andra sajter

ser ändå fram emot iPhone5 releasen :crazy:

Utan att veta då Apple är så hemliga.

Men rykten säger att det blir en billigare

typ av telefon i sommar och nått "värre"

inte är att vänta förens nästa år.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Utan att veta då Apple är så hemliga.

Men rykten säger att det blir en billigare

typ av telefon i sommar och nått "värre"

inte är att vänta förens nästa år.

Det snackades om en iPhone Nano men tydligen så var det bara ett rykte som dementerats.

Dela på andra sajter

Det snackades om en iPhone Nano men tydligen så var det bara ett rykte som dementerats.

Det där har du helt rätt i, men jag pratar om ett rykte

om en enklare telefon, tänk iphone3

Men det är bara nått jag hört i korridoren så satsa

inga pengar på det.

Jag är ju en del i branschen men är otroligt

ointresserad av telefoner, men man hör som

sagt en del snack.

Dela på andra sajter

En LG P990 Optimus 2X är beställd då Desiren börjar kännas lite trött. :)

Android alla dagar MAO.

Dela på andra sajter

Android är ju ett operativsystem, iPhone är en mobil. Det blir ju fel att jämföra :) Jag gillar iPhone, men tycker iOS börjar se lite gammalt ut jämfört med nyaste Android, speciellt Gingerbread, som visserligen är för tabletts men ändå.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Dela på andra sajter

En LG P990 Optimus 2X är beställd då Desiren börjar kännas lite trött. :)

Android alla dagar MAO.

Har också beställt en. Min Liquid är ännu äldre än din Desire och den känns rätt trött. :)

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Dela på andra sajter

Känns skönt att se att så många kör med Android istället för Apples OS.

Bra att öppenhet och frihet drar till sig kunder på bekostnad av totalitärism och förbud :clapping:

Hoppas mobilbranchens motsvarighet till Gestapo går en mörk framtid till mötes :crazy:

And that's all I have to say about that

Dela på andra sajter

Har kört med min Google Nexus S i snart en månad och är mer än nöjd!

//S

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

Gillar gåggels måtto, "don´t be evil", M$ och äpplet har inte fattat att det går att göra pengar på öppen kod sen får vi se hur länge google står för det.

Finns massor med folk med mindre beundransvärda avsikter men det är som att surfa på nätet, är man korkad åker man dit (kollar tvivelaktiga siter ETC) se även thailändska damer.

Tänker på TRON. :)

Dela på andra sajter

Jag har nu valt klart efter div. funderingar.

iPhone får stryka på foten pga. följande.

Klarar inte av div. säkerhetsfrågor.

Frånvaron av batteribyte.

Omöjligt att på ett enkelt sätt föra över

filer till/från telefonen.

Frånvaro av flash.

Så svaret på denna omröstning är Android.

Nu väntar konfigurering av telefoner och sen

så önskar jag mig själv lycka till.

Kommer dock behålla min gamla trotjänare

på ledig tid och hoppas den får återse

Thailand igen då den troligtvis gjort fler resor

dit än dom flesta på det här forumet hunnit med.

Dela på andra sajter

Sådana där mobiler med skärm ser snygga ut men när jag läser här så börjar jag undra om inte tekniken har sprungit från mig.

Klarar nog inte så där avancerat med alla dess problem. :suicide:

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Herr Chang

Apparna som togs bort låg bara ute i 4 dagar

Och att som ägare av en telefon inte anse sig behöva ha varken omdöme eller säkerhetstänkande är inte rätt grund att välja telefon på anser jag

Apple t.ex kräver att du ger dom dina kreditkortsuppgifter för att registrera ett Apple-konto och hämta GRATIS appar !

Som säkerhetsmänniska skriker det VANSINNE i min hjärna att tvingas lämna ifrån mig kontrollen över mina egna pengar UTAN att jag skall köpa något av dom !

Stämmer icke... fru Chang öppnade konto på iTunes utan något kreditkort. Hon har nämligen inget, som tur är ;)

Nu var ju denna tråd om personliga preferenser, men kan inte låta bli att kommentera en aspekt. Det är ju kul att att en minoritet tekniknördar uppskattar att de kan göra vad de vill med sin mobil. En överväldigande majoritet är dock inte intresserade av sådant pulande. De vill ha en mobil som bara fungerar direkt.

Jag tycker Apple gör helt rätt med den väg de valt.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Jag kör en HTC Desire med Android 2,2 och är nöjd med den.

Den fungerade också direkt ur kartong HC ;)

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Tallviking

Stämmer icke... fru Chang öppnade konto på iTunes utan något kreditkort. Hon har nämligen inget, som tur är ;)

Nu var ju denna tråd om personliga preferenser, men kan inte låta bli att kommentera en aspekt. Det är ju kul att att en minoritet tekniknördar uppskattar att de kan göra vad de vill med sin mobil. En överväldigande majoritet är dock inte intresserade av sådant pulande. De vill ha en mobil som bara fungerar direkt.

Jag tycker Apple gör helt rätt med den väg de valt.

Herr Chang har talat.

Har fru Chang testat att tanka hem gratisgrejor ur Apple Store med sitt konto ?

Både iPhone och Android-telefoner funkar enkelt och smidigt direkt ur kartongen för en normal användare

Skillnaden är när man sedan vill göra något mer än bara vara en vanlig användare och själv välja vad man vill göra med sin telefon

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Har fru Chang testat att tanka hem gratisgrejor ur Apple Store med sitt konto ?

Både iPhone och Android-telefoner funkar enkelt och smidigt direkt ur kartongen för en normal användare

Skillnaden är när man sedan vill göra något mer än bara vara en vanlig användare och själv välja vad man vill göra med sin telefon

Ja det går att skapa ett iTunes konto UTAN kreditkortsuppgifter och ladda ner gratis appar.

Har själv skapat ett konto på amerikanska appstore för att kunna komma åt en gratis app som inte är tillgänglig på den svenska marknaden.

Dela på andra sajter

Tallviking

Ja det går att skapa ett iTunes konto UTAN kreditkortsuppgifter och ladda ner gratis appar.

Har själv skapat ett konto på amerikanska appstore för att kunna komma åt en gratis app som inte är tillgänglig på den svenska marknaden.

Googla på "Apple-ID" och "kreditkor"t får du se hur många som haft detta problem och hur man måste göra speciallösningar för att kunna tanka hem appar utan kreditkort

Det går inte att registrera ett Apple-ID utan kreditkort direkt utan man måste gå omvägar via att först försöka tanka ner en gratis app och SEDAN registrera ett Apple-ID i samband med den gratisnertankningen för att presenteras med ett alternativ utan att ha betalkortsinfo att registrera.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Så du menar att jag ljuger när jag säger att det går skapa ett konto utan kreditkort?

Jag skapade ett konto UTAN kreditkort UTAN några speciallösningar i syfte att ladda ner ett gratisapp från amerikanska appstore.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...